Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

A sosit momentul sa-mi schimb diesel-ul de mers in afara localitatilor cu autonomie tinzand catre 1'000km. In momentul de fata pentru oras am un ID4 1st versiunea simpla, nu cea Max.

 

Pentru exterior am nevoie de o masina mai potenta decat 204hp / 8.5sec pana la 100km/h in special pentru depasirile peste 90km/h. Alternam intre Audi Q7 272hp de 4-5ani vechime sau un ID4 GTX nou cu optiuni, pret si performante relativ echivalente.

 

Intr-un final am ales sa mergem pe electric (probabil ID4 GTX) chiar daca raman urmatoarele dezavantaje fata de Q7:
1. Nu avem 7 locuri pe GTX (si oricum prea putine variante de electrice de 7 locuri la preturi, autonomie, spatiu si optiuni echivalente)
2. Autonomia mica fata de un diesel
3. ID4 e mai mic ca dimensiuni cel putin la portbagaj
4. Nu avem in GTX finisajele din Q7

 

In schimb avem urmatoarele avantaje (nu sunt in ordine si probabil nu sunt toate):
1. Avem masina electrica pe care o putem preconditiona si porni din garaj fara sa ne grabim sa iesim cu ea din cauza noxelor
2. Timp echivalent de acceleratie pana la 100km/h
3. Intretinere foarte mica comparat cu Q7 pe 10 ani (impozit 0 deocamdata fata de 5'000 euro la diesel, diferenta de combustibil aprox 10'000 euro, diferenta de service anual de minim 5'000 euro pe ulei, filtre si placute de frana)
4. Autonomie destul de mare (475km) incat sa nu-mi fac probleme de statii de incarcare in potentialele tari in care m-as putea duce in urmatorii 10 ani (Bulgaria, Grecia - Thassos, Ungaria, Croatia, Austria, Germania. Nu mai pun deplasarile in Romania in care autonomia e destul de mare si statii (pe bani) sunt destule si functionale
5. Pe langa masina electrica de oras, voi incarca si cea de mers in afara orasului tot la statia de acasa, iar majoritatea drumurilor (peste 80%) voi incarca acasa cu 65 bani/kWh (cel putin un an de acum incolo)
6. Am scapat de fum, injectoare, clapeta admisie aer, EGR, AdBlue si altele care ar putea sa apara. Raman totusi in asteptarea problemelor ce pot aparea la electrica legate de baterie, motor, incarcator/transformator
7. Am scapat de trepidatii, sunet motor si avem confortul condusului cu cuplu maxim instant, depasiri din scurt fara sa se porneasca toata uzina de sub capota diesel-ului

 

Am incercat o paralela intre GTX si Tiguan Allspace R cu optiuni echivalente si am obtinut relativ acelasi pret (luand in calcul si programul Rabla).

 

Am analizat urmatoarele variante electrice: Ford Mach-E, Tesla Model Y, Kia EV6, VW ID4 GTX, Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 5, Mercedes EQC, Mercedes EQB, BMW iX3, BMW iX, Audi e-tron, Cupra Born, Nissan Aryia, Skoda Enyaq.

 

Scriu pe grup pentru ca s-ar putea sa fie si alti colegi care se zbat in alegerea unei masini de drum lung diesel vs electric. Oricum, odata ce am mers pe electric in oras, n-am mai rezistat tentatiei si pentru exterior (alaturi de diferenta enorma de intretinere a unui motor V6 diesel; am incercat si V6 benzina dar costul cu combustibilul e aberant).

 

Concluzia: pentru mine merita si nu mai este cale de intoarcere la ICE.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic GTX sa fie langa ID.4 1st? De ce a castigat ID.4 GTX in locul unui Model Y? Intreb fiindca si eu vreau sa aleg intre cele 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut de acord, iD4 este "plastic fantastic" fata de Q7.

Cum se sta in scaun in Q7 si cum stau cu genunchii la gura in iD4 (inaltimea podea-sezut mica) , chiar nu este comparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vai cat am ras. :)))))))))))))))

 

Dpdv financiar, la pret egal, nicio masina ICE nu are cum sa iasa in fata uneia BEV.

