Jump to content

Leon generatia 4 (MK4) vs alte modele compacte


Andrei2000

Recommended Posts

2 minute în urmă, vdragos a scris:

In ce priveste garantia trenului de rulare la alte marci, te asigur ca exista limitari la nr. de km (grupul Renault)

Confirm. Suspensia e considerata consumabil si are garantie limitata, 10.000 km daca nu ma insel.  Iar asta la marea majoritate a producatorilor, restul acopera si suspensia in incercarea de a atrage cumparatori iar cand vor ajunge la un anumit nivel vor renunta sa mai ofere asemenea buna vointa. Si e si normal pana la urma, nu e vina producatorului ca drumurile sunt proaste sau ca tu iei toate gropile. Ei trebuie sa acopere ce se strica din vina fabricii, nu din vina utilizatorului. Daca tu dai in groapa din diverse motive, tai anvelopa, strambi janta si strici suspensia, ce vina are producatorul?

Legat de ford, mie personal mi se pare un minus faptul ca motorul 1.5 ecoboost e in 3 cilindri.

Link to post
Share on other sites

Clasamentul pe marci autoturisme noi, ianuarie – noiembrie 2019:

DACIA                    = 45.307 unitati (cu o crestere de  + 35.07% faţă de ian-noi 2018)

RENAULT               = 12.258 unitati (cu o crestere de  + 23.81% faţă de ian-noi 2018)

SKODA                  = 11.456 unitati (cu o crestere de  + 9.44% faţă de ian-noi 2018)

FORD                     = 11.148 unitati (cu o crestere de  + 25.64% faţă de ian-noi 2018)

VOLKSWAGEN      = 9.962 unitati (cu o crestere de + 4.79% faţă de ian-noi 2018)

 

Sursa: http://acarom.ro/blog/inmatriculari-autoturisme-in-romania-noiembrie-2019/

Din ce se vede nu sta chiar asa prost, iar discounturile mari erau si in 2019. 

Conteaza ce e raportat la final de an. Fiecare are strategii diferite de raportare sau unora le intra la inceput de an flote contractate in anul precedent, etc

 

Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat atât ambele bielete la Megane 4, boala comuna și cunoscuta, pe la 15-20.000 km sub garantie cât și una la e-UP!, la peste 20.000 km și tot sub garanție.

Și nu, deocamdată nu am nicio problema cu EDC-ul care este, tehnic vorbind, tot un DSG7 cu ambreiaje uscate dar făcut de Getrag. Și e pus fix pe mașină "cu probleme", Megane GT 1.6TCE 205CP momentan la 30.000 km și 2 ani de la achiziție. 

Din toată lista, chiar și adaugirile aduse de colegii noștri, eu as alege Leon. Mi se pare cea mai "bună la toate la un preț decent" dintre toate...

- Civic-ul mi se pare urata și CVT-ul ii strica partea de sportivitate, singurul avantaj pe care îl avea

- Maxda 3 este superba, interior/exterior, dar mai spre deloc sportiva. Dacă sportivitatea mașinii contează, și bănuiesc ca da din moment ce ai ales Leon pentru comparație, atunci e de evitat. Dacă nu, atunci as alege Mazda 3 în loc de Leon. 

- Ceed e draguta/interesanta dar nu ma mișcă nici exterior nici interior și mașinile se aleg și cu inima, nu doar pe hârtie, asa ca nu as putea sa o iau. Poate un ProCeed GT sau cum se numește break-ul cu 1.6-le de 200 de cai

- i30 e și mai fada decât Ceed asa ca pas

- BMW-ul, într-o echipare care sa merite, e foarte scump. Deci pas

- Focus e ok dar nu am încredere în 1.5-ul în 3 cilindrii, știind cum e 1.0-ul, prefer 1.5-ul VAG

Leon-ul mi se pare ok exterior și decent interior. Atâta timp cât așteptările nu sunt foarte ridicate și nu cumpărați mașina la pretul de lista mi se pare o alegere buna! 

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 7 ore, deenman a scris:

Un amic de-al meu, doctor ofta in Buc, are de noua o Toyota Yaris 2010. Anul trecut i-a schimbat egr, catalizator, amortizoare, si completeaza ulei (2 litri la 1000km) pentru ca motorul este copt/distrus/are compresie slaba. Masina are sub 150.000km. Toyota e fiabila pentru ca proprietarii fac 10.000km pe an cu ele, si le tin 10 ani. 

Cu ceva ani in urma, Toyota RAV4 3th facelift cu 2.0 Valvematic cu CVT. Am scapat de ea la km aia. Ulei, filtre, placute si un set de discuri.

