Jump to content

e-Golf - consum și autonomie


Rave

Recommended Posts

@Abu

am atins 268 km cu masina ramasa imobilizata pe loc, mai mult nu cred ca ai cum sa atingi. 

Evident e vara.

 

Da, imediat dupa incarcare imi arata si mie si 315km autonomie, dar nu ai cum vreodata sa atingi atat. 

 

WLTP este 250km declarati, si scrie apoi "real 230km", si cam atat poti obtine realist (ca nu poti merge cu masina riscand sa ramai imobilizat)

WhatsApp Image 2020-07-19 at 09.24.27 (1).jpeg

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, detinator said:

Am spus, am atins 268 km cu masina ramasa imobilizata pe loc, mai mult nu cred ca ai cum sa atingi. 

 

11 hours ago, Abu said:

 pana la Ploiesti si inapoi (180Km) cu jumatate de baterie,

 

@detinator politicos,  ti-am explicat ca nu tot ce faci tu, se aplica tuturor. fiecare are alt stil de adaptare si de condus. Deci tu sustii ca daca prima jumatate de baterie a dus 180km, a doua jumtate duce 88km?  

Link to post
Share on other sites

Discuțiile despre consum și autonomie mi se par importante și utile. Atât pentru ca putem vedea ca alții obțin consumuri mai bune, și poate putem învăța toți cum să facem asta, cât și pentru cei care iau în calcul achiziția unei mașini electrice și vor să afle cât mai multe detalii despre ea. 

Dar haideți sa păstrăm aceste discuții aici, fără sa poluam alte arii și topicurile de prezentare ale mașinilor. Ok? 

 

Revenind On Topic, ieri mașina arata 278Km range pe la vreo 90% SOC (nu am plecat nicăieri dar vorbeam la telefon și am uitat sa o opresc pe la 75-80% ? Consumul, deocamdată, sta cam asa(la mers normal, nu merg în vreun fel sa minimizeze consumul):

 

2046394192_Screenshot_20200911-092408_WeConnect.thumb.jpg.7a9a4bf1634682ef910f4d4e7b4d1953.jpg  1768370643_Screenshot_20200911-092414_WeConnect.thumb.jpg.721e06e7a1249f268f730515ff9791ce.jpg  163580925_Screenshot_20200911-092420_WeConnect.thumb.jpg.355427e1fbd45ea1528b833cba220a10.jpg

Ultimul consum a inclus un drum prin oraș, la ora de vârf, centura, unde am stat destul în bara la bara, autostrada, la 100km/h, și DN1, iarăși foarte aglomerat prin Otopeni (tot drumul asta fără AC). 

Teoretic, și fără AC, se poate atinge, și chiar depăși, WLTP-ul în oraș. Și cam toate mașinile electrice pot face lucrul asta fix din cauza ca ciclul de testare WLTP include și un procent destul de mare (40% parca) de drum extra-urban cu recuperare 0. 

Link to post
Share on other sites

Speranta moare ultima :) Imi doresc sa fac un test si eu, dar nu asa dus la extreme. Am de gand sa incarc masina la 100% si sa merg cu ea pana cand ma va avertiza. Ideal ar fi inca un drum mai lung, dar nu am nimic planificat pentru moment asa ca posibil sa dureze cateva saptamani pana golesc bateria.

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bogdan_wrc said:

 

 

@detinator politicos,  ti-am explicat ca nu tot ce faci tu, se aplica tuturor. fiecare are alt stil de adaptare si de condus. Deci tu sustii ca daca prima jumatate de baterie a dus 180km, a doua jumtate duce 88km?  

politicos, ti-am explicat ca testele mele sint facute repetat pt a le verifica, alternand toate stilurile de condus posibile:

- un ciclu fara a folosi modul B

- un ciclu doar cu modul Eco

- un ciclu fara Eco dar cu B etc etc

 

Da, cam aia spun, de fapt am si spus deja, daca recitesti discutia aia lunga: masina insista in mod stupid sa afiseze autonomii fanteziste pana la jumate sau chiar si putin dupa jumate SoC. Practic acele cifre trebuie ignorate, conteaza doar ce vedem in ecranul "Since charging" si pe indicatorul de SoC rotund din dreapta. Am spus ca am avut si 50km parcursi in care autonomia a ramas la fel sau a crescut un pic :) numerele alea sint GOMul (guess-o-meter), ghiceli. Dar in acest timp, nivelul de SoC al bateriei scadea vertiginos.

