Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Citesc topicul pentru informatie noua, care poate nu este disponibila peste tot la revistele/site-urile mainstream.

Cred ca fiecare avem timpul oarecum limitat si venim aici cu interes si poate si din placere, oricum nu cred ca pentru mapa de presa.

 

Nu trebuie sa tina cineva cont de titulatura mea, spun in calitate de user.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate informațiile sunt utile, atât știrile pro, cât și cele contra. Și chiar și informațiile din mapa de presa... Dar numai atâta timp cât cel care le citește înțelege și știe sa discearnă între informație în starea ei pura și informație folosita în scopuri de marketing. 

Nimeni nu trebuie sa se bazeze pe nimic 100% pentru ca nimeni nu este 100% obiectiv dar, folosind un pic de bun simt, putem sa extragem informațiile de care avem nevoie din toate sursele posibile și, astfel, sa ajungem la o explicație / soluție pentru problema care ne interesează. 

 

Da, sunt multe informații pro-electrice, unele propagat chiar de susținătorii mișcării, și sunt și multe informații contra, unele propagat de susținătorii combustibililor fosili care-și vad profitul și stilul de viata atacat de mașinile electrice. Da, o sa vedem o schimbare la acest capitol în următoarele decenii și cred sincer ca nu o sa maj dureze foarte mult pana ca o sa fie mai ieftin sa mergi cu o mașină termica decât cu una electrica pentru ca o sa scadă prețul combustibililor fosili pe măsură ce tot maj mulți oameni trec pe electric. Dar cred și ca toată lumea o sa treacă pe electric, mai devreme sau mai târziu, și ca o sa fie mai bine atât pentru noi cât și pentru mediu (deși nu financiar, cred ca vom ajunge fix în același punct în ce privește costul/km deși costul deținerii și servisarii o sa fie mai mic, deci un avantaj financiar tot o sa avem, pe lângă cele legate de scaderea poluarii și sanatate). 

 

Dar mai e mult pana departe asa ca, deocamdată, sa ne bucuram fiecare de ce avem. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hop

https://www.economica.net/benzina-i-motorina-se-vor-scumpi-de-la-1-ianuarie-2021_193514.html

 

hop 2 x

https://www.startupcafe.ro/finantari/fonduri-program-electric-monitorul-oficial.htm

Ordonanța de urgență 159/2020, prin care se instituie programul Electric-Up, a fost publicată marți seara în Monitorul Oficial, cu unele modificări la acordarea ajutoarelor de câte 100.000 Euro pentru pensiuni, hoteluri și alte firme HoReCa, să-și monteze panouri solare și stații de alimentare a automobilelor electrice.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de primul "hop", e ceva normal. In fiecare an se ajusteaza acciza, conform formulei de calcul. Uneori creste, alteori scade. Nu cred ca e foarte relevant pentru subiectul topicului. 

Legat de al doilea "hop", mi se pare o initiativa excelenta, mai ales avand in vedere conditia de a instala statii de "minim 22kw". Nu am gasit nicaieri daca exista vreo limitare in ceea ce priveste AC sau DC.

Ajutorul este de maxim  100 de mii de euro. Nu e 100 de mii automat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul link este legat de calculul financiar pe care il fac multi atunci cand prognozeaza consumul si costurile totale ale unei masini. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ai putea sa faci un calcul financiar cat mai precis in conditiile in care pretul la pompa se schimba aproape saptamanal. Sunt atat de multi factori care influenteaza pretul la pompa al carburantului, de la pretul barilului de petrol, la cine ti'o vinde, la cat de departe esti de rafinarie, inclusiv la promotii de weekend cum fac unii.

