Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Ca sa ma exprim mai clar, nu neaparat costul kw ma nelinisteste ci pretul pe viitor la statiile de incarcare, pt ca de aceea am afirmat ca daca locuiam la casa nu aveam nicio scuza ; pretul petrolului...nu stiu ce sa iti zic ; cand te gandesti ca toata omenirea depinde de transportul rutier..parca ai o siguranta psihica mai mare ; kona nu este chiar mare, de acord cu tine ; dar ioniq este ok ; chiar am studiat unul cand am fost in august in Apuseni ; se cazasera 4 seniori cu varste intre 60-70 ani la aceeasi pensiune unde am stat si noi :) pe mine ma incanta garantia asiaticelor..indiferent ca vorbim de conventionale sau electrice. 

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care parte din garantie te incanta? partea aceea de marketing care zice ca la un modele ICE este de 7 ani, dar daca o citesti atent observi ca sunt doar 5 ani pt cea mai mare parte din masina si ultimii 2 sunt pt cutie si motor?

 

La VW bateriile care reprezinta cea mai scumpa "componenta" a masinii sunt garantate 8 ani sau 160.000 Km si cam acesta e trendul la mai toti producatorii de masini electrice. Se inlocuiesc daca scade "sanatatea bateriei" sub 70%. Restul masinii are garantie ca oricare alt model 4 ani sau 120k Km.

 

Acum nu incerc sa te conving sa iti iei VW electric, fiecare e liber sa aleaga ce ii place/trebuie/etc pe banii lui.

Ce incerc sa zic este sa analizezi situatia obiectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma incanta in primul rand pretul raportat la clasa din care face parte masina ; apoi, da, garantia pe care au avut`o intotdeauna de 5 / 7 ani ( in prezent 8 ani la beterie, ca majoritatea producatorilor dupa cum bine zici ) ; ma incanta fiabilitatea dovedita de`a lungul anilor fata de gherlele date de VAG, care inainte aveau 2 ani garantie, asta dupa ce platesti o suma care incepe cu 3x.xxx euro pe un passat decent. De`ar fi sa iau ceva micut doar de oras, as alege fara doar si poate Zoe ; are 8 ani de la aparitie, si pret bunicel de nou ; chiar ieri m`am urcat intr`un Zoe al unui coleg, am ramas surprins de cat de spatios este, nu mai zic de portbagaj care ochiometric este mai mare ca la un sandero sau cel putin egal. Oricum eu doar m`am bagat in discutie ca musca, pt ca nu intentionez sa achizitionez curand o electrica ; peste 2-3 ani poate sa am planuri de o alta masina ; iar pt ca tot se vorbea de ecologie mai sus si confort, eu sunt catalogat " sofer de weekend ", pt ca folosesc metroul la job ( e la 3 minute de locuinta si 5 de job, 4 statii, 25 min ) ; e mai rapid si mai relaxant decat agitatia din urban si stransul orelor de functionare a motorului ; unii cred ca e vorba de 150-200 lei / luna economia pt care prefer sa nu folosesc masina..si mentalitatea romanului este " de ce am masina boss, nu ca sa merg cu ea ? " ; ce sa zic, consider ca niciodata nu ne vom civiliza ; prostia domina tara asta, noi vorbim de electrice care vor acapara piata in 2-3-5 ani...dar nu ne uitam mai departe de orasele mari sa vedem gandirea majoritatii, lipsa de educatie, nivelul de trai, iar situatia dpmdv nu se duce in spre mai bine..asa ca, permite`mi sa raman pesimist in ce priveste viitorul dpdv electric ; ca as lua aceasta decizie, ar fi doar pentru mine, nicidecum nu o sa cred ca vazand Ghitza ( care sta pe ajutor social ca sa nu munceasca ) la mine electrica va abandona rabla lui de e46 din 99 cu care face impresii de bogatasi ca sa isi ia si el..

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te-ai bagat ca musca, orice punct de vedere, atata timp cat nu e agresit e bine venit. Ne ajuta sa clarificam anumite preconceptii rezultate din lipsa de informatie sau orgolii....

Deci no worries.

