Jump to content

Masini electrice - noutati


Recommended Posts

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    83

  • stama

    20

  • Rave

    19

  • VickEnd

    9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De-aia nu au avut timp sa termine softul la ID.3 Pentru ca au stat sa faca filme cu produse care nu vor fi lansate niciodata

Sincer astept sa apara in configurator si cred ca marit Tiguan-ul si Golf-ul pentru Eniaq.

Posted Images

Bogdan_wrc
Posted (edited)

 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites
Silviu_7

Nu e noutate masina, dar noutate pentru Ro. Tesla are pagina dedicata Ro, cu preturi si este in curs de validare pentru Rabla Plus. 

4FF6C8E3-AA87-48CB-88D8-2AE6F05F5F3A.png

Link to post
Share on other sites
yeeeeman
Posted (edited)

https://www.skywell.ro/

SUV electric, similar Enyaq la 30k euro.

 

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

am vazut ENYAQ pe strada duminica. foarte foarte misto arata. 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

 

Link to post
Share on other sites
yeeeeman
On 5/14/2021 at 8:58 AM, Silviu_7 said:

Nu e noutate masina, dar noutate pentru Ro. Tesla are pagina dedicata Ro, cu preturi si este in curs de validare pentru Rabla Plus. 

4FF6C8E3-AA87-48CB-88D8-2AE6F05F5F3A.png

Din septembrie incep livrarile.

Ar fi ~33000 euro modelul standard. Daca il iei pe firma, e 27000 euro. O masina care este net superioara oricarei masini electrice din grupul VAG cel putin, daca nu per total.

Service o sa apara din 2022, asta ar fi planul.

Link to post
Share on other sites
Sparkyson
Quote

Exemplarul unicat este cu 200 de kilograme mai ușor decât un ID.3, chiar dacă sistemul de propulsie este compus din două motoare electrice și tracțiune integrală. 

[...]

Oficialul a dat asigurări că ID.X va rămâne doar un concept. 

 

Probabil nu se va produce.

Cei care vor putere trebuie sa se multumeasca cu Tesla.

Link to post
Share on other sites
clau_j17
Posted (edited)

@Sparkyson   clar e faptul ca id3 va avea o versiune echivalenta la golf 8 R, iar acest concept e punctul de pornire.

Edited by clau_j17
Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Dpmdv, daca vrei ceva sportiv, iti iei Tesla M3, nu ID3, care cu parere de rau, dar arata cum arata...

Nu mai zic de faptul ca probabil o sa coste undeva la 50000 euro, o masina cu plasticaraia din interior, e nejustificat.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

@yeeeeman

 

Gusturile nu se discuta La design...  

 

Asta pentru ca te ajuta sa vezi "sportivitatea" prin filmele pe YT. 

Ai mers cu ea ? Ai mers sportiv pe curbe sau circuit? Ai simtit sasiul pe care toți il blameaza?  Lipsa oricărui feedback la direcție? 

Sportiv nu inseamna doar drag race. 

Sunt zeci de reviews online pe care le poti urmari si vei vedea păreri complete. 

 

Id3 gtx va avea alt interior asa cum si cupra el born are altul. 

 

Iar, fara supărare, dar tesla 3 nu este un etalon la interior. Dacă ai fi zis Q4 e tron...da. 

 

Vezi reacții pe zona curbata a circuitului...

Tesla excelează pe alte zone, nu pe ce inseamna sportivitatea pe curbe. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
yeeeeman
Posted (edited)

Sa fiu sincer, nu ma refeream la circuit, in mare parte fiindca M3 nu e facut pentru circuit, de asta si performanta slaba acolo. Insa pe sosea, cred ca M3 ar sta mai bine decat ID3. Doar cred, dar e posibil sa gresesc. Sa ne spuna cineva care le-a condus pe ambele pe sosele.

