Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

On 9/11/2020 at 2:42 PM, AndreiZi said:

Bai' eu sunt mai tamb asa de felul meu, am citit toate trasnaile din topic si nici UNUL nu a zis concret cat draq te costa in bani sa faci un trip de ~500km in ziua respectiva, sunt si eu entuziast de ideea cu masinile astea buleftrice si nu inteleg nici o pla ce inseamna sa mergi de la iasi la bucuresti cu 50-100-200 lei  ca exemplu. La ansamblul meu motorizat ca idee ma costa la fiecare 200 de km @50 lei combustibilul cu ac pornit cu toate alea... merita sau nu aceste vehicule propulsate electric din toate punctele de vedere momentan?

trip.jpg

Momentan nu merita pt drumuri lungi. Pentru mine unul sigur nu. Doar gandul de a sta fest cu ochii pe consum, taie AC, redu viteza, cauta charger, ma inspaimanta. Pana sa ajunga si la noi masini cu o  autonomie decenta macar 500-600 km si la un pret rezonabil, vor mai trece ceva ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna drumuri lungi ? 200km ? 1000?  2000? 

Dacă iei o masina sport sau măcar de 200CP oricum ai range sub 500km. Cat de des faci drumurile peste 400km? Si cat de des faci pauze la 400km ? In cat timp faci 400k in Romania de nu faci pauza 30 min ? 

 

Nu. Inca nu e pe toata lumea. Dar când va fi. Vor fi alte probleme.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omitem faptul că mergem tare cu un termic și lent cu o electrică. Da, ai range de 5-600 Km dacă mergi “normal”, însă dacă mergi precum electrica la drum lung (80-90 Km/h), vei consuma 6.x și vei avea range de 8-900 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Retzius Nu suntem chiar ultima tara în ce privește mașinile electrice asa ca ultima ta frază este gresita. Mașini electrice cu range de 500 - 600 Km la preț decent nu exista nicăieri în lume...

 

@MyKe dar oamenii nu vor sa meargă încet într-o termica. Ei nu vor sa meargă încet indiferent de mașina pe care o conduc!

Cei care sunt dispuși sa meargă încet într-o termica sunt fix cei care își cumpără mașini electrice pentru ca experiența unei mașini electrice tine mai mult de cele 1, 2 sau 5 drumuri de 500 - 1.000 Km pe an și avantajele mașinii electrice sunt mai pronunțate în celelalte 10 - 11 luni din an, în care alții merg cu 2.0 TDI - uri prin orașele deja sufocate atât de trafic cât și de poluare și apoi se plâng de DPF-uri înfundate și EGR-uri stricate. Asta ignorând faptul ca România este cam cea mai poluată țară din UE și că acest fapt vine mai ales din poluarea exagerata a orașelor mari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKede cr judeci? Crezi ca daca iau id3 si nu e golf cei 204 cai fata de 136 nu vor fi folosiți ? 

Unde mai pui ca la frână,  coborâre,  decelerare la electrică mai recuperezi ceva.  

 

GTI are range 8 - 900km? Unde? 

Hai sa comparăm masini de 204 cai si vedem. Nu zic. Inca nu e range acolo ca orice tdi sau motor mic. 

 Diferența mare se vede la mers mult pa autostrada. Dar suntem încă în Ro. Unde un drum pana la Cta nu te ajuta sa tii constant o viteza mare de cele mai multe ori. 

 

Eu nu iau id3 sa merg cu 80 90 decat in zonele legale.   La fel ca și cu orice masina. Asa cum mergeam și cu S3ul. Va vedea si sport pe curbe. 

 

Oricum repet. Nu merita pt toata lumea. Dar hai sa vorbim cifre. Cate drumuri de peste 350km faci in Ro fara pauza ? Trebuie doar sa iti alegi pauza in anumite locuri. Uneori sunt aceleași. 

De exemplu la un drum spre Arad Oricum eu opream la fântânita haiducul sa mananc langa Sibiu. Acum au si încărcare. Ploiești Sibiu fac 4h. 250km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie să o iei personal, am vorbit la modul general. Am mers și eu cu un Zoe 2 zile și am fost plăcut impresionat, m-a calmat într-atât încât am “stors” range mai mare decât cel declarat. Dacă aș merge la fel cu GTI-ul, aș scoate range-ul menționat (55 de litri cu un consum de 6.x rezultă o autonomie de 8-900 Km), dar nu pot. Spre Grecia am văzut range de 740 Km, însă n-am depășit 110. :) Termicul te îmbie să-l calci, electrica e invers, te încurajează să fii blând cu accelerația.


