Jump to content

ID.3 - jante și cauciucuri


IRONICK
 Share

Postare recomandată

în urmă cu 10 ore, detinator a scris:

- jante uriase 18 - 20 inch, din pacate (care nu sint nici cele mai eficiente energetic nici cele mai comode la gropi)

Ce te face sa crezi asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punct de vedere al confortului, nu dimensiunea jantelor contează ci a cauciucurilor cu care sunt încălțate.

Din ce am găsit pe net ID.3-ul o sa vina cu 215/55/18 si 215/50/19 adică, practic, echivalentul unor jante 16" și 17" pe un Golf. 

Departe de a fi "uriașe" sau "nu sint nici cele mai eficiente energetic nici cele mai comode la gropi". Ba chiar mi se par ideale pentru ca oferă confortul unor jante "mici" și aspectul unor jante "mari", win-win :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu pricep obsesia cu jantele astea imense. astia au testat-o prin germania. care are super sosele. sa vezi in romania jale. si initial nici dcc nu e disponibil la comanda. oricum cu cat sunt mai mici creste autonomia. ce nu m-a prea impresionat a fost sprintul 50-100 in filmul autogefuhl, mi s-a parut ca i-a luat cam mult, dar nu are ace/indicatoare, deci posibil sa ma pacaleasca.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Rave a scris:

Din ce am găsit pe net ID.3-ul o sa vina cu 215/55/18 si 215/50/19 adică, practic, echivalentul unor jante 16" și 17" pe un Golf. 

Departe de a fi "uriașe" sau "nu sint nici cele mai eficiente energetic nici cele mai comode la gropi". Ba chiar mi se par ideale pentru ca oferă confortul unor jante "mici" și aspectul unor jante "mari", win-win :)

Sunt eficiente pentru un motor electric. Dar nu trebuie sa uitam greutatea mai mare a masinii si ce nu poate sa faca un balon mai mare (daca am lua urma altor modele electrice ..). Asemanarea cu o janta obisnuita este de fapt challenge-ul. Sa o faci o janta aerodinamica, dar utilizatorul sa aiba impresia ca are spite ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, IRONICK said:

Ce te face sa crezi asta?

pai ma face sa cred asta experienta proprie, experienta a sute de colegi de forum, experienta a mii de comentatori auto

si desigur, si experienta prezentatorului filmului de mai sus (la care ne referim acum), care repeta acelasi lucru de cateva ori de-a lungul filmului.

sa inteleg ca exista si opinii contrare, jantele mari nu afecteaza confortul si autonomia?

Si la Tesla, selectand jantele mari, autonomia scade chiar in configurator. Ar mai fi si multele filme pe youtube cu cei care spun ca jantele mari sint o problema pt confort (inclusiv EngineeringExplained are un video cand a spart roata intr-o gropita mica prin care trec apoi sute de masini fara probleme cat sta el acolo si asteapta masina de depanare)

22 hours ago, Rave said:

Din punct de vedere al confortului, nu dimensiunea jantelor contează ci a cauciucurilor cu care sunt încălțate.

Din ce am găsit pe net ID.3-ul o sa vina cu 215/55/18 si 215/50/19 adică, practic, echivalentul unor jante 16" și 17" pe un Golf. 

Departe de a fi "uriașe" sau "nu sint nici cele mai eficiente energetic nici cele mai comode la gropi". Ba chiar mi se par ideale pentru ca oferă confortul unor jante "mici" și aspectul unor jante "mari", win-win :)

doar ca asa cum spune si prezentatorul in film de mai multe ori, nu e asa. Sigur, teoretic conteaza doar inaltimea talonului, asa este, doar ca nu putem sa ne imaginam ca e loc pt jante de 18-20 inch cu talon la fel de mare ca la cele "normale" de 16"

Jantele de 20" sint chiar uriase. Si cu siguranta nu sint cele mai eficiente energetic si nici cele mai comode la gropi. 

nu stiu inaltimea talonului, daca vor fi 215/55/18 cu siguranta alea ar fi cele de dorit, asa cum spune si prezentatorul, cu toate ca e greu de inteles de ce s-ar monta jante atat de mari pe o masina care trebuie sa fie cat mai eficienta energetic. 16 sau 17 ar fi mai mult decat suficient.

