Jump to content

The future is now(V2)! 2020 e-Golf


Rave

Recommended Posts

Mai tarziu decat trebuia dar am deschis si acest topic(greu de gasit timp cu work from home :) ). Asadar... povestea, pe scurt!

Dupa o scurta, dar amanuntita, analiza a pietei, discutata si aici(Click!), am decis ca o sa schimbam vechiul e-Up! cu un e-Golf. La scurt timp, si mai ales cu ajutorul colegului @Aaron care a reusit sa-mi gaseasca o masina cu toate dotarile pe care le voiam la un pret bun, am inceput demersurile pentru achizitie. Ceva timp mai tarziu, trecutul si viitorul s-au intalnit in parcarea de la Ikea. Vechiul e-Up! a plecat catre Nurvil, la buy back, si eu am primit jucaria asta:

 

20200909_123359.jpg

 

20200909_123509.jpg

 

Asadar vorbim despre un e-Golf, 2020, Tungsten Silver cu urmatoarele dotari (o sa detaliez aici si ce dotari consideram obligatorii si de ce)

- Priza AC/DC - nu am posibilitatea sa incarc masina acasa asa ca era obligatorie. Si oricum e necesara la drum lung, ar trebui sa fie dotare standard pe orice electrica...

- Active Info Display - imi doream sa-l am, desi nu era chiar must-have. Acum, ca l-am folosit, ma bucur ca am gasit o masina cu el - aduce interiorul la nivelul unde ar trebui sa fie o masina noua in 2020 (mai ales daca e vorba de o masina electrica)

- App-Connect - util dar nu obligatoriu, aveam oricand optiunea de a-l activa ulterior. E bine ca e acolo si ca m-a scapat de bataia de cap de a schimba mufa

- Camera Rear View - un sistem de asistenta la parcare era obligatoriu. Masina, cel mai probabil, nu o sa fie condusa de mine (din pacate pentru mine)

- Faruri Led Top - era la acelasi nivel de necesitate ca AID-ul. Ma bucur ca le am pentru ca asta-mi da posibilitatea de retrofit la DLA (cand/daca o sa fie nevoie sa schimb parbrizul, altfel nu) dar as fi putut sa traiesc si cu farurile Led normale

- Oglinzi exterioare rabatabile electric - nu erau necesare dar ma bucur de functia de inclinare a oglinzii pasagerului la parcare

- Pachet iarna - era obligatoriu. Sunt luni intregi pe an cand poti sa mergi linistit doar cu incalzirea in scaune pornita si fara caldura ceea ce este un plus pentru o electrica.

- Pompa de caldura - un optional scump dar obligatoriu pentru maximizarea, pe cat posibil, autonomiei pe timp de iarna. Cum nu am posibilitatea de a incarca masina acasa am nevoie sa lungesc perioada dintre incarcari. Nu as recomanda acest optional daca aveti unde sa incarcati masina acasa si nu aveti de gand sa faceti multe drumuri lungi cu masina, e destul de scump si se amortizeaza greu pentru cineva care poate sa incarce masina cand vrea.

 

20200909_123314.jpg

 

20200909_122223.jpg

 

20200909_122424.jpg

 

20200909_122333.jpg

 

Pozele sunt facute, in graba, in parcarea de la Ikea :) Masina a venit cu bateria plina dar daca tot eram in zona am zis sa nu ratez momentul si sa fac poze in cam cel mai mare hub de incarcare (AC) aflat, deocamdata, in Bucuresti :)) ! Am profitat de moment si am activat si WeConnect (Car-Net) si m-am benoclat putin prin el. Fata de e-Up!, la e-Golf pot sa pornesc si incalzirea in parbriz si luminile/claxonul desi nu le-am testat. Inca! Dupa ce am mai butonat masina ceva timp, si pentru ca familia era la munte, am plecat spre Sinaia. Am mers linistit, cu 100 Km/h, pe autostrada si am intrat in Ploiesti sa iau niste apa (am si uitat sa beau apa cat am stat si am analizat masina peste tot :) ).

 

20200909_123152.jpg

 

La drum lung masina este o incantare! Silentioasa, spatioasa, confortabila... tinuta si, per total, experienta de drum este sublima! Ca ma tot gandeam la un singur cuvant care sa descrie aceasta masina, ca m-au intrebat prietenii cum e, cred ca cel mai bine i se potriveste "rafinata"! Este, per total, o experienta rafinata! Desi materialele nu sunt departe de GT-ul meu, ambianta totala da o impresie de cvasi-premium si... da, se poate descrie foarte usor ca fiind o masina rafinata!