 

Dar sa dai 40-60k pe niste "materiale reciclate", ca asa e trendu'...nu mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID3/4 nu se compara nici macar cu o masina de generatie mai veche de la VW ca si calitate a interiorului, ce sa mai vorbim de Q7. Pentru mine inclusiv ergonomia interiorului este o involutie fata de generatiile anterioare de masini, dar tot ma gandesc ca treaba asta cu tablete e doar un trend trecator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuza-ma, dar pe ideea asta nu mai existau in veci v12 sau mai stiu eu ce, ca na, daca doar pretul conteaza....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEnd ar fi interesant sa ne spui si ce te-a determinat sa alegi ID in defavoarea celorlalte electrice pe care le-ai mentionat, gen Mercedes EQC, Audi e-Tron care au  o calitate a interiorului comparabila cu acel Q7.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca nu e greu ... pretul evident. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrucat am un ID4 1st pentru oras si imprejurimi, caut o masina comparabila cu aceasta si performante mai bune: masina de familie pentru 5 persoane cu portbagajul aferent, tractiune integrala, autonomie comparabila cu ID4 1st (500km WLTP, 400km EVDB ev-database.org), fabricatie preferabil in Europa (piese usor de gasit in urmatorii 3-5 ani), service in oras (Cluj-Napoca), bine insonorizat, faruri led matrix (port ochelari iar conducerea pe timp de noapte ma omoara), suspensii adaptive (la o masina asa de grea, o suspensie adaptiva va ajuta la coloana - cei peste 40 de ani vor intelege), 0-100 foarte bun, pompa de incalzire, travel assist. Unele dintre informatiile de mai jos sunt subiective si nu sunt general valabile (e un proces lung si greu pana te hotarasti la asa masina).

 

Ford Mach-e (pret 70k+ euro cu super optiuni)
    + baterie mare
    - portbagaj mic (400L fata de peste 500L la ID4)
    - nu trece testul elanului
    - baterie 400V
    - desi are autonomie WLTP mare, la teste de drum iese cu autonomie mult mai mica (540WLTP, 420EVDB)

 

Tesla Model Y (pret de pornire 63k euro, la care se pot adauga doar optiuni legate de conducere semi/autonoma, pret total 70+)
    + super performanta
    + range bun (507WLTP, 410EVDB)
    + portbagaj mare
    - nu se poate alege varianta cu 7 locuri in configuratorul pentru Romania
    - suport slab in Romania (ca o comparatie pe o raza de 150km de Cluj gasesc min 5 reprezentante VW)
    - nu are faruri matrix led
    - are izolatie slaba si suspensii rigide, dovada ca are doar 2000kg - cel mai putin dintre toate (va recomand sa vizualizati https://www.youtube.com/watch?v=mXQN5MsM9RE)
    - forma cu bot de peste nu imi place in mod special (totusi au scos cd 0.23 fara de restul concurentei)

 

KIA EV6 (pret 60k+ euro la RWD cu super optiuni)
    + masina are performante super, am inteles ca ar fi o varianta sport a lui Ioniq5
    + optiuni extraordinare care bat cam tot din lista
    + baterie de 800V
    - nu exista inca la vanzare varianta AWD
    - venind din Korea, are timpi de livrare lungi (ma gandesc ca si piesele se vor gasi tot greu)
    - reprezentate KIA sunt vreo 6-7 in tara, iar cea de la Cluj arata ca un butic fata de VW, cu oameni slab pregatiti
    - pret foarte mare fata de Ioniq5

 

VW ID4 GTX (pret 60k+ euro cu super optiuni)
    - baterie de 400V

 

Audi e-tron (pret 70k+ euro cu optiuni bune la varianta 50; iar varianta 55 incepe de la 85k+ euro, deci iese din scop)
    + e-tron e cea mai mare dintre toate cu un portbagaj enorm care se apropie de marimea Q7
    + varianta 50 e cu 300+ cai putere
    + au o varianta de reducere in configurator care scoate varianta 50 la 70k+ euro)
    + baterie de 800V
    - dezavantajul la varianta 50 e autonomia mica (341WLTP, 280EVDB), mi se pare o bataie de joc pentru Audi in anul 2021

 

Audi Q4 e-tron (pret 70k+ cu super optiuni)
    + finisaje super
    + autonomie comparabila cu GTX
    - la aceleasi optiuni cu GTX pretul este cu peste 15k euro mai mare
 

Hyndai Ioniq 5 (pret 56k euro cu super optiuni)
    + performante foarte bune
    + optiuni extraordinare care bat cam tot din lista
    + pretul cel mai bun dintre toate electricele din lista la ce optiuni ofera
    + baterie de 800V
    - autonomie destul de mica la varianta superioara Luxury (430WLTP) avand bateria de 72kWh (daca ar fi pus bateria de 77kWh cu siguranta as fi mers pe varianta asta)