Sint si colegi cu Passat B8 care spun ca simt diferenta de confort intre jantele de 17 si cele de 16, care la B8 chiar au talon inalt ambele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prezentatorii citesc pliante de marketing. Presa, la fel. Referitor la jante, as sugera sa luam urma si altor masini electrice (mai de soi), avand in vedere greutatea suplimentara.

Da, cand deja depasesti o anumita circumferinta, este clar ca atingerea unei viteze consuma mai multa energie. Dar si o tr. 6 (sau mai mare este buna pentru consum). Iar masinile electrice nu au cutie de viteza, cuplul care ajunge la roata este diferit fata de testele cu motoarele termice. Sau experientele colegilor care pe aceeasi greutate au schimbat jantele.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, IRONICK said:

Sunt eficiente pentru un motor electric. 

Automobilul dumneavoastră e-Golf (consum energie electrică, kWh/100 km: mixt între 13,2 (16 jante) și 14,1 (17 inchi);

de aici: https://www.volkswagen.ro/e-golf

deci chiar si intre 16 si 17 se punde problema de eficienta mai scazuta, darmite la 18-19 si chiar 20... singura explicatie pe care o pot gasi este ca au cazut si ei in pacatul telef android care copiaza apple, incercand sa copieze Tesla, care a inceput moda cu jantele mari, o obsesia americana (total nepotrivita pt europa, unde candva ne mai multumeam si cu Fiat500, Smart, Mini etc, mai potrivite cu centrele istorice comune din europa) desi am vazut multi cu probleme cu rotile in gropi mici chiar si in america... in romania... dumnezeu cu mila. 

Nu intamplator, ID3, care se vrea concurent Tesla Model 3, incepe de la aceeasi valoare: 18 inch la jante.

Oricum, asta e mai putin important, diferenta de confort mi se pare cea mai importanta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, detinator said:

Nu intamplator, ID3, care se vrea concurent Tesla Model 3, incepe de la aceeasi valoare: 18 inch la jante.

spatiu nu este acelasi, pretul este total diferit, iar id3 nu va ajunge in USA.

Deci nu il vad ca si concurent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spatiul este aproape identic si interior si portbagaj. Eu zic ca e concurent. 

https://insideevs.com/reviews/401043/video-compare-vw-id3-tesla-model-3/

talonul ala de la cauciucuri mi se pare exagerat de mic. Ciudat ca la Passat, VW a tot inaltat talonul (B8 are talon mai inalt ca la B7).

Mai sus pare a fi o dif de 6,8% in autonomie intre jantele de 16 si 17, daca se pastreaza acest procent, intre cele de 16 si cele de 20 ar fi peste 25% diferenta!

In schimb, ID3 a renuntat la carlig si acoperis panoramic pe varianta cu bateria cea mai mare (la care se reduce si numarul de pasageri de la 5 la 4 maxim) pe motiv de greutate, pai ma gandesc ca daca ii punea roti de 16, recupera la greutate incat sa permita si un carlig care sa permita suport bicicleta

id3_1.PNG

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu. daca te uiti pe autonomiile date de vw la id3 pentru cele 3 tipuri de jante sunt mici diferentele. n-ai cum sa ajungi la 25% doar de la roti mai mici. ar fi misto insa, ai ramane si cu bani dupa ce vinzi rotile si cu ditamai autonomia.

plus ca latimea e aceeasi ca la un cauciuc pe 16/17 de compacta. forta de frecare creste cu latimea cauciucului, nu cu cat de mare e janta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba doar de forta de frecare, o janta mai mare si mai grea aduce forte importante in plus. 

