Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@zidanneCorect, ai perfecta dreptate, am vrut doar sa plec de la date verificabile si publice (si neadevarate partial)

@kolfleading MW e pentru putere si MWh pentru energie. Am facut referire la energie MWh functie de puterea instalata MW (E=P*t). Tu consumi energie de la priza nu putere.

Manualul de clasa a 8-a zice ca: Puterea [MW] = Energia [MWh] / 1 [ora]. Sau invers, cum vrei tu!

 

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minutes ago, florilar1 said:

@kolfleading MW e pentru putere si MWh pentru energie. Am facut referire la energie MWh functie de puterea instalata MW (E=P*t). Tu consumi energie de la priza nu putere.

Ai facut referire la PUTEREA instalata masurata in MWh...si asa mai departe...


 

55 minutes ago, florilar1 said:

Manualul de clasa a 8-a zice ca: Puterea [MW] = Energia [MWh] / 1 [ora]. Sau invers, cum vrei tu!

Ai inteles gresit ce zice manualul de clasa a VIII-a.

Puterea [MW] = Energia [MWh] / TIMPUL IN CARE S-A TRANSFERAT ACEA ENERGIE.

Timpul poate sa fie sau poate sa NU fie 1 ora.

 

De aceea este fundamental gresit sa spui "putere instalata 19615 MWh".

 

Puterea este viteza de transfer a energiei.

Sau, mai detaliat, energia este integrala in raport cu timpul a puterii. Sau puterea este derivata in raport cu timpul a energiei.

Daca puterea este constanta, asta se simplifica la forma: E = P * timp

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading Hai ca ne-am pornit noi! Daca am scris "PUTEREA instalata masurata in MWh" sau "putere instalata 19615 MWh" atunci intr-adevar sunt sub orice critica... . Iar energia scrisa in MWh e intotdeauna puterea in MW pentru 1 ora ca d-aia se numeste asa. Daca te referi la alte unitati de masura atunci ai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita.

Nu va luati.

Ii naspa sa faci km gratis.

Ii naspa sa nu mai intrii tu intr-o benzinarie, noroc ca a trebuit sa fac rovinieta ca altfel uitam cum arata una.

Ii prea liniste, nu se aude nimic. Ce sa faci cu atata liniste? Sa iti asculti gandurile?

Ii naspa sa ai cuplu instant, prea pleci primul de la orice semafor. Chiar si cand mergi incet, tot mergi mai repede decat ceilalti. Si e lin, nu scutura nimic, nu tremura nimic. E naspa. Serios. Nu merita.

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grija maaare cu linistea asta ca sar unii ca iepurii prin fata masinilor si daca e prea liniste... Si omu daca nu aude nimic si e baut, sau nu vede bine... Grija maaare...

Plus ca eu as astepta sa vad cat va costa o electrica cand vrei s-o schimbi, la mana a doua, adica cat poti obtine pe ea, pe benzinare vw se iau bani frumosi la aceasta operatiune... Si la cat costa deocamdata o baterie de masina electrica, ma tem ca pretul de second va cam intra la apa...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia care sar ca iepurii ma gandesc ca nu sar doar in fata masinilor electrice, nu? Statistic vorbind...sar cam pe unde apuca.

 

p.s. dar eu vorbeam de linistea interioara, ca din exterior mai toate au sunet specific  :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, in linistea asta, simt ca singurul viitor in care vom putea sa apasam pedala fara sa dam la pedale, va fi gasirea unei metode "extraterestre" de disociere a apei in hidrogen si oxigen fara poluare. Stocarea in baterii nu este deloc fezabila in viitorul apropiat din cauza ca nu prea ai cu ce sa le incarci tuturor celor dornici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E, acuma hai s-o dam pe fatza: Termicele vor disparea treptat si electricele vor domina piata. Asta e mersul, asa va fi. Ideea era cat de rentabile sunt aceste electrice deocamdata...