 

Mercedes EQB (pret de pornire 60k euro)
    + posibilitate de 7 locuri
    - inca nu este in configuratorul din Romania
    - autonomie mica avand bateria de 66.5kWh (419WLTP, 340EVDB)
    - portbagaj mai mic decat medie (495L) desi lungimea masinii e peste medie

 

Mercedes EQC (pret de pornire 67K euro)
    + performante foarte bune
    - desi masina e mai lunga decat celelalte (4.76m) are portbagajul de doar 500L
    - autonomia e mica (432WLTP, 370EVDB), iese din discutie pentru o masina de drum lung

 

BMW iX3 (pret de pornire 65k euro)
    - ICE transformat in EV
    - performante usor sub GTX
    - autonomie usor mai scazuta (461WLTP, 385EVDB)
    - desi masina este mai lunga decat celelalte (4.73m) are portbagajul de doar 510L
    - nu sunt fan BMW, asa ca nu l-as lua in detrimentul GTX-ului sau al koreenelor

 

BMW iX (varianta de performanta baterie/putere mare incepe de la 100k euro, iar varianta simpla de la 80k euro)
    + autonomie mare la varianta de performanta (630WLTP!!!)
    + performante foarte bune
    - autonomie mica la varianta simpla (425WLTP)
    - desi are lungime de 4.9m, are portbagaj de doar 500L, nu imi dau seama unde au pierdut spatiul ala enorm
    - preturile cele mai mari din toata lista la ambele versiuni

 

Cupra Born
    - nu are varianta de performanta, n-am mai analizat mult

 

Nissan Ariya
    - desi are baterie mare, sta rau la autonomie

 

Skoda Enyaq (varianta de 265 de cai )
    + portbagaj mai mare ca la ID4
    - varianta de 265 de cai are performante mai slabe decat GTX
    - varianta RS (comparabila cu GTX) nu este inca in configuratorul de Romania
    - preturl la varianta de 265 de cai cu super optiuni ajunge la pret de GTX, banui ca RS va trece peste

 

 

Pentru @tavitara, @Dolfin, @adrian001: nu o sa ma chinui sa vad raspund, incerc sa aduc informatii aici, nu sa fac polemica pentru ca asta ia timp (am altele mai importante de facut). Eu am ID4 1st de 4 luni asa ca aici nu ma poate convinge nimeni cum stau in scaunul soferului. As alege oricand Q7 e-tron de 4 ani in detrimentul GTX, doar ca primul nu exista inca pe piata, asa ca voi alege ceea ce este azi pe piata. Pentru mine masinile electrice imi servesc necesitatile, asa ca furnalele pe ulei ies din discutie.

 

Un mare atu pe care l-am uitat in postul de mai sus e frana puternica de motor pe care o am in masina electrica la ridicarea piciorului de pe acceleratie fara de care n-as mai putea conduce: fara trepidatii, fara galagie, disponibila in curbe, la vale, pe zapada: nici un Q7 nu poate bate asta.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cel putin nu incerc sa te conving legat de nimic, nici nu as avea vreun interes sa fac asta ... nu iau bonusuri/dividente de la Audi sau de la alt producator auto daca iti cumperi tu o anumita masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEnd iti respect alegerea , e laudabil ca iei masina electrica , nu are nimeni nimic cu asta

Eu nu am inteles comparatia cu Q7 , probabil a fost ceva de genul : ce am putea sa luam de banii astia second din clasa de lux

Ok , aia e alta problema

Dar nu versus ID4 cu Q7

Deci nu te supara si nu considerra ca e vreo critica la alegerea lui ID4 , e foarte ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant pasul spre o a doua masina electrica strict pentru exterior. Mai ales ca e capitolul la care electricele momentan nu stau extraordinar, asta apropo de ce spuneai de autonomia spre 1000km.

ID4 GTX e practic more of the same, avand tot un ID4 pt oras si imprejurimi.

 

De ce SUV? Intreb pentru ca tot ce tine ai descris se incadreaza foarte bine si la un break, chiar cu costuri mai reduse de exploatare, cu performante mai bine si spatiu suficient. Mai mult, majoritatea dieselurilor noi sunt mild hybrid asa ca impozitul e mult redus, posibil sa beneficieze si de rabla clasic in functie de CO2, parcare gratuita.

Un simplu exemplu este A4 allroad Quattro 50TDI incepand de la 57k, cu optiuni probabil 70K, dar au reduceri. A4 avant fiind si mai ieftin decat Allroad.