Legat de Zoe, e un motiv pt care e cea mai vanduta masina electirca la nivel european. Pt mine a fost BIG NO, dar nu suntem toti la fel ceea ce e f. bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine vrea sa incerce o masina electrica, existe multe Spark-uri prin B, acele masini pe care le poti inchiria. Din ce am inteles, iese mai ieftin decat Uber, undeva la 20 de lei pentru un drum de 30/40 minute.

Am vorbit cu prieteni care folosesc astfel de servicii in timp ce isi lasa masinile lor, ICE, in parcare si isi fac treaba prin oras electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca suntem inca early-adopters, deci lucrurile se vor schimba in viitor.

 

In general, regula la electrice este la fel ca la televizoare: daca nu gasesti nimic interesant, mai astepti un an si reevaluezi, pentru ca lucrurile se misca atat de repede.

Apare infrastructura noua, chargere mai rapide, baterii mai ieftine si mai mari, eficienta mai buna.

 

Chestia este ca masinile electrice sunt viitorul. Am intrat pe o drum fara intoarcere. Este ca si cu smartphone-urile in 2007. Acum se numesc simplu – telefoane – si nu mai exista dumb-phones.

 

Acum, atat guvernele (cele inca functionale, zic, nu ne uitam la trogloditi), cat si producatorii (chiar si Toyota care spune de rau despre electrice, dar investeste tacut in baterii), cat si consumatorii entuziasti aici se uita. Deja ajung mainstream si in curand nu o sa mai merite sa investeasca in doua tehnologii concurente.

Pietele bogate (Norvegia) deja s-au rastrurnat si majoritatea masinilor vandute recent este formata din masini electrice.

 

Acestea fiind spuse, inca nu suntem acolo, si cumparand o electrica acum nu inseamna ca investesti in viitor, in sensul de investitie care are sens financiar, ci ca esti un entuziast care vrea sa aiba viitorul in prezent, asumandu-si si niste riscuri, costuri, si inconveniente.

Pentru ca xista si avantaje si dezavantaje la electrice:

  • Avantaje: incarc 99% acasa si nu opresc niciodata la benzinarie (timp 0 de alimentare), nu poluez (mai ales in oras unde merg cel mai mult), am cuplu instant pentru orice fel de trafic si depasire, tinuta de drum data de centrul de greutate situat jos, masina e calda/rece cand ma urc in ea, autonomia e suficienta pentru 99% din drumuri, loc de parcare la Dedeman :), parcare gratis in Bucuresti, incarcare (inca) gratis prin Kaufland, revizii ieftine si rare, bateria folosita corect tine mai mult decat masina (90% la 200.000 km), pot sa incarc si in zone remote daca am acces la un prelungitor, iar pentru ID.3 specific: produsa cu emisii 0, portbagaj incapator, spatiu mare interior, feature-uri de siguranta activa si pasiva. Eu planuiesc sa imi incarc masina cu curent din foto-voltaice de la anul, reducand costurile si impactul asupra planetei.
  • Dezavantaje: scumpa initial, dureaza mult incarcarea in acele 1% din datile cand trebuie sa incarc pe drum, iarna consuma mult, autonomia e mai mica si te incurca daca mergi si cu altii in concediu, trebuie sa iti planifici drumul ca sa nu ramai in pana, sunt beta-tester ID.3 :), curentul se scumpeste acasa, probabil o sa dispara posibilitatea de incarcare gratis, vor aparea masini mai performante si mai ieftine in viitor

 

Pentru mine a meritat sa-mi cumpar electrica, dar pentru altii nu sau nu inca. Lista de dezavantaje in general scade si fiecare isi cumpara atunci cand gaseste echilibrul corect pentru el.

 

Spune ceva si faptul ca sub 5% dintre cei care au cumparat electrica vor sa mai treaca inapoi la termica. Eu am si termica inca si, desi este moderna, puternica si rafinata, si am fost foarte multumit de ea mereu, imi da impresia ca este depasita moral.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, bgd_b92 said:

 De`ar fi sa iau ceva micut doar de oras, as alege fara doar si poate Zoe ;

eu zic sa te documentezi inainte sa iei decizii :) sistem de incalzire al bateriei, materiale folosite, sistem de management a bateriei, aplicatie de control...pret...chetsii d-astea care conteaza la o masina electrica. 