Nu cred ca isi schimba nimeni decizia de a cumpara sau nu o electrica, doar pentru ca benzina si motorina s'au scumpit cu x bani per litru. Ala care vrea sa isi ia o electrica, isi ia si cand e carburantul 6 lei litrul, cum a fost anul trecut sau acum 2 ani, dar si cand e 4.5 lei, cum a fost anul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eeeeee usor usor ,ne indreptam spre electric cam toti , autonomia si statiile de incarcare sunt problema momentan dar in viitorul apropiat sper sa fie rezolvata acesata problema . Marea dilema este atunci cand se schimba blocul de acumulatori . Nu stiu cum noua Romanilor ne vine bine sa scoatem din buzunar 4- 5000 eur ptr a schimba bateriile . Numai bine si drumuri usoare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia e f complexa, iar oameni reticenti destui, mai ales pe meleagurile mioritice.

Intre timp tehnologia (bateriile) avanseaza pe masura ce capata interes din ce in ce mai mare.

4-5000k euro nu e un cost mare (azi complet nerealist) sa iti iei baterii noi dupa 8 ani de utilizare sau 150k Km.... dar asta e alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin_gtifiecare are dupa buzunarul sau. Daca ai bani sa cumperi o electrica de 30000 euro, 5000 euro pe un battery pack nu e asa o tragedie. Insa daca ai o masina de 2000 euro, normal ca 5000 euro pentru o baterie ti se pare iesit din comun. Capitalismul nu inseamna ca toata lumea are dreptul la masini electrice, la masini scumpe, chiar si la masini. Unii circula doar cu transportul in comun. Si asta e un lucru cat se poate de bun si demn, nu cum judecam noi romanii, ca e sarantoc.

Cert este ca statistic, bateriile astea inca sunt bune peste 8 ani/150000km si multe din ele au inca ~80% din capacitatea initiala.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin_gti Hai sa incercam asa...

 

O masina cu motor termic care face 15.000 Km/an consuma combustibil de ~1.100 de euro / an (la un calcul extrem de conservator si la un consum mediu de 7l/100Km - 7 l/100Km * 5 lei/l = 35 lei/100Km = 5250 lei/15.000Km). Deci combustibilul pentru acea masina o sa coste 8.800 de euro / 8 ani (exceptand costurile extra de intretinere - ulei, filtre de ulei/combustibil etc).

 

Un pack de baterii este garantat 8 ani si 99.99% nu va fi necesar schimbul lui mai devreme de 8 ani (desi multe tin mai mult de 8 ani). Dar sa zicem un cost de 5.000 euro / 8 ani. Incarcarea acasa, la ultimele calcule, iesea la echivalentul unui consum de 2l/100 Km. Adica ~300 euro/an (2 l/100Km * 5 lei/l = 10 lei/100Km = 1500 lei/15.000Km).
Asa ca avem 5.000 euro (bateriile) + 2.400 euro (incarcarile) = 7.400 euro cost total pe 8 ani (exceptand si aici costurile extra de intretinere care sunt oricum mult mai mici decat la termica). La costul asta putem sa mai adaugam 1.000 euro, pentru a lua in calcul diverse incarcari publice (cu costuri mai mari) si avem un total de 8.400 euro / 8 ani.

 

Mai pare mare pretul pack-ului de baterii? :) 

 

Inainte sa inceapa discutiile... Da, daca ne bazam pe incarcari publice costurile cresc dar nici bateriile nu se schimba la 8 ani (se poate trai cu 80% capacitate dupa 8 ani) cum nici termica nu cred ca iese la medie anuala de 7l/100 Km si cum nici costurile de intretinere nu sunt deloc apropiate (sunt o multime de senzori si furtunase si altele care crapa la termice). Dar nu putem lua Worst Case Scenario la electrica si sa-l comparam cu Best Case Scenario la termica, si nici invers. Eu zic ca am facut o comparatie echilibrata si de bun simt in care am luat in calcul atat punctele tari cat si slabe de la fiecare model in parte si cred ca foarte multi nu realizeaza cat de mult poate sa coste benzina pe termen lung pentru ca ii platesc cu taraita la pompa (media anuala la termica mea cred ca iese la 9-10l/100Km cu un consum de 10-12 in oras, 90%, si in jur de 7-8 afara, 10%).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

👏 F bine punctat Rave. Ai acoperit perfect partea "Discutia e f complexa.."