 

Sunt curiozitatile cuiva care nu pricepe SUV-ul pt drumuri extraurbane lungi si care momentan vede electrica cu singurele neajunsuri fix la aceste drumuri.

 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in discutie ca sa imi dau cu parerea, sper sa nu fiu offtopic.

 

SUV pentru extraurban din punctul meu de vedere are sens (doar) daca vorbim despre siguranta. Si daca tot am ajuns la capitolul asta, tinand cont ca s-ar fi dorit o masina cu 7 locuri, daca ar fi sa recomand o alternativa as aduce in discutie Volvo XC90 de 2-3 ani, cu motorul de 2.0 benzina si 250 cp (daca bugetul permite, cel de 2.0 benzina 310 cp/2.0 hybrid 405 cp). Nu va fi cu mult mai rapid, va consuma mult (in comparatie cu o electrica), dar pentru cine isi permite si isi doreste o masina premium si are nevoie de 7 locuri individuale +  tractiune integrala, e o alegere buna.
 

XC90 vine cu suficiente plusuri, am mers recent cu unul exact cu acest motor, an fabricatie 2019 iar dezavantajul din punctul meu de vedere ar fi faptul ca desi se poate regla suspensia pe mai multe nivele, tot nu scapi de sentimentul de 'barca'. In rest, numai de bine. Mi-as lua-o? Nu. Tot electrica as cauta si eu.

 

Eu te inteleg, o data ce te-ai obisnuit cu electrica si aceasta iti bifeaza nevoile de deplasare, nu prea e cale de intoarcere. Si ce daca 475 km extraurban nu multumeste pe toata lumea? Atata timp cand pentru tine se potriveste, go for it. Pentru tine cumperi masina, nu pentru a-i multumi pe altii sau pentru cand o sa o vinzi. Cu banii altora toti facem cele mai bune alegeri :))

 

ID4 GTX suna ft bine. Cred ca daca nu detineai un ID4 deja, alegerea era si mai evidenta. Intriga aici ramane  'de ce isi mai ia un ID4, daca are deja unul'.

Faptul ca iti iei inca un ID4 sustine ideea ca multi din cei ce au deja o masina electrica, ar alege aceeasi masina, doar ca mai puternica/cu mai mult range.

 

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am revizuit toate drumurile pe care le-am avut in ultimii 3 ani si mi-am vizualizat drumurile pe urmatorii 5 ani. La -10 grade pe autostrada cu 130km/h tot obtin 250km autonomie, iar rulare strict pe autostrada in timpul verii trec lejer de 300km. In vara pe drumurile patriei am obtinut autonomie de 400-480km in afara. In ultima vreme nu conduc mai mult de 200km fara sa ma opresc la o cafea sau sa ma dezmortesc. Daca mai punem 3 copii in spate, opririle sunt asigurate. Cu familie drumurile lungi mi le planific oricum, ori cu ICE ori cu EV. Pentru 2-3 drumuri lungi pe an sigur nu voi sacrifica electrica pe altceva. Oricum, restul drumurilor afara din oras sunt batatorite, nu ma mai streseaza autonomia. Iar in Romania pot pleca oricand ca sunt statii pe bani destule.

 

Momentan am A6 2012 sedan pentru afara, dar spatiul din interior este mai mic decat la ID4 (botul e aproape dublu ca lungime la Audi). Portbagajul este deja mai mare la ID4 si se poate optimiza mai bine pentru ca are deschidere mare. Tot ce este mai mic decat A6 nu se compara ca spatiu, asa ca nu am luat in calcul.

 

Dintotodeauna am urat SUV-urile. Totusi apreciez la ele:
    - pozitia mai inalta la volan
    - pozitia pe scaun o vad mai buna decat la A6 (la Audi pozitia in scaun e sport, dar e mai ingramadita)
    - garda la sol mai mare
    - portbagajul nu este nici adanc si nici jos tare (asa ca nu trebuie sa te apleci)
    - scaunul e la inaltimea potrivita asa ca intri si te asezi direct, n-ai de te coborat in masina
    - scoti copiii usor din scaun de masina
    - usor pentru probleme cu coloana sau cezariene
    - mai scurte decat un break

 

Sunetul, trepidatiile si noxele de diesel ma dispera (benzina sta mai bine, dar nu se compara cu un EV). Am avut cateva zile si A4 Quattro 2.0 Diesel 2018: motorul e putin mai rafinat decat cel din 2012, dar tot diesel este. Singurul diesel cu care am cochetat a fost motorul de 3'000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se vrea, se poate deschide un topic in aria de Versus pentru electrica vs termica la drum lung. La fel, se poate deschide un topic de sfaturi de achizitie daca se vrea acest lucru. 
Ideea si scopul acestui topic este altul si nu are sens sa il aglomeram ch sfaturi de achizite si comparatii ch termice la bugetul X.