 

Atasat poza cu alt test in car am obtinut 258 pana la autonomia 0 (din nou, nu conteaza de fapt cifra ci indicatoarele acelea "analogice" de Soc din dreapta si apoi devine relevant si cel din stanga, pt ca dupa ce ajungi la 0 cu cel din dreapta, mai ai un singur segement rosu afisat pe cel din stanga) si apoi am mai mers vreo 6 km. 

 

Sa nu crezi ca nu eram si eu la fel de convins ca si ceilalti 2 colegi care spun ca inca spera, ca voi obtine autonomiile afisate, si cumva prin magie ma voi dovedi mai abil in a obtine consumuri mai mici decat toti ceilalti... dar nu, magia nu exista. Mai asteptam sa faca si Rave si Abu cateva teste si ne lamurim. 

 

 

IMG_20200826_184709.jpg

Link to post
Share on other sites

După cum ziceam, mașina arăta ieri, pe la 90% baterie (sau cât o fi că este absolut stupid indicatorul ăla), 278 Km. Am mers 116Km, cu un consum destul de bun de 11.7 kWh/100km, și acum arată 147Km cu vreo 50% baterie. Așa că cei 278Km inițiali sunt foarte greu spre deloc de atins.

Dar nu, nu cred că imposibil. Doar că eu nu sunt dispus să merg atât de calculat pentru 50Km în plus! 

Eu nici nu știam cât are declarat WLTP când am luat mașina, știam doar de cei 230Km "reali" pe care îi declară ei și că numărul ăsta este mai mic decât cel WLTP. Eu am fost și mai conservator, pentru că București, și am zis că dacă fac 200-220km medie sunt mulțumit și este un range decent pentru o masina de talia Golf-ului. Tot ce e peste îl vad ca bonus și ma bucur de el dar nu o să încerc prea curând sa ma duc cu el la mare fără sa ma opresc în Cernavodă - și nici asta nu cred ca o să se întâmple prea curând :)

Ideea e că cei 230Km declarați de ei ca fiind "reali" chiar sunt destul de reali. În funcție de stilul de condus, trafic și condiții meteo pot scădea și, cu niște sacrificii, pot și creste. Dacă merită sau nu... ține de părerea fiecăruia și gusturile nu se discută. :)

Link to post
Share on other sites

Eu zic ca 278 sint imposibil de atins, dupa teste repetate in care am dus masina pana la a ramane imobilizata pe loc...

 

Cei care nu au incercat insa cred ca e posibil :) ok :) incercati si report back, cu cat mai multi cu atat mai bine, facem cifrele mai relevante.

 

E adevarat ca in testul meu cel mai agresiv (268km pana la imobilizare) am folosit si aerul conditionat cat mi-a permis masina (cand trece in Eco+ si turtle mode, nu mai permite) dar nu am incercat sa fac un record de km parcursi ci sa testez autonomia in conditii cat de cat reale. 

Link to post
Share on other sites

Bai' eu sunt mai tamb asa de felul meu, am citit toate trasnaile din topic si nici UNUL nu a zis concret cat draq te costa in bani sa faci un trip de ~500km in ziua respectiva, sunt si eu entuziast de ideea cu masinile astea buleftrice si nu inteleg nici o pla ce inseamna sa mergi de la iasi la bucuresti cu 50-100-200 lei  ca exemplu. La ansamblul meu motorizat ca idee ma costa la fiecare 200 de km @50 lei combustibilul cu ac pornit cu toate alea... merita sau nu aceste vehicule propulsate electric din toate punctele de vedere momentan?

trip.jpg

Link to post
Share on other sites

Am incarcat-o azi la 100%, imi arata pe GoM 337Km. Incepem testul sa vedem ce si cum :) Voi merge cu AC pornit la 22 de grade si pe modul Normal, asa cum am de gand sa exploatez masina si in viitor. Nu am de gand sa merg la consum, asa ca testul asta vreau sa fie relevant mine ca sa stiu pe ce ma pot baza in viitor. Revin cu impresii pe parcurs.