Cica de la anu sau chiar de anul asta se va comercializa si la noi Citroen Ami la 5000 de euro... 75-100 km autonomie... Incarcare in 2 ore la priza de acasa. Arata cam naspa dar pt orasele aglomerate poate fi o solutie economica... In sensul ca decat sa dai 5000 de euro pe o rabla termica, ca la ce preturi sunt acuma cu 5000 de euro iei doar o rabla termica care sigur necesita abonament la service, mai bine iei ceva nou electric, modest, foarte modest, dar cu care te poti misca pash-pash prin bucuresti cu maxim 45 km/h...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, asa se pare... Imi imaginez cu groaza momentul cand toti parlitii ca mine care stau la etaje superioare, n-au loc de parcare si nici vecini darnici, vor trebui sa coboare un cablu lung de cel putin 50 metri sa-si incarce acumulatorul sodiu-ion se pare... Ca primaria va asigura prize in cel mai bun caz doar in locurile de parcare, nu? Sau si le face fiecare? Chiar nu imi imaginez acest posibil viitor doar cu acumulatori !!! Dar, vom vedea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehe, nu prea avem ce sa vedem, eu nu sunt specialist in incalziri globale, planetare etcetera, insa e destul de clara evolutia inspre electric... Vor fi si prize, vor fi taxate termicele, se vor crea conditiile chiar si sub forma de compromis, adica poate unora nu o sa le convina, si tranzitia se va produce.

Uite dau un exemplu personal: vroiam candva un peugeot 107 pt oras, nu se mai produce, citroen C1 la fel, vw up, gata numai electric, deci deja tranzitia a inceput chiar de acum cativa ani... Normal ca nu-mi convine, dar cine sunt eu, sau cine suntem noi in fata crizei combustibililor... Ma opresc aici ca despre incalziri globale m-au spart baietii in topicul asta...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1de ce trebuie sa iti cobori cablul? Daca tehnologia bateriilor avanseaza si ajunge sa permita incarcarea unei baterii cu o autonomie de, sa zicem, 500km, in 10 minute, o sa fie exact cum e acum cu benzinariile. Te duci din cand in cand si alimentezi...

 

Cat despre toata polologhia din ultimele pagini...adevarul e undeva la mijloc in sensul ca DA, politica actuala e din multe puncte de vedere o mare teapa facuta sa stoarca oamenii de bani, insa pe de alta parte este adevarat si faptul ca ne-am cam saturat de "taraitoarele" astea cu pistoane si sincer cam e vremea pentru ceva mai sofisticat...

 

Ca reteaua electrica nu suporta, da, nici internetul la noi nu suporta acum 20 de ani decat poate vreo 10kb/s si uite unde suntem acum. 

Istoria ne arata ca de fiecare data cand omenirea a pornit pe un drum, a gasit solutii tehnice sa rezolve acele deziderate si la fel va fi si cu electricele.

 

Ca exista "hiene" care vor incerca sa castige $$$ de pe urma acestei situatii? Evident. Dar astia vor incerca sa castige din orice, chiar si daca ramanem cu termice. Vor baga norme noi de poluare la 2 ani si te vor taxa chiar si pe masini noi si pana la urma, parca mai bine renunti la complicaciunile astea fumegatoare si treci pe electric. Sa se descurce producatorul de electricitate si tot lantul de fabricatie a componentelor cu managementul poluarii...

 

Cat despre poluare, sa fim seriosi, poluarea din tarile alea in dezvoltare pe care le blamam noi este in mare parte din cauza noastra. Unde se fac componentele masinilor dvs? In China, Vietnam, India, samd. Unde se fac articolele vestimentare, produsele de cosmetica, electronicele? Exact, tot acolo. Deci hai sa lasam vrajeala cu poluarea de acolo care se produce din cauza populatiei lor, ca populatia lor traieste in mare parte la limita supravietuirii iar multi traiesc inca in armonie cu natura, pe cand noi producem zeci de kg de deseuri din plastic, ca sa nu mai vorbesc de CO2, personal, din ceea ce mancam si din nevoie de deplasare.

 

Asadar din punctul meu de vedere, tarile astea cele mai "verzi" sunt de fapt cele mai mari cauze de poluare, fiindca ele si-au degrevat propriile industrii si necesitati si le-au mutat in tarile emergente, pe preturi de nimic, care evident ca nu permit o productie sustenabila. Si dupa tot tarile astea "verzi" se intalnesc sa stabileasca target-uri de poluare si sa amendeze tarile care nu respecta. Ipocrizie pe paine.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, florilar1 said:

energia scrisa in MWh e intotdeauna puterea in MW pentru 1 ora ca d-aia se numeste asa.

