Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@Rave citigo inca era pe stock, aparuse iar. ce va fi cand apare spring, mai e de discutat. si nu cred ca id1/id2 vor fi pe acolo ca pret. poate doar modelul produs de skoda.

my bad, stiam ca spring este 17-19 inainte de taxe. cred ca si rata de incarcare, Vmax, vor fi in avantajul e-up, dar la fel..mi-e teama ca pana apare spring, e-up dispare.

 

@Luciosu ca sa fim eco trebuie sa incercam sa fim macar la inceput. nu neaparat TOT. orice conteaza. si daca ai diesel, dar macar reciclezi conteaza, fata de altii care nu fac nimic. cu cat mai mult, cu atat mai bine. dar nu ma ajuta sa ne culcam pe ureche, daca X nu face, pai nu fac nici eu. dar da, ideal ar fi sa fim eco mereu. de la masini, pana la detalii. dar nu putem ignora nici lucrurile care polueaza mai putin, doar pt ca ele polueaza oricum (nu sunt 100% eco) , si daca nu putem poluare 0, pai atunci hai sa poluam maximum.  

 

productia unei masini trebuie separata de utilizare. fix ce ziceam. doar pt ca productia de masini electrice este discutabila ca poluare, macar putem fi de acord ca utilizarea difera.

daca productia (1) + utiizarea (1) =2, atunci la electrice 1+0=1. tot e mai bine.

 

ce masini se produc la TM? 

 

productia unei masini nu se intampla in oras. macar acolo putem vedea un beneficiu (vezi cifrele de poluare din carantina, si analizeaza factorii).

 

TM e plina de ride-sharing electrice. daca imi spui ca astea nu ajuta la plouare, e clar ca nu ne intelegem :) 

toate merg pe caucicuri. dar alea electrice franeaza mai putin, deci chimicalul ala ajunge mai putin in aer.

daca vrei, putem sa ne axam pe particule, dar hai sa revenim la macro. 

 

prin prisma ideii de masina eletrica, toti producatorii aduc productia de masini electrice catre eco. de aia tesla are panorui, de aia VW face eforturile de mai sus, fiecare face ce poate, deci undeva da, cred ca productia de masini electrice (per total) poate fi mai eco decat cele ICE.

daca nu ma crezi, hai la PLO sa vezi ce frumos miros rafinariile.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, Bogdan_wrc said:

ce masini se produc la TM? 

Am mentionat TM, pentru ca tot anvelope folosesti si tu pe electric si eu pe ICE.

 

19 minutes ago, Bogdan_wrc said:

 

productia unei masini nu se intampla in oras

Ford Craiova, e chiar in oras. Prin prisma jobului, lucrez in automatizari industriale, sunt destul de mult in fabricile auto si cele de componente. Pe langa anvelope, mare parte din electronica si chiar tamburul special de pe puntea spate, sunt facute la TM, de Continental, care e tot in oras.

 

OT: Lasa, ca la Ploiesti miroase mai rau de la farbrica de detergenti :) 

 

LE: Eu ramam la parerea mea, ca sa nu continuam discutia degeaba. Pe mine, in momentul de fata, nu vad achizitia unei masini electrice, mai ECO friendly. 

Dar asta nu inseamna ca judec pe cineva, care isi ia electric sau diesel sau hibrid, pentru ca fiecare isi alege in functie de nevoi, de calcule, de calitate/pret, din acest motiv, cand vad o statie de incarcare, care mi se pare noua, metionez pe topicul dedicat. :) Eu sigur o sa merg pe un 2 litri benzina, de minim 280 cp, ca urmatoare masina :D 

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia este in general despre masini si daca merita sau nu achizitia unei electrice in acest moment in Romania. Ce o sa fie peste 5 ani, ce a fost acum 10 ani, ce se intampla in alte tari si cat de Eco sunt, sau nu, masinile electrice nu reprezinta mai mult de 10 - 15% din decizia achizitiei...