Link to post
Share on other sites

@AndreiZi Este oarecum complicat cat costa un astfel de drum pentru ca difera enorm in functie de unde/cum incarci masina. Dar hai sa analizam cateva variante...

 

Varianta 1

- incarci doar la puncte de incarcare publice, gratuite(mai sunt cateva ici-colo).

Cost total: 0 lei

Echivalent l/100Km: 0 l/100Km

 

Varianta 2

- incarci acasa. Pretul mediu de curent acasa este cam de 0.6 lei/kWh. Sa zicem ca ai avea nevoie de 30 kWh pentru 200 Km

Cost total: 0.6*30 = 18 lei

Echivalent l/100Km: 1.8 l/100Km (la un pret al combustibilului de 5 lei/litru)

 

Varianta 3

 

- incarci la puncte de incarcare publice, cu plata. Si aici pretul difera foarte mult in functie de locul in care incarci pentru ca fiecare provider are alt pret. In cel mai rau caz posibil momentan avem 1.95 lei/kWh dar sunt altii cu preturi mai bune si prea multe variante ca sa le calculam pe toate asa ca ne uitam doar la cea mai proasta varianta.

Cost total: 1.95*30 = 58.5 lei

Echivalent l/100Km: 5.85 l/100Km (la un pret al combustibilului de 5 lei/litru)

 

Teoretic ai putea intelege ca o masina electrica te costa mai mult decat actuala termica, desi sunt putine masini care mai consuma 5l/100Km extraurban. Dar asta pana in momentul in care realizezi ca sunt posibilitati de a incarca mai ieftin de atat, ba chiar si gratuit, si ca masina electrica te va costa mai putin cand mergi cu ea urban, pentru ca la masinile electrice scade consumul in oras, multumita regenerarii, sau, in cel mai rau caz, ramane la fel, si masini care sa consume 5l/100Km in urban sunt extrem de putine si, mai toate, hibride.

Plus ca eu aici am calculat cele mai rele variante - consum de 15 kWh/100Km si costuri mari de incarcare si nu am luat in calcul niciun alt avantaj al masinii electrice. Si nu, cand e vorba de masini electrice nu putem sa ne rezumam doar la bani pentru ca pe unele lucruri - silentiozitate, confort, emisii, poluare - nu poti pune pret.

Link to post
Share on other sites

Trebuie calculat Total Cost of Ownership cand faci o comparație de genul asta. 

Iei o perioada de X ani si compari tot. Si vei vedea ca de asta apare explozie de masini electrice. 

Nu mai zic de reacție a mașinii, sportiva,  senzații., spațiu, confort. Etc. 

Pe scurt si la un drum scurt se poate simți diferența la buzunar, dar partea importanta e pe mai mult timp

Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Abu said:

Am incarcat-o azi la 100%, imi arata pe GoM 337Km. Incepem testul sa vedem ce si cum :) Voi merge cu AC pornit la 22 de grade si pe modul Normal, asa cum am de gand sa exploatez masina si in viitor. Nu am de gand sa merg la consum, asa ca testul asta vreau sa fie relevant mine ca sa stiu pe ce ma pot baza in viitor. Revin cu impresii pe parcurs.

toate testele mele au fost facute exact cum spui si tu, in regim de mers normal, fara a incerca sa bat recorduri. 

Asteptam rezultatele tale. Daca ramai imobilizat, contacteaza-ma, am experienta :)

Link to post
Share on other sites
On 9/4/2020 at 1:13 PM, sNaKeyy said:

@detinator din paragraful dat de tine ... "The high-performance 12,000-rpm motor and the single-speed EQ270 transmission form a compact unit" se intelege ca transmisia este integrata cu motorul intr-o unitate. Asta inseamna ca motorul transfera puterea la roti prin acea transmisie numita EQ270 cu o singura viteza, dar nu are cutie de viteze. Eu asta inteleg. 