Daca te uiti mai sus, vw vorbeste de o reducere a autonomiei la dimensiunea jantei nu a cauciucului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uita-te pe ce au zis ei ca diferenta intre 18,19 si 20. diferentele sunt 5-10km de la una la alta din ce tin minte. nu sunt asa mari cat sa alegi masina exclusiv pe criteriul autonomiei marite de jante mici. la confort se schimba treaba, dar asteptam sa vedem ce zic colegii care urmeaza sa le primeasca cand le vor conduce prin tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici nu s-a pus problema de ales masina exclusiv pe un singur principiu. Ma surprinde ca mentionezi asa ceva...

Discutam, in asteptarea masinii. Ne putem insa folosi obiectiv de experientele cu jantele de la Tesla, sparte in gropi din America de oameni ca EngineeringExplained.

Unde au vorbit ei de diferentele intre 18, 19 si 20, ai un link? Daca ar fi 10km de la una la alta, ar insemna 20km intre 18 si 20, semnificativ bine, mai ales cand nu prea te mai lasa (cu amenintarea pierderii garantiei) sa incarci peste 80%. Iar daca pastam proportia, inseamna ca intre 16 si 20 ar fi o diferente de vreo 40km... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate diferentele de autonomie mentionate apar (probabil) daca ai conduce constant acelasi drum etc. In realitate e altceva, asa ca nu va uitati chiar la toate detaliile. Janta mare=pret mare la cauciucuri=usor (spre mediu) disconfort pe drumuri romanesti. Cautati cat costa un set de cauciucuri de iarna pe 20", mai ales cu acceleratiile electricelor, o sa uzati un set mai repede. Iar consumul mediu o sa fie mai bun fata de ce vedeti pe net la straini pentru simplul motiv ca ei conduc si pe autostrada unde consumul intradevar e mai mare, rezultand o medie a acestuia crescuta. Eu la e-Golf am consum mai bun decat media mentionata, dar nu ma apropii deloc de cei 300km zisi ca si potentiali. poate mergand la vale... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, detinator said:

nici nu s-a pus problema de ales masina exclusiv pe un singur principiu. Ma surprinde ca mentionezi asa ceva...

Discutam, in asteptarea masinii. Ne putem insa folosi obiectiv de experientele cu jantele de la Tesla, sparte in gropi din America de oameni ca EngineeringExplained.

Unde au vorbit ei de diferentele intre 18, 19 si 20, ai un link? Daca ar fi 10km de la una la alta, ar insemna 20km intre 18 si 20, semnificativ bine, mai ales cand nu prea te mai lasa (cu amenintarea pierderii garantiei) sa incarci peste 80%. Iar daca pastam proportia, inseamna ca intre 16 si 20 ar fi o diferente de vreo 40km... 

nu ma refeream la tine personal, vorbeam in general.

din ce tin minte tipul de la batterylife a aratat intr-un video saptamanile trecute diferenta de autonomie raportata la jante, si parca 5km zicea. am pus 10 ca nu sunt sigur, tu ai luat-o repede ca "best case scenario" :).

uita-te la videourile lui pe youtube, desi sunt puse si pe aici.

vad insa ca daca vrei sa extinzi cu adevarat autonomia, sa ii pui ca optiune pompa de caldura.

nici la masinile termice nu scazi consumul dramatic de la o janta la alta. nu stiu de ce ar fi aici diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, herur said:

 Eu la e-Golf am consum mai bun decat media mentionata, dar nu ma apropii deloc de cei 300km zisi ca si potentiali. poate mergand la vale... 

nu promit ei 300, ci 250 WTLP si 230 "real range"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, mandelu said:

nici la masinile termice nu scazi consumul dramatic de la o janta la alta. nu stiu de ce ar fi aici diferit.

nu e vorba de ce "vedem" noi (credem mai bine spus) ci de ceea ce spun producatorii.

Nu mai reusesc sa gasesc la Tesla configuratorul, inainte arata clar cum scade in functie de ce jante alegeai. Am gasit doar o poza mai veche.

In general interesul lor e sa iti vanda cele mai scumpe jante, nu cele mai mici, deci daca aleg in schimb sa mentioneze ca scade autonomia, e real.