Asa ca haideti sa ne concentram mai mult pe masini si mai putin pe aspecte aditionale, desi am putea deschide un topic unde sa discutam masurile luate, sau nu, de catre Romania sau de catre noi, oamenii, pentru a avea un aer mai curat. Pe mine, cel putin, ma intereseaza subiectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Rave said:

Singurul avantaj al unui Golf termic este ca merge mai mult cu un "plin", dar pentru asta am a doua masina asa ca lucrul asta este irelevant.

Pentru cine ia in calcul o electrica pe post de singura masina din casa, e discutabil daca merita sau nu in functie de fiecare caz in parte. Pentru cine ia electrica pe post de masina de oras sau a doua masina din casa, este chiar recomandata. Daca mai sta si la casa alegerea este foarte clara, nu are rost sa cumperi altceva...

Marele avantaj al unui Golf pe benzina raportat la cel electric este lipsa oricarui stress legat de cat de lung e drumul, de cat de frig sau cald e afara, daca am sau nu benzinarie in varful de munte sau in sat. Aceasta lipsa de stress se traduce in confort, masina este ceva care isi face treaba, fara sa iti bati capul, fara sa ma gandesc ca se descarca pentru ca o tin afara la -20 de grade. Pot merge toata noaptea fara sa opresc in vreun loc dubios sau pot merge cu 130km/h pe autostrada 800km odata, deci pot ajunge din Sibiu in Munchen in 10 ore sau in 7 ore in Viena, o pun pe ACC si doar trebuie sa tin mainile pe volan, nici macar nu apas vreo pedala. Merita acest confort 500 euro pentru 10000km? Din plin! 

Sigur, o a doua masina electrica pentru frecat intr-un oras mare sau pe distante mici poate fi o solutie, insa deja ideea de a avea doua masini implica cheltuieli duble cu anvelopele, cu asigurarile, reviziile, reparatiile neacoperite de garantie samd.

Ramane de vazut in ce directie se vor duce autoturismele, in timpuri in care ideile revolutionare apar des, e posibil ca viitorul sa fie electric. Sau nu.

Momentan achizitia unei masini electrice e mai mult o dorinta de a imbratisa o tehnologie mai noua, o apartenenta la o idee ecologica si mai putin o justificare rationala. Lucrul asta se vede si in alte sectoare aflate in etape initiale ale dezvoltarii, nu e specific doar masinilor. Felicitari celor care se implica in aceasta etapa, eu astept intotdeauna tehnologia sa devina matura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu distanta parcursa (range anxiety) a fost si frica (anxietatea) mea.

Inca nu pot sa zic ca am facut un drum super lung cu ea, cat sa imi dau seama daca era justificata aceasta frica sau nu, dar vreau sa explic cum mi-am justificat eu achizitia; atentie, este un compromis pe care l-am facut eu, care s-ar putea sa nu se potriveasca pentru toti.

 

Am zis așa:

  • 99% in oras, unde electrica este mult mai buna decat termina (ne putem contrazice, dar asta este parerea mea, pentru ca nu imi place sa mestec in viteze in oras)
  • 1% la drum lung, unde am doua optiuni:
    • 0.5% concedii cu familia (nevasta si doua maimute mici), unde opririle lungute fac parte din program. Atunci, zic, putem sa luam electrica si oprim la o statie de incarcare si rontaim ceva, mergem la WC, ne intindem oasele. Putem sa luam si benzinara, pentru ca avem optiunea aceasta, daca vedem ca nu tine cu electrica.
    • 0.5% drumuri la ski, fara maimute. Atunci mergem mai neintrerupt (facand schimb de soferi). Plus e frig afara si scade autonomia la electrica. Cel mai probabil iau benzinara. Imi place(a) sa conduc manuala, deci mi se pare OK sa merg la drum lung cu masina propulsata cu basini de dinozaur :) 