Comparația era strict pe chestiunea cu range-ul, dat fiind faptul că gap-ul se mărește la un stil de condus cvasi-identic.

 

Și da, în Ro nu prea ai unde să mergi așa mult, sunt totuși 5-6 ore când nu implică autostradă (deci vmed 60-65 Km/h).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, MyKe said:

Termicul te îmbie să-l calci, electrica e invers, te încurajează să fii blând cu accelerația.

 

Și tocmai de aceea nu se pot compara range-uri la același stil de mers, pentru ca nu o sa meargă mai nimeni încet într-o termica... 

Și oricum, nu range-ul este problema la electrice - deja sunt destule mașini pe piața cu un range decent la prețuri foarte bune (Kona, Soul, Niro, ID.3, chiar și Zoe) - ci încărcarea. Cu cât crește bateria, ca să ofere range mai mare, cu atât trebuie sa crească și puterea de încărcare ca să nu stai foarte mult la încărcat. 

 

Sa zicem ca ID.3 și Zoe ar merge ambele 350 Km. După acel drum, ID.3 o sa stea aproape de 2 ori mai puțin la încărcat, la o stație de 100kW, fata de Zoe care poate doar 50 kW. Și dacă mai faci 3 drumuri + încărcări asa, puterea de incarcare la Zoe o sa scadă pentru ca ID.3 are bateria răcită cu lichid în timp ce Zoe nu și se va încălzi destul cât sa nu mai poată încărca cu aceeași putere. 

Mie mi se pare ca, pentru o electrica, încărcarea este mai importanta decât range-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca fix asta va fi urmatoarea problema pe care si'o vor propune sa o rezolve mintile luminate din domeniul asta. Cum faci sa incarci bateria aia cat mai repede.

Practic, acum range'ul a ajuns sensibil egal. Eu la masina cealalta, tot cam 400-500 de km am range, cat au si unele electrice acum. Doar ca, atunci cand trebuie sa reincarc, la aia dureaza 10 minute cu tot cu pauza de pipi :D Pe cand la astea electrice dureaza cam o ora sa obtii iar curent necesar pt inca 500 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvată este de mult! Tesla a pornit din start cu puteri de încărcare mai mari decât ce era atunci pe piața și Supercharger-ele V3 pot livra acum 250kW (sau 1.600 km range / oră după cum spun ei) deci cei 500 km îi rezolvi în 20 de minute, față de cele 10 minute ale termicei. Și la vitezele astea sunt și Porsche și Audi cu Taycan și E-Tron. Și, aparent, Lucid Air se duce și mai sus de atat. 

Partea buna este ca, încet - incet, chestia asta își face apariția și la mașinile "normale". ID.3 (și toate clonele lui de la Skoda/Seat/VW) se poate încărca la 125kW (sau 100kW, nu mai țin minte exact), e-208 / Corsa-e la fel.

 

Practic, mai toate mașinile noi apărute acum pot, sau ar trebui, să se apropie de viteza primelor superchargere Tesla. Mai rămâne sa apară și stațiile, în București a apărut deja una aici(click!) și ne putem aștepta la mai multe așa că, încetișor, se rezolvă și problema încărcărilor la drum lung.

În câțiva ani o să poți să te oprești undeva pe autostradă și, cât timp te duci la toaleta și te oprești sa iei o cafea și un croissant, mașina a mai câștigat 300km range. Dacă ai Tesla și locuiești în partea civilizata a Europei poți sa faci asta și acum :))dar o sa mai dureze nițel până se implementează asta și la noi și ajung mai multe mașini ieftine sa poată face așa ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKenu am luat o :) povesteam de experienta mea. Eu nu ma aștept sa merg economic cu id3. Voi merge la fel ca și cu o termica.  Si am avut numai masini sport in ultimii 15 ani. 

E vb de ce vrei de la masina. 