N-am buton sa-ti dau like :) 

Sper ca discutiile sa nu degenereze. Nu prea mai e nimic de adaugat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cu totul de acord dar diferenta de aprox 10000 in plus  cu care pleaca din start masina electrica nu se mai pune ? Nu sunt contra electricelor , sunt chiar ecologist de fel dar ce vreau sa puncrez este faptul ca este o masina prea scumpa in raport cu costurile de fabricatie si cu buzunarul omului de rand .Sa zicem ca cei 10ooo eur care este diferenta se duc pe baterii desi este prea mult .In rest masina are aceleasi componente iar costul motorului electric este cam 20_30 % din costul unui motor termic .De unde naiba atata scumpire ? Inca o data mentionez ca nu contra electric , numai ca momentan este mult umflat la pret iar infrastructura aproape de zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin_gti Depinde ce cu ce compari si ce/cand/cum cumperi. Atat e-Golf-ul meu cat si al colegului @gigelm5m3 au fost cu cateva mii de euro bune mai ieftine decat un Golf 7.5, 1.5 TSI, 130 CP, DSG cu aceleasi dotari - ca sa avem un termic echivalent si sa comparam mere cu mere...

 

Da, cel mai nou model, fix cand apare, cu cele mai multe dotari si cu cea mai mare baterie o sa fie scump. Indiferent de motorizare! Dar daca mai astepti putin si cumperi cand trebuie...

Parcarile WeltAuto sunt pline acum de ID.3-uri putin rulate la care se pot obtine reduceri fooarte bune (chiar ieri ma miram cate erau in curte la Darius Motors Ploiesti...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei electrica la pret pentru "tot buzunarul" ai Skoda e-Citigo la aprox 10-11k euro.

Cat despre infrastructura, desigur pentru cineva neinformat, e aproape zero. Totusi, daca intri pe plugshare.com o sa ai o surpriza. Exista o multime de statii de incarcare peste tot in Romania, iar pe varf de munte nu gasesti benzina insa gasesti curent sigur.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi faceti calcule, dar pe strada sunt masini care nu au luminile aprinse (creste consumul), sau fara toate becurile aprinse (costa bani..becurile), masini care nu au revizii facute (gasisem pe OLX anul trecut un POLO GTI ALB din AB cu 45k km, si nu avea nicio revizie facuta, omu nu baga in seama informatia asta), sau masini de cateva mii de euro pentru care o revizie sau o reparatie le dubleaza pretul.

si care trec ITP cu spaga, sunt non euro, sunt cu volan pe dreapta, sau cu X00.000 km, sau daune totala reparat, sau sudate, ...si tot asa.

romanul este dedicat sa nu plateasca pentru masina, orice ar insemna asta. 

cat mai la moda, dar tehnic cat mai depasita...o tine, o rupe, trece mai departe...

 

si voi faceti calcule financiare pe termen lung :) 

cate masini se vand in RO pe calcule financiare? 

 

pana nu vom intelege ca fara efort, nu ne va fi mai bine (orice efort, gen rabdare la incarcare, gen platit din buzunar mai mult, gen intretinere masina). ne vom plange de poluare, vom muri de cancer, dar nu vom face nimic. "sa faca altii...eu nu renunt la confort", este mottoul romanilor.

va suna cunoscut? "sa stea altii ca prostii ore la incarcare, sau sa nu faca mii de km dintr-o tura. mie imi trebuie un dizal sa consume putin. ce daca ala din spate moare la semafor..eu stau cu masina pornita 1h la coada la shaorma..sa fie cald. nu voi face 1000km fara sa opresc...dar vreau eu sa stiu ca pot sa ma duc pana la moscova dintr-o lovitura. ma asez la coada la motorina, imi fac drum special sa alimentez, nu stau sa incarc masina acasa, din timpul de somn.."

 

inchei cu un detaliu.

