Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Recommended Posts

No , ce ID3 am vazut azi , jos palaria

M-a mancat sa ma duc la Pitesti pe ploaie , toti prostii pe drumuri , hai si eu

M-am uitat pe waze , drum liber , frectii , pana am ajuns la Dedulesti deja se rasturnase tirul asta transversal pe drum la Moraresti , poza 1

Dupa o ora de stat nemiscat la coada ma iau dupa niste bucuresteni care intra pe un drum nesfaltat , waze nu imi arata sa o iau pe acolo , ma tot batea la cap sa intorc sa merg pe la Curtea de Ag , asa ma intorceam acasa mai bine

Eu asa drum nu am crezut ca mai exista in 2024 = 703B - 20 km de pamant si gropi pline de apa ca ploua torential plus inca 10 km de drum asfaltat 703E ca dupa razboi prin paduri pana la Pitesti pe langa ZOO

Mai fratilor , mie mi se rupea sufletul de masina mea si am crezut ca e drum scurt si ajung la asfalt dar bucurestenii rupeau cu 50-60 la ora , sareau ca lacustele din groapa in groapa , masinute mici cu garda jos , nicio treaba , zeci si zeci au zburat pe langa mine ( se tot cumperi masinile alea bine intretinute cand le vor vinde )

Eu dupa un X5 de MH cuminte si el , dar vine un ID3 in spate - oa , zic , electrica pe camp - asta merge linistit , nu se baga

No bine , incepe asta cu ID3 un demaraj prin gropi pline de apa , la noroc , in cateva secunde dispare din raza mea vizuala , ca iepurele sarea prin gropi

Am ajuns cu consum de 10 la Pitesti

La intoarcere verific iar , se circula alterantiv la tirul rasturnat , ok , 20 min in tarziere maxim , no problem

Nu ies bine din Pitesti , chiar in fata mea alt prost cu tirul aproape sa intre in curtea omului , poza 2

Am noroc si pot trece ca nu venise nici politia inca , dar la Draganu cand sa urc pe deal pe 2 benzi , blocaj , am stat o ora nemiscat , pompieri , politie , etc , sincer habar nu am ce a fost si udne a fost problema

ID4 cand in spatele meu cand in fata , ca sunt doua benzi , aha , uite si o electrica care sta in blocaj , bila alba , s-a tinut langa mine pana pe la Dedulesti unde nu am obserat cand a disparut , probabil s-a oprit sa alimenteze ca sfaraiau gratarele

La coborare in Milcoiu alta masina plonjeaza direct in sant pe sens opus exact cand trec , pe urcare , asa zi ... las masina sa coboare singura linistita , pac pac 2 Tesla trec ca fulgerul pe langa mine pe linie continua

Hmm , deci asta , pe ploaie sunt mai multe electrice

Aproape 6 ore , 150 km , media 25 km / h , consum de 10 , 4 electrice , una cu tupeu - oare cum se simte ID3 prin gropile alea cu rotile asa mari ?

Poate avea roti pe 18 dar mie mi se pare ca avea pe 19

 

7 hours ago, detinator said:

Nu toti stau in Bucuresti

Peste 5000 km pe an se justifica definitiv sa ai masina

Ptr fiecare dupa buget si nevoi

ce calcule ai facut, daca ne poti arata

Nu am facut niciun calcul , am citit undeva ca nu toti stau in Bucuresti , cel putin asa am retinut , poate gresesc

 

 

 

a1.jpg

a2.jpg

Link to comment
Share on other sites

halamadrid
16 hours ago, Al Bundy said:

NU vorbim de dotari indispensabile, masinile comparate trebuie sa aibe aceleasi doatri. Au ?

 

Singurele dotari de la care nu fac rabat e sa bage aer rece vara si sa aiba faruri LED. Ambele fac asta/au.

Ca imagine, deja Golf 8 (asa tesit la bot cum e) arata mai bine decat ID3.

Deci, oricand Golf 8 in loc de ID3, ambele cu dotari de baza.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

Cand vine ploaia se vad anvelopele ''de calitate'': cele de vara uzate, allseason si de iarna coapte si soferii de rigoare. Legat de trecerea prin gropi, ia in calcul ca multe masini sunt de firma si nimanui nu ii pasa de ele, fie termice, fie electrice. Sau mai e si situatia in care masina e vazuta strict ca un mijloc de transport, nu conteaza, se repara, bani sunt samd. Dar observatia principala este ca sunt foarte putine electrice la drum lung. City queens 🙂

Link to comment
Share on other sites

Subiect pentru ganditori: in medie, pentru o masina de clasa medie de la un producator generalist (nu are rost sa dau nume) emite cam 30 de tone de CO2 pe durata vietii.

 

Procentele sunt dupa cum urmeaza:

- 1% din procesul de productie

- 15% din procesul de extragere a combustibililor fosili

- 80% din utilizare.

 

Sunt curios cum arata cifrele astea, global, pentru un EV. 

Link to comment
Share on other sites

Din pacate ,la noi (si nu numai),partea asta cu poluarea ,nu intereseaza pe nimeni din cei care au puterea de a face ceva .

Edited by EEXCALADE
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, halamadrid said:

Singurele dotari de la care nu fac rabat e sa bage aer rece vara si sa aiba faruri LED. Ambele fac asta/au.

Ca imagine, deja Golf 8 (asa tesit la bot cum e) arata mai bine decat ID3.

Deci, oricand Golf 8 in loc de ID3, ambele cu dotari de baza.

din ce imi aduc eu aminte dotarile de la in ID3 base sunt peste golf8 varianta enty level, si am mai spus, nu poti compara ID.3 ul de 204 CP cu 1.0 tsi de la golf, trebuie sa alegi un motor cu putere apropiata si cu cutie automata, si in acest caz, preturile o sa fie asemanatoare.

 

Link to comment
Share on other sites

CristiALF

Imi amintesc prin 2016 cand am ajuns prima data in Olanda si imi explicau colegii cum e la ei cu taxa auto, nevand "impozit", ci doar aceasta taxa care depindea de gabaritul masinii (greutate) si daca e benzina sau diesel (care era taxat mai mult, din ratiuni de poluare). Si tocmai de aceea la ei nu vedeam aproape niciun SUV sau masina mare, marea majoritate a masinilor erau mici/hatchback. Si spuneau ca rationamentul era pur unul practic: poluare si afectarea drumurilor de masinile cu masa mai mare, logic. 

Iata ca ..ramane cum am stabilit cum ar veni :)

 

Link to comment
Share on other sites

halamadrid
17 hours ago, Al Bundy said:

din ce imi aduc eu aminte dotarile de la in ID3 base sunt peste golf8 varianta enty level, si am mai spus, nu poti compara ID.3 ul de 204 CP cu 1.0 tsi de la golf, trebuie sa alegi un motor cu putere apropiata si cu cutie automata, si in acest caz, preturile o sa fie asemanatoare.

 

Pai am ales 1.5 tsi'u de 150 CP, sa fie  comparabil cu Pure 170 CP.

Am configurat si 1.5 eTSI 150 CP cu DSG-28.842 euro.

Tot raman 9.000 de euro pentru carburant si revizii  pe cativa ani de zile. 😀


 

Quote

 

Golf Life 1.5 tsi-150 CP-26.478 euro pret pornire

ID3 Pure -170 CP- 38.098 euro pret pornire.

 

Nu vreau sa se simta nimeni lezat, dar ID3 nu e nava spatiala comparativ cu Golf8.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

detinator
On 9/29/2024 at 3:34 PM, dercos said:

La benzina vs Diesel e foarte simplu

hai ca am ras... sint mii de pagini cu dezbaterea benzina v diesel dar pt unii e simplu :)

ok atunci :)

On 9/29/2024 at 10:03 PM, tavitara said:

ID4 cand in spatele meu cand in fata , ca sunt doua benzi , aha , uite si o electrica care sta in blocaj , bila alba , s-a tinut langa mine pana pe la Dedulesti unde nu am obserat cand a disparut , probabil s-a oprit sa alimenteze ca sfaraiau gratareleLa coborare in Milcoiu alta masina plon
jeaza direct in sant pe sens opus exact cand trec , pe urcare , asa zi ... las masina sa coboare singura linistita , pac pac 2 Tesla trec ca fulgerul pe langa mine pe linie continua

Hmm , deci asta , pe ploaie sunt mai multe electrice

 

Nu am facut niciun calcul , am citit undeva ca nu toti stau in Bucuresti , cel putin asa am retinut , poate gresesc

Cam aici ne aflam din pacate... asa purtam discutiile se pare:

- calcule nu facem

- postam cifre de la hibride si tragem concluzii pt electrice

- postulam ca singurele masini care depasesc pe linie continua au numere de Buc

 

Si acum, concluzionam ca pe ploaie sint mai multe electrice... 

 

Deci da, este simplu, cum zicea mai sus altcineva. 

