Jump to content

e-Golf Atlantic blue


Abu

Postare recomandată

bravo! sa o stapanesti sanatos!

ma bucur cand se inmultesc electricele, mai ales in Buc poluat. au rupt la vanzari cu ofertele de e-golf. partea buna, e ca au suplimentat bugetul RABLA +, desi sper sa mai apara colegi. 

cand mai ai drum prin PLO, da un semn daca ai timp. si daca e la final de SEP facem un schimb de impresii. ;) 

Link către comentariu

Multumesc frumos :)

Ma bucur si eu sincer ca s-au suplimentat fondurile Rabla+ ptr ca stiu cat de greu mi-a fost pana am primit raspunsul bancii in conditiile in care mai erau cateva zeci de tickete Rabla+ disponibile si scadeau vazand cu ochii. Nu pot decat sa-mi inchipui ca sunt multi ca mine care si-ar dori o electrica dar sunt intarziati in a baga dosarul din diferite motive.

Iar faptul ca anul asta au avut asa succes masinile electrice este iarasi un motiv de bucurie. Si sa nu uitam ca modelele ieftine, gen Citigo si e-Up, sau epuizat din primele 3 luni ale anului - altfel cu siguranta numarul electricelor inmatriculate ar fi fost si mai mare decat in prezent.

Link către comentariu

Azi am comandat o statie de incarcare mobila, Moon2Go, iarasi cu ajutorul lui @Aaron caruia ii multumesc si pe aceasta cale :)

Statia merge atat la curent monofazat cat si trifazat, avand posibilitatea sa incarce cu 2,3 sau 3,6kW monofazat si 7,2, 11 sau 22kW trifazat. Am zis ca e o investitie si pe viitor intrucat nu intentionez sa mai revin vreodata la ICE.

In asteptarea bransamentului trifazat voi incarca la prizele industriale albastre, cu un curent teoretic de 16A (adica 3,6kW), prize pe care deja le-am montat. Am vazut ca aplicatia Moon2Go arata si curentul de incarcare asa ca sunt curios daca mi se va confirma suspiciunea ca e-Up-ul incarca mai repede decat e-Golf-ul. Posibil sa fie doar o impresie insa o sa le pun la test - mai intai la priza normala, de 10A, apoi la cele albastre de 16A. Revin cu detalii dupa ce primesc statia.

 

Modificat de Abu
Link către comentariu

Mi-au sosit covorasele de cauciuc, originale. Sunt foarte groase si grele, se simte ca sunt de calitate. Totusi, mai mult imi plac cele textile, mi se par mai calde si parca mai in ton cu restul masinii.

Atasez cateva poze pentru comparatie.

Evident ca la iarna le voi pune pe cele de cauciuc.

20200902_170031.jpg

20200902_170042.jpg

20200902_170229.jpg

20200902_170310.jpg

Link către comentariu
On 8/29/2020 at 4:29 PM, dercos said:

Aceea este o optiune suplimentara numita DLA (Dynamic Light Assist). Am aceasta optiune pe Golf, iar iluminarea este fantastica, condusul pe timp de noapte e o placere, nu are legatura cu sistemele clasice de iluminare.

pe timp de noapte dar doar dupa 60km/h, nu? 

On 8/30/2020 at 4:33 PM, Abu said:

Ieri am facut si un test sa vad daca merge masina incarcata printr-un prelungitor, si nu e nici o problema. Am un prelungitor de exterior dimensionat pentru 16A, de 25m. Nu s-a incalzit deloc, asa ca de acum incolo va sta in portbagaj pentru orice eventualitate.

pai cu cati amperi era setata masina sa incarce? o poti seta din meniu sa suga 5, 10 sau max... Daca nu avem aceasta info, nu putem trage o concluzie.

Oricum, incarcatorul care vine cu masina nu stie decat maxim 10 din pacate. 

Eu vreau sa il schimb cu unul care stie si 13 si 16, hai ca 16 nu as avea curaj sa bag pe priza nimanui, dar 13 m-as risca pe instalatii care stiu ca sint facute recent cu piese de calitate.