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Rave said:

- Focus e ok dar nu am încredere în 1.5-ul în 3 cilindrii, știind cum e 1.0-ul, prefer 1.5-ul VAG

Am condus toate motorizarile de la Ford, inclusiv noul 1.5 3 cilindrii dar si 1.5 4 cilindrii de la VAG. Iti recomand sa incerci motorul de la Ford si vei avea o surpriza placuta. Faptul ca este in 3 cilindrii si pe mine m-a deranjat lainceput, dar dupa ce l-am condus mi-am dat seama ca nu simti diferenta. Este un motor conceput de la 0, iar daca in urma extensiei garantiei poti avea garantie de 200.000 km, inseamna ca au incredere in produsul creat. La fel si 1.0 ecoboost, nici in prezent nu are un concurent direct in clasa, a castigat 7 ani la rand motorul anului in clasa. Primele loturi au fost cu ceva probleme, lucru pana la urma obisnuit la fiecare producator, dar in cele mai multe situatii s-a rezolvat pe garantie.

Referitor la anumite excluderi ale garantiei, precum e la VAG sau Renault (nu stiam ca si aici se practica acest lucru), personal am ajuns la concluzia ca producatorii introduc aceste excluderi pe componentele la care fac rabat de calitate si nu vor sa-si asume. Cum se poate ca Ford, KIA, Honda (la acestia stiu sigur), si cu siguranta sunt si alti producatori, sa nu aiba astfel de excluderi? Faptul ca nu au vanzari si sa atraga cumparatorii este o aberatie de raspuns, deoarece peste 90% din clienti nu cunosc exact termenii contractuali ai garantiei. Cand iti iei o masina din VAG nu iti spune nimeni ce excluderi are garantia, doar te "linistesc" ca 4 ani nu ai griji, doar cand ajungi in service cu o anumita problema afli de aceste mizerii.  Doar un exemplu va dau, in 2009 in familie am cumparat un Mondeo nou pe care il avem si astazi, iar trenul de rulare este in continuare cel original, nu a fost schimbata nicio bucsa, bieleta, amortizor, etc

Link to post
Share on other sites

După cum ziceam mai devreme, o mașină se alege, în proporție de cel puțin 30%, cu inima. Orice mașina ar fi, dacă îți place, ești dispus sa treci peste dezavantajele sau punctele ei slabe doar pentru ca îți place. În timp ce, dacă alegi o mașină doar pe hârtie, fără să-ți placa cu adevărat sau fără sa simți o conexiune cu ea, o sa ajungă sa te enerveze și cel mai mic lucru în neregula cu ea.

Asta mi se pare cea mai mare greșeală pe care o fac unii oameni la achiziția unei mașini. Cumpăra o mașină doar pentru ca este lăudată de câțiva și apoi descoperă ca mașina nu e chiar "pomul lăudat" și ca are niște puncte slabe. Și puncte slabe au absolut toate modelele din lista asta... Pana și modele cu preț de plecare de peste 50.000 de euro au dezavantaje și chichițe, cu atât mai mult una cu preț de plecare de 15-20.000 de euro.

Dar dacă este o mașină care-ți place, ești dispus sa ignori faptul ca antifonarea nu e chiar ok, ba chiar mai slaba decât alte modele din clasa ei. În timp ce la una care nu-ți place, oricât de tare ai da muzica tot ai auzi doar sunetul vântului sau al cauciucurilor pe asfalt doar pentru ca te concentrezi sa le auzi, chiar dacă nu conștient. 

Am fost în aceeași situație acum 2 ani, de a alege o compacta cu motor pe benzina și cutie automata și am ales, după muuuulta munca de convingere din partea unui prieten de a face măcar un test drive cu ea, pentru ca nu voiam sa aud de Renault, acest Megane GT, 1.6TCE 205cp pe care îl conduc acum. Și am ales acest model datorita motorului și a modului în care se simte și se conduce mașina.

Da, este un Renault; da, am auzit de nenumărate ori gluma cu "Sandero Sport"; da, este modelul cu EDC-ul "cu probleme"; da, trapa face zgomot la orice denivelare mai mare; da, este enervant sa pornesc ACC-ul dintre scaune; da, este enervant sa folosesc batul ala de Logan din spatele volanului ca să schimb volumul... Dar nu ma deranjează atât de mult astea, pentru ca de fiecare data când ies pe un drum virajat, în afara orașului, modul în care trage motorul, modul în care este setata mașina pe suspensie și modul în care se conduce, pune un zâmbet pe fata mea. Și pentru asta eu sunt dispus sa-i accept dezavantajele! 

Da, dacă-mi permiteam un GTI, as fi fost mai incantat de el decât de GT; dar la cât am dat eu pe aceasta mașina(23.000 de euro) , nu i-am găsit competitor care să-mi placa la fel de mult și cu care sa rezonez asa. Nu zic ca este cea mai buna, cea mai bine antifonata, cea mai calitativa la interior, cea mai frumoasa... Nu este "cea mai" la nimic! Dar îmi place asa ca nu ma interesează! 

