Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

RadulescuRomulus

apropo, cum mai stai cu autonomia? mai ... actualizezi si tu nitel topicul vipusca? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Neavand niciun stres de autonomie am renuntat de mult a mai face masuratori, o incarc cand... se descarca🙂Sa fiu sincer nu prea am ce sa actualizez pe topic  pentru ca in afara de a ma bucura de masina nu stiu ce as mai putea spune. Am si unde sa o incarc iar benzina se gaseste peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titlul e mincinos, citeste textul. E vorba de 21%.

Amsterdam are o infrastructura de incarcare impresionanta, dar acolo nici macar nu prea are sens sa ai masina. Ajungi peste tot cu transportul in comun, iar masinile sunt clar dezavantajate in fata bicicletelor. Ca un fapt amuzant, singurul taxi pe care l-am folosit a fost Diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In anul 2020 , 69 % din totalul masinilor vandute in Olanda au fost electrice! Astfel, din totalul parcului auto existent din Olanda ponderea celor electrice a ajuns la 21% !

🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chair asa: "All-electric vehicles achieved a 21% market share", deci 21% in 2020.

Doar in decembrie 2020 a fost de 69%: "In December, the Netherlands achieved a 69% all-electric vehicle market share".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

😂🤣🤣😂

 

F tari raspunsurile, putin alta cultura decat la noi unde l-ar fi luat peste picior sau hate direct

"We are absolutely fortunate to have those problems! "

"Once you go EV you can’t go back…I find my GT3 tolerable after EV’s - but it serves it’s purpose as a track toy"

 

si continua....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta era si ideea. ca orice ICE ai avea, cam toti care se duc catre EV, nu se mai intorc la ICE. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de Huracan sau GT3 RS si ei "sufera" de range anxiety, la ce consumuri au. se niveleaza diferentele intre ICE si EV la nivelul acela.

Pusese cineva o statistica pe aici care zicea ca doar 5% din cei care au trecut la EV au revenit la ICE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa la fosile, timpul de "reincarcare" este 5 minute, statii de incarcare se gasesc din 10 in 10 Km, in general pot deservi un numar mare de clienti simultan si exista un operator uman care se asigura ca "statia de reincarcare" este permanent functionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aia e nimic, uite aici: https://newatlas.com/energy/quantumscape-solid-state-battery/

Baterii cu electrolit solid, mult mai usoare decat orice LiIon in prezent, cu fast charge adevarat (pana la 85% se incarca cu curent maxim), cu fast charge/discharge la orice temperatura, cu o durabilitate de 300000km+. 

Acum sa speram ca aceste tehnologii, care exista deja in laborator si in faza de testare, vor putea ajunge pe piata la un pret decent.

Cand se va intampla asta, s-a terminat cu masinile conventionale, in afara de cateva cazuri nisa.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat exista cerere, vor fi oferte si se vor dezvolta tehnologii.

atat tmp cat suntem dispusi sa facem eforturi pt a reduce poluarea, vom avea tehnologii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In stilul lui clasic, John Cadogan explica intr-un mod as zice obiectiv care e teaba cu electricele si pune pe masa multe aspecte ingoreate de multi. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O parte importanta din US este acoperita cu furtuni de zapada, ploaie inghetata si frig.

 

Astazi ~4mil de americani sunt fara energie electrica. https://poweroutage.us/

image.thumb.png.24d72cceeb0797abfedb1433dc9c810f.png

Toata ziua de ieri au rulat in Texas avertismente relativ la consumul de energie electrica, reteaua era oricum la limita.

Au ramas conectati doar consumatorii de necesitate si populatia, cu avertizarea sa se foloseasca energia pentru strictul necesar; incalzire, iluminare.

 

Utilizatorii de masini electrice au fost avertizati ca mare parte din reteaua FastCharge de la Tesla este inoperabila, la fel Electrify America CCS/CHAdeMO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sansele sunt mari ca electricele sa fie viitorul, dar nu pot sa nu imi imaginez, o lume plina de masini electrice...care sunt inoperabile din cauza conditiilor meteo, a lipsei energiei, etc. Adica, te plimbi cu EV dar mori de frig in casa. 😐 Schimbarile au si ele rolul lor daca se fac cu cap, nu intr-un ritm alarmant de galopant. Si nu e vorba de EV aici, ci de trecerea brusca si exagerata la "green energy" care numai "green" nu e atunci cand le impui politic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cred ca ziceau si aia prin 1800 cu carbunii si locomotivele... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad un viitor in care fiecare casa o sa aiba panouri solare si o sa-si genereze singura energia electrica, curat (sau hai, mult mai curat decat sa face acum pentru ca nimic nu este 100% curat). Si acele panouri vor sustine atat consumul energetic al casei cat si al masinii. Si masina o sa fie folosita pe post de baterie atunci cand este nevoie sau cand o sa cada reteaua.

 

Doar pentru ca nu e asa acum nu inseamna ca nu se poate. Si nu, nu se poate face o asemenea trecere nici mai brusc si nici mai treptat de atat, oricum a fost intinsa pe muuulti ani trecerea la masini electrice... tehnologia exista de zeci de ani si abia acum, odata cu intrarea masinilor electrice in main stream, a inceput sa se dezvolte. Si inca e abia la inceput fata de ce se poate face! Nici benzinarii nu erau peste tot cand abia apareau primele masini care foloseau motoare cu combustie si, pe vremea aia, o trasura trasa de cai te ducea si mai departe si mai ieftin decat o masina. Si uite unde am ajuns...