Eu mi-am cumparat cablu de 3x2.5mmp de santier, cu cuple Legrand de 25 ron bucata, dar tot nu e suficient, pt ca pot sa se incalzeasca firele din pereti, prizele etc

On 9/1/2020 at 6:06 PM, Abu said:

In asteptarea bransamentului trifazat voi incarca la prizele industriale albastre, cu un curent teoretic de 16A (adica 3,6kW), 

poti pune o poza/link? de unde le-ai luat? Orice priza din casa are pe ea scris rating max 16A/3.6kW

Priza asta cica e speciala pt noi :)

https://www.anglo-rom-electrice.ro/statii-de-incarcare-vehicule-electrice-c-459/090472-greenup-priza-pt-16a-230v-37kw-ip66-ik08-p-14014.html

Link către comentariu

Masina am lasat-o sa incarce cu curentul maxim (adica am selectat Max acolo) pentru ca stiu ca incarcatorul extern ii dicteaza de fapt curentul maxim. Cel cu care vine masina, care se conecteaza la priza casnica Schuko, merge teoretic la 10A dar eu suspectez ca trage mai putin. O sa verific cand imi vine statia Moon2Go.

Prizele albastre le-am luat de aici, si le am montate in curte (doua prize, fiecare in alt tablou cu sigurante diferentiale de 16A separate si legate cu un cablu de 6mmp la tabloul principal): https://electroshops.ro/priza-dreapta-cu-montaj-in-cofret--220v--16a--2p--e--ip67--pkf16g723--schneider-electric/966.htm

 

Modificat de Abu
Link către comentariu

Am primit astazi statia Moon2GO - cu ajutorul lui @Aaron caruia ii multumesc si pe aceasta cale. Am facut cateva teste deja si ma declar foarte multumit. E foarte grea, cablul ala super gros face destul de dificila manevrarea, dar daca ai pe ce sa o sprijini sau sa o agati nu mai sunt probleme.

Deocamdata nu am curent trifazic, se pare ca va mai dura cel putin o luna timpul necesar pentru Enel sa incredinteze lucrarea firmei cu care am decis sa colaborez... pare incredibil dar e adevarat. Abia apoi pot sti si cand se va finaliza lucrarea, sper macar pana la sfarsitul anului sa-l am.

Revenind la statie, am incercat prima data sa incarc pe mufa Schuko: deja aici am descoperit ca merge sa setez curentul fie la 10A fie la 13A. La 10A masina se incarca cu 9,8A, cel putin la inceput in conditiile in care bateria e pe la 60% incarcare, iar la setarea de 13A pe statie masina trage 12.2A.  

Interesant este ca am pus incarcatorul original pe masina ca sa compar timpul efectiv de incarcare pe care mi-l raporteaza in bord, si este identic cu cel pe care mi-l arata atunci cand trage curent din Moon2GO pe 10A. De aici trag concluzia ca incarcatorul original chiar merge la 9,8A, sau pe acolo, deci nu la 5,5A cum a descoperit colegul @Rhadoo la Citigo iV. Acum nu pot compara testul meu cu ceea ce spune OBD eleven insa totusi diferenta ar fi fost prea mare intre 9,8A si 5,5A astfel incat sa nu imi arate in bord un timp de incarcare mult mai mare cu incarcatorul original.

Am pus Moon2GO si pe priza industriala albastra de 16A (multumesc pe aceasta cale lui @kolfleading care mi-a deschis ochii ca prizele industriale trebuie sa aiba acelasi amperaj cu conectorul statiei, altfel nu se pot imperechea) si am vazut ca masina trage 15,2A. Deci nu urca la 16A desi am stat sa o monitorizez vreo 30min.

Voi mai reveni cu impresii despre ea cand voi avea si trifazat, sa vedem atunci daca trage echilibrat pe fiecare faza (stiu ca merge doar pe doua) si care va fi curentul maxim absorbit.