Si 5 km daca ar fi intre ele, tot ar fi vreo 20km diferenta intre alea de 16 si cele de 20, ceea ce pt mine ar fi semnificativ, iar confortul scazut e remarcabil imediat. 

Mai ales ca scrie pe ecranul ala la ID3 ca sa nu incarci peste 80% bateria. Ma rog, 5km nu ar fi f mult, dar se aduna, 5 de aici, 5 de colo, autonomiile alea date de ei sint masurate cu siguranta cu presiunea in anvelope pe care o stiu ei, de ex la mine la eGolf, zice 41psi! Mult, f mult... la Passat (o masina de aceeasi greutate) abia bagam 33-36 si la 36 simteam deja cum scade confortul. Exista si o setare la 36 pe eGolf dar este numita "de confort", adica clar iti mai ia si acolo un 5km si tot asa...

 

teslaAutonVitMax.jpg

WhatsApp Image 2020-07-26 at 22.06.14.jpeg

12 hours ago, mandelu said:

vad insa ca daca vrei sa extinzi cu adevarat autonomia, sa ii pui ca optiune pompa de caldura.

Printre primele comentarii, tradus cu google Translate:

"1200 € ... bring max. 60km more range - calculated on 330 or 430km and only at -20 degrees, at 0 degrees it is much less. And a lot comes from the savings at the beginning. Those who can preheat at home save little. How often is it -20 ° or negative at all when you drive? Far too rarely ... and 60km range I can recharge in 6 minutes on the 100 kw charger on the days, so it gets tight, the 60km x 15kwh / hkm = 9 kWh maximum. And in terms of costs, 9 kWh save at 25 cents / kWh at home at € 2.25 ... To recoup the € 1200 investment, I need 1200 / 2.25 = 533 battery charges, so I would always have heat pump weather. 533 battery charges x 330 km = 176,000 km but 176,000 km in cold weather of -10 degrees, it takes here forever to come together. clearly overpriced, which in our e-Golf cost € 800 and brought almost nothing. You can definitely forget that if you can preheat the electricity at home, because then the advantage of the pump drops to a maximum of 1-2 kWh per hour of course. You only need it at high altitudes in Bavaria's Black Forest and low mountain ranges and where it blows constantly. Wouldn't we buy again in Southwest Lower Saxony. The effect is minimal"

Omul se pare ca detine 2 eGolfuri, unu cu pompa de caldura si unul fara:

" In the first e-golf - we have 2019 and 2020s - the heat pump does not bring 10% of range anymore and not one day a year. It was a total bad investment in the e-golf - but it only cost € 800. For a long time in the year it brings nothing, then something and finally a little more, but because of the 5% range, it is not worth it, because if you want to run your battery down to 5% range, you will also sometimes get stuck ..."

Mi-a placut si acest comentariu:

"VW only creates 30% more range itself, based on situations that unfortunately do not occur in reality. Abbreviated, the kidding us again. Enough heat pumps have been tested by other manufacturers, the result: 5 to 8% more range. Oh one more thing, I don't know of any other manufacturer that advertises up to 30% more range, reminds me a little of the "cleanest diesel in the world". Well, as long as Michel believes in it, everything is fine. In this sense, stay healthy"

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar heat pump nu e doar pt range. din ce stiu eu, este utila pentru viata bateriei, pt ca functioneaza in parametrii buni mai des (iarna), de aia Tesla (fara comparatie/versus) a introdus-o ulterior in special pt tarile nordice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

detinator: si cu 20 de km in plus sau in minus, tot o  incarci. iar daca nu ai puncte de incarcare, tot degeaba. deci nu asta e problema, ci reteaua de charging. daca plec la un drum de 1000 de km, ca are 420 sau 440 autonomie tot o incarc de 2 ori. si daca drumul era de 430km tot nu te riscai sa ajungi la limita, e clar asta.