Altii au alte prioritati sau conjucturi personale. Poate au doar o masina. Sau poate nu au copii. Sau poate nu au nici nevasta. Sau nu merg in oras. Sau nu merg in concedii decat cu avionul.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu merg aproape deloc in oras, dar merg in zone izolate sau la distante mari, unde nu exista alternativa si chiar daca as avea nu as putea transporta echipamentele (avion), zone cu multa zapada si temperaturi scazute. In decembrie am mers in astfel de scenariu pret de 800km  fara sa trec pe la pompa. Am alimentat la final de noiembrie si, din nou, acum cateva zile facand aproape 1000km cu un plin si aproape 50 de litri de benzina incarcati in doua minute. La temperaturile acestei ierni nu au existat diferente de consum notabile fata de sezonul cald. Pana cand o electrica nu va veni cu o autonomie decenta nici nu se pune problema unei achizitii. Acum, cu un sfert de rezervor pot merge 200km, fara sa ma stresez ca nu gasesc o benzinarie. La ultimul drum de 700km as  fi pierdut cel putin 2 ore in plus cu o electrica, in conditiile in care as fi putut incarca pe traseu. Asta e un stress inacceptabil pentru oricine merge la drum lung. De asta spun ca, momentan, viitorul nu e deloc electric.

In oras, desigur, e alta situatie, aici pot intelege o electrica sau un hibrid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, dercos said:

 Pot merge toata noaptea fara sa opresc in vreun loc dubios sau pot merge cu 130km/h pe autostrada 800km odata, deci pot ajunge din Sibiu in Munchen in 10 ore sau in 7 ore in Viena, o pun pe ACC si doar trebuie sa tin mainile pe volan

ok, deci tu faci calculul daca poti conduce 7-10h non stop. incep sa cred ca nu masina este pt activitatile astea, ci avionul. 

recomand cu caldura 

https://abetterrouteplanner.com/

ia uite ce calcul face pt id3 pe distanta asta. deci la 14h de condus, faci 3h de pauza. nu degeaba chestia asta este reglementata legal la camioane. 

cred ca este inuman si f not safe sa conduci atat 10h fara pauza. 

Capture.JPG

6 hours ago, dercos said:

Eu nu merg aproape deloc in oras, dar merg in zone izolate sau la distante mari

ce cred ca nu ai inteles, ca nu zice nimeni ca electrica este pt toti. normal ca daca te duci in varf de munte  nu cred ca este pt tine (desi, sincer, ai mai multe sansansa gasetsi curent decat benzina in anumite locuri remote). inca nu este nicio electrica f potenta pe offroad. inca sunt multe limitari.

dar nu cred ca luam in calcul, aici, cazuri particulare. 

fiecare are necesitatile lui. nu spune nimeni ca TREBUIE sa iei electrica.doar ca unele scuze (nu ale tale, zic in general) nu se pupa cu realitatea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era setat automat ca nu sunt logat. dar nu am zis nimic de KM :) era vb de timp. si distanta SB-Munchen. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba ca nu te opresti la un drum de 1000km, e vorba ca nu te opresti 3 ore sa alimentezi, ci poate doar 30-45min maxim ( in 1 sau 2 opriri ), sa te dezmortesti, sa mergi la baie, sa bei poate o cafea.

Pana la 3 ore + cat iti iau cele 7 incarcari ( daca in inteles eu bine, 7 incarcari in 1000km :lol: ) e diferenta maaare :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O Tesla Model 3, pe chargerul de Tesla se incarca de la 10 la 80% in 30 minute. Cu 80% baterie faci 400km.

Tehnologia exista, trebuie doar sa mai scada la pret.

Masinile electrice de buget de la ora actuala sunt de regula masini de oras, naveta sau vacante pe distante mai scurte.

Pentru calatoriile de 2000km prin europa, un Model S este perfect. Vestul europei, incepand cu Ungaria este plin de superchargere. Model S face 450-500km cu un plin la viteze de autostrada. Un supercharger V3 iti incarca bateria, cum am mai spus in 30 de minute pana la 80%. Asta inseamna ca o data la 500km faci o pauza de 30 minute, ceea ce mi se pare rezonabil si e deja in limita corpului uman.

Pe viitor (2025) ar trebui, teoretic, sa apara noi generatii de baterii (solid state) care vor dubla autonomia (deci 1000km cu un plin), se vor incarca si mai rapid, nu vor mai avea risc de explozie si vor suporta mai multe cicluri de incarcare.

E doar o chestiune de timp pana se pune la punct tehnologia asta si sincer, dupa ce conduci o electrica...o masina conventionala ti se pare tractor, no offense.