Pozitia de condus este mult mai joasa in M3 (am stat la volan in ambele), deci chiar si daca ID3 are suspensii si sasiu bune, faptul ca stai foarte jos creeaza o alta senzatie de sportivitate, pe sosele. Acum da, conteaza si feedback-ul volanului si suspensia, insa ma indoiesc ca sunt mai slabe la M3 decat la ID3. 

La fel si cu interiorul. Nu e etalon M3, din din ce am simtit eu, ID3 e plastic gol si tare, pe cand M3 e cat de cat tolerabil.

Nu critic masina nimanui, critic doar ce am vazut si in general zgarcenia VW, care e totusi in concern auto cu aproape 100 de ani de experienta comparativ cu o firma relativ noua.

 

Pentru circuit, momentan, cred ca Taycan e singura electrica intradevar gandita pentru asa ceva.

 

Cum ceea ce discutam noi nu face parte din sfera de noutati, imi cer scuze de off.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites
kolfleading
Posted (edited)

Nici la ID.3 si nici la Tesla Model 3, servodirectia NU are feedback. Este o senzatie tipica de servodirectie electrica.

Nici o servodirectie electrica de masini mainstream nu are feedback real. Feedback-ul este simulat. Asta-i viitorul...tot inainte, ca inainte era mai bine...

 

Inainte de ID.3 am condus Ford Focus / Fiesta / Mondeo, toate cu servodirectie hidraulica si am sesizat imediat lipsa de feedback real cand am trecut la ID.3.

 

Dar la ID.3 este mai precisa si parca mai direct conectata la roti. Simularea feedback-ului, rezistenta volanului la rotire si simularea actiunii de revenire "self-centering" a volanului dupa viraj este mai bine facuta la ID.3

Servodirectia la Tesla Model 3 a fost criticata de catre toti care au analizat mai in detaliu acest aspect.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites
Sparkyson
Posted (edited)

Pare ceva gen scandalul cu Apple, legat de limitarea performantei pentru bateriile vechi.

Masina proprietarului din articol avea 130.000 de mile (200.000 km), iar bateria nu se mai producea din 2016. Putem sa presupunem ca are peste 8 ani.

 

Quote

 

“My 2014 Model S 85 was getting Rated Range of 247 miles until May 13. Now after the next update, it continued to drop to now 217 miles. This is an 11% drop in 5 weeks.”

Rasmussen has been plotting the battery capacity degradation of his Model S over the last 100,000 miles or so and the recent drop is quite obvious:

image.thumb.png.088627b2047b939e3ff5d0f97214fa6e.png

 

 

Cel mai probabil din considerente de siguranta, pentru ca nu e de joaca cu bateriile Li-Ion.

Dintr-un articol anterior, legat de subiect:

Quote

It sounds like Tesla updated its battery management system with a new algorithm and depending on some variables, it limits the full capacity of some vehicles to prolong the life of the battery. It sounds like the cells are limited to 3.9 volts instead of the usual 4.2 volts.

It’s not clear what variables result in that limitation. Tesla says that it only affects a “small group”, but we have received several reports and there are more affected owners on forums and social media.

I have an older Model S with an 85 kWh battery pack on the 2019.16.2 update and I didn’t get any range drop.

 

Nu tin cu Tesla, pentru ca nu comunica bine, iar Elon Musk e arogant, dar nu cred ca exista solutii bune.

Sunt curios ce o sa se intample si cu bateriile ID-urilor peste cativa ani. Sper ca nimic, pentru ca eu incerc sa am grija maxima de a mea, incarcand-o incet (8A din 16), n-o incarc des peste 70-80%, n-o descarc des sub 40%, nu incarc la statii rapide prea des (cat de rapide pot fi numite e alta discutie :P), etc.

Edited by Sparkyson
Link to post
Share on other sites
kolfleading
Posted (edited)

Adauga la lista de mai sus:

Pe cat posibil evitati incarcarea cand bateria are mai putin de 0 grade. Incarcarea la rece, sub 0 grade, cauzeaza uzura ireversibila.