Asa ca îți recomand să faci o lista cu toate mașinile care te-ar putea interesa și sa te duci sa le conduci pe toate, indiferent de preț (în limite decente totuși... BMW-ul ala cred ca bate spre 40.000 într-o echipare de bun-simt :) ), motor, cutie, suspensie, garanție, brand sau orice altceva. Odată ce ai în lista mașini care sunt ce trebuie pe hârtie, condu mașinile cu inima, nu cu capul, și alege-o pe cea care te mișcă cel mai bine. De acea mașina o sa fii mulțumit mulți ani de acum încolo, indiferent de neajunsurile ei (atât pe hârtie cât și în scaunul șoferului). 

Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu tine si la fel am procedat de fiecare data cand am cumparat o masina. 

Referitor la Renault, genul de mistouri de care ziceai, le consider doar rautati din partea unor frustrati care viseaza la ceva ce nu isi permit sau cand isi cumpara o masina fac un efor financiar mare pe care il vor resimti poate ani, doar ca sa se laude vecinului sau prietenilor cu ce masina are si pe care o considera cea mai buna. Am avut Renault de care am fost foarte multumit, singura problema era la revizie cand nu mai stiam daca e masina de buget sau Mercedes :)) La fel si Dacia, sunt masini corecte si f fiiabile. Raman stupefiat cand ma urc in taxi si nu de putine ori vad in bord 500k km si motorul este cel original. Lucrul asta nu-l mai vezi in grupul VAG la motoarele de acum

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, Andrei2000 a scris:

Faptul ca nu au vanzari si sa atraga cumparatorii este o aberatie de raspuns, deoarece peste 90% din clienti nu cunosc exact termenii contractuali ai garantiei.

O fi aberație dar pe toți pe care i-am auzit că au luat o KIA noua i-am auzit foarte repede spunând și "are 7 garanție". 

 

Link to post
Share on other sites

@Rave daca imi amintesc bine, golanelul tau a facut o vizita la @voinea pentru a ajunge la 205CP ;)  si daca imi amintesc bine, te-am barait mult la cap cu detalii despre el...  aproape gasisem unul :D

Ca pana la urma m-am intors la prima dragoste, e partea a doua. Si nu, nu regret decizia ;) Era util sa gasesc mai multe informatii despre anumite sisteme dar a fost mai bine asa ca am avut doar surprize placute. 

Ma tot bate un gand sa trec la "Performance two" dar parca n-as da cu piciorul la inca 3 ani jumatate de garantie :) 

Offtopic:

@Andrei2000  cine face mistouri acum? Jumatate din tedeiurile de pe strada au pierdut vreo 150-200 de mii de km la intrarea in tara. Si pe la semafor vad o gramada cu 270-300.000 ;) Taximetristul de ma ducea la aeroport avea o jetta 1.6 TDI 2013 cu 350.000 de km. Luata de noua. O sa il bazai sa imi zica ce mai face. Masina. Zic.

 

Link to post
Share on other sites

@zidanne Nu, nu. GT-ul 1.6TCE are 205CP din fabrica, 1.6DCI are 165CP, și nu cred ca ajunge la 205 doar cu soft...

Stage 1 la TCE îl duce doar la 225CP asa ca am zis ca nu merita (si din cauza ca l-ar duce la 350Nm, care este limita superioara pe care o duce cutia). Mai bine puțin mai încet decât sa forțez o cutie despre care oricum se știe ca are/a avut probleme - sunt discuții ca au fost rezolvate problemele cutiei și ca cică la versiunea mea n-ar trebui sa mai apară PROBLEME dar better safe than sorry... Sunt fix la 30.000 km acum, punctul la care am citit ca unii au schimbat deja ambreiaje, și nu am avut probleme cu ea asa ca... sa o tina tot asa. Dacă e de schimbat, oricum se schimba sub garanție, și am extins garanția la 5 ani, fata de 3, asa ca nu-mi fac griji despre ea cât timp o sa stea mașina la mine.

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, Andrei2000 a scris:

Faptul ca nu au vanzari si sa atraga cumparatorii este o aberatie de raspuns, deoarece peste 90% din clienti nu cunosc exact termenii contractuali ai garantiei.

Amice, usurel cu calificarile, cel putin pe forumul asta. Aici nu aberam, decit eventual pe PM.

Link to post
Share on other sites

Țin sa va aduc aminte ca "aceasta arie este extrem de strict moderata si orice "iesire" va fi imediat sanctionata cu warning si suspendare" asa ca vorbim frumos și ne purtam cu mănuși sau nu postam. Da?! :)

Link to post
Share on other sites

@offtopic @Rave celebrul ambreiaj Lukk. Producatorul zice ca l-a rezolvat dar cam toata lumea (mai putin coreenii parca) a trecut la ambreiaje umede (in cazul tau cred ca a fost inlocuit 7DCT300/330). 