Uite un caz destul de cunoscut, Andy Popescu. Are un Lambo Aventador si o Tesla Model S. El prefera Tesla si cred ca asta zice multe.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ah, deci 10h, nu mananci (poate in masina, in mers)..doar bei o cafea si pleci mai departe. deci 1h la 10h pauza... (alea 7 incarcari sunt aucm iarna, vara poate mai putine).

si totul este f safe...sa conduci mereu 10H + 1H pauza. 

uitasem ca pe aici toti sunt globe trotter care fac asta mereu :) saptamanal/lunar. 

da, e diferenta mare, dar e diferenta mare si cand respiri aer curat si te gandetsi ca poate lasi si altceva in urma nu noxe... plus diferenta de cost (cat timp unele incarcari sunt gratuit in RO, sau macar electricitatea este mai iefitna decat combustibil fosil)

daca vreau munchen rapid, iau avionul, 100e, 5h totul si gata :)

probabil de aia au facut si chinezii optiunea de a face 1400km in 4h ...

dar da, la ora asta electrica nu este pt distante mari pe autostrada, nu cred ca e aici cineva care combate asta,

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insisti putin Bogdan cu timpii de odihna, nu o zic cu rautate, dar majoritatea nu mancam la benzinarie, poate la un restaurant o ciorba sau altceva..apoi, poate la statia de incarcat trebuie sa stai la coada ca este deja o masina la incarcat si mai astepti +30-60min..si nu e ca si cum ai alternativa sa zici " mai merg 100km pana la urmatorul punct de incarcare " daca tu ramai fara autonomie. O autonomie ok pt cei ce vor sa foloseasca electrica extraurban, personal mi'as dori  ~400 km ; si da, este ca optiune tesla, pt oamenii care isi permit. Dar deja in gama aia de pret chiar trebuie sa vrei electrica si sa vezi avantajele teslei, pt ca la 60-70k euro iti poti permite seria 5/ e classe care au consum de 5% extraurban si iti ofera un confort deosebit ; discutia poate extrapola mult, dar si eu momentan vad electrica o afacere buna pt oras ; daca stai la curte, autonomia ei mi se pare irelevanta pt un om de rand ; daca stai la bloc..e de preferat sa fie de 250-350km ca sa o incarci cat mai rar..tehnologia bateriilor evolueaza si masinile devin accesibile. Eu mi'as lua o electrica strict pt oras daca as folosi'o daily + o alta masina spatioasa si confortabila pt concedii, deplasari, cumparaturi multe cand este cazul, etc. Oricum, mi se pare ca exageram putin cu factorul poluant..caci nici masinile noi euro 6 nu sunt tdi'uri euro 3 ca sa spui ca polueaza exagerat. Dupa parerea mea, best seller in multe tari va fi dacia cu motorizare 1.0 tce 100 cp benzina + gpl ; emisii mici, pret mic de achizitie pt ce ofera, costuri mici de deplasare si intretinere, cuplu generos pt 1100 kg, taxe mici, etc ; eu asta o vad masina omului de rand, nu spring. Pacat ca nu s'a investit in tehnologia GPL si pt motorizarile mari ; sa ai un 1.5 tsi de 150+ cp cu un consum de ~ 10% mixt adica 25 lei / 100 km..era ideal. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, bgd_b92 said:

Insisti putin Bogdan cu timpii de odihna

tu crezi ca timpii aia setati legali pentru soferii profesionisti (aia care au examen, dau teste...etc) sunt setati de nebuni?

la masinile mai noi de ce crezi ca sunt avertizarile alea la 2h de condus? si de ce a fost bagat senzor de oboseala (obligatiru parca in EUR).

si spun asta dupa sute de mii de km, dupa zile intregi de condus aproape non stop..o spun din experinta. 

cate accidente sunt pe an pentru oboseala si adormit la volan?