Pentru ca initial trebuia sa ajung la Brasov, si pentru ca nu stiam cum e DN1 pe la Comarnic, am zis sa incarc la Ploiesti ca sa stiu sigur ca orice s-ar intampla ajung fara probleme (si fara sa fie nevoie sa ma opresc la Busteni unde statia CCS e de doar 20 kWh, din cate tin minte). Am plecat de acolo cu vreo 90% (cred ca am ajuns cu vreo 70%, nu stiu...) dar planurile initiale s-au schimbat asa ca ne-am intalnit la Sinaia, am mancat acolo si apoi am plecat inapoi catre Bucuresti.

 

20200909_122623.jpg

 

Consumul, pe coborare, a fost extrem de bun, evident, asa ca din 140 Km range, cat arata la Sinaia, am ajuns acasa, 140 Km mai tarziu, cu 44 Km range :) La plecare, dar si pe drum, m-au impresionat farurile. Dansul la pornire este foarte tare si pe drumuri virajate si fara lumina, adaptivul isi face treaba decent. Da, la fel cum zice toata lumea, pare ca bat putin cam jos/aproape... O chestie funy a fost pe drum cand, la 50 Km range, masina a comutat singura pe Eco si radeam cu sotia ca masina asta nu stie unde a ajuns. In e-Up! aveam 45% - 50% baterie la range-ul asta si mai mergea 2 zile :))

Toate astea se intamplau Luni. Ieri am mutat masina abia noaptea, prilej sa ma pot bucura iar de faruri :) si am si incarcat-o

 

20200909_123023.jpg

 

20200909_122917.jpg

 

Planuri de viitor... sunt! Pe termen scurt, chestii simple:

- ornament cheie/chei - e trista rau cheia asta simpla, neagra fara macar urechea cromata

- pedale aluminiu - because why not

- folie - nu are privacy glass si ma gandeam la un AirBlue80 peste tot, desi e posibil sa raman la AirBlue80 doar pe fata si folii normale pe spate, ma mai gandesc

Pe termen lung avem asa:

- retrofit senzori de parcare - probabil doar spate dar mai vedem

- retrofit DLA - daca, dupa cum ziceam mai sus, o sa se ciobeasca parbrizul si o sa fie nevoie sa il schimb

- stopuri Led dinamice - probabil, mi se par destul de scumpe pentru ce sunt, ma mai gandesc

- volan GTE - pentru ca imi place cum arata volanul de GTI dar vreau sa pastrez cusaturile albastre :)

- alte scaune - pentru ca prefer scaunele sport si astea sunt si cam plate si cam fade ca aspect. Masina merita ceva mai mult!

Si deocamdata... cam atat! Suntem abia la inceput si profitam de orice ocazie sa ne cunoastem, cel putin asa zice navigatia... ca imi invata traseele :) Pe masuram ce adun Km, si impresii, o sa va tin la curent!

LE: am incercat sa evit gluma asta dar nu mi-a trecut nimic altceva prin cap in timp ce scriam 🤦‍♂️

Link to post
[[Template forums/front/topics/activity is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Sa o stapaniti sanatosi si fara incidente! Tu nu ai dla pe farurile top led?

Link to post
cristi511

Sa o stapanesti sanatos! E misto jucaria, dar e timpul pentru retrofituri. :))

Have fun la cautat/cumparat.

Link to post

Frumoasa jucaria! Sa iti aduca multe zambete!

Foliile de 35% sunt cel mai aproape de look-ul OEM si avand scaunele gri/negre o sa arate mai inchise decat sunt.

Link to post

Dau si eu subscribe, ca sa ma inspir la retrofituri :D 

Link to post

Mulțumesc tuturor! :) Deocamdată e bătaie pe cine merge cu el și caut mereu chestii de făcut doar ca să pot să mă plimb cât mai mult...

@kadettro mașina nu are LA și nici măcar HBA așa că nu se pune problema de DLA. Dar îl vreau!

@cristi511 am căutat să iau o mașină care sa aibă standard dotările la care se face greu retrofit, AID, pompa de căldură, camera, scaune încălzite... Restul sunt banale, bani sa fie! 😅

@Adi_vw nu m-aș duce mai mult de 35% opacitate pe spate sa nu difere foarte mult de fata. Oricum, parca-mi place puțin ideea de fishbowl și n-aș zice nu la AirBlue80 cap-coada. Dar, după cum ziceam, ma mai gândesc...

@tudy_cnu odată cu a mea a mai venit una identica (aia avea și privacy glass) asa că o să le cam încurcăm prin parcări :))

Link to post

Acum vazand la tine, parca mi'as fi dorit si eu AID :)  Si cel mai mult si cel mai mult, imi lipseste keyless.

By the way, in zona de legislatie se discuta pe un topic legat de folii auto si se pare ca AirBlue80 nu ar fi 100% legala pe fata. Eu unul mi'am pus pe cealalta masina, imi place foarte mult cum vine, am si certificat din ala de conformitate in care e trecuta inclusiv folia de pe fata, dar nu m'a oprit pana acum politia ca sa vad cum reactioneaza. Bine, cel mai probabil difera de la politist la politist.

 

Link to post

Te-ai intors la golf, in varianta viitorului.

Orice folie pe fata in practica ar fi ilegala, doar daca e complet transparenta. In rest, indiferent ce scriu ei acolo pe acel certificat..aparent ce dau ei la mana pt folii cu un grad de opacitate pe fata e fix buna de aruncat la cos. 

Vezi poate faci retrofit la scaune ergoactive, cu tot cu masaj.

Edited by The_Ego
Link to post

In sfarsit mi-am facut si eu timp sa scriu pe forum si sa va felicit pe fiecare in parte.

Felicitari Bogdan, sa o stapanesti sanatos si abia astept primele retrofit-uri ca aceeasi lista o am si eu. Folia am bifat-o. La restul ma abtin cu greu sa nu ma apuc, dar cine stie cand o sa ma satur de nefacut nimic la masina.

Link to post

In sfarsit a sosit si jucaria noua :)

@Rave, cum de te-ai abtinut in a te duce dupa ea la Ramnicu Valcea?

Edited by Abu
Link to post
  • Administrator

Cat mai multi km fara probleme si sa ai mereu baterie plina 🙂 . Sper sa fac si eu pasul candva spre un EV. Mai o sa treaca ceva apa pe Dunare pana fac pasul dar o sa fie si la mine candva. 

Link to post

Eu i'as ura baterie mereu intre 20% si 80%, ca incarcarea pana la 100% cica dauneaza :D

Link to post

@The_Ego scaunele ergoactive cu masaj sunt un mare fas(masajul e de fapt perna lombara care se misca de jos in sus si invers), le am pe tiguan si daca ar fi sa mai configurez odata masina, as lua altceva de banii aia.

Link to post

@The_Ego da, știu implicațiile legale ale foliei pe față, am și avut AirBlue 80 pe față la Smart, tocmai de aceea am zis ca o sa ma gândesc. Este destul de transparenta cât sa nu o observe nimeni, dacă nu cauta special acest lucru, dar nu este 100% legală. Vedem!

 

@voinea încet, încet te convertim și pe tine :))

 

@Abu nu ne-am potrivit la program. Când puteam eu nu erau gata actele și când au fost actele n-am putut eu. Mi-am luat liber după-amiaza, însă, și am dat o fuga pana la Sinaia... N-aveam cum sa rămân cu ea doar în oraș :D

 

@GabiB77Sar'na și aci, Gabi! :)

 

@kadettroas prefera scaunele de GTE, mai ales cele de Golf 8 GTE, dar merg și ergoActive, în niciun caz pentru masaj, dar forma este mai ok decât scaunele clasice de Confortline

 

@Aaron Chapeau! Altceva nu știu ce as mai putea zice... Mulțumesc și aici pentru tot ajutorul acordat :)

 

A, da! Am descoperit cum pot sa fac harta mai mare în AID :D (nu, nu știam cum și nu, nu am citit manualul încă :))

 

20200909_214714.thumb.jpg.bbf3065a55fdd79995402311d7af94d6.jpg

Link to post

Folosesti navigatia masinii in detrimentul Waze sau Google Maps? Eu nu ma pot obisnui cu ea, mai ales ca nu arata traficul in real time. Sau poate nu stiu eu cum sa o folosesc :)

Edited by Abu
Link to post
Bogdan_wrc

sa o stapanesti sanatos. arata f bine! 

Link to post
Radu Mircea

Sa o stapanesti cu placere si multi km fara evenimente. Foarte frumoasa masina si te felicit pentru alegerea facuta. Am dat un follow. ✌️

Link to post

sa o stapanesti sanator, sa invatiti multi electroni impreuna!

Link to post

@Bogdan_wrc & @Mualeva foarte mulțumesc! :)

 

@Radu Mircea ca tot vorbeam, îți recomand clar varianta asta. Mai ales acum, după ce am luat-o și am experimentat ce și cum, pot sa spun fără dubii ca merita! 

 

@Abu nuu, tot Waze e baza dar în drumurile făcute anul asta cu GT-ul mi-a cam dat rateuri Waze-ul, ma arata brusc pe cu totul alt drum și îmi dădea indicații aiurea (atât în țară cât și afară) pe același drum și același telefon pe care Google Maps era neclintit, asa ca m-am obișnuit sa folosesc ori Google Maps ori navigația mașinii și să las Waze-ul deschis în background, prin Android Auto, doar pentru alerte. Și e un trick pe care l-aș folosi și la mașină asta doar pentru cât de bine arata AID-ul cu harta mare acolo :)

Nu stiu dacă funcționează și în Golf, nu am probat încă, dar dacă mergea așa în GT ar trebui sa meargă și în asta.