Si de aceea nu ar merge tractata, deoarece in momentul in care misti rotile, fortezi motorul, neputand sa-l decuplezi. Poate ma insel, dar eu asta inteleg.

revin pe subiectul cutiei de viteze, inca incerc sa inteleg de ce nu se poate tracta/impinge masina cu mai mult de viteza paslui si mai mult de 100m.

 

SSPul zice clar, 1-speed gearbox. Nu reusesc sa ma prind daca N decupleaza ceva, daca are cum sa decupleze

eGolfGearbox.JPG

eGolfGearbox3.JPG

eGolfGearbox4.JPG

eGolfGearbox5.JPG

eGolfGearbox6.JPG

Link to post
Share on other sites

Evrika! Am reusit sa lamuresc treaba cu tractactul, daca masina e in N si cu contactul pus, poate fi tractata cu viteze de pana la 50km/h

 

"Electric freewheeling

The transistors are opened when the vehicle is being towed. Terminal 15 off: If terminal 15 is off, the vehicle can be pushed at walking pace. Terminal 15 on: If terminal 15 is on and the selector lever is set to the N position, then the vehicle can be towed at up to approx. 50km/h."

 

Daca nu e contactul pus, sau e pus dar viteza e mai mare de 50km/h, nu poate fi tractata decat f incet si pe distante scurte.

 

"Active short circuit

If the vehicle is pushed at a speed greater than approx. walking pace when “terminal 15 is off”, or is towed at a speed greater than approx. 50 km/h when “terminal 15 is on”, the transistors switch to active short circuit. The three phase lines U, V and W are short circuited by closing the transistors. The electric drive motor can only be rotated with a very high mechanical resistance."

 

Towing

Electric vehicles feature a fixed connection between the drive wheels and the three-phase current drive (electric drive motor). This connection cannot be undone without mechanical work. If the vehicle needs to be towed, there are two options:

 

1. Towing the vehicle with the high-voltage system intact

Switch the ignition (terminal 15) to “On” and engage the selector lever in the N position to allow electric freewheel mode. The vehicle can now be towed for a maximum distance of 50 km at 50 km/h using a rope or tow-bar. Using a bar for towing is recommended for safety reasons.

 

2. Towing with a damaged high-voltage system

If it is not possible to activate the high-voltage system, the vehicle must be transported with all four wheels stationary. Freewheel mode cannot be activated, as there is a risk of overheating. The corresponding text message in the dash panel insert reads: “Towing damages electrical system”. Vehicle wallet

 

Avem si 2 porniri de urgenta, dar bune pt doar 150m:

The emergency start function If the high-voltage battery has been discharged completely, there is still an option allowing the e-Golf to be restarted twice for a short distance:

1. For approx. 100 metres, after switching the ignition off and on

2. For approx. 50 metres, after switching the ignition off and on once again 3

. No further emergency starts are possible.

 

eGolfTractare1.JPG

Edited by detinator
Link to post
Share on other sites

Pornirea de urgenta inseamna ca atunci cand ai ramas fara curent in baterie, o mai poti porni de doua ori si circula cu ea pe o distanta de 150m? 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Salutare,

 

Pun si eu niste consumuri, avand in vedere ca am reusit sa adun Km:

un long term, cu mai mult de 60% din Km facuti in afara Bucurestiului:

image.thumb.png.a47b4470643ea2947d8453d901cd2d1a.png

 

Si ceva consumuri prin tara.

Bucuresti-Moieciu (cu oprire de incarcare de 45 de min. Este cuprinsa in Driving time si contribuie negativ la viteza medie)

image.thumb.png.2adfb45448f5eaf74323655dbff9e0e8.png

 

Moieciu-Brasov-Cheia-Ploiesti-Bucuresti + vreo 12 Km prin Bucuresti:

image.thumb.png.dfdfb2bfd244e191789a28cd44d36b6b.png

 

 

Bucuresti-Rm. Valcea Sibiu (include o incarcare de 40 de min, iesirea din Buc intr-o dupa amiaza de vineri... si 10 Km prin SIbiu):

image.thumb.png.b014077fee077f4415351f0e2f584753.png

 

Sibiu-Brasov-Bucuresti (contine o incarcare de 45 de min):

image.thumb.png.cadceec096534089c9c5dd70c3f12728.png

la toate drumurile climatizarea a fost pe auto la 22.5-23 grade.