3 luni. 5500km, cost alimentare 30 lei (si asta pentru ca SB e in carantina, si nu am putut intra sa incarc, am incarcat FAST la o benzinarie mol). dar da, a trebuit sa stau sa astept masina sa incarce, timp in care am stat pe telefon, am recuperat tot ce nu am facut la volan, si am evitat sa fac asta la volan.

petrolhead convins, am avut Golf-uri modificate, Audi S3, am Lupo GTI de curse (scos la vanzare),si acum am id3 electric. m-as intoarce la ICE? NU. in 4 ani am avut de 2 ori de facut mai multi km odata decat poate sustine autonomia unui electric. si atunci fie avion, fie inchiriat masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu cele punctate mai sus in ultimele 3 post-uri.

 

cat despre educatia romanului vis-a-vis de masina proprie incerc sa ma abtin, vorbim aici de o majoritate periculos de mare care carpesc masinile ca e mai ieftin sau nu ii intereseaza.

Aia cu Polo Gti fara revizie pana la 45k Km e SF rau...ma mir ca mai avea ulei.

 

@Bogdan_wrc te-ai descurcat bine cu costurile. Eu sunt undeva la 60 de RON pt 6000 de Km. E fun. Sunt multi care gandesc la modul: "uite-i si pe zgarcitii astia dau 20-30k euro pe masini si se chinuie sa incarce gratis". Dar sunt convins ca daca s-ar da benzina gratis la 1 benzinarie din Bucuresti ar sta la coada ore...

Pe de alta parte time=money si invers, dar cum spuneai si tu, cat incarci mai pui in ordine alte chestii, ne ajuta tehnologia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inversunarea electricienilor, e cel putin amuzanta :D

 

E clar ca Electrica, nu societatea nationala de distributie :), va fi tot mai prezenta in viitor.

Da, aveti dreptate cu inconstietii, itp, carpeli, etc... romanisme, dar peste 20-30 ani romanii vor carpi la fel, si electricele, doar doar... :lol: metehnele erei ceausiste, unde reparai si carpeai orice nu vor fi filtrate in sangele romanilor foarte curand...

 

Cateva aspecte care cel putin pe mine ma tin departe momentan:

- Costuri de achizitie ceva mai mari, daca vrei ceva mai "premium" si/sau mai mare

- Infrastructura de incarcare inca nu suficient de bine dezvoltata ( dar in crestere, ceea ce e bine! )

- Autonomia destul de mica la masinile de "buget", iar daca vrei autonomie mai mare, gama de eletrice sare bine la preturi

- Si cea mai mare problema pe care o vad eu momentan, e timpul de incarcare... cand vei face un FULL in 10-15min, atunci, poate... :)

 

Totodata, se vrea electrificarea lumii, dar, cel putin in RO, 60-70% din "doritori" poate, sa nu mai zic de "posesori", stau la bloc, unde nu prea ai sanse sa-ti incarci masina acasa, peste noapte.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Rave si eu (de restul nu situ) stam la bloc. Rave e chiar la a doua masina electrica cu care a facut ceva Km.

 

Cu toate impedimentele enumerate de tine ne-am descurcat mai mult decat decent pana acum. Eu am ajuns cu masina la SB, drumul durand cu 1-1:15 ora mai mult decat in mod normal. Am ajuns complet relaxat cu costuri de deplasare "0".

Asa cum a punctat si Rave mai sus in cazul nostru masina electrica in conditiile actuale a costat cat una echivalenta TSI.... un TDI era mai jos ca putere la aceeasi bani. Da o sa spui ca nu e aceeasi autonomie, eu personal nu am nevoie de mai mult si daca o sa am asa cum a punctat si Bogdan de 2 ori pe an...avion, inchiriat masina etc... Nu e un capat de tara.

 

Aici depinde de fiecare in ce regim si unde foloseste masina. 

Cat despre incarcatul Full in 10-15 min nu e posibil cu tehnologia actuala. Pana la 80% e posibil de acolo in sus dureaza aproape la fel de mult cat a durat pana la 80%. Chiar si asa sunt teste de autonomie pe YT cu viteze medii decente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, insa tu vezi partea goala a paharului, iar cei care au facut deja tranzitia la electrice, au vazut partea plina a paharului.