Colegul @VickEnd si-a exprimat dorinta si logica din spatele ei asa ca va rog ca urmatoarele discutii sa ramana on-topic.


Anume, merita sau nu aceasta masina in acest caz. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ID3/4 sunt mult prea scumpe pentru ceea ce ofera (spatiu mai mare, performante 0-50 foarte bune, cuplu disponibil instantaneu). Din pacate nu am gasit nicio dorinta sa intru intr-o astfel de masina, pur si simplu interiorul este jenant la acest nivel de pret, ieftin, ergonomie slaba. Am fost zilele astea intr-o reprezentanta si m-am uitat la ele, apoi m-am urcat in Golf-ul meu Highline 7.5, conceput acum vreo 8 ani (!) si trecut printr-un facelift minor acum vreo 4 ani. Diferenta de materiale, finisari, ergonomie,  butoane unde trebuie sa fie butoane. Masina e o cheltuiala, dar prefer sa cheltuiesc in plus pentru revizii, si sa stau intr-un interior de calitate nu intr-unul ca la ID3/4. Comparatia cu Q7 este stupefianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.silivestru

@dercos nu te supara, dar tu ce faci cu masina ? cate ore petreci zilnic in medie in ea . eu, inginerul din mine, o folosesc sa ma duca unde am treaba nu sa o pipai mangai etc .

Scuzati rautatea de pe acum ...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stau sa o pipai, dar imi place ca la o masina noua si relativ scumpa sa am un scaun ca lumea, un infotainment care sa functioneze fara rateuri, butoane unde trebuie, sa nu am grija ei daca plec 5 zile la 5-600km distanta samd. Cu alte cuvinte sa nu imi complic inutil viata. Esti scuzat 🙂

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tabelul asta nu poate convinge pe nimeni care nu e deja convins: este nitel mai ieftina in exploatare ID.4 fata de Tiguan, dar, daca nu iti pasa de avantajele electricelor, o sa vezi ca primesti acceleratie mai proasta (desi nu e adevarat in trafic de oras), o treime autonomie, viteza maxima limitata, un interior spartan, iar costul de intretinere anual nu este mult mai mic.

 

Tocmai pentru ca electricele sunt mai scumpe, alti producatori fac modelele electrice mai bine echipa tehnologic, ca sa ai avantaje fata de modelele traditionale.

De exemplu, la VW nu primesti camera de mers inapoi la Pure (sau nu primeai, nu stiu daca s-a schimbat), așa ca nu simti ca te urci intr-o masina din viitor, ci la una din trecut.

 

Ma rog, VW pare ca vinde destule modele electrice, nu cred ca are nevoie de sfatul meu :).

 

image.thumb.png.8f83309dbf1caab7712316a732006ef8.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutăm electrificatii și pe cei reticenți,  ce nu vad eu în tabelul vostru, valoarea de revânzare,  sau acest aspect nu este important în luarea deciziei de achiziție?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea de revanzare in ce scenariu?

Masina noua vanduta dupa 3,5,8,10 ani? Masina sh vanduta dupa x ani, etc....

Exista cataloage de preturi in care se reflecta deprecierea, cifre care sunt mai mult sau mai putin precise pentru ca mai exista ceva factori: cerere vs oferta la momentul vanzarii, legi care ar impozita excesiv o anumita motorizare, etc...

Ma indoiesc ca la achizitia unei masini, de orice tip ai stiut din ziua 1 cu ce pret o vei vinde si cand a.i. sa aduci in discutie acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tabelul este pt Germania, pentru Romania ar fi totusi alte valori, dar cu pastreaza acestui trend - exploatare mai ieftina pe an electrica vs diesel, achizitie mai ieftina.

De asemenea nu mi se pare o comparatie justa intre diesel si electric pt e clar ca regimul corect de folosire difera si taxele in tarile civilizate difera mult (dieselul fiind taxat din ce in ce mai mult).

 

Valoarea de revanzare la electrice se va mentine mai bine vs diesel pt ca pe langa cererea in scadere pt motorina, creste din ce in ce mai mult taxarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!