Temperatura bateriei se poate vedea usor si rapid in EVNotify sau in OBDEleven (dar ai un pic mai mult de butonat pana ajungi la parametrul respectiv, e mai incomod).

 

Ocazional, bateria ar trebui incarcata la 100% pentru ca atunci are loc re-echilibrarea celulelor pentru a putea folosi intreaga capacitate a bateriei. Daca celulele sunt dezechilibrate, esti limitat de capacitatea celulei care este cea mai descarcata.

 

Inca studiez problema asta. Celula cea mai incarcata si cea mai descarcata se pot vedea pe OBDEleven. La mine, diferenta este de 1% SoC intre min. si max.

 

Inca nu stiu daca echilibrarea se face la incarcare pe AC, sau pe DC, sau pe ambele....inclin sa cred ca pe AC se face...pe DC cred ca nu.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites
gigelm5m3

Din ce am vazut echilibrarea se face si pe AC si pe DC. De AC stiu sigur, pe DC o sa mai urmaresc si revin.

Link to post
Share on other sites

Astea nu sunt chiar noutati in ce priveste masinile electrice asa ca o sa va rog sa revenim on topic sau sa ne mutam pe topicul de intretinere.

Multumesc!

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Ursu82_kiki
      By Ursu82_kiki
      Salutare! Acum 2-3 luni în urmă, am rămas fără baterie! Am dus-o la tester și mi-au spus ca-i bună doar trebuie încărcată, am încărcat-o și am plecat! Luni pe 22.03 am dat sa pornesc și nu mai aveam baterie! Am luat-o am dus-o la meseriaș, la fel descărcată, baterie bună, necesita încărcate! Am încărcat-o, am pus-o joi pe mașină, azi sâmbăta, moartă! Am pornit-o cu cabluri, am plecat mi-am luat un multimetru sa testez consumatorii și pe minusul de la baterie l-am inseriat! Îmi dădea 0,88 A consum! Deci am ceva care mănâncă, dar ce? După 20 de minute de stat și așteptat, poate se închide ceva, nimic, la fel! Am început sa scot siguranțele una câte una, și la poziția 37 când scoteam se ducea în 0,31A, am continuat cu scosul și la poziția 15 când am scos, a scăzut la 0,25A! Din ce am bajbait eu am zis ca e casetofonul! Am pus siguranța și am scos casetofonul! După ce l-am scos pe el a rămas în 0,31A cu siguranța de la poziția 15 pusă! Nu știu ce este poziția 15 dar din poza îmi dau seama ca ar fi ceasurile, care și ele au o problema și anume, partea de sus a display-ului unde afișează radio, când se aprinde, când se stinge cu toate ca radio funcționează, deci cred ca e o problemă și acolo, dar nu știu ce!
      De ce radio fura curent și pana acum nu? Și de ce la ceasuri dispare partea de sus și reapare?
      Dacă am scos toate siguranțele din bord din partea stângă și tot mi-au rămas consumatori de 0,25A, unde sa mai verific? 
      Skoda Superb 1, 1.8t AWT DSG și cu trapă fotovoltaica 





    • Silviu_7
      By Silviu_7
      Nu am gasit un topic corespunzator pentru problema asta dar zic sa incerc aici.
       
      In legatura cu vinieta de parcare in B, a trecut cineva recent prin procesul acesta? Stiti de hartie trebuie ceruta de la leasing?
    • Mike8
      By Mike8
      Mi se par super interesante usecase-urile diferite ale noaste cu app-urile officiale, nu toata functionalitatea exista si este la indemana.
      Nici mie nu mi-au potrivit 100% si ... I did this, o sa incerc sa postez zilele astea info cum
      (merge cu iOS/Alexa/Android).
       
      PS: e pt GTE ( vezi si range ) dar cum trage datele din WeConnect portal, cred ca merge si cu eGolf/ID3
       
      Teste in terminal:

       
      Rezultat: integrare cu iOS shortcuts / siri

       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...