Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@Al Bundy Ne ajuta indirect. E un semnal bun pentru ceilalti producatori si pentru retelele de incarcare deja existente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne ajuta foarte mult indirect.


Daca esti in gama de pret >40.000 de euro nu-ti mai vine sa dai banii pe Audi, Jaguar, BMW, chiar si VW/Skoda cand poti sa iei Tesla si sa incarci mult mai repede si mai ieftin. Asa ca acesti producatori vor instala statii mai puternice si pretul pe kWh o sa mai scada, ca sa ramana competitivi, cum face VW in SUA.


Si la statiile acelea o sa putem incarca si noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extractia carbunelui in Germania a luat sfarsit, recent inchizandu-se ultimele 2 mine din bazinul Ruhr.

 

Cauza nu e diminuarea poluarii, dupa cum am crede, pentru ca Germania importa si arde carbune in continuare, cca. 60 milioane de tone anual (mult, avand in vedere ca in 1990 avea target pentru extractie 90 milioane de tone, iar atunci poluarea nu era luata in considerare decat de ong-uri).

Cauza inchiderii minelor o reprezinta costurile prea mari de extractie.

 

Asa cum am mai spus, trecerea la masini electrice se va face:

- datorita costurilor mai mici de exploatare fata de mainile care scot fum

- din cauza costurilor derivate din legislatie, pentru exploatarea afumatoarelor (taxe directe masina, sau indirecte-in carburanti).

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/17/2021 at 10:57 AM, Rave said:

Ne ajuta foarte mult indirect.


Daca esti in gama de pret >40.000 de euro nu-ti mai vine sa dai banii pe Audi, Jaguar, BMW, chiar si VW/Skoda cand poti sa iei Tesla si sa incarci mult mai repede si mai ieftin. Asa ca acesti producatori vor instala statii mai puternice si pretul pe kWh o sa mai scada, ca sa ramana competitivi, cum face VW in SUA.


Si la statiile acelea o sa putem incarca si noi.

 

Daca compari strict masinile electrice intre ele as fi partial de acord (si asta doar din pricina retelei de fast chargere, un avantaj major pt Tesla). Insa intre a alege un e-tron / e-tron GT / BMW i4 / Merc EQS/ Porsche Taycan, in curand si noul A6 e-tron, si niste panel gap-uri vopsite ieftin si prost, cu o tableta infipta in mijlocul unei console centrale, fara un head up display de calitate (ce sa mai vb de unul cu AR) cu software "revolutionar" care imita fart noises, lumini led banale  mai slabe decat si cele de pe un Golf, si cate si mai cate prostii, interesante probabil pt un pusti de 15 ani, pt mine alegerea e clara. Daca facem comparatia si cu modele ICE, deja aici nici nu mai are rost discutia. 

Modificat de luciteck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vorbim despre masinile care deja exista pe piata, adica E-Tron si Taycan. Un e-tron cu greu ajunge sa faca 300km cu un plin in timp ce o Tesla X face cel putin 50% mai mult cu o baterie de capacitate similara. Nici la Taycan nu este mult diferita situatia.

Pana in acest moment, dpv al unei masini electrice, nimic nu este cu adevarat concurent cu Tesla.

Aruncati o privire pe rezultatele testelor facute de Bjorn - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai conteaza si senzatia pe care o ai cand te urci intr-o masina. Si da stiu ca totul e subiectiv, insa degeaba ai range bun, incarcare rapida si baterii ok, daca restul pachetului lasa f mult de dorit. Nu cred ca exista comparatie intre un interior de Taycan si chiar si de e-tron (daca e sa vorbim de ce poti cumpara acum) si un interior de model S/3/X/Y (pun intended) :) Apropo de Bjorn, ai vazut testul acela cu Model 3 Performance facelift la care dupa ce scade bateria sub 50%, performantele scad dramatic, pana in punctul in care e mai incet decat un polo 1.0 tsi ? :)

https://www.youtube.com/watch?v=C-2r4Y_lUsk

Modificat de luciteck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@luciteck Trecand peste artificiile de marketing, facute doar ca sa vorbeasca oamenii si presa despre companie si masini (de altfel o idee geniala care a permis companiei sa ajunga pe buzele tuturor oamenilor fara sa investeasca milioane in publicitate si reclame), Tesla are cateva avantaje tehnice majore peste cam toti ceilalti producatori.

 

Judecand la rece, cele mai importante caracteristici ale unei masini electrice sunt autonomia si incarcarea si Tesla conduce in ambele domenii. Au baterii mai bune si motoare mai eficiente, ceea ce le permite sa atinga autonomii mai mari cu capacitati mai mici decat ceilalti producatori, in timp ce ofera si puteri mai mari, si desi nu ofera cea mai mare putere de incarcare de pe piata, faptul ca au o retea de incarcatoare care sunt "rezervate" doar pentru ei le asigura un plus si aici. Nu este cea mai buna masina de pe piata, nici de departe, dar cam este cea mai buna masina electrica de pe piata, ca pachet.