20k euro fara geamuri electrice pe spate...

faptul ca este o masina de 8 ani se vede... tehnologic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Silviu_7 said:

As incerca sa vad daca se poate monta o statie trifazata de 16A fara a face un bransament nou, avand deja trifazat. 

 

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

stie @kolfleading detalii.. de expert. 

 

Cred c-ar fi util un topic nou: Statii de incarcare pentru acasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal voi comanda Spring, sa rada posesorii de masini scumpe de mine. 

 

Orice cost mai mare de 7-9k mi se pare inacceptabil momentan in ceea ce priveste masinile electrice. 

 

Sa spui ca electric, in forma lui actuala, reprezinta viitorul mi se pare cam mult. 

 

Excluzand costurile (actuale) de utilizare, masinile electrice INCA nu au nimic in fata celor ICE.

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rade lumea de tine ca iti iei Spring e problema lor.

Spring e strict pt oras, accentuez oras aglomerat.

Daca ti-e iti indeplineste lista de cerinte, go for it!

La ora actuala pt oras cel mai bun rpaort Km/pret il are e-Up/Citigo eV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice utilizator in plus de masina electrica este un castig pentru calitatea aerului din oras si pentru viitorul masinilor electrice, așa ca felicitari!

Vor deveni tot mai ieftine cu cat mai multa lume cumpara.

Electricele reprezinta viitorul, sunt convins, dar electricele actuale reprezinta prezentul :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3 Spring are aproape autonomia e-Up!-ului si pret cu vreo 4.000 de euro mai mic asa ca raportul ii este favorabil. Sincer sa fiu, cred ca asta este masina care va revolutiona piata de electrice de la noi, chiar si cu motorul ei de 55CP, si nu ID.3, Zoe sau orice alta electrica o sa apara anul asta.

 

5 minutes ago, cristi511 said:

Excluzand costurile (actuale) de utilizare, masinile electrice INCA nu au nimic in fata celor ICE

 

Eu zic fix invers... Exceptand autonomia, un Golf 7.5, 1.5 TSI, 130 CP, DSG nu are niciun avantaj in fata e-Golf-ului actual. Ba chiar ar fi si mai scumpa termica decat a fost electrica daca luam in calcul aceleasi dotari...

 

e-Golf-ul este:

- mai fasnet prin oras

- mai silentios

- mai confortabil

- mai ieftin de cumparat

- mai ieftin de intretinut

- mai eco

- mai bine vazut

 

Singurul avantaj al unui Golf termic este ca merge mai mult cu un "plin", dar pentru asta am a doua masina asa ca lucrul asta este irelevant.

Pentru cine ia in calcul o electrica pe post de singura masina din casa, e discutabil daca merita sau nu in functie de fiecare caz in parte. Pentru cine ia electrica pe post de masina de oras sau a doua masina din casa, este chiar recomandata. Daca mai sta si la casa alegerea este foarte clara, nu are rost sa cumperi altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, Rave said:

Pentru cine ia in calcul o electrica pe post de singura masina din casa, e discutabil daca merita sau nu in functie de fiecare caz in parte. Pentru cine ia electrica pe post de masina de oras sau a doua masina din casa, este chiar recomandata. Daca mai sta si la casa alegerea este foarte clara, nu are rost sa cumperi altceva...

Total de acord. 

 