Modificat de Abu
Link către comentariu

Salut ... eu raportam ce vedeam in OBD Eleven ... si orele aratate de masina in bord ... poate nu m-am uitat eu la parametri corecti .. dar cand o sa am sansa sa incerc si cu o priza care afiseaza amperii consumati in timp real, o sa revin.

PS ... am eUp .. nu Citigo ... am postat acolo pentru a nu deschide alt thread .. fiind vorba de aceeasi masina in mare ;)

Link către comentariu

Te felicit si aici Alex pentru achizitie si ma bucur ca am putut fi de ajutor. Astept cu interes sa vad cum te descurci cu statia.

Inca "regret" ca nu ti-am luat stopurile  ?

Link către comentariu
23 hours ago, Abu said:

Revenind la statie, am incercat prima data sa incarc pe mufa Schuko: deja aici am descoperit ca merge sa setez curentul fie la 10A fie la 13A.

Mai e si setarea Max, si incarca mai rapid decat pe 13A. 

Link către comentariu

Merci de incurajari @Bogdan_wrc :)

@detinator, masina e setata deja pe Max din aplicatia WeConnect, nu am schimbat acolo niciodata. Doar din statie modific curentul de incarcare.

 

Revenind la masina, pana acum am facut 670Km cu un consum mediu de 10,4kWh/100km la o viteza medie de 42km/h.

Lucrand de acasa de mai bine de 6 luni nu prea mai am unde sa o scot, si ma tot invart pe langa casa in timpul saptamanii. Doar in week-ends ce mai apuc sa ies pe ici pe colo cu mici treburi.

 

In continuare am acelasi sentiment placut si relaxant atunci cand o conduc, si sincer ma indeamna la calm si la un mers linistit mai ales cand stiu ca ma pot baza pe ea la nevoie, asa frumos raspunde la comenzi. Sunt foarte multumit de alegerea facuta.

Modificat de Abu
Link către comentariu

Exact asa simt si eu, calm si relaxare. 

 

Nu am vazut niciunde in aplicatie setari pt viteza incarcare, doar in setari in meniu in masina. 

Ai un consum mediu suspect de mic.... la mine e 12,5 pe 2400km si inca asta e considerat f bun

 

daca ai consuma doar 10,4kwh/100km, teoretic daca accesezi 32 kwh din baterie, inseamna ca te duci peste 300 km intre incarcari :) dar asa  ceva nu e posibil din pacate... am inceput sa ma gandesc ca acel consum mediu nu e chiar corect

Link către comentariu

Am atasat o poza pentru clarificari.

Legat de consum, eu am mers un drum pana la Ploiesti si inapoi (180Km) cu jumatate de baterie, deci cred ca se pot atinge 300Km vara. Asta daca indicatorul de baterie scade liniar, nu am verificat insa.

Screenshot_20200910-202056_We Connect.jpg

Link către comentariu

Azi am incarcat masina de la 70% la 100% folosind Moon2GO cuplat la priza industriala monofazica de 16A. Incarcarea s-a facut cu un curent constant de 15,1 - 15,2 A pana la sfarsit, ceea ce m-a surprins stiind ca BMS-ul ar fi trebuit sa reduca curentul pe masura ce trecea in sus peste 80%. Nu s-a intamplat asta. Aplicatia mi-a aratat ca statia s-a incalzit de la 30 de grade initial la 51 de grade la final.

Link către comentariu

O sa aduc in prim plan doua lucruri care nu-mi plac la masina:

- capota e vopsita negru pe interior. La Golf-ul 2018, alb, capota era vopsita tot alb pana si sub pasla aceea. In doar 2 ani sa fi facut iarasi reducere de costuri?

@detinator, stiu ca tu ai masina alba, la tine cum e capota vopsita la interior?

- aerul conditionat, atunci cand il tin pe Auto la 22 de grade, nu ma satisface. Este nevoie sa dau ventilatorul cu o treapta mai tare. Iarasi compar cu vechiul Golf, unde tineam constant la 22 de grade si nu simteam nevoia sa umblu la el. Ma gandesc acu, poate ca din cauza culorii inchise sa fie mai ineficient? Sau fiindca e electrica si tot incearca sa mai economiseasca cativa wati de ici de colo?