20 hours ago, EEXCALADE said:

Din pacate ,la noi (si nu numai),partea asta cu poluarea ,nu intereseaza pe nimeni din cei care au puterea de a face ceva .

Programele Rabla, ca si Rabla Plus, pt reducerea poluarii exista.

 

Problema este ca intr-adevar ai reduce poluarea mult mai mult asfaltand drumurile pline de gropi, dezvoltand o retea feroviara la nivel de anii 90 in occident (ca la nivel de an 2024 nu cred ca isi imagineaza cineva ca putem fi), o retea de transport in comun si la sate...

 

In occident am observat un lucru: in orice sat as locui, exista o linie de autobuz, tren, metrou de suprafata care sa ma duca oriunde.

 

In Romania... podul de peste Arges care facea legatura cu Giurgiu a fost luat de ape acum 20 de ani si asa a ramas.

 

Acolo s-a generat multa poluare... totul se aplica si in orase.

Link to comment
Share on other sites

detinator
17 hours ago, Al Bundy said:

din ce imi aduc eu aminte dotarile de la in ID3 base sunt peste golf8 varianta enty level, si am mai spus, nu poti compara ID.3 ul de 204 CP cu 1.0 tsi de la golf, trebuie sa alegi un motor cu putere apropiata si cu cutie automata, si in acest caz, preturile o sa fie asemanatoare.

 

 

La ID3 (ca si la eGolf) am avut multe dotari peste Golf normal, de ex incalzire habitaclu si racire habitaclu de la distanta, din aplicatia de pe telefon.

eGolful avea si nu stiu cate zeci sau sute de elemente de antifonare si aerodinamice suplimentare

 

unii inca se incapataneaza sa ignore cuplul enorm al electricei de la 0 km/h, dar totusi, ala il simti in 99,9% din drumurile noastre.

 

Pe circuit o fi masina aia termica de 300cp cu care ne ameninta unii mai rapida doar ca prefer cuplul si acceleratia fara efort de la electrica, nu sa urmaresc zeci de temperaturi si sa schimb uleiuri in motor la fiecare 8000km (cum se mai sugereaza uneori), in grupuri, in cutie etc

 

21 minutes ago, halamadrid said:

Pai am ales 1.5 tsi'u de 150 CP, sa fie  comparabil cu Pure 170 CP.

Am configurat si 1.5 eTSI 150 CP cu DSG-28.842 euro.

Tot raman 9.000 de euro pentru carburant si revizii  pe cativa ani de zile. 😀


 

Nu vreau sa se simta nimeni lezat, dar ID3 nu e nava spatiala comparativ cu Golf8.

ai condus ID3ul?

 

eu am mers cu motorul de 150cp pe Passat, e destul de slabut. Oricum nu se compara cu senzatiile din ID3. Avantajul e ca senzatiile sint fara efort....

 

Nu cred ca costa un ID3 asa mult totusi. Sint tot timpul oferte si subventii. 

 

Oricum, daca face mai mult sens financiar 1.5 TSIul, atunci pe ala merita sa mergi. Cu siguranta are multe avantaje si Golful8 dar dinamica sau placerea la condus sigur nu va fi unul din ele.

Edited by detinator
Link to comment
Share on other sites

halamadrid
Quote

unii inca se incapataneaza sa ignore cuplul enorm al electricei de la 0 km/h, dar totusi, ala il simti in 99,9% din drumurile noastre.

Unii prefera carburant pentru +100.000 km si un cuplu decent oferit de 1.5 tsi in locul cuplului electricei de la 0 km/h.

 

Dimineata am parcurs 10 km in 40 de minute,adica o medie de 15 km/h, am atins o singura data 52 km/h, intre 2 semafoare. Daca aveam Golf 8 nou cumparat in detrimentul unui ID3, ma gandeam ca merg cu benzina "gratis" din diferenta de pret, te asigur eu.

 

 

Quote

ai condus ID3ul?

Da. Mi-a placut, dar nu intr-atat incat sa cumpar unul.  Cu RABLA plus discount dealer scoteam un pret competitiv.

 

Golf 8 1.5 tsi se conduce foarte bine, nu poti compara cu Passat 1.5 tsi.