In alta ordine de idei, discutia legata de partea Eco friendly, chiar mi se pare geniala. Tot s-a dat examplu Norvegia, pai acolo peste 95% din productia de energie este din surse regenerabile. Noi discutam de ECO in Romania, cand CEO (Complexul energetic Oltenia) arde carbuni la greu? Cand se fac nspe mii de microhidrocentrale, pe tot felul de rauri, care ajung sa sece sau fauna este complet distrusa...hai sa lasam povestea asta. Fiecare isi cumpara ce doreste, cand doreste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu da, si nu ; important este sa fim noi insine schimbarea ; ca asta e boala mentala, sa asteptam sa primim de la altii ; eu mai sus am luat in calcul kona si ioniq ca o singura masina in casa ; altfel, da, si eu sunt de parere ca Spring va revolutiona aceasta industrie in Romanica ; pentru ca va fi foarte ieftina si trebuie sa fii orb si indoctrinat sa nu vezi avantajele ; strict pt oras, pt cei care au nevoie musai de masina ( eu nu intru in aceasta categorie pt ca prefer sa merg cu metroul momentan ) electrica este geniala din toate pdv. Eu voi avea in plan in viitor o electrica pt deplasari generale, gen kona sau ceva de dimensiuni apropiate, in functie de ce modele se vor lansa, si o decapotabila veche strict pt pasiunea mea, dorinta de a modifica, si plimbarile foarte rare sezoniere de care sa ma bucur :)

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgd_b92Nu ma intelege gresit..nu sunt nici pro nici contra masinilor electrice. Doar ca nu imi place gargara asta de marketing.

 

Norvegia da..este Eco friendly

Romania nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu Nu este, nu! Dar asta acum! 

Faza e ca exista o posibilitate de a ajunge la surse regenerabile și, eventual, o sa ajungem acolo. Combustibilii fosili nu ii poți scoate niciodată din surse regenerabile. Ca la noi durează mai mult pana ajungem în punctul ala... asa e la noi... 

Dar eu sunt de părere ca dacă exista cerere o sa fie și oferta, asa cum și punctele de incarcare devin din ce în ce mai numeroase pe măsură ce apar din ce în ce mai multe mașini electrice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in RO este destul de eco, putem vedea zilnic situatia pe siteurile ANRE si Transelectrica - https://www.anre.ro/ro/energie-electrica/rapoarte/puterea-instalata-in-capacitatiile-de-productie-energie-electrica.

Chiar si asa, este o diferenta intre a avea emisiile la nivelul solului, in orasele aglomerate vs a le avea in zonele cu centrale electrice.

 

L.E. Chiar si in imobiliare, au inceput blocurile sa fie dotate cu centrala de bloc, iar evacuarea gazelor este facuta printr-un burlan la cativa metri peste inaltimea blocului, fiind chiar unul din punctele recomandate pentru eficientizarea locuintelor.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, Luciosu said:

cand CEO (Complexul energetic Oltenia) arde carbuni la greu? Cand se fac nspe mii de microhidrocentrale, pe tot felul de rauri, care ajung sa sece sau fauna este complet distrusa...hai sa lasam povestea asta. Fiecare isi cumpara ce doreste, cand doreste...

atata timp cat stam si aratam cu degetul, dar cumparam fix ce polueaza nu se va schimba nimic. atata timp cat exista cerere de poluare, pt ca nu vream efortul de a avea electrica, atunci nu vom avea nici aer mai curat. 

optiuni de energie verde exista, dar le vream REAL? sau doar ne multimim sa zicem ca sa faca altii, eu fac DUPA? 

daca la hidrocentrale ne amagim ca distrug fauna, facem contracte cu cine? cu cei care ard carbuni? pai ce e mai rau?

ne uitam la fiecare leu platit in minus indiferent daca polueaza?  

 

fiecare isi cumpara ce doreste, corect, dar ce te faci daca vecinul tau vrea TATRA 8x8 non euro? si o porneste noaptea sau dimineata? traim itr-o societatea unde alegerea fiecare poate influenta alegerea/viata/societatea celor din jur. 

59 minutes ago, cristi511 said:

Excluzand costurile (actuale) de utilizare, masinile electrice INCA nu au nimic in fata celor ICE.

ai mers cu multe eletrice? cand mai vin prin mioveni te dau o tura, sa imi spui daca vezi sau nu vreun avantaj. :)

putere mare, simplitate in utilizare, pret comparabil cu ICE, cuplu aproape instant, zgomot spre 0, si cost spre 0 de utilizare? 

inteleg zona personala cu spring, desi e construita in CHINA, dar ia in calcul multe pana faci pasul :)nu mereu ce e iefitn e si bun. 

cred ca mai bine alegem masina pt noi, nu pt ce zic altii de noi :) 

 

46 minutes ago, Rave said:

@gigelm5m3 Spring are aproape autonomia e-Up!-ului si pret cu vreo 4.000 de euro mai mic asa ca raportul ii este favorabil.

cum autonimia la fel? pai Dacia nu are 200 WLTP. e-up nu are 250? iar ca pret citigo este un concurent mai bun. 

si o idee..de rumegat.