Cum răspunde electrica,  ce reprize are nu ma vor opri sa merg doar la consum. 

Lupo din semnătura are rezervor de 30l. Fa un calcul ca daca merg tare masina scoate si 10%   de la cluj a trebuit sa alimentez la Brașov. Asta pt ca nu compar cu alte mașini. 

Fiecare își ia masina pt el. 

Si isi face calcule personale. Eu făceam calcule de polo gti cand am ajuns la id3. 

Iar la ~25k luam Polo nivel mediu de echipare. Poate sub id3. Range, nu voi folosi plinul decât 1 data pe an.  Deci id3 e destul. 

Dar asa cum exista tesla si Porsche nu pot generaliza ca mașinile electrice sunt de consum. Totuși. Id3 are 204 cai de la 0 rpm. Si scoate suta în 7s. Nu o masina de consum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Rave said:

în care alții merg cu 2.0 TDI - uri prin orașele deja sufocate atât de trafic cât și de poluare și apoi se plâng de DPF-uri înfundate și EGR-uri stricate. Asta ignorând faptul ca România este cam cea mai poluată țară din UE și că acest fapt vine mai ales din poluarea exagerata a orașelor mari. 

imi cer scuze dar hai sa terminam cu povestea ca romania e poluata din cauza TDIurilor.

E poluata din alte motive, de la incineratoare ilegale pana la rafinarii, de la gropi de gunoi pana la CET-urile alea care fumega ca sa produca apa calda si caldura care ajunge in pamant prin tevi gaurite si pana la orice care nu respecta nimic. 

Pana la urma un roman tipic merge 5000 de km pe an, pe cand un neamt merge de 10 ori mai mult (desi stim multi masini din germania cu doar 2 ani vechime si deja cu 200.000km parcursi), ar trebui sa fie si la aia poluarea la fel de mare, dar nu e... sint alte probleme la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita din cauza autonomiei foarte mici si nu are sens nici din punct de vedere al costurilor de exploatare. Invariabil, discutiile sunt doar despre mers incet si consum, deci problema e constientizata de toti utilizatorii. Eu vad lejer 1000km cu un plin de benzina la drum lung (fara autostrada) si vreo 800km daca merg doar autostrada real cu 130km/h, ca atare o autonomie de 200-300 km este inacceptabila. Masina ar fi un factor de stress la drumurile lungi, stau sa caut prize sau locuri de incarcare, in conditiile in care eu nu opresc la drum lung. Ideea e buna, realizarea inca nu. Cand vor avea 800km macar autonomie reala vor fi o optiune, momentan se adreseaza celor care fac drumuri scurte si au unde sa le incarce. Eu nu vreau sa imi fac drumurile in functie de deficientele masinii, masina trebuie sa ma duca din A in B in maximum de confort fizic si psihic posibil. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Rave said:

Sa zicem ca ID.3 și Zoe ar merge ambele 350 Km. După acel drum, ID.3 o sa stea aproape de 2 ori mai puțin la încărcat, la o stație de 100kW, fata de Zoe care poate doar 50 kW.

nu functioneaza asa, nici pe departe. Trecand peste faptul ca oricum practic nu exista posibilitatea de a incarca cu mai mult de 50kw in Romania, vezi curba de incarcare, nu incarca cu 100kw decat cateva minute... da, va termina de incarcat mai repede cu 10min poate, dar in nici un caz in jumatate timpul fata de un Zoe. 

 

id3ChargeCurve.JPG

8 minutes ago, dercos said:

masina trebuie sa ma duca din A in B in maximum de confort fizic si psihic posibil. 

 

ceea ce o termica nu face, comparat cu o electrica. Urmareste atent ce spunem toti cei care ne-am luat si detinem si termice in paralel sau am detinut: nici nu mai vrem sa auzim de ele, pt ca confortul fizic si psihic din electrica nu il poate egala nici o termica. Efectiv am redescoperit placerea de a conduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, detinator said:

imi cer scuze dar hai sa terminam cu povestea ca romania e poluata din cauza TDIurilor.

E poluata din alte motive, de la incineratoare ilegale pana la rafinarii, de la gropi de gunoi pana la CET-urile alea care fumega ca sa produca apa calda si caldura care ajunge in pamant prin tevi gaurite si pana la orice care nu respecta nimic. 

