Jump to content

Golf 5 2.0TFSI AXX sau BWA


OvidiuDragomir
 Share

Postare recomandată

OvidiuDragomir

Salut, vreau sa imi cumpar un Golf 5 GTI si nu stiu daca sa merg pe AXX sau BWA, ceva pareri? Am auzit ca AXX ul consuma destul de mult ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de BWA, stai linistit, si asta consuma la fel de mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi încerca un BYD, consumul de ulei e infim pe lângă suratele de 200 CP. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de AXX cu 224k km iti pot spune ca-mi consuma in jur de 1-1.5 litri intre revizii(le fac la maxim 10k)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Irelevant codul motor pt problema consumului de ulei...al meu era BWA, cu vreo 250+k km ( dar fusese intretinut dpdv tehnic, a avut doar 2 proprietari in 10 ani ) si consuma ~ 1L la 2-3000 km ( compresie aveam f buna, 14/14/13/14 ), valvoline vr1 racing 5w50, si destul de rar spre deloc ma dadeam la ea sustinut, in 95% din cazuri mergeam legal, constant si liniar ; cauta sa`ti cumperi un GTI de la un cunoscut, de pe un grup, de la un proprietar care a avut grija de ea si a stat ceva timp in posesia lui, altfel o sa`l blestemi ; au destul de mult probleme de fabricatie, si pe langa alea, mai adaugi si uzura celorlalte componente odata cu trecerea timpului..eu as merge pe vechiul 1.8 T,  poate gasesti ceva pe placul tau tot din 2005-2006..sau cum spune si colegul myke, un BYD este okeiuts ( dar si ala e cositistor daca trebuie sa schimbi axul cu came, lantul dintre axe, conversie pinion pompa de ulei, DV, PCV, un ambreiaj e ~ 3000 lei, samd ). O masina buna ar mai fi exeo 1.8 T ( nu tsi ) de 150 cp, din 2009-2011 le gasesti sub 6k euro, sunt euro 5 si sunt fiabile, dar deja sunt off topic :) succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai credeţi tot ce vedeţi pe youtube, sunt atâtea basme rostogolite de "influensări" pricepuţi la toate.

Codul de motor este foarte relevant, BYD are interne forjate şi e mult mai robust (fiind dezvoltat de R GmbH).
De asemenea, având K04, DV e departe de turbo şi pică rar, odată pusă versiunea revizuită poţi sta liniştit. Plus că e ieftin, 2-300 lei, la fel şi PCV (vorbim de piese OE).
Lanţul dintre axe e făcut de Iwis şi costă sub 200 de lei. Iar distribuţia pe curea e la fel ca la 1.6 MPI, simplă şi ieftină.
Iar în caz că nu vorbim de SACHS Performance, ambreiajul este 800-1000 de lei aftermarket (LuK/SACHS) sau 1800 de lei kit-ul OE. Însă nu-l văd ca pe o verigă slabă, fiindcă pică doar dacă îl abuzezi sau ai soft (mai ales că diferenţa de cuplu e mai mare decât la GTI cu K03).