Romania suntem si NOI. nu este ECO pentru ca noi nu suntem ECO. dar nu e de ajuns sa aruncam cu pietre ca vecinul nu face, deci nici eu nu fac.

fac eu, si poate invat si alt vecin...

miscarea o incepem fiecare din noi.

dar sa ne gandim si ce lasam copiilor, padure taiate, dizeluri peste tot..? 

1 hour ago, Sparkyson said:

Eu planuiesc sa imi incarc masina cu curent din foto-voltaice de la anul, reducand costurile si impactul asupra planetei.

sa ne tii la curent, si eu am planul asta, pe garaj, asa ca sunt f interesat de subiect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, Rave said:

Pentru cine ia in calcul o electrica pe post de singura masina din casa, e discutabil daca merita sau nu in functie de fiecare caz in parte. Pentru cine ia electrica pe post de masina de oras sau a doua masina din casa, este chiar recomandata. Daca mai sta si la casa alegerea este foarte clara, nu are rost sa cumperi altceva...

Destul de bine punctat. Strict masina de oras, si doar ca a2a masina, momentan incepe sa devina mai usor sa detii o electrica.

Dar, dpmdv, nu as fi dispus sa fac acest "compromis" de a avea o electrica, daca nu as sta la casa.

Ca masina principala, de familie, cele care ofera suficient spatiu/portbagaj, o autonomie mai mare, si obligatoriu 4x4, sunt la niste preturi de neatins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Bogdan_wrc said:

atata timp cat stam si aratam cu degetul, dar cumparam fix ce polueaza nu se va schimba nimic. atata timp cat exista cerere de poluare, pt ca nu vream efortul de a avea electrica, atunci nu vom avea nici aer mai curat. 

Ce legatura are? Faptul ca ti-ai cumparat ID3 a dus la crearea unui nou parc eolian sau fotovoltaic?

 

8 minutes ago, Bogdan_wrc said:

daca la hidrocentrale ne amagim ca distrug fauna, facem contracte cu cine? cu cei care ard carbuni? pai ce e mai rau?

Deci suntem ecologisti, doar pana ne afecteaza pe noi, mediul nu mai conteaza.. 😕 

 

 

9 minutes ago, Bogdan_wrc said:

fiecare isi cumpara ce doreste, corect, dar ce te faci daca vecinul tau vrea TATRA 8x8 non euro? si o porneste noaptea sau dimineata? traim itr-o societatea unde alegerea fiecare poate influenta alegerea/viata/societatea celor din jur. 

Da, este dreptul lui. Nu sunt nici eu, nici tu in masura sa judecam. De asta exista stat, ca sa reglementeze.

 

Ce am spus eu, si vad ca unii o iau personal, este doar atat: Hai sa lasam gargara ECO friendly in Romania, cel putin pentru moment. Chiar ma intreb, cam cati dintre noi avem centrale de apartament? Sau cati colecteaza selectiv? Sau cati recicleaza?

Nu te judeca nimeni ca ti-ai luat electrica. Ai facut o achizitie din motivele stiute de tine, ce spun este ca in Romania, noi incepem mereu de la coada, in loc sa o luam pas cu pas. Ca exemplu, pana acu ceva ani, nu stiu daca mai e in vigoare, in Norvegia, nu se dadeau incentive la masini electrice, daca in anul precedent,  nu se producea cel putin 92%  energie din surse regenerabile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu s-a inteles ce am vrut sa spun mai devreme...asa ca merita o explicatie: daca-mi iau o masina electrică o iau pe aia care bifeaza cat mai multe dintre casutele personale. Restul e can can.

 

In acelasi timp, daca mercedes scotea o cutie pe roti care sa fie ieftina, p aia o luam...sau zanussi...sau arctic. 

 

Nevoia mea de mobilitate urbana face ca aspecte de genul confort acustic, putere, rafinament, dotari, imagine de brand, imagine de eco friendly individ sa fie in afara listei de nevoi. 

 

De asta zic ca pretul, pentru mine, e singurul aspect care conteaza la viitoarea achizitie. 

 

Edit: chiar acum ma uitam la un clip pe YT...panamera e-hybrid blablabla are 134 cp electrici. Pentru 2.4 tone de masina...asadar cei 45 de ponei ai lui Spring sunt arhisuficienti pentru rulaj city-only.

 

E loc pentru toata lumea in trafic, atat pentru aia cu Taycan cat si pentru aia cu Spring. Iar cum personal nu intentionez sa apelez la vreo priza publica pentru ca mi-am creat acasa toata infrastructura de care voi avea nevoie...sigur nu o sa ma cert cu vreun alt posesor ca nu si-a dat check-in la statie de nesimtit ce e.

 

@Bogdan_wrc

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, Luciosu said:

Ce legatura are? Faptul ca ti-ai cumparat ID3 a dus la crearea unui nou parc eolian sau fotovoltaic?

 

Deci suntem ecologisti, doar pana ne afecteaza pe noi, mediul nu mai conteaza.. 😕 

 

 

Da, este dreptul lui. Nu sunt nici eu, nici tu in masura sa judecam. De asta exista stat, ca sa reglementeze.

 

Ce am spus eu, si vad ca unii o iau personal, este doar atat: Hai sa lasam gargara ECO friendly in Romania, cel putin pentru moment. Chiar ma intreb, cam cati dintre noi avem centrale de apartament? Sau cati colecteaza selectiv? Sau cati recicleaza?

Nu te judeca nimeni ca ti-ai luat electrica. Ai facut o achizitie din motivele stiute de tine, ce spun este ca in Romania, noi incepem mereu de la coada, in loc sa o luam pas cu pas. Ca exemplu, pana acu ceva ani, nu stiu daca mai e in vigoare, in Norvegia, nu se dadeau incentive la masini electrice, daca in anul precedent,  nu se producea cel putin 92%  energie din surse regenerabile

 

tocmai voiam asta sa zic, ca nu o luam personal. ca mi-am luat id3 sau altceva nu e vb aici despre asta. este vorba de cum gandim si de ce luam electrica. nu este vb de mine X, este vorba de mentalitate. 

faptul ca eu si alte cateva sute au ales id3 in locul unui golf TDI duce la oferta si productia mai mare de electrice, mai ieftine, mai eco, mai bune. 

atata timp cat pe langa mine vor mai fi 99 persoane care vor cumpara, automat vor exista firme care vor cauta sa vinda ce vrem noi. eco.

 

nu vrei sa privim privirea de asamablu? nu de individ? actiunile tesla au crescut pt ca si-a luat buhnici? 

faptul ca unii si-au luat id3, uite ce inseamna

https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/11/how-volkswagen-makes-the-id-3-carbon-neutral.html

 

e un inceput, ...intr-un ocean de poluare. 

 

tocmai, ca ne amagim ca hidrocentrala face rau mediului, hai sa ardem carbuni? ca aruncam in fata ca aia face rau mediului atunci traim cu ce avem, nu luam in calcul ca ce avem acum e mai rau decat o hidrocentrala? asta tocmai, pt ca ne arucam si spunem ca nu avem curent verde in RO..ca vai tara asta nu e eco. dar noi nu facem nimic pentru asta.

nu se intampla nimic, fara noi, fara cerere, fara oferta 

 

nu e suficient sa zicem ca nu e tara ECO, deci nu suntem nici noi. ultima data tara contine si romanii. 

ne place la altii, dar nu facem niciun efort sa ajungem acolo :)

daca s-ar putea intampla totul..peste noapte, fara aportul nostru, ar fi ideal. 

 

sunt si persoane care recicleaza, sunt care colecteaza selectiv, sunt care semneaza cu hidroelectrica pentru ca sustine ca are curent verde, care vor curent fotovoltaic...stiu ca pare greu de crezut, dar sunt..aceleasi persoane carora le pasa. 

 

sunt persoane dispuse sa faca eforturi pt mediu, pt restul din jur. ciudat, nu? 