 

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

tavitara

Incearca sa mai zambesti uneori stimate coleg @detinator

Nu totul e in gri , nu toti au ceva cu tine sau cu toti B , X , Y sau cu altceva

Fiecare are o opinie , o idee , nu toti stau cu calculatorul dupa ei sa spuna la zecimala ceva

Nu poti combate absolut orice cuvant sau postare ca si cand e un atac la persoana care te vizeaza

Suntem oameni , nu roboti

Daca eu am postat ceva cu umor sper in loc sa fiu nervos , dupa o zi tampita in trafic , nu inseamna ca am ceva cu cineva

Iti doresc o zi faina

 

Link to comment
Share on other sites

La masini electrice imediat arunca producatorii cu 200-300-400-xxx cai. E mult mai simplu ca si la termice. Era si comic un ID3 de 105 cai si 1.7 tone.

Asta apreciaza utilizatorii, puterea si cuplul instant. Dar faptul ca un ID3 are 1700 kg, un Tesla M3 1900 kg...asta e fain? O masina dinamica nu inseamna doar accelaratie pe drum drept. In fine, fiecare incearca sa demonstreze celuilalt ca el are dreptate. De aia suntem pe forum, sa ne dam cu parerea despre masinile altora. Cine nu isi asuma asta, sa ramana offline 😄 

 


 

 

Link to comment
Share on other sites

CristiALF

Daca pretul ID3 va scadea in jurul a 30.000 EUR, asa cum sustinea articolul de pe pagina precedenta, atunci vor incepe iarasi sa se vanda, cred ca este un pret cat de cat ok.

Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE
2 hours ago, detinator said:

pt reducerea poluarii exista.

Rabla le scoate doar pe cele care nu mai circula .

Numarul fumigenelor intalnite intrafic imi confirma ca nu intereseaza pe nimeni .

Edited by EEXCALADE
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, CristiALF said:

Imi amintesc prin 2016 cand am ajuns prima data in Olanda si imi explicau colegii cum e la ei cu taxa auto, nevand "impozit", ci doar aceasta taxa care depindea de gabaritul masinii (greutate) si daca e benzina sau diesel (care era taxat mai mult, din ratiuni de poluare). Si tocmai de aceea la ei nu vedeam aproape niciun SUV sau masina mare, marea majoritate a masinilor erau mici/hatchback. Si spuneau ca rationamentul era pur unul practic: poluare si afectarea drumurilor de masinile cu masa mai mare, logic. 

Iata ca ..ramane cum am stabilit cum ar veni :)

 

https://autolatest.ro/stiri/olandezii-sunt-socati-ca-trebuie-sa-plateasca-taxa-auto-anuala-chiar-daca-au-masini-electrice-guvernul-greutatea-mare-a-masinilor-ev/

Link to comment
Share on other sites

Al Bundy
5 hours ago, halamadrid said:

Pai am ales 1.5 tsi'u de 150 CP, sa fie  comparabil cu Pure 170 CP.

Am configurat si 1.5 eTSI 150 CP cu DSG-28.842 euro.

Tot raman 9.000 de euro pentru carburant si revizii  pe cativa ani de zile. 😀


 

Nu vreau sa se simta nimeni lezat, dar ID3 nu e nava spatiala comparativ cu Golf8.

RABLA plus nu o aplici? Ca nu cumpara nimeni electrica daca nu beneficiaza de rabla plus, asa ca mai scade 9000 euro. Si uite asa, nu mai ramane nimic pentru carburant.

4 hours ago, Bebeee said:

La masini electrice imediat arunca producatorii cu 200-300-400-xxx cai. E mult mai simplu ca si la termice. Era si comic un ID3 de 105 cai si 1.7 tone.

Asta apreciaza utilizatorii, puterea si cuplul instant. Dar faptul ca un ID3 are 1700 kg, un Tesla M3 1900 kg...asta e fain? O masina dinamica nu inseamna doar accelaratie pe drum drept. In fine, fiecare incearca sa demonstreze celuilalt ca el are dreptate. De aia suntem pe forum, sa ne dam cu parerea despre masinile altora. Cine nu isi asuma asta, sa ramana offline 😄 

 


 

 

un iD.3 are 2000 kg, Passatul meu se apropie de cele 1700 kg

 

Edited by Al Bundy
Link to comment
Share on other sites

acidone77
6 hours ago, detinator said:

 

unii inca se incapataneaza sa ignore cuplul enorm al electricei de la 0 km/h, dar totusi, ala il simti in 99,9% din drumurile noastre.