 

Si o sa inchei cu ceva ce am auzit nu mai stiu unde dar se aplica si la Tesla... Eu ma bucur ca e-Golf-ul meu are un interior mai bun decat ID.3-ul pentru ca o sa petrec destul de mult timp in el stand la incarcat mai mult si mai des decat un ID.3! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@luciteckDa, scad performantele. Este normal. Cand mai ai 10% baterie scopul este sa ajungi la destinatie/incarcare si nu sa faci 0-100 cat mai rapid. Cu cat o baterie este mai descarcata cu atat poate sa livreze mai putin si este chiar si limitata pentru a se proteja. 

Da, am vazut comparatia cu 2019 dar sa ne uitam si la temperatura bateriei. Chiar si in test dupa ce a incarcat putin si s-a incalzit bateria, rezultatul a fost clar altul. Plus si concluzia videoului.

46 minutes ago, Rave said:

ma bucur ca e-Golf-ul meu are un interior mai bun decat ID.3-ul pentru ca o sa petrec destul de mult timp in el stand la incarcat mai mult si mai des decat un ID.3!

:)):))

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa se gaseasca solutii tehnice pentru toate problemele enumerate...

Bateria este singurul minus al electricelor momentan si se lucreaza la asta. In rest masinile electrice sunt net superioare oricarei termice din punct de vedere tehnic. Ca interioarele lor lasa de dorit momentan, da, fiindca producatorii incearca sa castige cat mai multi $ ca sa poata investi apoi in R&D.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja noile baterii, cele care o sa fie pe Roadster/Plaid+ sunt in stadiu avansat. O sa fie game changer. De asemenea probabil anul asta Tesla va produce in Germania ceea ce va fi un mare semn de atentie pentru restul producatorilor sa nu devina noul Nokia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman Se vor gasi solutii tehnice, da, si sunt sigur ca peste 10 ani o sa arate complet diferit piata in ce priveste masinile electrice, dar noi discutam de ce este acum pe piata si luam in calcul ce putem cumpara acum. Si in acest moment Tesla are cateva avantaje clare!

Cine nu ia in calcul achizitia unei masini electrice in urmatorii 2 ani nici nu ar trebui sa se uite la ce e acum pe piata pentru ca evolueaza atat de repede incat ce se intampla acum s-ar putea sa fie irelevant peste 2 ani. Ceea ce e bine pentru noi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca undeva peste 10-15 ani vom avea cam 50% din masinile in circulatie modele electrice sau electrificate. Insa deocamdata nimeni nu stie daca vor inlocui complet motoarele pe combustie, mai ales ca multi producatori s-au declarat in continuare sustinatori ai acestor motoare (vezi Porsche) si dezvolta tehnologii alternative cum ar fi combustibili sintetici. Si din nou tot noi vom avea de castigat, pentru ca vom avea mai multe alternative, iar pentru cei dintre noi care mai vor inca sa auda un motor sub capota vor fi in continuare solutii.

 

https://www.dw.com/en/porsche-to-produce-fuel-as-clean-as-electric-vehicles/a-56787413

Modificat de luciteck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil vom putea polua in continuare, dar va costa: vor creste taxele pe poluare si masinile cu combustie interna vor deveni alternativa de lux.

Asta se intampla deja in tarile nordice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea este invers: la ce procentaj din parcul auto, nu vor mai fi scutiri pentru masinile BEV si PHEV? Stii ca de bani au nevoie la buget, gen pensii, salarii, spitale, sosele chestii de genu.

Ai spus la un moment, ca combustibilul fosil a fost prea mult timp subventionat, parca asta era afirmatia. Stii ca in combustibil sunt cele mai mari taxe, pe langa acciza. Peste 50% in majoritatea tarilor europene. Daca te referi la subventii pentru extractia de carbune, ala este un lucru social, pentru ca nu aveau ce face cu minerii si risca sa vina iar cu topoarele.

Mai jos din Danemarca:

 

"

You pay vehicle registration tax for the first time when you register a vehicle. From 1 January 2016, electric cars are no longer exempt from tax. Hydrogen-powered vehicles, however, are exempt from tax.

You will be charged vehicle registration tax if you import a vehicle.

If you buy a new car in Denmark, the car dealer usually handles vehicle registration tax and number plates."

 

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2244599

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Cati ati fi cumparat electrice fara prime de la stat/bonusuri si alte avantaje de genul? Adica ati fi dat 35-40k pe un ID3 sau vreun model similar?

2) Odata cu cresterea numarului de masini electrice, sa speram ca se va dezvolta suficient si reteaua de chargere

3) Nu mai comparati nivelul de trai, educatie si salarizare din tarile nordice, cu ce avem in Romania, ca nu au nicio relevanta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic ca vreau sa se intample, ci cred ca se va intampla, uitandu-ma la tendintele in domeniu si exemple din alte tari.

Masinile electrice se subventioneaza in Romania pentru ca altceva nu am putut sa facem ca sa scadem emisiile.