Pana la urma un roman tipic merge 5000 de km pe an, pe cand un neamt merge de 10 ori mai mult (desi stim multi masini din germania cu doar 2 ani vechime si deja cu 200.000km parcursi), ar trebui sa fie si la aia poluarea la fel de mare, dar nu e... sint alte probleme la noi.

partial ai dreptate. dar si masinile polueaza. nu ai o rafinarie si o masina, ca sa zici ca masina aia polueaza infim, ai milioane de masini. iar ca dovada e ca imediat dupa intratul in urgenta, cand traficul a scazut, a scazut vizibil si poluarea. deci nu poti zice ca nu conteaza. dar intr-adevar, nu reprezinta singurul factor. si animalele polueaza si le crestem ca sa le mancam. ia sa nu mai mancam carne asa multa, sa vezi ce scade si atunci poluarea. si noi poluam ca respiram.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinatorRomania nu e poluata DOAR de mașini, e poluata ȘI de masini. Este suficient sa ieși noaptea, sau în weekend, pe Magheru, de exemplu, și apoi sa ieși și la o ora de vârf, când este tot bulevardul bara la bara, ca să observi cât de mult contează mașinile la calitatea aerului. Asa ca îmi mențin afirmația. :)

Si nu, doar pentru ca ID.3 încarcă cu 100kW nu înseamnă că termina de 2 ori mai repede decât Zoe dar tot ma aștept sa termine mai repede. Ma uitam la băiatul asta care a luat al 2-lea ID.3 livrat în Germania și la 99% mașina încărca cu 20kW, e-Up! - ul meu încărca cu 2.7 KW la 99% și nu ma aștept ca Zoe sa încarce cu peste 10 KW, poate vreo 7. Și apoi, eu vorbeam de încărcări repetate. 5 încărcări a câte 10 minute avans pentru ID.3, dacă e ca tine, tot înseamnă destul - ignor total aici faptul ca Zoe o sa între în Rapid Gate eventual ceea ce o sa scadă și mai mult puterea de incarcare. 

Ideea era ca range-ul nu înseamnă tot pentru o masina electrica, sunt și alți factori de luat în calcul la o achiziție și puterea de incarcare este cam cel mai important. Și vezi ca exista deja o stație de 120 KW în București și câteva în tara, era una de 350 (parca) la Tess Brașov.. 

3 hours ago, Rave said:

în București a apărut deja una aici(click!) și ne putem aștepta la mai multe 

 

@dercos nu poți sa critici mașinile electrice pentru ca utilizatorii merg încet cu ele. Dacă am avea în România autostrăzi fără limita de viteza, ca în Germania, nici tu nu ai merge cu 200km/h pe autostrada mereu pentru ca ar însemna o groaza de bani aruncați aiurea. O data - de doua ori de fun, o data - de doua ori ca te grabesti dar cam toți nemții care fac naveta pe autobahn merg foarte normal cu mașinile pur și simplu pentru ca, de la o anumita viteza în sus(și asta difera de la mașina la mașină), nu rentează sa meargă mai tare deoarece consumul creste exponențial și economia de timp nu merita în fata consumului crescut.

Da, unele mașini electrice au autonomie limitata, dar nu toate. Cam tot ce apare nou pe piața, vorbesc de cele mai ieftine mașini acum, pleacă de la 300Km(baterii de minim 45-50 kWh) în sus și vin cu puteri de incarcare foarte bune, lucru inimaginabil acum 3 ani, de exemplu, când am luat eu e-Up! - ul. Piața se mișcă extrem de repede, într-un timp foarte scurt, și în direcția care trebuie. Eu nu exclud deloc ca în 5 ani să vedem mașini de 20.000 de euro (după reduceri) cu 500Km range și încărcare de 150kW. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu evitam si cu Passatul autostrazile pt ca imi crestea semnificativ consumul, ex DN1 vs A3, alegeam DN1 tot timpul.

 

Acuma na... aplicatia Fuelio imi zice ca am avut vreo 8 consum mediu la Passat. 

 

In oras, am mers cu 2 skode diesel Uber si ambele afisau 13-14 consumul. 

 

Pe de alta parte, la 10000km pe an parcursi, cu 7% consum mediu, ar iesi o economie de cat, cam 3500 ron pe an. Nu e mult. 

