Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@halamadrid Daca sunt destule Fabia (sau Polo/Ibiza) 1.0 MPI de 60CP / 95Nm / 1086 kg care sunt considerate ok pentru oras cred ca Spring o sa fie mai ok decat ele cu 45CP / 125 Nm / 950 Kg. Nu rapid... dar decent la viteze de oras si suficient sa tina pasul cu celelalte masini de pe strada. Si pe langa cele de mai sus sunt o gramada de alte marci care ofera masini similare cu care ne intalnim zilnic in trafic dar nu stim ca se misca cu "doar" 60-70CP. Sa nu mai zic de mai Golf-urile 1.4 MPI 80CP.

Scopul Spring-ului nu este sa fie rapid, frumos, elegant, calitativ, confortabil, dotat sau orice altceva... Spring trebuie sa fie ce era si Logan-ul cand a aparut, cea mai ieftina masina electrica aflata la vanzare cu care sa te poti misca decent. Si atat!

Pentru cine vrea orice altceva in afara de a te misca cu o masina electrica din punctul A in punctul B cu costuri minime, incluzand si pretul de achizitie al masinii, exista alte modele pe piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar sunt deja destule teste cu spring si cu sprintul pana la 100. poti masura si singur. se poate vedea ca e lenta chiar si pana la 50.

dar la cum se circula....e irelevant cat de iute e. da, nu vei putea lua fata, dar sincer, numai la noi vezi condusul asta stupid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa speram ca irelevanta performantelor o va face atragatoare pentru Politie. Sa fie ei un exemplu pentru cei care conduc stupid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, adevarul ca toate avioanele de politie (vezi 911 pe A1, vezi S4 din Ilfov sau Prahova) isi bat capul sa alerge dupa cineva si sa isi puna performantele in functiune.

911 ala pe A1 nici macar nu pleaca in urmarire. nu are nevoie. 

crezi ca un logan cu x00.000 km obosit este mare urmaritor prin oras? pt asta exista statie si colegii...din fata. 

dar da, asa cum politia locala in unele orase are ZOE, asa ar fi frumos ca si politia care patruleaza si face mii si zeci de mii de km in oras , sa ii faca cat mai ieftin si ecologic. 

pana la urma, banii aia de benzina tot de la noi vin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreo explicatie de ce masinile electrice arata mult mai rau estetic decat suratele lor cu motoare termice?

Pana si Tesla incepe sa scoata concepte anapoda ca design.

 

Comparam ID3 cu Golf 8, Zoe cu Clio sau Twingo s.a.m.d.

Adica, daca e electrica, nu are voie sa arate bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E subiectiva asta cu felul in care arata. Este normal sa fie putin diferite pornind de la arhitectura lor. Normal ca ID.3 e mai inalt vs un Golf avand bateriile in podea. La fel este normal sa fie o capota mai mica neavand motorul sub capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut un sondaj national, dar parerea generala in cercul meu de cunostinte e ca  masinile electrice arata mai rau decat omoloagele lor care scot fum. Exceptia ar fi Tesla.

Probabil ca posesorii de electrice vor sari inversunati sa ma contrazica, pe motiv ca masina electrica nu o alegi pentru design, bla, bla, bla.

 

Eu aleg o masina SI pentru design.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Mi.ar putea cineva spune de ce BMW Seria 4 arata grotesc cu grila aia mai mare decat masina?" Raspuns: asta e noul trend, iar peste cativa ani va deveni standard. Ne doare putin pana ne obisnuim cu noile modele. Cand vor veni facelift.uri sau modele noi, vor arata diferit. Asa ca o sa iubim modelele actuale despre care zicem ca sunt inestetice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zoe e urata, da, dar nu cred ca e din cauza ca e electrica ci doar ca asa a fost desenata. Leaf arata ca o compacta oarecare. i3-ul e discutabil, mie imi place dar cred ca sunt intr-o minoritate. Enyaq mi se pare un minivan cu portiere spate normale :) ID.4 mie imi place, nici mai mult nici mai putin decat un Tiguan dar mi se pare ok. ID.3-ul mi se pare ca arata mai bine decat un Golf 8, farurile de Golf 8 in continuare mi se par ciudate si imi place Golf-ul 8 doar in haine R-Line / GTI.

In rest nu prea vad masini electrice urate... 208/2008, Corsa/Mokka, e-Niro/Kona, Mini, Fiat 500 toate arata la fel ca variantele lor termice. iPace / e-Tron arata bine dpmdv. Tesla e... Tesla. Mie-mi plac dar faptul ca zici ca arata bine denota cat de subiectiv este design-ul masinilor pentru ca au fost criticate destul, mai ales Model 3 cu "fata de peste" pe care o are. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar este evident si indubitabil ca ID.3 arata mai bine decat Golf Mk8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata mai bine decat un MK8 normal da. Daca il comparam cu GTI/CS/R, acolo cred ca balanta s-a muta spre Golf. Parerea mea.

Pana la urma fiecare sa isi cumpere masina pe care o vede el frumoasa. Imi place noul seria 4/i4, dar nu as putea sa imi cumpar BMW iX sau chiar O3 FL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

taycan, e tron GT (RS) arata urat?

zoe e mai urat decat un clio? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, kolfleading said:

Dar este evident si indubitabil ca ID.3 arata mai bine decat Golf Mk8.

 

Pana te sui in el

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Este groaznic interiorul. Nu inteleg cum au facut o astfel de masina in 2020. Dupa ce ca e urata pe afara, sa ii pui asa interior...

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce anume difera interiorul ID.3-ului de cel al Golf-ului 8, in afara de pozitionarea selectorului "cutiei"?! :) 

Ca parca se tot plangea lumea de interiorul Golf-ului 8... acum e bun? Si, mergand mai departe ca sa ramanem la subiectul discutiei, ce legatura are interiorul masinii cu faptul ca e electrica? Daca are plastice mai tari nu le are din cauza ca e electrica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, Bogdan_wrc said:

taycan, e tron GT (RS) arata urat?

zoe e mai urat decat un clio? 

Taycan, E-Tron sunt masini de lux, greu accesibile financiar.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Taycan, E-Tron sunt masini de lux, greu accesibile financiar.

pai intrebarea ta nu facea diferenta.

dar revenind...zoe e mai urat decat clio?

kona e e mai urata decat kona ICE?

id3 cu golf...e discutabil.

dar uita te cate maisni electrice pur au aparut...si vezi ca nu toate sunt urate.

kia ev6, hundai ioniq 5...sunt urate? 

 

dar tocmai lipsa motorul ICE face designul sa poate fi diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

dar revenind...zoe e mai urat decat clio?

Da.

 

Quote

kona e e mai urata decat kona ICE?

Nu cu mult, dar o prefer pe prima la design.

 

Quote

id3 cu golf...e discutabil.

Nu arata rau, ci doar artificial, comparativ cu Golf 8.

 

Sa nu vedem peste 20-30 de ani doar masini care seamana cu Nissan Cube.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electricele arata mai "urat" decat termicele deoarece electricele nu mai au aceleasi cerinte de spatiu sub capota, sub podea, samd.

Electricele din cate ai observat au botul mai scurt si taiat mai vertical. Cel putin in ochii mei, asta le face mai putin sportive, mai putin elegante. O masina cu o capota mai lunga arata, dpmdv, mai bine. La termice capota cam trebuia sa fie lunga sa incapa toate componente. La electrice, nu mai e nevoie.

Apoi, bateriile de sub podea inalta masina. De ce? Pai pentru ca scaunele sunt montate mai sus in podea si implicit plafonul se duce mai sus, astfel ca mai toate arata la fel, ca niste hatchback-uri inaltate. Din nou, dpmdv, aspectul asta inaltat al unui hatchback ii strica designul, similar cu ce era inainte pe Golf Plus, Seat Altea.

 

Acum, exista si exceptii de la regula asta. Model 3 este un exemplu foarte bun de masina cu baterie in podea, dar care este inca foarte joasa si are o pozitie de condus sportiva. Banuiesc ca tehnic aceste deziderate nu sunt imposibil de atins, insa costa mai mult sa faci un battery pack mai subtire, sa il faci sa fie parte structurala a sasiului, sa subtiezi tubulatura de racire a bateriilor, astfel incat masina sa aiba o garda la sol mica si scaunele sa fie pozitionate cat mai jos.

 

Oricum, masinile electrice au evoluat, daca ne uitam de la ce au pornit ele (gen Mitsubishi I-miev, G-Wiz sau Leaf) la ce exista acum. In cativa ani, daca apar (sa speram) si bateriile solid state, poate ca vom vedea si electrice mai ieftine cu design cat mai atractiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu inteleg de ce trebuie sa arate atat de rau masinile electrice. Multe arata ca niste electrocasnice si, din pacate pentru ele, design-ul masinilor obisnuite este mult mai elaborat si mai variat. Ori diviziile de design nu au experienta, ori vor sa le diferentieze cu orice pret de masinile obisnuite, trend inceput de Toyota cu uratenia de Prius.