 

nu vrei sa revenim la RO, nu la NO? pentru ca acolo este alta mentalitate. acolo vorbeste cu oamenii si vei vedea de ce au electrice. 

s-au dat mai mereu difereite ajutoare la masinile elctrice. daca nu precum la noi, atunci vezi ce taxe au la motoare ICE. atunci cand penalizezi motorul ICE, e de ajuns sa consideri avantaj pt electrica. dece crezi ca la ei este al 2lea an consecutiv cu vanzari de electrice peste ICE? 

vrei sa comparam vanzarile de acolo de diesel cu electrice? crezi ca te ajuta in discutie? :)

2 minutes ago, cristi511 said:

Poate nu s-a inteles ce am vrut sa spun mai devreme..

 

@Bogdan_wrc

ce ai spus acum e diferit fata de ce ai spus unde am taguit eu. sau de ce m-ai taguit? 

sunt total de acord cu ce ai spus acum. 

 

sunt de acord ca pretul decide, dar pretul nu inseamna doar costul de achizite. inseamna TCO, plus pentru unii si efectul pe urmatorii ani. 

exagerand: ne luam toti masini non euro, de 1000e, iar la batranete dam toti mii de euro pe medicamente... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, Bogdan_wrc said:

nu vrei sa revenim la RO, nu la NO? pentru ca acolo este alta mentalitate. acolo vorbeste cu oamenii si vei vedea de ce au electrice. 

s-au dat mai mereu difereite ajutoare la masinile elctrice. daca nu precum la noi, atunci vezi ce taxe au la motoare ICE. atunci cand penalizezi motorul ICE, e de ajuns sa consideri avantaj pt electrica. dece crezi ca la ei este al 2lea an consecutiv cu vanzari de electrice peste ICE? 

vrei sa comparam vanzarile de acolo de diesel cu electrice? crezi ca te ajuta in discutie?

De ce as compara diesel cu electrice, in NO? Tocmai ce spuneam, ca acolo da, este o tara eco friendly unde au inceput cu productia de energie verde si abia apoi, s-a ajuns la incentivizare. Acolo tot lantul este pentru energie verde si emisii mici, pe cand in RO,  noi suntem eco, doar cand ne convine.

 

7 minutes ago, Bogdan_wrc said:

faptul ca eu si alte cateva sute au ales id3 in locul unui golf TDI duce la oferta si productia mai mare de electrice, mai ieftine, mai eco, mai bune. 

atata timp cat pe langa mine vor mai fi 99 persoane care vor cumpara, automat vor exista firme care vor cauta sa vinda ce vrem noi. eco.

Asta ma amuza putin. Crezi ca Timisoara e mai putin poluata acum, ca se produc masini electrice? Dar nu tot pe cauciucuri merge? sau is anvelope din compost?  Sper ca nu te amagesti acu, ca productia de masine electrice e mai putin poluanta decat cea de ICE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc faza e ca Citigo e-iV nu se mai vinde si e-Up! pleaca de la 23.000 de euro pentru 250-260Km WLTP, Spring e 15.000 pentru 200Km WLTP. Asa ca sa zicem ca am avea 12.000 euro / 250 Km = 52 euro/Km range pentru e-Up! vs 8.000 euro / 200 Km = 40 euro/Km range pentru Spring. Dupa cum ziceam, raportul ii este favorabil!

 

Daca merita sau nu trecerea la e-Up! o sa pot sa spun doar dupa ce conduc Spring dar, ca fost posesor de e-Up!, nu ma astept sa fie diferenta de la cer la pamant in ce priveste feeling-ul, materialele sau tehnologia folosita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Rave said:

Singurul avantaj al unui Golf termic este ca merge mai mult cu un "plin"

Din contra.

As zice ca la o masina termica este aproximativ irelevant cat merge cu un "plin".

 

Avantajul este ca "plinul" se face in 5 minute si ca "statii de incarcare" se gasesc din 10 in 10 Km, in oras chiar din 2 in 2 Km.

Si in plus pe langa plinul in 5 minute, o "statie de incarcare" serveste cel putin vreo 4 masini simultan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!