Nu e nici putin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@Rave da, ai dreptate, problema a fost rezolvata dar doar partial. Degeaba stie masina sa incarce cu asa viteza daca nu stie statia. Si pana o sa avem statii asa puternice, eu zic ca va mai dura o vreme. Presupun ca e mult mai dificil sa instalezi o statie de 100-200 kw decat una de 50. Trebuie sa fie si infrastructura in zona.

Eu ma mai gandesc ca poate vor veni in urmatorii ani cu alt tip de baterii, nu stiu, ceva care sa faca mai rapid tot procesul asta de incarcare, altfel decat marind puterea.

Dar ca si tine, si eu sunt optimist si sunt convins ca peste 5-6 ani, cand voi vrea sa schimb Volvo'ul, tot electrica o sa fie si urmatoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia este ca pentru unii merita iar pentru altii nu :) Sunt perfect de acord cu @detinator legat de descoperirea placerii de a conduce, lucrul asta nu se poate cuantifica nici in range, nici in costuri.

Si eu gandeam inainte de a conduce prima electrica ca astept sa apara masini la 20k cu un range de cel putin 500Km inainte de a da banii pe una, iar dupa ce am condus prima data nu a mai contat range-ul...si astazi am doua electrice cu range mic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris acum cateva zile, dar un 'binevoitor' mi-a sters postul. Strict din punct de vedere economic nu are cum sa merite o eletrica la ora actuala, pentru o persona care nu foloseste masina in scop comerical, in conditiile in care ai o termica in stare relativ buna. De 20 000 de euro repari si alimentezi la masina curenta de iti vine rau. Aaa da, ca e senzatie, ca e misto, ca e cool... toate astea sunt argumente pe care fiecare pune pret dupa propiul plac. Pana la urma din banii cumparatorilor tehnologia electrica va pogresa, deci sa nu intelegeti ca am ceva cu posesorii de electrice. Numai ca nu mi se pare normal sa zici ca ti-a luat eletrica sa faci economie. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Economia" vine în momentul când oricum vrei sa iei alta mașina, termica, cu preț similar. Nu când compari a cumpăra o electrica noua cu a păstra o termica încă 2-3-4 ani, normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca daca iei o masina termica noua, pe cea veche o poti vinde. Daca iei o electrica noua, sunt ceva sacrificii pe care trebui sa le faci sa te descurci doar cu electrica. Cati dintre voi aveti doar electrica? 

 

Pentru un oras cu infrastructura buna de statii de incarcare (gen Bucuresti) o electrica e vis. Pentru umblat prin tara si drumuri mai lungi, e cam chin cu ea. 

 

Personal cred ca majoritatea si-au luat electrice mai mult datorita faptul ca e la promotie (-10000 euro) si e o oferta de nerefuzat. Nimic de condamnat din punctul meu de vedere pentru cei care isi permit. 

 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contează despre ce electrica vorbim ca să poți spune dacă e un chin sau nu mersul prin tara. Un Golf?! Poate! Un ID.3 sau o Kona cu cei 400 / 500km range?! Nu, deloc! 

 

Eu am luat e-Up! - ul deoarece cautam o mașină de oraș în jurul a 15.000 de euro. Și cred ca cei 1.400 de euro pe care i-am dat în plus pe e-Up!,fata de bugetul meu, i-am economisit din benzina și revizii maxim într-un an și jumatate. Și am ținut mașina aproape 3. Golf-ul l-am luat pentru ca nu mai concep acum sa nu am măcar o mașină electrica și voiam un range mai mare. Și as vrea sa schimb și cealaltă mașina, termica ce-i drept, tot cu o electrica dar mi-aș dori un ID.3 cu bateria mare, de 77kWh,ca să nu am bătăi de cap în ce privește range-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Rave said:

 

@dercos nu poți sa critici mașinile electrice pentru ca utilizatorii merg încet cu ele. Dacă am avea în România autostrăzi fără limita de viteza, ca în Germania, nici tu nu ai merge cu 200km/h pe autostrada mereu pentru ca ar însemna o groaza de bani aruncați aiurea. O data - de doua ori de fun, o data - de doua ori ca te grabesti dar cam toți nemții care fac naveta pe autobahn merg foarte normal cu mașinile pur și simplu pentru ca, de la o anumita viteza în sus(și asta difera de la mașina la mașină), nu rentează sa meargă mai tare deoarece consumul creste exponențial și economia de timp nu merita în fata consumului crescut.