Este clar ca cei de la bloc vor fi mai putin tentati sa isi ia o electrica (cu toate ca @Rave din cate stiu sta la bloc, deci daca vrei, se poate), insa un procent semnificativ (multa lume sta in zona limitrofa a marilor orase, la case, duplex-uri sau blocuri) incepe sa realizeze ca pentru fataiala aia de colo-colo, zilnica, de 50-100km merge foarte bine o hibrida sau o electrica, pentru ca pur si simplu e mai placuta la condus, mai fasneata, o incarci acasa la un pret mic, problemele de fiabilitate/reviziile sunt o joaca la electrice comparativ cu masinile conventionale (cred ca poti sa uiti de revizii si nu reprezinta un pericol pentru functionarea masinii, comparativ cu una conventionala unde daca treci de 30k km, uleiul deja e compromis) si, de ce nu, este si cool sa ai o electrica.

 

Eu am condus cateva electrice pana acum si sincer sa iti spun, mi-as lua una chiar si pentru feeling. O masina conventionala, in special una diesel, parca e din trecutul indepartat, tractor. Poate sa aiba mama DSG-ului, ca tot invechita se simte. 

Autonomia, desigur e o problema momentan, insa deja exista tehnologia pentru a rezolva aceasta problema, deci e doar o chestiune de timp (vezi QuantumScape).

Timpul de incarcare nu mi se pare un inconvenient atata timp cat incarci acasa sau cand faci popas in calatorii si oricum stai 30-60 minute sa iti revii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3culmea e ca la mine nu e niciun efort :) in afara de gestiona putin locurile unde opresti, si a iti adapta stilul (mananc si opresc in locurile unde au priza, si desigur, merita dpdv al mancarii). nu ma zgarcesc la confort, caldura, klima deloc. din contra. pornesc caldura din aplicatie (genial iarna), curand voi incarca de acasa, deci iau masina dimineata cu 80%, nu mai ma duc sa pierd 5/10/20 min sa fac un plin la benzinarie (cu drum, trafic, aglomeratie, risc de covid)..

mai pun alea 3-4h cat stateam pe la revizii la dealer si pt alte..teste, probleme..

nu ma mai oftic ca stau in trafic, pt ca nu mai chinui masina stand pe loc(vara e crima pentru ICE stat in aglomeratie, cu 50-60 grade la asfalt). nu mai ma oftic de consum de 10-12% in aglomeratie. 

 

culmea e ca disuctam in RO, unde avem 90% DNuri, unde consumul este mai mic, timpul petrecut sa faci 100km este mai mare deci implicit pauze mai dese sa faci multi km. 

 

chiar am ramas placut surprins sa ma plimb prin tara si sa gasesc statii in cele mai misto locuri (vezi bistrita/colibita, la diferite pensiuni prin apuseni, sau in centru oraselor turistice gen sibiu, arad, oradea, cluj, brasov).  special am facut 2 drumuri mai lungi prin tara...cateva zile de plimbat prin transilvania. si banat.

 

si eu stau la bloc, dar am noroc cu loc de parcare privat in curte interioara si deci am putut monta priza de incarcare de 22kw. a durat 12 luni pana am luat toate autorizatiile, dar acum am tot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Bogdan_wrc said:

 

petrolhead convins, am avut Golf-uri modificate, Audi S3, am Lupo GTI de curse (scos la vanzare),si acum am id3 electric

 

 