Link to post
Bogdan_wrc

OT: eu nu mai folosesc WAZE de cand ma pune pe drumuri ne-asfaltate cand e aglomeratie (mai ales pe dealu negru) si de cand GMaps a inceput sa accepte raportarea de camere de supraghere si politie. o data la cateva saptamani, prin tara, WAZE ma ruta aiurea rau. Din Cluj setasem Mures, m-a trimis pana spre Alba, ca sa ma intorc 20km sa o iau pe unde am venit din Campia Turzii. asa ca , aveti grija cu asta. 

Link to post

Ha, chiar ma gandeam cand o sa faci pasul catre e-golf :). Sa o stapanesti sanatos, fara inchidente si mereu cu bateria la 80%!

Link to post

Sa o stapanesti sanatos! Vad ca te-a prins microbul electricelor. Eu sunt inca la nivelul de hybrid, ma gandesc daca sa fac pasul cel mare. 

Link to post

Mulțumesc tuturor! :D

Da, mașinile electrice dau dependență! Rău! Și nu mai scapi de ea... Eu trebuie sa conduc GT-ul tare pe un drum foarte virajat ca să nu-mi mai stea mereu în cap gândul "era mai mișto drumul asta într-o electrica!" :))

 

20200910_150001.thumb.jpg.8f42403cfa4259b161a98b072653a07a.jpg

 

Și că tot ziceam... da, merge pusă o adresă pe navigație și ținut deschis Waze pe Android Auto, în cazul meu, doar pentru alerte. Și merge și dacă e ținut "în background", în timp ce ecranul e pe Car, sau altceva, se aud alertele Waze - ascultam Spotify așa că nu știu dacă funcționează și când e pe radio, o sa verific și asta. :)

Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • edi10000
      By edi10000
      Volkswagen a dezvăluit primul său SUV electric din gama ID. Noul ID.4 împrumută numeroase elemente stilistice și tehnice de la hatchback-ul electric ID.3, prezent deja inclusiv pe piața din România.
       
       
      Bazat pe aceeași platformă MEB dedicată modelelor electrice, Volkswagen ID.4 are o lungime de 4.584 mm, o lățime de 1.852 mm și o înălțime de 1.612 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.766 mm.
       

       
      Astfel, noul model este cu 102 mm mai lung decât Tiguan, SUV-ul compact al mărcii cu motoare cu combustie internă. În plus, Volkswagen menționează că garda la sol a noului model este de 210 mm.
       

       
      Așa cum era de așteptat, ID.4 împrumută numeroase elemente de design exterior de la ID.3, iar inginerii germani au acordat o atenție suplimentară eficienței aerodinamice, întrucât SUV-ul are un coeficient aerodinamic de 0.28.
       

       
      Farurile au tehnologie LED în echiparea standard, iar clienții vor putea alege opțional și farurile IQ.Light cu LED Matrix. Între timp, stopurile integrează diode care emit lumini și o bandă roșie care le conectează pentru a oferi o perspectivă 3D la activarea acestora. De asemenea, stopurile au o semnătură luminoasă sub forma literei X și integrează și semnalizarea dinamică.
       

       
      Interiorul este de asemenea foarte asemănător cu cel al lui ID.3 și iese în evidență prin stilul minimalist, cu ecrane touch și puține butoane fizice. Ecranul central are o diagonală de 10 inch în cazul versiunii de lansare, însă variantele de top vor fi echipate cu ecran de 12 inch.
       

       
      Opțional, clienții pot alege și un Head-up Display cu realitate augmentată. Volumul portbagajului variază între 543 litri și 1.575 litri, în funcție de modul în care sunt poziționate scaunele de pe bancheta din spate.
       

       
      Din punct de vedere tehnic, Volkswagen ID.4 va fi disponibil în prima etapă într-o ediție specială First Edition, după modelul ID.3.
      Aceasta va fi echipată cu un motor electric de 204 cai putere poziționat pe puntea spate cu un cuplu maxim de 309 Nm care permite un timp de 8.5 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h.
       

       
      Această versiune de lansare utilizează o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh care oferă o autonomie maximă de 520 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. În plus, germanii afirmă că o încărcare de 30 de minute la o stație rapidă cu 125 kW oferă o autonomie de 320 de kilometri.
       

       
      În următoarea perioadă, Volkswagen va extinde gama de motorizări și baterii disponibile pentru ID.4. Astfel, clienții vor putea alege și versiuni de 148 CP și 170 CP, ambele echipate cu o baterie mai mică, de 52 kWh. Pe de altă parte, va exista și o versiune mai puternică, de 175 CP, cu bateria de 77 kWh. Toate aceste versiuni vor avea un singur motor electric poziționat pe puntea spate.
       
      Informatii luate de aici(click!)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri