Jump to content

B9 quattro - Mythos Black


qwk

Postare recomandată

Ieri am apucat sa scot quattro-ul la o plimbare prin natura, in ciuda vremii tomnatice. Am ales sa merg pe Transluncani si nu regret. Desi nu este o zona mare si are doar aprox. 700m altitudine, este o zona cu privelisti superbe, mai ales toamna. Din pacate pozele nu fac cinste realitatii din teren. Probabil atat ceata cat si ploaia marunta au adaugat un plus de valoare imaginilor vazute live.  Recomand traseul de la Luncanii de sus catre Luncanii de jos. Mi s-a parut mai spectaculos decat traseul Transluncani pentru care am mers.

 

20201025_131808.jpg

20201025_131847.jpg

20201025_142836.jpg

20201025_144055.jpg

20201025_132048.jpg

20201025_134838.jpg

20201025_135037.jpg

20201025_141952.jpg

Modificat de qwk
Link către comentariu

Superb peisajul !  Pacat ca e drumul atat de ingust , nu cred ca trec doua masini una pe langa alta .

Link către comentariu

Din loc in loc sunt zone largite in care te poti depasi, asta pe Transluncani (zona asfaltata). Pe drumul de la Luncanii de sus pana la Luncanii de jos (drumul mai spectaculos), drumul este cam 50% asfaltat si restul pietruit dar este suficient loc de 2 masini. 

Celalalte drumuri pietruite (din poze) sunt drumuri agricole pe care am mers in cautarea altor zone inalte si privelisti (din pacate vremea nu ne-a permis sa facem asta pe jos). Dar de fiecare data se terminau intr-un drum forestier pe care nu m-as fi bagat cu o masina asa joasa. 

Link către comentariu

Nu ai avut pb cu garda la sol, in anumite portiuni? E totusi o masina destul de joasa :) 

Daca era un Allroad...

Link către comentariu

N-am avut probleme pentru ca nu m-am aventurat in zone nepietruite :) partea de jos a masinii a facut contact doar cu vegetatia ce mai era din loc in loc pe mijloc, nimic mai mult.

Link către comentariu

Am incheiat si saptamana aceasta cu o alta iesire in natura. In acelasi loc (deh, timpul scurt) dar am vizitat si alte drumuri din zona. Zona este foarte faina pentru plimbari in natura cu bicicleta sau pe jos. Pana la primavara/vara cred ca o sa montez si carlig la Audi ca sa pot lua bicicletele cu mine.
20201101_130932.thumb.jpg.fc11cc1249eb2d7585b77abbff6d74da.jpg20201101_131933.thumb.jpg.cf1638177969515d1a5bbf954dc0d950.jpg

Aici am dat de o rascruce de drum si cum semnalul GSM lipsea cu desavarsire, am fost nevoiti sa alegem oarecum orbeste :)

20201101_155416.thumb.jpg.5d24587d5fe1c75b7c3c08d1da1b4877.jpg
20201101_155502.thumb.jpg.4207ffb3dd095f7c720613f5c27e21ce.jpg

Si rezultatul final: 
20201101_162737.thumb.jpg.3957b0595ec6390708bae84f535cbf9e.jpg

Apoi, bineinteles, dusul de seara 
20201101_220046.thumb.jpg.a7d7d67738709d698e63e7cd5514429d.jpg20201101_221430.thumb.jpg.f136cab3730ff6c169a64802c00b2d74.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Ii sta bine in zapada, e in elementul ei 👍

Unde faci soft si la valori te astepti? Dyno inainte si dupa sau estimari?

Link către comentariu

Chiar este in elementul ei ! :) 

Softul va fi facut de CarsX Garage din Arad. Momentan au doar dyno pt FWD si RWD deci valorile o sa fie estimate, dar in aprox 2 luni vor finaliza noua hala unde vor avea dyno 4x4 si o vom masura din nou. Toate softurile le am de la ei si n-am fost dezamagit.

Ma astept undeva la 215-225 CP si cam 450nm, in functie de puterea ei initiala. Desi pare putin, cam toate motoarele de 190 CP masurate de ei pe FWD (A4, A5, Passat B8, etc) au scos sub puterea declarata. Undeva la 183-185 CP. Daca de la valorile astea se pleaca, 215-225 CP ar fi bine :) 

Link către comentariu

Stiam ca softurile vag sub subevaluate, in marea majoritate a cazurilor, rar se intampla sa dea mai putin decat declarat. Bine, vorbim de masini relativ recente, unde caii sunt in mintile lor.

Presupun ca nu ai restrictii la cutie, nu? Eu am varianta fwd de 150 cai, iar s-tronicul are limitare la 400nm.

Link către comentariu

Din experienta cu Golf-ul 7 (soft doar la ECU (la o alta firma), cutia se cam balbaia la schimbari, apoi soft ECU + TCU (la CarsX) si masina merge impecabil) sunt sigur ca si A4-le are multe restrictii si la cutie. Motiv pt care se va face si soft la TCU care va creste si turatiile de schimb pentru "drive" cam cu 100rpm ca sa nu mai stea subturata la mersul constant si legal :))

Motorizarile noi sunt mult mai sugrumate din cauza normelor pentru poluare. Motiv pt care pot scoate puterea declarata (chiar si +) sau pot scoate mai putin. Probabil totul tine de uzura pieselor, incarcatura DPF-ului, etc. Din ce stiu, turbina pe motorul asta este cea de 170 CP (vechea generatie), deci este deja impinsa de fabrica.
 