 

25 minutes ago, bgd_b92 said:

poate la statia de incarcat trebuie sa stai la coada ca este deja o masina la incarcat si mai astepti +30-60min..si nu e ca si cum ai alternativa sa zici " mai merg 100km pana la urmatorul punct de incarcare " daca tu ramai fara autonomie. 

daca vorbim deja de situatii ocazionale, si punem raul inainte, ca poate sunt ocupate, poate nu merg statiile...etc..

25 minutes ago, bgd_b92 said:

Dar deja in gama aia de pret chiar trebuie sa vrei electrica si sa vezi avantajele teslei, pt ca la 60-70k euro iti poti permite seria 5/ e classe care au consum de 5% extraurban si iti ofera un confort deosebit 

daca tu nu vezi niciun avatanj al Tesla asupra maisnilor ICE de clasa mare dar cu motor mic, imi pare rau, te invit sa o conduci. nu o fi ea premium, dar nu deagaba se vand in draci. 

acceleratie, cuplu, senzatii,...sa fim seriosi. mai zic de autopilot, valet, etc...? 

nu stiu ce BMW, MERC poate scoate 5% extraurban, dar avand si totusi o putere demna? sau te uiti la 2.0D pe seria 5 si compari cu cele 4-500 de cai Tesla? 

 

de ce crezi ca TAYCAN se vinde cel mai bine dintre toate Porscheurile actuale? crezi ca senzatiile nu au niciun rol?

https://edition.cnn.com/2020/10/05/business/porsche-taycan-sales/index.html

pt ca la 180-200k nu cred ca se uita nimeni la consum, impozit, etc... 

 

nu toti isi doresc 5-ar sau E klasse cu tot ce inseamna asta...

 

25 minutes ago, bgd_b92 said:

Pacat ca nu s'a investit in tehnologia GPL si pt motorizarile mari ; sa ai un 1.5 tsi de 150+ cp cu un consum de ~ 10% mixt adica 25 lei / 100 km..era ideal. 

 

de ce crezi asta?

hai sa gandim putin. ti se pare ca marile companii nu au vrut asta...de ce? ti se pare fiabil un motor turbo+GPL? ti se pare ok ca greutate, spatiu ocupat? 

pana acum un motor cu GPL nu a prezentat costrui atat de mici de intretinere incat sa merite produs in masa.

daca mai compari pretul de intetreinere cu electrica, vei intelege de ce doar tu gandetsi asa, nu si producatorii :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A existat mereu un Golf TGI, 1.4/1.5 TGI, 110/130 CP,  dar nu s-a vandut niciodata in Romania. E pe GNC, nu pe GPL, dar exista de fabrica da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu, si sunt tari unde anumiti producatori ofera optiuni din fabrica pe GPL. dar vorbim de vanzari semnificative, nu doar de existenta in configurator :) si alea sunt cazuri putine. 