apoi, calculul tau cu roti normale s-ar putea sa fie eronat. s-ar putea sa nu permita fizic. nu stiu cum e gandita. asa, de ce nu iei in calcul roti de 14? mai adaugi 10-20km. nu stiu ce esti asa setat pe chestia cu marimea raportata la autonomie. la capitolul confort te inteleg perfect. dar strict pt autonomie din ce am vazut in filmul ala nu era o diferenta care sa te determine exclusiv pe una sau pe alta. dupa mine nici nu merita sa faci calcule asa amanuntite. inteleg ce zici, ca daca vrei mai mult confort pui jante mai mici si mai castigi si autonomie si sunt si mai ieftine, e win-win-win. dar nu sta sa calculezi toti km aia la milimetru si nu te astepta sa ii si ai in practica ca sunt multi alti factori mai importanti care iti scad autonomia.

iar la id3 1st jantele mici vin in echiparea cu putine optiuni, daca vrei mai multe optiuni te obliga la jante mari (le poti vinde ulterior, evident). mai nou vad ca poti sa o configurezi cum vrei, dar nu stiu cand o primesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Bogdan_wrc said:

dar heat pump nu e doar pt range. din ce stiu eu, este utila pentru viata bateriei, pt ca functioneaza in parametrii buni mai des (iarna), de aia Tesla (fara comparatie/versus) a introdus-o ulterior in special pt tarile nordice. 

Pompa de caldura doar produce caldura mai eficient decat o rezistenta electrica. Alt avantaj nu are, doar dezavantaje (costuri, complexitate, greutate suplimentara...)

Caldura asta poate fi folosita si pentru incalzirea habitaclului, si pentru incalzirea bateriei inainte de incarcare.

In absenta pompei de caldura, incalzirea habitaclului si incalzirea bateriei se face folosind rezistente electrice si curent din baterie, dar rezulta un consum mai mare din baterie => range mai mic.

 

Bateriile Li-Ion se uzeaza ireversibil daca le incarci cand sunt reci, sub 0 C ... -5 C...nu e neaparat o limita fixa, depinde fiecare cat vrea sa sacrifice din viata bateriei...depinde si de intensitatea curentului de incarcare.

PRO-TIP pentru reducerea uzurii bateriei: evitati sa le incarcati iarna, cand e foarte rece. Eventual puneti la incarcat imediat ce ajungeti acasa, si bateria e deja incalzita de la consumul masinii.

Descarcarea la temperaturi scazute nu le uzeaza ireversibil, dar au performante mai reduse (rezistenta interna mai mare => tensiunea la borne cade in sarcina si pierderile sunt mai mari la extragerea energiei).

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/30/2020 at 1:46 PM, mandelu said:

de ce nu iei in calcul roti de 14? mai adaugi 10-20km. nu stiu ce esti asa setat pe chestia cu marimea raportata la autonomie. la capitolul confort te inteleg perfect. dar strict pt autonomie din ce am vazut in filmul ala nu era o diferenta care sa te determine exclusiv pe una sau pe alta.

filmul ala e doar bla-bla si atat, sau poate confund eu, e doar un tip care  vorbeste parca. Care spune ca pompa de caldura face si drege iar oamenii in comentarii ii explica toti ca obtii un 5-8% in plus si cam atat in realitate. 

LEgat de jante pe 14, intamplarea face ca am discutat cu un detinator si te pot ajuta cu cifre concrete, nu stiu unde vezi tu ca sint eu setat pe ceva, din contra, as zice ca altii sint setati (nu spun cine) sa ignore aspectul asta putin ciudat (jante de 20 inch pe o masina normala, de oras... ceva total nemaivazut as zice). Anyway... sper ca nu supara chiar asa mult o opinie un pic diferita.

WhatsApp Image 2020-07-30 at 23.30.00.jpeg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci jantele mai mari = greutate în plus = autonomie în minus. Absolut normal. 

Dar jantele mai mari =/= minus la confort, acolo contează talonul cauciucurilor, nu dimensiunea jantelor pe care sunt puse. 