Modificat de Abu
Link către comentariu

- curentul constant: poate ca e considerat atat de mic comparat cu ce poate sa suga masina la un incarcator rapid incat nu e cazul sa il mai scada? nu stiu

- capota: nu am remarcat, verific si revin. dar reduceri de costuri stim deja ca au loc continuu, vezi pe topicul cu golful 8, nu mai are multe din ce avem noi pe golful 7. Atasez si o poza cu primul model de egolf, cu capac la motor :) unde a disparut?

- total de acord legat de aerul conditionat. Oricum la pasager trece pe Eco daca nu e centura pusa. Eu am activat cu vcds ul sa vad si treapta in care sta ventilatorul cand e pe auto, trece f repede pe 2 liniute, simt nevoia de macar 3 sau 4

capac1.jpeg

egolf8capac.jpg

Link către comentariu

Azi am incercat sa vad ce se intampla daca merg cu ACC in trafic aglomerat, prin oras. Un fel de simulare a Traffic Jam Assist. Evident cu toate simturile in alerta :)

Nu mi-a placut cum reactioneaza masina, ceea ce nu ar trebui sa mire pe nimeni. Mi s-a parut ca reactioneaza brusc, ba franeaza abrupt cand nu e cazul ba incearca sa accelereze tare si apoi franeaza iarasi tare.

E clar ca nu e gandit ACC-ul pentru astfel de situatii (scrie si in manual dealtfel), si e pacat fiindca nu cred ca acel Traffic Jam Assist are vreun radar suplimentar, ci doar e reglat altfel soft-ul.

Link către comentariu

Exista un singur radar in fata, e f vizibil daca te uiti la masina, sare in ochi imediat.

 

Daca ai optiunea cu asistenta la iesirea din parcare, ar mai fi un radar in lateral spate. 

Link către comentariu

Weekend-ul ăsta am venit la Sibiu să vizităm muzeul Astra. Am mers cu 120km/h pe autostrada si, overall, am ajuns in Pitești cu un consum de 14kWh. Am încărcat în Râmnicu Vâlcea unde am ajuns cu fix 20% baterie. In 45min am băgat curent până la 90%, încărcarea a pornit de la 38kWh și a scăzut spre final la 25. Am ajuns la Sibiu cu 50% baterie. Am încărcat până la 90% in 30min, deci încă nu am experimentat rapid gate. Mă declar foarte mulțumit.

Drumul superb, mașina e o încântare pe viraje, depășirile le faci fără stress. Parcă îmi doream să nu se mai termine ? 

Link către comentariu

Cum citesti procentele?

Poate stii deja, o metoda interesanta de a limita viteza la 120 este trecerea pe modul Eco.

Link către comentariu

Am citit pe stațiile de încărcare. După excursia asta am tras și concluzia că ptr 300km din care mai puțin de o treime ai autostradă (am urcat pe la Bolintin) e nevoie de 120% baterie, deci un range real ptr o utilizare normală, ca la orice mașina, ar fi 250km, exact cum ai spus și tu @Detinator. Mâine venim acasă, sunt curios dacă se respectă estimarea. 

Modificat de Abu
Link către comentariu

Drumul de intors a fost mai aglomerat. Am plecat cu 100% din Sibiu si am ajuns cu 60% in Ramnicu Valcea, unde am incarcat din nou la 100%. Autostrada foarte aglomerata, nu prea am putut merge constant nici macar cu 110Km/h. Pe Valea Oltului masina s-a comportat iarasi exemplar, la fel si pe Dealul Negru, chiar nu am simtit nevoia de mai multa putere. Consumul la intoarcere nitel mai mic decat la dus - 12,2kWh la intors fata de 12,6kWh la dus. Destul de ciudat tinand cont de traficul mai aglomerat.

 

Modificat de Abu
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!