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKe poate nu m`am exprimat corespunzator, insa eu m`am referit ca este irelevant daca alege AXX sau BWA, pt ca ambele consuma ulei in egala masura in functie de cum au fost intretinute / alergate..nu este o regula ca AXX consuma mai mult sau BWA mai putin..am spus ca BYD este ok dpdv al internelor, insa ramane la alegerea fiecaruia daca este dispus sa cheltuie ~ 8k pe o masina de 13 ani + cheltuielile de dupa ; BYD este potent, un prieten si`a softat alaltaieri ed30`ul la 333 cp si ~ 470 nm, admisie ramair + downpipe cu cat sport + soft..m`am dat cu ea si trage demential, ba chiar te sperie ; referitor la piese, este foarte discutabila treaba ; depinde ce buget de intretinere aloci unui GTI, pt ca unii se uita si la banii de benzina sau se intreaba daca pt 30 lei la plin sa bage de 99 sau de 95 ; poate esti tu mai norocos si dai 1000 lei pe un ambreiaj, dar la mine a costat 3000 lei cu tot cu manopera ; poate unii uitam ca volant este cu masa dubla si costa si aia ceva ; timing`ul nu este tocmai perfect la TFSI`uri, si problemele sunt multe, nu aberez deloc ; galeria de admisie necesita o curatare cand iei masina, pt ca iti garantez ca aproape nimeni nu face asta ;  te costa 1000 lei ; conversia la pinionul VIS la pompa de ulei de asemenea, ~ 1200 lei cu tot cu manopera ; pcv si DV cele revizuite, ~ 6-700 lei cu tot cu manopera ambele ; bobinele si bujiile ~ 800 lei ; daca tie nu ti`au picat piesele astea, esti unul dintro norocosii cu BYD ; BWA sau AXX nu sunt asa reusite, segmentii se uzeaza prematur, de aici si un consum de ulei exagerat ; daca ai ghinion si de`un variator, mai scoti cateva mii de lei pt altul ( sau poate incerci reparatia la al tau ) ; vorbesc din experienta si din discutiile constante pe care le`am avut cu alti tovarasi detinatori referitoare la aceste motorizari, nu din basme sau youtube ( desi, chiar si acolo nu e plin degeaba de probleme, ci pt ca existe si se intampla ) ; si la consumabilele care prezinta o uzura in timp ma refeream aici la amortizoare, turbo, galerie evacuare dinspre turbina ( care la GTI`uri au prostul obicei sa crape ), rugina specifica MK5`urilor, plafonul care se dezlipeste si iti cade in cap ( costa rectificare ~ 1000 lei ), samd ; plus ca piata SH nu este ca pe forumuri, sau ca ce avem unii dintre noi in curte ; multi isi vand masinile cand nu si le mai permit, sau cand constata ca au de investit in ele o suma destul de mare si prefera sa le dea si sa`si ia altceva ca "si`au facut nebunia" ; mie nu mi`ar mai conveni sa mai iau inca o data un GTI, sa dau 5k pe o masina si sa mai investesc 3k+ in ea, ca apoi sa nu iau nici 5500 pe ea dupa nici 1 an pe piata SH ; been there, done that. Pe de alta parte, atat timp cat esti pasionat si iti doresti un lucru, banii nu mai conteaza, poate sa te coste si 20k, daca ii ai si daca asta iti aduce bucurie ; depinde in ce categorie se  incadreaza fiecare ; dar la cum i`am vazut eu pe multi, GTI`ul pt unii este doar o masina de dat in gura si de pus pe olx cand se strica...

 

p.s : bwa este o varianta imbunatatita a AXX`ului, si unele piese sunt mai durabile ( exemplu ar fi lobul axei cu came ).

 

@OvidiuDragomir , de curiozitate, ce buget de achizitie si post-achizitie ai?

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat şi eu destul de multe piese, mai mult preventiv fiindcă nu am aşteptat să se strice efectiv şi am vrut să o ştiu într-o stare cât mai bună.
Ca defect general putem menţiona injectoarele, le-am schimbat iarna trecută cu unele noi. La galeria de admisie nu prea ai ce să cureţi, mai degrabă supapele de admisie. Şi da, plafonul a început şi la mine să se dezlipească după detailing-ul de anul trecut. Deci nu-s chiar norocos. Însă nu a avut defecţiuni majore şi îşi îndeplineşte cu vârf şi-ndesat sarcina de maşină de familie.

OK, n-am realizat că faci referire la AXX vs BWA, caz în care am fost off-topic şi-mi cer scuze, nu mai scriu de BYD neîntrebat. :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tovarasul meu a schimbat un injector la BYD, cred ca asta e o problema mai mult specifica acestui cod motor decat bwa / axx.

Pai cam asta e cheia..sa fii preventiv cu tfsi'urile astea ; ca daca nu cureti supapele la timp si se desprinde o bucata, posibil adio motor. Daca nu faci conversie la pinionul vis la pompa, adio motor ; daca iti crapa clapetele de la admisie, adio motor :));  daca nu schimbi / verifici tachetul de la pompa de inalte la fiecare revizie, adio ax cu came, pompa de inalte, posibil si capac sau altele ( pe mine m'a costat 4000 lei reparatia asta la dop, si am facut si distributia si uleiul in banii astia ) ; apoi, problema este ca daca nu te documentezi tu despre toate problemele astea si nu iei masuri, servisurile no name sau mecanicii nespecializati in tfsi nu au habar sa te indrume. In Bucuresti mai e cum mai e, dar in alte orase...multi se plang ca nu au unde sa le repare si cunosc cazuri care le'au trimis pe platforma la Bucuresti..

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi plac EA113. Dar intr-adevar, nu sunt motoare/masini pt cei care nu vor sa-si bata capul (sa citeasca, sa faca intretinere la timp, sa caute mecanici specializati pe acest motor, sa schimbe preventiv, sa umble cu uleiul in portbagaj, etc). In 4.5 ani, m-a lasat k03-ul si atat. Evident am facut lucrarile de mentenanta (curatat supapare, DV, PCV, tachetul, etc). 

La fel ca si cei de mai sus, nu as cumpara o masina de genul de la o persoana necunoscuta dar asta nu inseamna ca nu exista masini bune pe piata SH, sunt rare doar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!