Nu exista aceasta definitie.

 

Eu am avut 300 kWh pe factura de luna trecuta. Conform rationamentului tau, inseamna ca ... puterea a fost 300 kW ... Aberant.

Nicaieri nu ai sa vezi PUTEREA instalata exprimata in MWh.

 

Tocmai de aceea exista unitati de masura separate pentru putere si pentru energie.

 

Confuzia ta provine de la faptul ca:

  1. DACA puterea este constanta in timp, atunci integrala se reduce la E = P * timp
  2. DACA intamplator intervalul studiat este 1 ora, atunci valoarea numerica a puterii in MWh este egala cu valoarea numerica a puterii in MW pe acel interval.

 

Insa nu exista nici o regula ca intervalul de timp sa fie 1 ora si puterea sa fie constanta.

Este doar un caz extrem de particular de la care tu, in mod eronat, ai generalizat.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GM To Chevy Bolt Owners: Park 50 Feet From Other Cars

 

Citat:

General Motors says some Chevy Bolt EV and Bolt EUV owners should park their vehicles at least 50 feet away from other cars and only park on the top floor of parking garages due to reports of fires.


In some circumstances, the batteries supplied to GM for these vehicles may have two manufacturing defects – a torn anode tab and folded separator – present in the same battery cell, which increases the risk of fire. ... GM will replace defective battery modules in Chevrolet Bolt EVs and EUVs with new modules, with an expected additional cost of approximately $1 billion.
...
...investigation into the manufacturing processes at LG and disassembling battery packs, GM discovered manufacturing defects in certain battery cells produced at LG manufacturing facilities beyond the Ochang, Korea, plant. GM and LG are working to rectify the cause of these defects...

 

 

 

Pe partea de clima, pentru ca erau ingrijorari privind incalzirea de la poluare.

"Greenland gained 10 gigatons of snow & ice on Sunday, a historic record gain so early in the cold season."

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai zis, i se spune prost incalzire globala. Niste oameni de stiinta au facut niste modele acum mult timp si s-au dovedit simpliste. Natura este complicat de modelat, așa ca modelele acelea sunt completate pana cand reprezinta si apoi prezic cel mai bine datele. Un simulator perfect ar trebui sa ia in considerare fiecare molecula de aer din atmosfera si din sol si fiecare foton de lumina de la soare.

 

Hai sa ajungem cu totii la zi si sa-i spune "schimbari climatice", va rog, pentru ca acesta este consesul stiintific actual.

Ce facem daca, sa zicem, oamenii astia care studiaza problema gresesc? Nimic nu e exclus. Asteptam si mai multe uragane, incendii de paduri, veri de 40 ºC, astm si moarte prematura in orasele poluate? Sau ii ascultam si incercam sa vedem daca au dreptate? Discursul este asimetric: pe de o parte este majoritatea oamenilor de stiinta, pe de alta parte sunt o mana de oameni de stiinta (indraznesc sa ii numesc dubiosi in cercurile lor) si foarte multi oameni care nu au niciun fel de educatie formala in acest domeniu.

 

O sa zici ca e scump sa trecem la electrificare, ca trebuie sa producem mai multa electricitate. E corect. Multa infrastructura noua, multe schimbari in modul de viata, masini mai scumpe, etc.

Dar si mai scumpa este repararea dezastrelor naturale in loc sa se duca in infrastructura, sanatate, educatie, etc. Iar dezastrele continua, nu se opresc. Trecerea la energie nepoluanta o sa se termina la un moment dat.

Va recomanda sa incercati sa cititi si argumentele care sunt contrare propriilor opiniihttps://www.nytimes.com/2021/04/22/climate/climate-change-economy.html.