 

Link to post
Share on other sites

Vara la 23 grade? Mie mi se parea ca daca nu pun pe 21 se face sauna in masina. 

 

Oricum, toti am postat pana acum consumuri de vara, sa vedem de acum incolo pe iarna ce va fi :)

Link to post
Share on other sites

Nu am pomenit cuvântul vara. Consumurile puse sunt obținute la temperaturi exterioare cuprinse în intervalul +2,5-16 grade celsius.

Edited by gigelm5m3
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Uitati aici consumuri din August si pana acum. Se vede clar curba consumului care creste odata cu scaderea temperaturii. Am observat ca atunci cand scade sub zero grade, consumul urca in sus de la 20 kwh, in conditii de mers in 90%oras. Din 32 kwh capacitate neta a bateriei, faceti un calcul cu range-ul. Eu zic ca iarna, nu scoti mai mult de 150 km, vara spre 230-250 max. Kilometrii condusi ce sunt cuprinsi in screenshoturi sunt in 8030. Primii 2400 km nu imi apar pentru ca aplicatia a devenit functionala tarziu dupa cumparare. Chiar si cu asa range si cu e-Golful fiind o masina de oras, nu sufar de range anxiety. Inca e mai bine ca trebuie sa opresti sa incarci, pauzele lungi si dese...

Screenshot_20201219_232943_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

Screenshot_20201219_232947_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

Screenshot_20201219_232951_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

Screenshot_20201219_232954_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

Screenshot_20201219_232957_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

Screenshot_20201219_233000_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
gigelm5m3

Stiu ca s-a mai discutat despre consumul raportat de computerul de bors vs realitate.

Am monitoarizat pe ultimele 4 incarcari, cu ajutorul unui ODB eleven si a rezultat o diferenta de aproximativ 5%. Adica consumul real de energie este cu aproape 5% mai mare in realitate decat ce raporteaza computerul de bord.

 

Ca si curiozitate pe drumul Brasov-Bucuresti am reusit sa regenez 9 kW. Eu zic ca e o valoare buna.

 

 

Link to post
Share on other sites
herur

Si mie mi se pare ca acel consum aratat de calculator nu e corect, e prea mic. Nu pot dovedi exact, dar vazand cum cade acul si facand un calcul procentual asa rapid, nu iese

Link to post
Share on other sites
gigelm5m3

Cu o interfata Odb 11 si cu ceva "antrenament" e simplu de calculat.

Link to post
Share on other sites
herur

am OBD, zi cum se face,cred suntem mai multi interesati. mersi

Link to post
Share on other sites

In modulu 8C (Battery energy module) https://imgur.com/JEx3YzW, live data campul Highvoltage/Hybrid Battery history data 1.

 

Acolo sunt contori de charge si discharge in Amp si kWh.

Eu procedez asa. Fac captura inainte sa incep incarcarea si dupa ce am terminat incarcarea. Mai fac o captura inainte sa incept urmatoarea incarcare.

Intre primele 2 poze reiese cat am incarcat scazand contorul de kWh charge din poza 1 din aceelasi din poza 2.

Ulterior iniante sa incep incarcarea, scad  (aceelasi contor) cifra din poza 2 din poza 3 pt a determina cat am regenerat.

ulterior trec la contorul de kWh discarge si scad poza 2 din poza 3. Din acea valaore scad cat am regenerat. Rezultatul il impart la nr de km parcursi de la ultima incarcare. Acea valoare o compar prin impartire cu cea afisata de calculatorul masinii (de la incarcare consumul /100 de Km) si aflu variatia in procente. La ultimul exercitiu mi-a dat 2%, la cele precedente spre 5%. 

 

 

WhatsApp Image 2021-05-10 at 12.06.12.jpeg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...