 

Eu am vazut o evolutie enorma atat a masinilor care apar, a tehnologiilor din ele cat si a infrastructurii necesare in cei 3-4 ani de cand am luat in considerare si, apoi, am detinut o masina electrica. Si ritmul dezvoltarii o sa fie si mai accelerat pe masura ce din ce in ce mai multi oameni vor face trecerea la electric. Poate din afara se vede altfel dar din interior, ca om care tine pasul mult mai des cu tot ce se intampla in aceasta piata, chiar este wow cat de repede se misca lucrurile si unde am putea ajunge.

 

Inteleg ca, deocamdata, masinile electrice nu sunt pentru toata lumea. Si asta este ok! Nu trebuie sa ne placa tuturor acelasi lucru si nu avem toti aceleasi idei, moduri de viata sau necesitati. Si e ok! Daca toti eram la fel exista un singur model de masina pe strada, in aceeasi culoare, si lumea era un loc tare plictisitor! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai pun niște benzina pe foc:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson Auch!!!

Vazand lantul de productie al combustibililor fosili si "cat de mare e vaca pe care o mulg baietii" e de inteles de ce EV-ul si tot ce tine de el a batut pasul pe loc. Pana cand a intervenit UE cu amenzile pt normele de poluare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In unele discutii se spune ca politicienii sunt de fapt niste marionete, ca de fapt marile corporatii face si drege...

 

In alte discutii, interventia politicienilor UE incepe sa puna cu botul pe labe pe marile corporatii...

 

Eu nu mai inteleg nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragut video insa este plin de inexactitati, doar pentru a iesi bine demonstratia.

 

De ex:

- Eficienta termica a unui motor nu mai este 30%, a ramas in zona asta doar pentru benzina, la diesel pentru motoare obisnuite este la 42-45%, cele cu tehnologii mai noi trec de 50-52%, se vorbeste si de 60% in viitor.

- Eficienta energetica a fotocelulelor este ~15%, restul de energie fiind disipata in caldura mediului inconjurator, cu problemele aferente.

- Energia electrica nu se poate transporta la distanta fara pierderi, iar acestea sunt semnificative, de aceea se ridica tensiunea pentru a fi transportata pe liniii de foarte inalta tensiune pentru distante mari. Banuiesc ca stiti ca este interzis sa se construiasca la o anumita distanta fata de liniile de inalta tensiune din cauza campurilor electromagnetice daunatoare organismelor vii.

 

Oricum am considera, omul prin produsele pe care le produce/consuma, genereaza poluare.

 

Masinile electrice nu trebuie achizitionate pentru ca nu polueaza, pentru ca inca nu stim acest lucru (de unde vine energia pentru ele), ci pentru ce reprezinta ele, evolutie in industrie, placere de a conduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading Sunt convins ca ambele sunt adevarate, depinzand de culoarea politica, tipul si marimea corporatiei, regiunea lumii si altele.

De exemplu, in State, lobbying-ul a ajuns la putere (corporatatiile ajungand sa scrie legile pe care politicienii le voteaza, de exemplu). Democratii sunt cu bancile si companiile de tech in pat, iar republicanii cu companiile petroliere (incepand inclusiv razboaie pentru petrol).

In UE, cel putin deocamdata, parlamentul european pare sa fie mai de partea cetanenilor decat a corporatiilor, amendand marile companii pentru derapaje.

 

@Dolfin Sunt convins ca este o simplificare masiva acolo si e posibil sa fie si greseli. Cred, totusi, ca, in mare, mesajul este bine fundamentat.

Așa cum eficienta unui motor o sa creasca, așa se va imbunatati, pe viitor, si eficienta si costurile tehnologiilor nepoluante, odata ce atentia (banii) se indreapta spre cercetarea lor. Diesel o sa ajunga la 50%-60%, poate, in viitor, desi a stat pe loc o suta de ani, deci sa nu ne asteptam la minuni, mai ales daca o sa coste foarte mult sa le faca eficiente. Dar, cel mai important, eficienta unei celule fotovoltaice este irelevanta, pentru ca, si din surse poluante, o masina electrica e mai curata.

 

Legat de pierderile de transmisie, se ridica voltajul pentru a scadea curentul, iar la curent mic, pierderea este de 2%-4%. Transformatoarele mai adauga si ele pierderi, iar, pe total, randamentul transmisiei energiei electrice este de peste 85%.

Totusi, argumentul iarasi nu mai conteaza, pentru ca nu putem sa argumentam impotriva electricitatii fara de care nu putem trai oricum. Chiar si fara masini electrice, ne trebuie curente si ca sa poluam :)Alternativa la curent este era pre-industriala (spre care pare ca ne indreptam oricum cu schimbarile climatice – este consens stiintific, nu dati!).

 

Masinile electrice sunt clar ce trebuie ca placere de condus. Nu sunt multi care se intorc la fosile. Eu am condus fosila zilele trecute si parca m-am intors in timp. O sa mai dureze, dar, odata ce piata se va orienta spre electrificare, nu va mai exista cale de intoarcere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!