 

Pentru moderatori: putem sa facem un topic separat din discutiile astea legate de clima, ecologie si schimbari climatice, ca sa nu poluam acest topic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson Chiar te rog sa faci un astfel de topic, poate fi chiar aici in aria de electrice, pentru ca de multe ori m-am gandit daca sa inchid sau nu acest topic din cauza discutiilor semi-offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu toata discutia asta, este ca majoritatea celor participanti sunt ori de o parte ori de cealalta a adevarului, cand adevarul este undeva la mijloc.

Mai pe romaneste, este adevarat si ce spune Dolfin, ca incalzirea globala este folosita in scopuri financiare si ca efectele catastrofale sunt deseori exagerate, cand de multe ori sunt fenomene normale, dar este adevarat si ce spun ceilalti si anume ca avem o problema in felul in care societatea actuala se dezvolta, ca nu este sustenabil si ca trebuie gasita o forma sanatoasa de dezvoltare, iar fenomenele meteo, dintre care multe sunt normale, capata o tenta mai exagerata datorita caldurii in surplus din atmosfera.

 

Asadar, discutia asta o sa continue la nesfarsit si nu o sa se ajunga la nicio concluzie, atata timp cat exista doua tabere categorice si adevarul este undeva la mijloc.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la Chevrolet, am ramas surprins de costul estimat pentru schimbarea bateriilor, 1 miliard de $.

Enorm si nu mi-e clar cine a gresit, LG la productie sau si GM la conceptie.

Cum/cand/vreodata se poate amortiza o asemenea suma?

 

 

Referitor la clima, desigur ca exagerez si eu ca sa contrabalansez topicul, insa va spun ca plecati de la premise gresite, de la preconceptii.

In primul rand trebuie sa va debarasati de automatismele de gandire, de ex:

- Dezastrele naturale sunt din cauza evolutie climei, incalzire/poluare;

- Doar unii cercetatori stiu adevarul, ceilalti sunt "dubiosi";

- Doar o anumita parte a presei cu istoric serios este de incredere, altii sunt "controversati". Nu v-ati gandit ca tocmai presa veche in care ati capatat incredere se foloseste de acest capital pentru a promova doar anumite mesaje care slujesc unor natiuni si altora nu? De cati 30 de ani se tot termina resursele de petrol?

Ce presa afirma asta, nu cumva cea de "incredere" care cita studiilor unor oameni de stiinta (nu din categoria "dubiosilor")?

Faptul ca nu s-a intamplat asta ce inseamna, ca "dubiosii" aveau dreptate?

Inseamna ca sunt interese peste tot, si mesajele se propaga in functie de interese.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact!

Cel mai bun exemplu la presa aservita este ce se intampla acum cu covidul si fact checkerele de pe site-uri cunoscute precum reuters, care vezi tu ar reprezenta adevarul absolut :))Mda, sigur.

 

Cred ca situatia trebuie judecata la nivelul la care putem noi personal sa observam. Si anume orasele, satele, cadrul natural din Romania, toata lumea are acces la ele. Combinat cu putina geografie (nu doar, "vai, de cand sunt eu nu am mai vazut asa inundatie!") cred ca se pot trage concluzii care sa sustina ambele puncte de vedere, cum am mai spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o manipulare evidenta, dublata de o autovictimizare fara sens a unora, care cred ca si daca tragi un vant, undeva in Noua Zeelanda se va topi putin dintr-un ghetar de altitudine.

Cum apare un fenomen natural deosebit, imediat isi scot capetele hade "incalzirea globala" sau "schimbarile climatice".

In tehnica manipularii, se stie ca daca repeti ceva suficient de mult, marea masa a oamenilor ii vor atribui, in final, o conotatie adevarata. Indiferent ce au spune.

Pana una alta, anul acesta cu destul de multe luni sub medie, pare sa le rada in nas.

Sa vedem ce va urma, eu sunt perfect multumit de cresterea temperaturilor din ultimele doua decenii. Niciunul dintre voi nu v-ati mai dori o iarna normala termic cu 50cm de zapada, viscole si zile in sir cu temperaturi maxime negative. Sau un septembrie ploios si rece. Dar planeta s-ar putea sa nu fie de acord.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Peste 95% din comunitatea stiintifica este de acord ca schimbarile climatice sunt reale, sunt provocate de emisiile noastre de gaze cu efect de sera si ca efectele pe termen mediu-lung vor fi serioase si defavorabile pentru oameni.

https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/

 

2. Se stie cu certitudine si este clar documentat faptul ca industria petroliera a finantat dezinformare si troleala in spatiul public privind efectele emisiilor de gaze cu efect de sera. Se stie ca au aplicat aceleasi tehnici de manipulare a opiniei publice pe care le-a aplicat si industria tutunului, cand s-a descoperit legatura dintre fumat si cancerul la plamani.


How the oil industry made us doubt climate change: https://www.bbc.com/news/stories-53640382

 

Avand in vedere aceste informatii, este prea putin probabil ca "adevarul sa fie undeva la mijloc".

 

Ca parere personala, consider ca este mult mai probabil sa te intalnesti pe forumuri cu oameni care apara interesele industriei petroliere decat cu un geniu care a descoperit ceva ce 97% din comunitatea stiintifica n-a descoperit. Desigur, persoanele de fata se exclud...

 

Dar chiar si facand abstractie de efectul de sera, extragererea, rafinarea, transportul si utilizarea combustibililor fosili genereaza foarte multa poluare. Utilizarea polueaza mai ales in aglomerari urbane. Cine nu crede, sa stea vreo ora intr-un garaj inchis cu o masina ICE cu motorul pornit.

 

Atunci eu nu pot sa inteleg cum cineva s-ar putea opune (pentru "comoditatea" de a putea face 1000 km fara oprire), ideii de a respira un aer mai curat in orase, de a mai scapa de deversarile de petrol in oceane...etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca NASA scrie pe website ca 95% din comunitatea stiintifica este de acord ca schimbarile climatice sunt reale si au o anumita cauza, noi, ar trebui sa-i investim cu incredere?

Sunt pasionati de observatii astronomice si fizicieni in toata lumea care studiaza spatiul si care mai stiu si matematica si fizica si au multe intrebari referitoare la multe din lucrurile pe care NASA le afirma dar conform observatiilor/calculelor lor pur si simplu nu "iese".

Sunt grupurile lor de discutie pline cu astfel de lucruri si intrebari, le-a tratat NASA vreodata in mod serios?

Ei sunt doar niste "dubiosi" care nu patrund in presa "de incredere" deci lumea nu ajunge sa-i cunoasca daca nu este interesata de fenomen.

 

Sa cred ca ei se pricep mai bine la clima decat la spatiu si spun adevarul?

Imi acord "benefit of the doubt" si va sfatuiesc si pe voi sa faceti la fel.

 

Referitor la punctul 2, exemplele cu producatorii de tigari si industria petroliera ... asa este, insa "agenda verde" are si ea entitati interesate, intotdeauna exista un interes in spate, tocmai ce am explicat unele lucruri intr-un post mai sus.

Nu mai ganditi in paradigme.

 

 

 

Sa ne mutam putin atentia pe China.

Presa scrie de peste 1 saptamana ca Evergrande Real Estate Group, al doilea cel mai mare grup imobiliar din China dupa vanzari are datorii de $300billion, 123.000 - 200.000 angajati si 1.500.000 de clienti care in acest moment si-au pierdut banii de avans.

In caz de faliment, insasi economia Chinei nu se stie daca rezista, se asteapta un "bail out" din partea statului, insa ramane de vazut.

 

Unde s-au dus banii? O parte.

Evergrande detine Evergrande New Energy Auto, care a avut ambitia sa fie cel mai mare producator de EV (sa concureze Tesla), marca Hengchi.

Fabrica s-a construit si aproape au scos si prima masina...

S-au cheltuit 7-8-12-15-20 miliarde de $, depinde care analist este citat si la ce cifre se raporteaza. Tot ei mai detin si marca Saab, pe care au dat in total 1,31miliarde $.

Evergrande mai este parte cu 50% in State Grid Evergrande Smart Power Service Company impreuna cu compania de stat State Grid Corporation of China (care deserveste 1,1 miliarde de chinezi, 88% din teritoriu).

S-au asociat pentru extinderea retelei de incarcare in special la locuintele pe care le-au construit sau nu le-au construit dar si pentru retele publice. 