 

Link către comentariu

Intreb fiindca, din cate stiu, ai aceeasi cutie ca si mine, DL382, si 400nm e cam limita superioara. Sper sa fie bine, asteptam impresii dupa soft.

Link către comentariu

@qwk stii parerea mea despre subiectul asta. Poate combinația de tuning ecu+tcu sa fie mai...satisfacatoare.

 

Partea frumoasa la setup-ul actual (190cp@3500-4200 rpm, 400nm) este ca masina se simte relativ vioaie sus in ture. Plus ca intervalul de consum este de la 3.x% pana la 15% funcție de starea de spirit. 

 

Etajarea cutiei mi se pare inspirata, cu primele 4 trepte "scurte" iar urmatoarele 3 destul de lungi. Asta asigura impresia unei acceleratii rapide dar si confort la mersul "intins".

 

Din experiența de pana acum, mersul @2000 rpm in tr7 mi se pare sublim, sa poti purta o conversatie absolut normala fara vreo problema. In cazul meu, soața doarme tot drumul spre mare, ceea ce e mi-nu-nat! :))

@cogdao sunt nspe mii de informatii contradictorii referitoare la "rezistenta" cutiei. Am gasit 400, 450, 500, 550 nm....

Audi o marketeaza ca fiind o evolutie a lui dq250...mama ei.

 

Link către comentariu

Daca tunerul e ok, si ai mai facut la ei si ai fost multumit, nici nu mai sta pe ganduri. Daca stie sa o faca liniar si de bun simt cu limitarile necesare, e ok.

Cristi, pe tine ce te a nemultumit la soft? Unde l ai facut?

Link către comentariu

@cogdao este aceiasi cutie dar exact cum zice si Cristi, discutiile sunt multe pe tema limitelor. La G7 am dq250 cu 450 Nm si nu sughite deloc. Daca softul la TCU este facut bine, rezista la suficient cuplu pt un stage 1. 

 

@cristi511 toate cele descrise de tine se vor pastra (softul va fi unul de zi cu zi, nu unul de "racing") :) Pe langa presiune mai mare pe ambreiaje, va ridica un pic turatia de schimbare a treptelor. Este enervant sa mergi cu 95-100 km/h si sa-ti stea in a 7-lea la 1100-1200 rpm iar la fiecare apasare usoara a pedalei de accelaratie sa simti subturarea motorului. Asta e singurul motiv pentru care vom creste usor turatia de schimb. Cel mai probabil modificarea va afecta treapta 5 si 6, pe care le schimba undeva la 16000 rpm (fata de 1/2/3/4 pe care nu le schimba sub 1800 rpm).

@acidone77 toate masinile le-am facut la CarsX si n-am avut masini stock (minim stage 1) de cand am carnetul :) Luci are suficienta experienta cu DSG-urile si suficiente proiecte care implica sute de cai (chiar peste 1000 CP) + DSG (DQ250 sau DQ500).

@Rave Hello :)) 

Link către comentariu
  • 3 months later...

A trecut ceva vreme de cand n-am mai scris dar asta nu inseamna ca am incetat sa ma bucur de masinuta. 

Partea de software a fost rezolvata din februarie. Este exact ce trebuie pentru o mai multa liniste in depasiri. Inca nu stiu valorile exacte dar cand le voi afla, voi posta si aici. 

Masina a mai primit o revizie cu uleiul OEM 0w30. Momentan pare ceva mai silentios motorul, in rest nu am vazut alte "beneficii".

A primit o decontaminare chimica + mecanica (nu era musai cazul) si o ceara de la Sof99, Fusso Coat. Sunt tare curios daca tine macar 6 luni. In acelasi timp Seat-ul a primit (cu o sap inainte) acelasi tratament dar cu ceara de la Bilt Hamber (care in trecut m-a tinut minim 4 luni pe cele 3 masini pe care am incercat-o), pentru a le putea compara :)

In rest strange km prin natura. Ultimul drum facut ieri a fost prin rezervatia Retezat. Zona pe care n-am mai vizitat-o de minim un deceniu si pe care mi-am propus sa o revad mai des + revizitat lacurile Bucura/Zanoaga si vf. Peleaga.

Mai jos, cateva poze de ieri + o poza cu Seatul dupa "detailing" :)  

20210515_174636.jpg

20210515_182153.jpg

20210515_182326.jpg

20210515_192526.jpg

20210515_193320.jpg

20210418_180612.jpg

20210418_184756.jpg

20210515_171057.jpg

20210515_174342.jpg

Link către comentariu

Cum/unde/cu ce speli masina dupa aplicarea cearei?

Link către comentariu

La self wash o spal, din pacate. Lucru ce ingreuneaza foarte mult intretinerea corespunzatoare, chit ca o spal de minim 3 ori pe sap. Totusi nu o sterg decat o data pe luna sau chiar mai mult, dupa ce o spal in prealabil cu manusa de microfibra. Dar procesul dureaza cam mult (cam 8-10 fise) si e enervant cand sta lumea dupa tine sau cand cel de langa isi "arunca" jegul sau spuma pe masina ta dupa ce incepi sa o clatesti.

 

Ceara la Audi si Golf am dat-o la o spalatorie self semi parasita (drum in lucru in zona) ca sa nu-mi stea nimeni pe cap iar cea de pe Seat am dat-o intr-o zi ploioasa cand eram singurul nebun din spalatorie. Asa am putut sta cateva ore pe curatare, decontaminare, etc.

 

Greu dar ma relaxeaza si imi face placere. Pacat ca n-am inca locul meu pt. asa ceva.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!