 

Pe circuit o fi masina aia termica de 300cp cu care ne ameninta unii mai rapida doar ca prefer cuplul si acceleratia fara efort de la electrica, nu sa urmaresc zeci de temperaturi si sa schimb uleiuri in motor la fiecare 8000km (cum se mai sugereaza uneori), in grupuri, in cutie etc

 

 

Care e cuplu ala ENORM? 310nm? :lol: :lol: :lol: 

 

Nu zic mai multe ca dupaia iar ai impresia ca ma leg de tine ( nu e cazul! ), si nu doresc flame... dar vorba aia... " mai taie din ele, d-le drecu" :D 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Al Bundy said:

RABLA plus nu o aplici? Ca nu cumpara nimeni electrica daca nu beneficiaza de rabla plus, asa ca mai scade 9000 euro. Si uite asa, nu mai ramane nimic pentru carburant.

un iD.3 are 2000 kg, Passatul meu se apropie de cele 1700 kg

 

Intr-adevar nu cumpara nimeni fara Rabla Plus, care are anul asta a avut o valoare de 5100 euro. Dar in realitate acum e zero pentru ca nu mai sunt fonduri, poate la anul.

 

Si daca tot sunt interesat de o masina noua (eventual electrica), uitadu-ma la lista de preturi la id.3 observ ceva interesant: primele 2 versiuni de echipare (preturi de lista 38.281 euro respectiv 40.694 euro) au "jante de otel" 🤔. La id.4 chiar si versiunea Pro (47.457euro) are "jante de otel".

Link to comment
Share on other sites

cristi511

Gata, s-a lamurit situatia!

 

Avem CEA MAI BUNA MASINA!

 

Mai e ceva de adaugat?

 

Link to comment
Share on other sites

Al Bundy

Nu știu cum este acum, o să mă uit în configurator , dar acum 4 ani nicio versiune de 1st nu venea cu jante de oțel. Ci de aliaj, de 18, 19 și 20. Și rabla era atunci 9000 euro. 

Link to comment
Share on other sites

Conduc electrica, Diesel si benzine, intre 150 si 500CP. Stock. Toate diferite intre ele, din multe puncte de vedere. Fiecare cu puncte slabe si puncte tari.  Cand cobor din cea de 500CP si ma urc in cea de 150CP ma adaptez imediat. La fel cand trec de la automata la manuala sau de la turbo la aspirata. Mie imi place sa conduc, sa trag de ele, dar nu e o drama asa cum sugereaza unii sa conduci o manuala sau vreo termica. Astea sunt copilarii.

Link to comment
Share on other sites

halamadrid
15 hours ago, Al Bundy said:

RABLA plus nu o aplici? Ca nu cumpara nimeni electrica daca nu beneficiaza de rabla plus, asa ca mai scade 9000 euro. Si uite asa, nu mai ramane nimic pentru carburant.

un iD.3 are 2000 kg, Passatul meu se apropie de cele 1700 kg

 

Am precizat de la inceput ca nu iau in calcul Rabla, nu toata lumea reuseste sa prinda finantare, plus ca suma totala disponibila a fost tot mai mica.

 

Iar  Rabla Plus nu mai e  9000 de euro, A FOST (ca bugetul e terminat) 25.500 lei, deci uite ca iar raman bani de carburant.

Vand si jantele de aliaj care vin din fabrica pe Golf si pun jante de otel, ca sa fie precum ID3-ul si mai fac vrei cateva plinuri.

 

Nu reusesc sa inteleg de ce merita sa platesti in plus 10.000 de eruo pe un ID3, in loc sa cumperi Golf. Am venit cu argumente obiective (mai obiective decat banii nu stiu ce argumente exista), iar la niste masini modeste ca cele doua, nu intra in calcul factorul subiectiv, cand iti doresti neaparat o marca/un model de masina, indiferent de contraargumentele obiective.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

cristi511

image.png.26c8373c5f0f146925b740fb0cb5ca7c.png

 

De modul in care arata vad ca nu se leaga nimeni. Pentru mine, ca potential client de masina noua, cand vorbim de un buget destul de consistent pentru o compacta ma gandesc ca trebuie sa imi si placa cum arata caruta. 

 

Comparatia asta cu golful e facuta ca sa ramanem in grup.

 

Pe langa asta, eu NU vreau materiale reciclate la interior. NU vreau cofraje de oo sau carton presat sau mai stiu eu ce gaselnite. Nu...materialele alea trebuie sa se afle in componenta masinii dar in zone unde NU se observa sau la exterior. Nu degeaba se numeste Calitate Perceputa...

 

Chiar ieri am mers ceva minute in spatele unui ID3 si am avut timp sa il observ mai bine, fiind in trafic bara la bara. 

Edited by cristi511
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   3 members

    • razvan.ac
    • ili2k2
    • adddx
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!