iar optiunile alea nu se iau in calculul per fabricant la noxe ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca discutiile astea sunt oarecum inutile, atat electricele cat si cele cu combustie au atat puncte forte cat si puncte slabe. Discutia este la fel ca diesel vs benzina, depinde mult de modul de exploatare si de preferintele individuale. Informatii obiective cu privire la preturi, consum, range, reteaua de alimentare atat la electrice cat si la cele conventionale sunt usor de gasit, ramane doar ca fiecare sa isi faca calculul si sa vada care varianta e mai buna pentru el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cu totul in contradictoriu cu tine, Bogdan ; cand m`am referit la timpii de odihna, nu am vrut sa spun ca sunt impotriva pauzei la volan ; dar una este sa ma opresc unde vreau eu, si alta este sa ma opresc unde " trebuie " ; poate ma simt obosit sau am nevoie de o pauza inainte de punctul de incarcare in mediul extraurban, si voi fi nevoit sa le fac pe ambele, ceea ce rezulta timp pierdut ; apoi, am luat in calcul faptul ca nu traiesc din sandvisuri de la benzinarie, prefer sa fac un popas de o ora la un restaurant unde sa mananc o mancare buna, sa simt cu adevarat ca ma relaxez si poate sa savurez ceva traditional daca tot am plecat in tara in extraurban, apoi voi fi nevoit sa fac o pauza si la punctul de incarcare, deci, din nou, timp pierdut ; ti se pare scenariu pesimist sa fie statia de incarcare ocupata ? de ce ? daca pleci in extraurban cu electrica nu isi fac mai toti calculul traseului pe unde ti l`ai face si tu ? avand in vedere ca ID3 a fost in top 15 vanzari luna trecuta, si trendul este ascendent in ce priveste vanzarea electricelor, eu vad un scenariu foarte realist ; pesimist ar fi sa ai mai mult de 1 masina la coada la incarcat, ceea ce din nou, in viitorul apropiat mi se va parea normal ; daca plec cu tesla in extraurban, in c.o sau oriunde m`as duce, ca sa am parte de senzatiile alea ar insemna sa vad voma pasagerilor pe presuri ; un audi a6  c8 (2018+ ) 40/50 tdi are un consum extraurban de 5%, asta din impresiile utilizatorilor, ca altfel, declarat este 4%, idem bmw, mercedes, etc. Nici nu am spus ca toti isi doresc mertz sau bmw, am spus doar ca ai alternative pt masini hybride sau foarte confotabile din gama premium care oricum ofera consumuri extrem de bune, autonomie mare cu un plin de combustibil si no stress, adica o masina potrivita pt drumuri extraurbane ; faptul ca se vand la greu in alte tari este pt ca sunt dezvoltate din toate pdv, si nu s`au dezvoltat pe dos cum bine s`a discutat mai sus, ca in Romanica ; nu e ca si cum se vinde la greu tesla in turcia / india / etc ; tine si de nivelul de trai, iar al nostru ( Romania ), este precar.

 

Referitor la afirmatia " vei intelege de ce doar tu gandetsi asa, nu si producatorii  ", ce pot sa`ti spun este ca uite, s`au gandit cei de la renault, si sunt in stare sa bag si mainile si picioarele in foc ca vor rupe vanzarile cu 1.0 TCE benzina+gpl ; exista rezervoare toroidale de 2 decenii, kit`uri de pana ( caci sa fim seriosi, eu n`am reusit sa desfac prezoanele cu o cheie de roti normala, abia reusesc cei de la vulcanizare cu pistolul, deci m`as uita ca curca`n lemne la roata daca ar fi sa fac pana si sa fiu nevoit sa pun rezerva ) si alte solutii astfel incat spatiul sa nu fie compromis ; vorbim de greutate cand un TDI pe aceeasi caroserie este mai greu decat benzina+CNG iar o electrica este mai grea decat o conventionala..vad ca esti foarte PRO cand vine vorba de folosit electrica in mediul extraurban ; din pacate nu stiu cati iti impartasesc opinia, dar eu clar nu, si am adus destule argumente pt care o electrica este potrivita momentan doar pt urban si imprejurari. Voi abandona contradictia privind acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot urmartit acest topic si cred ca s-a scris cam tot ce trebuia in momentul de fata  despre acest versus benzina / diesel si electrice. Dar un punct nu pot sa il trec cu vederea...cuvantul  eco.... care ii foarte folosit de multi dintre colegi. Acest cuvant este pentru mine doar un trend si o mare minciuna.  Acest trend cu poluare 0 si eco este defapt un alt motiv sa ne faca pe noi sa scoatem bani din buzunar pentru produse / servicii noi si sa mareasca taxele si impozitele (asta indiferent de tara in care locuim). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din toate discutiile de pe forum, pentru mine as dori urmatorul lucru: sa pot merge civilizat in centrul orasului fara sa inot printre noxe. Si inca una: sa pot conduce civilizat in oras (dar si afara) fara sa stau in spatele atator masini care scot fum negru. Sunt destule TDI.uri vechi care nu imi dau seama cum iau ITP.ul. La noi daca masina "trage", nu e nevoie sa o duci in service. Sa nu mai vorbim iarna cand traficul e si mai aglomerat, zici ca fiecare masina e un cuptor pe ulei (aici doar recircularea mai ajuta).