Jante mari sunt și pe alte electrice "de oraș" (deși ID. 3-ul nu e gândit ca mașina de oraș), vezi i3 care are minim 18" (deși mult mai înguste). 

Cât despre e-Up!, deși nu aici se discuta despre el, și niște jante normale pe 15", atat cat are el din fabrica, ar duce la un minus de autonomie pentru ca și el vine cu niște cauciucuri foarte înguste. 

Și ca să terminam din fașă teoria conspirației, jantele pe o mașină sunt gândite în principal ca design. O mașină mare, înaltă și destul de patratoasa ca ID. 3-ul ar fi arătat absolut stupid cu niște jante "normale" de Golf. O sa fac un PS, când o sa am timp, sa va convingeți. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eUp vine cu 14 din fabrica (sau cel phtin asa zice respectivul). Nu am verificat in configurator.

Mi-e greu sa cred ca ar fi aratat "absolut stupid", tinand cont ca avem inclusiv SUVuri mari de la Tiguan, Santa Fe si pana la Tuareg care nu ajung la jante de 20... Motivele trebuie cautate in alta parte.

Argumentul cu Bmw i3 e cel mai bun de pana acum (singurul). Acolo trebuie cautat raspunsul. Singura masina pe platforma electrica 100% si cu gandita eficienta in cap. 

"Ulrich Krantz, BMW’s product manager for BMW i said: “It’s not rocket science. All that matters is the size of the contact patch. The 19-inch tires may be skinny, but their tall height generates the same contact patch as a low-section 16-inch MINI tire”."

Se pare ca nu exista nici macar de 18 pe i3:

"The standard wheel on the base Mega World interior is a BMW i Star Spoke (Style 427) wheel that is 19″ x 5″ on the front and rear and they use the 155/70 R19 84Q Bridgestone Ecopia EP600 all season tires that were specifically designed for the i3. Here is where is starts to get tricky. If you get a BEV i3 with the standard Mega trim, the wheels and tires are the same size on the front & rear, but if you get any other interior trim (Giga or Tera Worlds) the rear wheels are slightly wider (19″ x 5.5″) and the tires are wider and lower profile (175/60 R19 86Q). Also, if you get the standard Mega World trim but get the range extender, you also get the wider wheels and tires on the rears. Then there are the optional 20″ Double Spoke sport wheels. They are also staggered in size and use Bridgestone Ecopia EP500 summer tires, not all-seasons. Up front you get 20″ x 5″ wheels and 155/60 R20 80Q tires and in the back there are 20″ x 5.5″ wheels and 175/55 R20 85Q tires."

Problema mare cu cauciucurile de iarna insa... Si nu numai, aceste dimensiuni non-standard ducand la mari probleme cu gasirea de cauciucuri si mai ales, preturile...

"Everything above applies for the standard 19″ Bridgestone Ecopia EP600 and 20″ Ecopia EP500 tires but not if you want/need winter tires. There will be two different winter tires available (Blizzak LM500 & Blizzak NV, though I’m not sure they will both be available in the US). However they will only be available in 155/70 R19, so if you want the winter tires you’ll be using the same size front and rear tire. Furthermore, if you order your i3 with the optional 20″ Sport wheels ($1,300 option) and you live in an area that would necessitate winter tires, then you’ll need to buy a set of 19″ wheels also, since there are no 20″ winter tires that will fit the 20″ sport wheels."

Totusi, cele de 20 sint probabil exagerat de grele. Eu clar as alege cele mai mici din configurator, daca ar fi posibil.

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID3 ar fi prima mea masina fara roata de rezerva.

La toate masinile anterioare am avut si roata de rezerva de dimensiune normala si am si folosit-o...de vreo 2 ori in 12 ani.

Cum ne descurcam in caz de pana fara roata de rezerva?

Am vazut ca exista tot felul de solutii de bagat in roata...a incercat cineva? Chiar functioneaza?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti idee prinderea la prezoane? dimensiunile rotilor?

as vrea sa ma uit deja de roti de iarna  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!