Legat de cei 205cp eu nu cred pana nu vad. Am dat peste cateva GT-uri in cei 31.000 de km de cand am masina (2.0 TSI 190CP) nu m-au impresionat. Ori am eu spre 200CP ori ei au spre 170 ori... piesa dintre volan si scaun era defecta :)) 

@Andrei2000  daca te tenteaza grupul VW cred ca best buy-ul de la ei pe MQB e 2.0 TSI 190CP  (EA888 rev3 B) si DSG7 (DQ381). E relativ economic (la drum lung, in limele legale, cu AC ON si 225 40 ZR18 scot 4.7-4.9% si 6.x pe autostrada), suficient de puternic pentru 1400 kg cat e media la MQB, n-are EGR, trage binisor. Singurul minum e DPF-ul. Sub ce sigla vrei sa il iei, depinde doar de preferintele tale. 

Pentru mine Polo GTI (sau A1 ca Scala vede doar 1.5) era best buy daca n-aveam familion mare. E mai mare decat vechiul Polo (spatiul interior pare - n-am masurat - cat cel de la un Golf5). Dar mere si Octavia 5E.  

Edited by zidanne
Link to post
Share on other sites
acum o oră, Andrei2000 a scris:

compacte pentru prietena mea

De ce nu te uiți mai degrabă la gama mica: polo, ibiza, clio, fiesta? Polo de exemplu a ajuns la dimensiunile unui golf 4, deci e mai mult decât suficient pentru București. 

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Bun, cred ca s-a discutat totul despre alegerea masinii. @Andrei2000 ai primit raspunsuri destule printre care unul foarte bun:

în urmă cu 6 ore, Rave a scris:

Asa ca îți recomand să faci o lista cu toate mașinile care te-ar putea interesa și sa te duci sa le conduci pe toate, indiferent de preț (în limite decente totuși... BMW-ul ala cred ca bate spre 40.000 într-o echipare de bun-simt :) ), motor, cutie, suspensie, garanție, brand sau orice altceva. Odată ce ai în lista mașini care sunt ce trebuie pe hârtie, condu mașinile cu inima, nu cu capul, și alege-o pe cea care te mișcă cel mai bine. De acea mașina o sa fii mulțumit mulți ani de acum încolo, indiferent de neajunsurile ei (atât pe hârtie cât și în scaunul șoferului). 

Mai departe presimt ca incep certurile, asa ca topicul se inchide.

Multumesc de intelegere.

Link to post
Share on other sites
  • Rave locked this topic
  • Rave unlocked this topic

La cererea publicului, și având în vedere că este un subiect actual și de interes, topicul o să rămână deschis și pentru alți colegi care iau în calcul un Leon. 

Cu nota ca prima ieșire din litera regulamentului și, mai ales, a bunului simț o sa fie pedepsita sever și rapid. Mulțumesc! 

Link to post
Share on other sites

Am ascuns toate postarile off-topic. Tin sa va reamintesc ca acesta este un topic de Leon mk4 vs X. Postarile precedente tin de sfaturi achizitie (G8 gti) si nu isi au locul aici.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

As dori sa intreb un simplu lucru pe care nu l-a luat nimeni in calcul. Rulajul anual. 

Cred ca este un factor decisiv in alegerea unui anumit brand/model sau alegerea unui taxi.

Daca faci sub 10.000 anual e mai ieftin taxi sau inchirierea unei masini/autorulote in perioadele de vacanta.

Daca faci 10-20.000 pe an poti alege cu sufletul. Masina noua in 90% la rulajul asta nu iti va crea probleme in urmatorii 5 ani.

Daca faci 30-50.000 pe an e alegerea ce mai grea(trebuie sa iei in calcul eventualele probleme, ce iti zice inima si consumul)

Daca faci peste 50.000 pe an trebuie sa te simti perfect in scaun, sa te uiti la consum, la probleme ale modelului si la toate dotarile care iti fac viata usoara la volan.

In aceasta categorie aspectul exterior e mai putin important deoarece e clar ca masina aia produce bani intr-un fel sau altul,nu consuma.

Eu unul fara test drive cu pasager in spatele soferului nu iau nici o masina.

1. Trebuie sa ma simt eu bine.

2. Trebuie ca cel care sta in spatele unui sofer de 1.85 sa stea comod.

Pana nu te dai cate o tura prelungita cu fiecare masina din lista restransa nu o sa iti faci nici o idee.

Chiar daca pe hartie e perfect modelul x ajungi sa il conduci si nu iti place ti-ai batut capul degeaba.

Personal sunt subiectiv si as alege leon in fata celorlalte. Dar cand te prinde microbul seat e cam greu sa renunti la brand. Mai ales cand ai avut masini care nu au creat probleme.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept