Jump to content

Masini electrice - noutati


Recommended Posts

si cu cheie virtuala, deschizi din telefon masina, si ti-o lasa la incarcat pana termini sedintele. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    83

  • stama

    20

  • Rave

    19

  • VickEnd

    9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De-aia nu au avut timp sa termine softul la ID.3 Pentru ca au stat sa faca filme cu produse care nu vor fi lansate niciodata

Sincer astept sa apara in configurator si cred ca marit Tiguan-ul si Golf-ul pentru Eniaq.

Posted Images

Ce misto idee. Mai ales daca nu mai ajungi la o statie ca ultima care sperai ca e libera nu merge, sa vina pana la tine :) Cum fac cei care schimba baterii auto cand te lasa masina pe drum.

Link to post
Share on other sites

Sau asa cum exista juicer-i pentru trotinete, asa poate apar si pentru masini, vin la tine iti iau masina si ti-o aduc peste cateva ore.

Link to post
Share on other sites

Prezentarea pe care VW a tinut-o pe 15 septembrie in fata UBS privind strategia lor de masini electrice, link gasit pe reddit: https://cw.volkswagenag.com/presence/investorrelation/publications/presentations/2020/09_September/20200915_VW_Presentation_Bagschik_UBS.pdf

 

Aici se afla comparatia intre ID.4 si Tesla Model Y despre care am mentionat anterior. Dimensiunile in slide-ul asta sunt diferite de ce se postase pe net anterior pe divere site-uri auto, dar sunt sigur cele corecte. VW vrea ca ID4 sa fie cu 10 000 EUR mai ieftin decat Tesla Y, deci 43 - 48 000 EUR conform prezentarii. VW ID3 1st Pro Performance apare ca avand pret de 39 000 EUR (probabil se refera la versiunea de baza 1st, ca toate celelalte sunt mai scumpe). De data asta au acordat atentie materialelor din interior, ca nu isi permit sa iasa in SUA si China cu interiorul din ID.3 daca vor sa lase o prima impresie buna.

 

Costurile lunare de intretinere pt ID.3 1st Pro Performance sunt de 520 EUR/luna, din care 290 EUR/luna e deprecierea masinii. Banuiesc ca pentru firmele de leasing?

 

In sfarsit se clarifica ce inseamna "Pure", "Pro", "Pro S" - e capacitatea bateriei, unde "Pure" e bateria cea mai mica iar "Pro S" e cea mai mare (cea de 77 kWh net). De asta toate 1st-urile se numeau "Pro", pentru ca aveau bateria de 58 kWh!

 

Si la fel se clarifica ce inseamna "Performance": se refera la motorul de 150 kW. Daca nu e "Performance" inseamna ca masina vine cu motorul detunat.

 

Modelele alea preconfigurate de ID3 ce apar pe configuratorul de Germania exact asta sunt - modele preconfigurate. Unul din avantajele mentionate e cel presupus de mine in posturile anterioare: "Faster delivery times". Se pare ca va exista si posibilitatea de a configura o masina mai in detaliu, dar nu la nivel de feature individual ca pana acum, pentru ca feature-urile se gasesc doar in pachete de optiuni. Sunt 5 pachete de optiuni si alte 5 versiuni "plus" ale acestor pachete de optiuni.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Iata un alt slide dintr-o alta prezentare in care se vad optiunile pentru ID3 si ID4, si care sunt pachetele de optiuni: Design Package, Infotainment Package, Comfort Package, Assistence Package, Sport Package:

ecFgIG1.jpg

 

As fi adaugat asta la postul anterior, dar nu imi apare posibilitatea de a-l edita, din nu stiu ce motiv.

Link to post
Share on other sites

Rata de incarcare a bateriei la diferite modele de masini electrice:

RfUDDFj.jpg

Se vede ca bateria nu se incarca la rata maxima tot timpul, ci doar o perioada. ID3 de exemplu, trage 108 kW/h (mai mult decat pretinde ca poate maxim, si anume 100 kW/h) doar cat timp gradul de incarcare al bateriei este intre 20 si 50%. Nu trage sub 50 kW/h decat cand bateria e deja la 90 %, ceea ce inseamna ca ID3 se va incarca mult mai lent la fast charger-ele de 50 kW/h din Romania decat ratele publicate oficial pentru incarcarea la chargere de 100 kW/h.

Link to post
Share on other sites

Daca ati urmarit testele de masini EV de ceva timp, stiti de Bjorn care publica teste pe Youtube. El mentine un tabel pe Google docs cu caracteristicile masinilor testate aici: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/

 

Nu e vorba numai de autonomie, ci si nivel de zgomot, reprize, repartitia maselor, in cat timp se parcurg 1000 km (tinand cont de timpii de incarcare), etc. Interesant, in parerea mea.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Wtf, miram-as sa fie asta adevarat si pentru europeni!  Oricum, aflam in 2 zile, ca pe 24 e release-ul oficial pentru ID.4.

Link to post
Share on other sites

probabil vor avea totusi ceva deal cu Ionity (unde sunt investitori), fie pret mic, fie tot ceva incarcari gratis ca la id3. vor ataca rau la tesla cu asta. 

Link to post
Share on other sites

Configuratorul de ID.4 e live pe site-ul de Germania. Se pare ca lansarea oficiala a fost cea de la ora 18:00 (ora Romaniei) de azi de pe Youtube. A tinut 15 minute si nu a zis mai nimic.

https://youtu.be/sgqgywj-kf0

 

M-am dus imediat dupa pe site-ul din Germania, si am gasit configuratorul activ insa: https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator/id4.html

 

Zvonurile din Anglia au fost adevarate, nu mai exista model 1st Plus, doar 1st base edition si 1st Max.

 

Acum au pus camera de parcare spate in standard la base edition.

 

Max-ul primeste in plus Area View (adica camere pentru vedere 360 grade). faruri matrix, HUD, plafon panoramic, DCC, "Travel Assist", scaune cu memorie, si roti de 21 inch.

 

Nu am vazut ACC mentionat nicaieri! Toate versiunile au insa "Front Assist" adica emergency braking.

 

Preturi: versiunea Pro care nu e un "1st" dar pe care se bazeaza "1st", cu bateria mare de 77 kWh (mai mare ca pe ID3 1st) si motor RWD de 150 kW (204 CP ca pe ID3 1st), acceleratie 0-100 km/h in 8.5s, autonomie WLTP de 522 km, e la 43 329 EUR, 1st 48 690 EUR, iar 1st Max 58 438 EUR.

 

Spre comparatie, Tesla Model Y cu range de 505 km WLTP, acceleratie 0-100 km/h in 5.1s, e 58 620 / 59 600 EUR pt Germania. 

 

Woah, preturi mult mai mari ca ID3 1st, desi e pt un model cu baterie mai mare decat cele de la ID3! Modelul ID3 Pro S cu aceeasi baterie (echivalentul versiunii ID4 Pro) are pretul e 40 936 EUR, iar modelul ID.3 Tour care e echivalentul ID4. Max e la 48 432 EUR. Diferenta de pret creste exponential, se pare.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Sa-i mai crezi pe cei de la Autogefühl ca sunt impartiali, dupa ce descoperi ca au intaietate la anumite chestii, gen acces pentru review inainte ca masina sa fie oficial lansata? La inceput credeam in canalul lor, dar pe urma mi-am dat seama ca e aceeasi poveste - nu musca mana celor care ii hranesc. Tot teatrul cu interfata touch de pe ID3 a fost penibil, aia a fost cea mai mare problema pe care au gasit-o la masina...

Link to post
Share on other sites

Nu exista vreun om care primește mașini "de presa" și invitații la lansări, cu atât mai mult în alte tari, care sa fie 100% obiectiv. 

Important este sa te uiți și sa încerci sa tragi singur concluzii bazate pe ce vezi, nu sa asculți ce zice el și să-l crezi (si asta nu e referitor la Thomas ci la absolut toți cei fac review-uri), și apoi sa vezi mașina în showroom și sa te hotărăști singur dacă merita sau nu. 

Si asta e valabil la orice se întâmplă în online. Important este sa extragi informații și să-ți tragi singur concluziile, nu sa asculți concluziile lor. 

Link to post
Share on other sites

Sunt unii care pe online sunt asa de puternici incat ne le mai poate impune cineva ceva (Mat a si spus pe canalul personal).

 

Un exemplu este Mat Watson care face partea video pentru carwow (are deplina libertate, parte la profit), a ajuns la 4,57mil de subscriberi in 4 ani, dar mai important, are pe zi o medie de 1.700.000 de vizualizari, ceea ce aproximeaza unii ca ar insemna un castig pe an, doar din canal, de ~3mil $.

 

Daca ne uitam la Autogefuehl, are 496.000 abonati, o medie de 110.000 de vizualizari pe zi, ceea ce inseamna un castig aproximat de pana in 190.000$ pe an, deci este evident ca sunt mai predispusi la compromisuri, daca li se ofera.

Link to post
Share on other sites
acum o oră, stama a scris:

Sa-i mai crezi pe cei de la Autogefühl ca sunt impartiali, dupa ce descoperi ca au intaietate la anumite chestii, gen acces pentru review inainte ca masina sa fie oficial lansata?

Mie pe youtube mi-au parut simultan review-uri de la 5 youtuberi diferiti. Conteaza si pe cine urmaresti

Link to post
Share on other sites

Nu mai pot sa editez postul anterior, asa ca scriu unul nou.

 

O chestie pe care nu am observat-o initial, e ca ID4 1st si 1st MAX vin cu heat pump in standard, pe cand aceasta nu venea pe ID3. Potrivit VW, asta aduce autonomie cu 30 % mai mare in timpul sezonului rece decat fara heat pump. De asemena, ambele vin cu parbriz laminat acustic si atermic (filtru de infrarosii). Ambele vin si cu sistemul audio cu 6+1 difuzoare care era doar pe ID3 ist Max. Ambele au navigatie.

 

ACC-ul e prezent pe ambele 1st edition-uri, am gresit ce am scris in postul de mai sus.

 

Date tehnice:

- 82 kWh battery (77.1 kW net), 324 mi, 522 km of range pt Pro, 496 km pt 1st , 487 km pt 1st Max, 150 kW 310 Nm, RWD, 0-100 km/h: 8.5s
- 0 h 38 m 5-80% 125kW DC
- 0 h 30 m 320km 125kW DC
- 0 h 08 m 100km 125kW DC
- ? h ? m 100% 2.3  kW CA wallbox
- ? h ? m 100% 7.4 kW CA wallbox
- 7 h 30 m 100% 11 kW CA wallbox
- dimensiuni (L x l x h): 4584 x 1852 (fara oglinzi retrovizoare) x 1631 mm
- wheelbase: 2771 mm
- latime interior (fata x spate x h fata x h spate x portbagaj): ? x ? x 1066 x 979 x ? mm
- masa proprie / max autorizata ? / 2660 kg
- portbagaj: 543 / ? l

 

 

Tip: daca doriti sa vedeti in configurator cand apasati pe "Serienausstattung" detaliile de la un anumit nivel de echipare, asigurati-va ca apasati butonul de "Konfigurieren" mai sus cand ati selectat nivelul de echipare!

Link to post
Share on other sites

Din press release-ul oficial, mai aflam:

- ground clearance: 210 mm
- portbagaj: 543 / 1575 l
 

Exista si un press release doar pentru SUA, cu o multime de alte detalii. Pentru SUA nu primesc heat pump si HUD pe 1st, dar au preturi mai mici decat in Europa. Cei din SUA primesc 3 ani de incarcat gratuit. Pentru Europa nu s-a anuntat nimic similar. Site-ul de pre-booking din SUA le permite sa aleaga si modelul AWD.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Ursu82_kiki
      By Ursu82_kiki
      Salutare! Acum 2-3 luni în urmă, am rămas fără baterie! Am dus-o la tester și mi-au spus ca-i bună doar trebuie încărcată, am încărcat-o și am plecat! Luni pe 22.03 am dat sa pornesc și nu mai aveam baterie! Am luat-o am dus-o la meseriaș, la fel descărcată, baterie bună, necesita încărcate! Am încărcat-o, am pus-o joi pe mașină, azi sâmbăta, moartă! Am pornit-o cu cabluri, am plecat mi-am luat un multimetru sa testez consumatorii și pe minusul de la baterie l-am inseriat! Îmi dădea 0,88 A consum! Deci am ceva care mănâncă, dar ce? După 20 de minute de stat și așteptat, poate se închide ceva, nimic, la fel! Am început sa scot siguranțele una câte una, și la poziția 37 când scoteam se ducea în 0,31A, am continuat cu scosul și la poziția 15 când am scos, a scăzut la 0,25A! Din ce am bajbait eu am zis ca e casetofonul! Am pus siguranța și am scos casetofonul! După ce l-am scos pe el a rămas în 0,31A cu siguranța de la poziția 15 pusă! Nu știu ce este poziția 15 dar din poza îmi dau seama ca ar fi ceasurile, care și ele au o problema și anume, partea de sus a display-ului unde afișează radio, când se aprinde, când se stinge cu toate ca radio funcționează, deci cred ca e o problemă și acolo, dar nu știu ce!
      De ce radio fura curent și pana acum nu? Și de ce la ceasuri dispare partea de sus și reapare?
      Dacă am scos toate siguranțele din bord din partea stângă și tot mi-au rămas consumatori de 0,25A, unde sa mai verific? 
      Skoda Superb 1, 1.8t AWT DSG și cu trapă fotovoltaica 





    • Silviu_7
      By Silviu_7
      Nu am gasit un topic corespunzator pentru problema asta dar zic sa incerc aici.
       
      In legatura cu vinieta de parcare in B, a trecut cineva recent prin procesul acesta? Stiti de hartie trebuie ceruta de la leasing?
    • Mike8
      By Mike8
      Mi se par super interesante usecase-urile diferite ale noaste cu app-urile officiale, nu toata functionalitatea exista si este la indemana.
      Nici mie nu mi-au potrivit 100% si ... I did this, o sa incerc sa postez zilele astea info cum
      (merge cu iOS/Alexa/Android).
       
      PS: e pt GTE ( vezi si range ) dar cum trage datele din WeConnect portal, cred ca merge si cu eGolf/ID3
       
      Teste in terminal:

       
      Rezultat: integrare cu iOS shortcuts / siri

       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...