Ma uitam la ce spuneau cei de la Autocar de ID3 ca e o masina practica si se misca bine la viteze relativ reduse, insa e plictisitoare si seaca la condus, chiar si raportata la celelalte surate electrice. In plus, este sub calitatea obisnuita a unui Vw  lucru vizibil de departe, interiorul este slab, se vad taierile de costuri. De ce nu pot face o electrica cu un design decent, chiar nu inteleg. Mazda incearca ceva, dar e prea putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul asta se transforma usor usor in topicul "benzina vs. diesel" de pe vremuri care a sfarsit inchis.

 

Posesorii de electrice au luat cea mai buna decizie ever, restul sunt niste pagani indiferenti..

 

Designul este total subiectiv, de multe ori m-am intrebat in trafic cand am vazut o masina "cum o fi putut omul asta sa plateasca pentru asa ceva si sa ii si placa? " dar asta nu transforma masina aia intr-o masina urata sau proasta.

 

A inceput sa fie din ce in ce mai greu sa iti expui punctul de vedere fara ca cineva sa se simta ofensat ceea ce nu e normal mai ales pe un forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, tavitara said:

 

Pana te sui in el

 

 

Dar dupa primul sprint de accelerare, vei uita cu totul de interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, B_U_T said:

Posesorii de electrice au luat cea mai buna decizie ever, restul sunt niste pagani indiferenti..

 

24 minutes ago, B_U_T said:

A inceput sa fie din ce in ce mai greu sa iti expui punctul de vedere fara ca cineva sa se simta ofensat ceea ce nu e normal mai ales pe un forum.

 

Nu pot sa-mi dau seama daca ironia asta a fost intentionata sau nu, dar e buna! :)) 

Si da, prea multi posesori de masini electrice sunt deranjati cand posesorii de masini termice le critica achizitiile si le evidentiaza, argumentat, dezavantajele. Dar si prea multi posesori de masini termice sunt deranjati cand posesorii de masini electrice isi "lauda" achizitiile si isi motiveaza, argumentat, deciziile.

 

Haideti sa discutam frumos si sa realizam ca foarte multe chestii sunt pur subiective si nu pot fi combatute. Ca design-ul, feeling-ul la volan, asteptarile fiecaruia de la o masina etc. Dar si ca alte lucruri sunt fapte demonstrate matematic care, iarasi, nu pot fi combatute. Cum e consumul, costurile pe termen lung, autonomie, putere de incarcare etc. 

O masina electrica poate fi ideala pentru un anumit tip de om si un compromis pe care nu e dispus sa-l accepte pentru alt tip de om. Nici unul, nici celalalt, nu au dreptate! Si, in acelasi timp, ambii au, fiecare pentru cazul lui si din punctul lui de vedere!

 

Ca viitorul este electric este destul de clar si nu cred ca are sens sa contrazicem acest lucru! Dar este evident si ca viitorul asta electric o sa fie destul de diferit de ce este acum pe piata. Or sa fie masini cu autonomie mai mare, care se vor incarca mai repede si statii de incarcare vor fi peste tot. Deocamdata, cine vrea o masina electrica trebuie sa accepte un compromis, mai mic sau mai mare in functie de fiecare caz in parte.

 

Pentru cineva care sta la casa, foloseste masina doar la drumuri scurte (maxim 400Km) si isi face concediile doar cu avionul, o electrica este de vis. Pentru cineva care sta la bloc, merge cateva sute de km in fiecare weekend si pleaca in concediu cu masina sute sau mii de Km, o electrica nu este deloc ce trebuie. Si ambele variante sunt ok! 

Exista cate ceva pentru fiecare, si o sa mai fie asa multe zeci de ani, asa ca nu are rost sa ne certam pentru nimic. "Ia-ti tu Samsung ca eu raman la iPhone" nu inseamna ca nu ne mai sunam deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, kolfleading said:

 

Dar dupa primul sprint de accelerare, vei uita cu totul de interior.

 

Nu te contrazic , nu am nimic impotriva masinilor electrice

Am impotriva tendintelor actuale de a face totul " ieftin " pe bani multi

It cer mult pe facilitati care real costa putin si se zgarcesc la detalii care i-ar costa putin dar ar cantari mult

In rest , nu ne putem opune evolutiei si nici economiei de piata - cerere mare = pret mare

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!