 

P.S. Am comandat o electrica pentru ca aveam nevoie de alta masina de oras si s.au aliniat stelele. Inca am un TDI (intretinut si fara fum) cu care voi merge la drumuri lungi, adica vacante, sau ca a doua masina cand electrica e ocupata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Multa lume inca nu intelege chestia asta cu poluarea si zice ca e o minciuna, o conspiratie. Un pic de imaginatie sa ai si iti dai seama ca in cel mai rau caz, mutam poluarea din orase in afara, la centrale, a caror noxe pot fi controlate mult mai usor. Si tot este un castig masiv. Pentru ca peste 50% din populatia globului traieste in orase si densitatea de populatie este mult mai mare in ele.

Ca idee, in Romania, mai mult de 50% din energia electrica consumata este produsa din surse regenerabile, hidro, solar, eolian, atomo. 

 

Fiecare vede problema din prisma lui si cred ca aici e problema noastra, a romanilor, ca gandim individualist. Bah, daca mie mi-e bine, daca eu cheltui suma minima de bani cu carburantul, daca mie mi-e comod, gata, asta conteaza. In rest, nu ma intereseaza de copii, de batrani, de aer, de zgomot, de nimic. S-a vazut mentalitatea asta cand s-a pus in discutie taxa oxigen. Ba ca nu se face nimic cu banii aia (ceea ce este adevarat, insa descurajeaza oamenii sa mai cumpere rable ori sa circule in centrele oraselor cu masina personala), ba ca ei de unde iau bani de masina euro 6 (ca de parca masina ar fi un drept), samd. Atata timp cat o sa ne gandim la binele propriu, o sa putam discutii interminabile despre o multime de subiecte. Am trecut de cateva ori prin Bucuresti si senzatia de aer imputit, de harmalaie, de claxoane si de oameni care efectiv nu se uita in jur ci doar isi urmaresc scopul e foarte evidenta si neplacuta.

 

In oras, electricele au sens, consuma putin, nu fac zgomot, nu polueaza (btw, si franele polueaza la masinile standard, produc praful ala negricios de pe roti) si sincer sunt mult mai fun de condus. De asta s-au si epuizat stocurile de e-Citigo, de asta Zoe si Leaf se vand pe banda rulanta, de asta ID3 se vinde si la noi foarte bine. De asta si Sandero/Logan pe GPL o sa se vanda super. Fiindca unii oameni au mai iesit din scorbura lor de "da' de ce sa platesc bani in plus cand pot sa merg cu tdi-ul meu?". E vorba de simt civic, adica sa te mai gandesti si la ceilalti.

 

Nu zic, nu suntem inca suficient de "bogati" ca norvegienii sa ne luam numai electrice, insa deschisul la minte, renuntatul la fudulie si civilizatia nu ne costa nimic.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, yeeeeman said:

renuntatul la fudulie si civilizatia nu ne costa nimic.

e nu costa....dislike pe scara sociala pe motive de mentalitate descrisa de tine. Sunt oameni carora le pasa de aspectul acesta. Pierderea lor...

 

Sa vezi ce reactii "frumoase" si intrebari am primit de la prieteni, colegi apropos de Electirca, autonomia ei si incarcare in RO, viata bateriei, etc...in conditiile in care nu am pomenit nimic de eco/poluare.

Modificat de gigelm5m3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, gigelm5m3 said:

 

Sa vezi ce reactii "frumoase" si intrebari am primit de la prieteni, colegi apropos de Electirca, autonomia ei si incarcare in RO, viata bateriei, etc...in conditiile in care nu am pomenit nimic de eco/poluare.

Si tu ti ai luat hate ul ca de ce ti ai luat asta electrica  cand puteai lua un "cinciar" mai mișto de banii ăia? 

Ce daca merg in oras...20km pe zi. Ce daca nu vreau diesel. Ce daca voi cauta de un loc de parcare nu 2... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat hate-ul asta la fiecare Golf nou cumpărat, e-Golf-ul fiind campion...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu "am impacat si capra si varza, am mers pe solutia de mijloc adica plug-in ,in oras merg pur electric iar la drumuri in afara intra benzina in actiune. Asa am scapat si de stresul  oricarui range. Singurul dezavantaj este ca ma jupoaie astia astia cu 3 ron la impozit in loc de zero.😂

Modificat de Akaiu07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!