Da, unele mașini electrice au autonomie limitata, dar nu toate. Cam tot ce apare nou pe piața, vorbesc de cele mai ieftine mașini acum, pleacă de la 300Km(baterii de minim 45-50 kWh) în sus și vin cu puteri de incarcare foarte bune, lucru inimaginabil acum 3 ani, de exemplu, când am luat eu e-Up! - ul. Piața se mișcă extrem de repede, într-un timp foarte scurt, și în direcția care trebuie. Eu nu exclud deloc ca în 5 ani să vedem mașini de 20.000 de euro (după reduceri) cu 500Km range și încărcare de 150kW. 

Nu am afirmat ca detinatorii de electrice merg incet sau in orice alt fel. Nici eu nu as merge cu peste 200km/h cu o masina obisnuita pe o autostrada fara limita de viteza din Germania. Am spus ca aproape toate discutiile proprietarilor se refera la consum, autonomie sau statii de incarcare, ceea ce e absurd. Si asta inseamna ca masina e in cele din urma un factor de stress. Cand se va dezvolta suficient infrastructura, timpul de incarcare va fi foarte scurt si va creste autonomia masinilor atunci va fi altceva, dar pana atunci nu, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, dercos said:

 Eu vad lejer 1000km cu un plin de benzina la drum lung (fara autostrada)

bun. si de cate ori faci 1000km fara pauza? (mai ales in ROMANIA).  sau de cate ori faci 1000km dintr-o lovitura?  sau cat faci pauza la ~400km ? vrei sa spui ca mergi 1000km, si faci pauza la cateva sute de km mai mica de 20-30min? pana si soferii de TIR au pauze setate, si nu degeaba. Asa cum si masinile iti arata timp de pauza la 2h. 

  

14 hours ago, dercos said:

Nu merita din cauza autonomiei foarte mici si nu are sens nici din punct de vedere al costurilor de exploatare.

ai masina electrica? ai facut un calcul paralel?

uite, hai sa facem un calcul la un VW E-UP benzina vs electrica. pe durata de 5 ani. si 100k km. vrei?

pret e-up benzina cu dotari bune este undeva la 11-12k.

Pret e-up electrica este undeva la 12-13k. Chiar daca incarci acasa (inca ai locuri gratuite de incarcare), adaugi lipsa de revizii, lipsa de taxe(fie ca e mica la 1.0 UP) si ia vezi cata benzina consumi pe 100k km si cat curent. 

vrei mai exact? hai sa punem cat ai dat tu pe masina, cat am dat eu pe id3 si comparam costurile timp de 5 ani si 70-80k km. 

11 hours ago, adrian001 said:

Am mai scris acum cateva zile, dar un 'binevoitor' mi-a sters postul. Strict din punct de vedere economic nu are cum sa merite o eletrica la ora actuala, pentru o persona care nu foloseste masina in scop comerical, in conditiile in care ai o termica in stare relativ buna. De 20 000 de euro repari si alimentezi la masina curenta de iti vine rau

deci comparam mere cu pere? o masina veche cu una noua? da, pt ca fuck logic :)) 

9 hours ago, dercos said:

 Am spus ca aproape toate discutiile proprietarilor se refera la consum, autonomie sau statii de incarcare, ceea ce e absurd. 

asta pt ca e tehnologie noua, toata lumea este interesata de aceste detalii. inca e totul nou. dar cred ca mai bine disuctam despre asta, decat despre probleme de EGR, turbina, de noxe, de lag, de injectoare, de bucse, etc. 

crezi ca la 1900 cand a aparut masina cu combustie lumea nu voia sa vada de ca sa plateasca sa mearga XXX km? cand poate tine calul si merge zile intregi, si gratis. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculul nu e tocmai corect, atâta timp cât prețul este subvenționat. Realitatea este că fără subvenție nu ar cumpăra mașini electrice decât unii excentrici. Dacă pui prețul fără subvenție nu prea mai iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!