Si eu ma regasesc in aceasta categorie ; insa spre deosebire de tine, eu nu am o electrica momentan ; primul impediment pt mine ar fi ca nu locuiesc la casa, pt ca altfel vedeam situatia ; da, stiu ca rave si altii va descurcati foarte bine si etc ; dar suntem diferiti si nu toti vad lumea cu ochii celuilalt ; cea mai trista treaba mi se pare aceea cand unii oameni incearca sa convinga pe altii ca ei au facut alegerea cea mai buna...si spre directia asta vad eu ca se duce acest topic. Pt un muritor de rand mai sarac cum sunt eu, ma tot uit la hyundai..ca deh, tot am dat`o atat cu hyundai si kia pe forumul asta...si pt cei care cred ca este scumpa electrica, va spun ca o kona electrica de 136 cp costa 21700 euro cu rabla, rabla plus si alte discount`uri, iar o kona de 204 cp costa 26135 euro; un hyundai Ioniq costa 26648 euro ; avantajul pt aceasta marca de succes este ca ofera garantie 5 ani fara limita de km si 8 ani garantie la baterie ; eu unul nu gasesc niciun contra argument pt care sa spun ca nu renteaza una din aceste 2 electrice, care sunt spatioase, si iti ofera tot ce ai nevoie ; daca faci o socoteala cum bine a punctat Rave mai sus, observi ca iesi chiar pe plus dupa 8 ani :)) singurele impedimente pentru mine ar fi lipsa statiilor de incarcare rapide si incertitudinea costului KW pe viitor, subiect pe care vad ca nu l`a atins nimeni pana acum. Daca locuiam la curte, nu exista niciun dubiu pt care sa nu am o electrica, daca ar fi sa scoatem din ecuatie pasiunea pt masini, dorinta de a modifica si alte cele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conducand in paralel 3 masini complet diferite ca si arhitectura si feeling incerc sa vin cu un feedback obiectiv.

Fiecare tip de masina are punctele ei forte, in functie de utilizare. Am avut de facut un round-trip de o zi B-BV si am ales diesel, desi pe drum erau suficiente statii rapide, chiar si cele Moon in curtile dealerilor VW. In oras, si prin jur, clar o electrica este superioara.

 

Dupa 2000km cu o electrica, pot spune ca a avea doar o masina electrica in RO, stand la bloc, nu este cel mai comod lucru.

Sa te bazezi pe statiile publice, mi se pare stresant. Am ajuns la o statie DC, desi era mufa CCS libera, nu am avut cum sa parchez astfel incat sa ajunga firul la masina :D. Am dat pana acum pe incarcari cam 35 de lei, am testat un Renovatio de 50KW si un Moon de 75KW doar pentru a vedea procesul si viteza de incarcare, restul de curent fiind de acasa, cu incarcatorul cel incet, de 2,3KW. 

 

A montat cineva un Moon sau un Wallbox echivalent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, bgd_b92 said:

incertitudinea costului KW pe viitor, subiect pe care vad ca nu l`a atins nimeni pana acum. 

pai stai, si exista o certitudine a pretului petrolului pe viitor? din contra. de la 1.01 s-au scumpit amandoua, dar fosilii mai mult ca electricitatea. crezi ca va fi diferit in viitor? 

si Kona nu e chiar cea mai spatioasa :) e mica. 

eu nu conving pe nimeni sa faca trecerea, decat daca poate. dar daca vrem sa nu mai traim in orase mega poluate, un pas ar fi reducerea de noxe de la ICE. 

de asta e benefic pt toti. 

la ora asta acoperirea statiilor, este multumitoare. nu perfecta dar destula. iar cererea va impinge si oferta sa vina.

mai multe masini, mai multe statii, concurenta nu poate fi decat benefica. 

8 minutes ago, Silviu_7 said:

A montat cineva un Moon sau un Wallbox echivalent?

urmeaza eu, saptamanile viitoare. MOON. am toate aprobarile, mai am de facut fizic un bransament.

a sa citi ca nu montez eu fizic :) este firma agreata, recomandata, aprobata, etc. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, Bogdan_wrc said:

dar daca vrem sa nu mai traim in orase mega poluate, un pas ar fi reducerea de noxe de la ICE. 

Primul pas ar fi reducerea de noxe de la ICE :D Am prins prin oras niste mega fumegatoare.. Dar il poti ruga pe ID sa puna recircularea spunandu-i ca miroase urat afara :D

 

As incerca sa vad daca se poate monta o statie trifazata de 16A fara a face un bransament nou, avand deja trifazat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, Silviu_7 said:

As incerca sa vad daca se poate monta o statie trifazata de 16A fara a face un bransament nou, avand deja trifazat. 

stie @kolfleading detalii.. de expert. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!