 

Evergrande prin subsidiare mai detine majoritar sau aproape total:

- Shanghai's Cenat New Energy - producator de baterii (35.000mp);

- China's TeT Drive Technology (o companie olandeza care are un patent pentru motor electric in roata, e-Traction‎);

- 67% dintr-o companie impreuna cu Hofer, o firma germana cu experienta in design-ul grupului motopropulsor, de data aceasta pentru EV. 

Evergrande mai are contracte cu peste 60 de companii care produc piese auto (industria orizontala) printre care si Bosch, Magna, ThyssenKrupp, etc, cu creante mari si foarte mari catre toate, insa cele catre industria orizontala din China sunt extrem de importante.

 

Toata lumea sta cu sufletul la gura, daca se prabuseste, unda seismica din economia Chinei se va simti in anumite domenii in toate tarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un nou topic in care vom discuta despre tot ce inseamna schimbari climatice si legatura lor cu masinile electrice aici:

 

 

O sa va rog ca in acest topic sa rezumam discutiile strict la aspectul tehnic, eco si financiar. Si o sa incep eu!

 

Nu stiu vreun magazin care sa-ti ofere si un plin de benzina dupa ce faci cumparaturi la ei!  :))
 

D5CDCF62-E333-4CC4-9208-130BBF93CB0B.thumb.jpeg.b6666cf0d9845bdd75aeccbbdd82d9b7.jpeg
 

950F0C24-3F6F-481A-B68F-B5F13562F58E.thumb.jpeg.5d626b6427613138bd4f1f5de1312990.jpeg

 

Si, mergand si mai departe de atat, m-am tot plimbat prin oras zilele astea pentru ca suntem in plina renovare. Am facut drumuri de 4-5 ore si 70-100Km doar prin Bucuresti atat cu electrica cat si cu termica si pot sa spun cu mana pe inima ca prefer sa merg cu consum de 13 kWh/100 Km (* 2 lei/kWh daca incarc la statii publice) fata de 13 l/100 Km (*7 lei/l, aproape, pentru ca bag doar benzina de 100 desi nici la *6 lei/l nu iese mai bine calculul). 

De drumuri lungi nu discut pentru ca range-ul mic al Golf-ului nu-l face potrivit pentru astfel de drumuri si, sincer sa fiu, nici nu l-am luat pentru asa ceva. Dar la o masina cu range dublu, fie el si la o viteza medie mai mica, cred ca as alege electrica. 


De fapt sunt doar 2 cazuri in care nu as alege electrica:

- daca ma grabesc sa ajung undeva - din motive lesne de inteles.

- daca trebuie sa fac mai mult de 2 incarcari pe drum - primele 2 sunt digerabile foarte usor si trec fara sa-ti dai seama pentru ca ai/gasesti lucruri de facut. Celelalte… discutabil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie urmarit subiectul. Conform discutiilor de pe aici, bateria neta este de ~55 kWh, pentru ca ~10% este rezervat atat sub 0% cat si peste 100%.

Deocamdata este un caz anecdotic, nici acesta efectuat in conditii stiintifice (de exemplu, nu s-a verificat starea efectiva a bateriilor, ci estimarea, distanta parcursa si energia incarcata prin fast-charge).

Daca este adevarat si degradarea este atat de mare, sunt convins ca VW, fiind o firma respectabila, va face ce e corect pentru clientii sai /s.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In articol zicea ca nenea a incarcat 15'000km in primele 3 luni aproape exclusiv la fast chargers (100kW) pana la 100%. Cum zicea @Sparkyson, nu a fost un experiment stiintific dar totusi, ma astept sa aiba degradare mult mai mare decat cineva care a incarcat mai tot timpul la 11kW si nu a forjat.o des pana la 100%. Nu?!

 

VW are niste recomandari pentru baterie, asa cum orice producator are cu privire la exploatarea unui ICE. Ca daca duci turometrul in rosu cu motorul rece de multe ori sau opresti motorul in secunda in care ai iesit de pe autostrada, e normal sa ai probleme in timp.

 

Revenind, exista vreo metoda stiintifica de masurare a sanatatii bateriei?

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!