In alte tari au facut altfel, fiecare cu posibilitatile si mintea lui.

 

Cand vor fi masini electrice ieftine, tot pentru scaderea emisiilor, tarile din UE vor pune taxe pe lucrurile care polueaza si pentru care exista alternative mai nepoluante, cum ar fi masinile, pornind de la cele noi cu combustie interna, continuand cu cele non-euro, apoi euro 1, etc.

Ca sa incurajeze trecerea, probabil se va subventiona casarea unei masini poluante pentru cumpararea uneia nepoluante.

 

Probabil curentul din surse poluante va fi taxat si productia de curent din surse sustenabile va fi subventionat si finantat.

 

Nu stiu daca ati observat, dar UE e serioasa in reducerea emisiilor. Vrea sa interzica si masinile hibride plug-in.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am văzut un reportaj făcut cu camera ascunsă de potențiali clienți care se informau la diverși dealeri despre mașinile electrice. Unii nu au nici cea mai mica nesimțire să-i prostească în față pe clienți. Unul spunea că Tesla e cu două generații în urmă cu tehnologia bateriilor față de VW, altul spunea ca nu e nicio problemă cu încărcatul mașinii la stațiile Tesla, pentru că au același ștecher 🙂. Mulți ori nu au habar despre cum funcționează o mașină electrică, ori vor să-i păcălească cu nerușinare pe clienți. Au mers la mai mulți producători, nu doar la VW și s-a dovedit că mulți vânzători sunt foarte slab pregătiți când vine vorba de mașini electrice. Concluzia era că oamenii trebuie sa se informeze din mai multe surse înainte să ceară sfatul unui vânzător din oricare reprezentanță.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este si motivul pentru care a fost creata aceasta arie. Ca oamenii interesati sa aiba unde sa intrebe si sa afle ce-i intereseaza legat de masinile electrice si sa afle si informatii sau pareri de la posesori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DiLivio @Rave sa vezi ce frumos e cand îți zice un cunoscut ca isi ia hibrid făcut la Craiova (e mild hibrid 48V) sau Suzuki zice in reclame ca poti cumpăra de la ei hibrizi pe 12 sau 48 de volți... 

Cumva are legătură, zice un om ce cunoaște legile mai bine ca mine, cu faptul ca legea in Ro considera mild hibrizii... Hibrizi adevărați. 

Daca ma înșel... Gura păcătosului adevăr grăiește ;)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In curte la birou vedeam des un Q7 care avea sticker de parcare gratuita in Bucuresti. Era intradevar 50TDI Mild-Hybrid. Clar legile de la noi nu au tinut pasul cu toata varietatea de hibrizi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

christistanciu

Eu am o întrebare simplă:

câți kilometri poți face in total cu o baterie de ID3 de 58 kWh? Până când bateria nu mai are capacitate și trebuie înlocuită. 

 

Nimeni nu dă un răspuns cât de cât palpabil. Faci 50000? 100000? 200000? 
 

Doresc sa calculez câți litrii de motorina și câți litrii de ulei pot cumpăra cu acei bani și câți km aș face cu acel combustibil in aceleași condiții de climatizare, fără restricții. 
 

Lăsând la o parte aspectul ecologic și vorbind strict din punct de vedere financiar
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti lua ca baza pentru un prim calcul garantia oferita de Reno (8 ani sau 150k km). Bateria se schimba cand capacitatea scade sub 80%.

 

Deci, poti face calculul tau cu o medie de 20km/an si i durata de viata a masinii de 7 ani (spun 7 pt ca asa era trecut in manualul Leonului ca durata medie de utilizare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@christistanciu 8 ani sau 160.000 (isi va pastra 70% din capacitate 8 ani sau 160.000). Asta e ce apare la prima căutare. Site-ul vw.ro nu e chiar prietenos ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@christistanciu Poti sa faci calcul cat te costa 1.000 Km intr-o electrica si intr-o termica si apoi inmultesti pana ajungi la cate sute de mii de Km vrei tu.

 

Exceptand cazul in care incarci masina electrica exclusiv la statii rapide publice cu plata, iti garantez ca in toate celelalte cazuri iese mai scump motorul termic. Au mai fost facute calculele astea, de multi si de multe ori, si de fiecare data a castigat electrica... Ca nu ne luam toti electrice doar de dragul planetei daca erau si mai scumpe de cumparat, si mai scumpe de intretinut, si cu range mai mic, si cu timp de alimentare mai lung. Unii luau si in cazul asta, da, dar nu atat de multi :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculul asta trebuie sa cuprinda un element foarte important: timpul petrecut alimentand.

 

Si nu te raportezi la ce poate fi peste 5 ani, ci faci o medie de 50kw/h si cati km faci cu aia...

 

Aici consider ca e defapt problema...pentru ca daca am avea posibilitatea de a incarca in 5-10 min range de 300-350km electrici (condus in conditii normale nu ac off 70% din timp si viteze de 90-100kmh)...s-ar face coada la usile producătorilor.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!