Jump to content

Masini electrice - noutati


Recommended Posts

si cu cheie virtuala, deschizi din telefon masina, si ti-o lasa la incarcat pana termini sedintele. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    41

  • stama

    13

  • Rave

    8

  • Abu

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sincer astept sa apara in configurator si cred ca marit Tiguan-ul si Golf-ul pentru Eniaq.

cred ca cel mai usor intrebi la dealer. pe site nu scrie nimic de rabla+. 

Hmm, stiu ca e inalt Thomas, dar cand se urca la volan am un feeling ciudat, bordul este foarte alungit, parbrizul este foarte inclinat (banuiesc ca pt eficienta), daca te uiti atent zici ca sta intr-

Posted Images

Ce misto idee. Mai ales daca nu mai ajungi la o statie ca ultima care sperai ca e libera nu merge, sa vina pana la tine :) Cum fac cei care schimba baterii auto cand te lasa masina pe drum.

Link to post
Share on other sites

Sau asa cum exista juicer-i pentru trotinete, asa poate apar si pentru masini, vin la tine iti iau masina si ti-o aduc peste cateva ore.

Link to post
Share on other sites

Prezentarea pe care VW a tinut-o pe 15 septembrie in fata UBS privind strategia lor de masini electrice, link gasit pe reddit: https://cw.volkswagenag.com/presence/investorrelation/publications/presentations/2020/09_September/20200915_VW_Presentation_Bagschik_UBS.pdf

 

Aici se afla comparatia intre ID.4 si Tesla Model Y despre care am mentionat anterior. Dimensiunile in slide-ul asta sunt diferite de ce se postase pe net anterior pe divere site-uri auto, dar sunt sigur cele corecte. VW vrea ca ID4 sa fie cu 10 000 EUR mai ieftin decat Tesla Y, deci 43 - 48 000 EUR conform prezentarii. VW ID3 1st Pro Performance apare ca avand pret de 39 000 EUR (probabil se refera la versiunea de baza 1st, ca toate celelalte sunt mai scumpe). De data asta au acordat atentie materialelor din interior, ca nu isi permit sa iasa in SUA si China cu interiorul din ID.3 daca vor sa lase o prima impresie buna.

 

Costurile lunare de intretinere pt ID.3 1st Pro Performance sunt de 520 EUR/luna, din care 290 EUR/luna e deprecierea masinii. Banuiesc ca pentru firmele de leasing?

 

In sfarsit se clarifica ce inseamna "Pure", "Pro", "Pro S" - e capacitatea bateriei, unde "Pure" e bateria cea mai mica iar "Pro S" e cea mai mare (cea de 77 kWh net). De asta toate 1st-urile se numeau "Pro", pentru ca aveau bateria de 58 kWh!

 

Si la fel se clarifica ce inseamna "Performance": se refera la motorul de 150 kW. Daca nu e "Performance" inseamna ca masina vine cu motorul detunat.

 

Modelele alea preconfigurate de ID3 ce apar pe configuratorul de Germania exact asta sunt - modele preconfigurate. Unul din avantajele mentionate e cel presupus de mine in posturile anterioare: "Faster delivery times". Se pare ca va exista si posibilitatea de a configura o masina mai in detaliu, dar nu la nivel de feature individual ca pana acum, pentru ca feature-urile se gasesc doar in pachete de optiuni. Sunt 5 pachete de optiuni si alte 5 versiuni "plus" ale acestor pachete de optiuni.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Iata un alt slide dintr-o alta prezentare in care se vad optiunile pentru ID3 si ID4, si care sunt pachetele de optiuni: Design Package, Infotainment Package, Comfort Package, Assistence Package, Sport Package:

ecFgIG1.jpg

 

As fi adaugat asta la postul anterior, dar nu imi apare posibilitatea de a-l edita, din nu stiu ce motiv.

Link to post
Share on other sites

Rata de incarcare a bateriei la diferite modele de masini electrice:

RfUDDFj.jpg

Se vede ca bateria nu se incarca la rata maxima tot timpul, ci doar o perioada. ID3 de exemplu, trage 108 kW/h (mai mult decat pretinde ca poate maxim, si anume 100 kW/h) doar cat timp gradul de incarcare al bateriei este intre 20 si 50%. Nu trage sub 50 kW/h decat cand bateria e deja la 90 %, ceea ce inseamna ca ID3 se va incarca mult mai lent la fast charger-ele de 50 kW/h din Romania decat ratele publicate oficial pentru incarcarea la chargere de 100 kW/h.

Link to post
Share on other sites

Daca ati urmarit testele de masini EV de ceva timp, stiti de Bjorn care publica teste pe Youtube. El mentine un tabel pe Google docs cu caracteristicile masinilor testate aici: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/

 

Nu e vorba numai de autonomie, ci si nivel de zgomot, reprize, repartitia maselor, in cat timp se parcurg 1000 km (tinand cont de timpii de incarcare), etc. Interesant, in parerea mea.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Wtf, miram-as sa fie asta adevarat si pentru europeni!  Oricum, aflam in 2 zile, ca pe 24 e release-ul oficial pentru ID.4.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Rave
      By Rave
      Mai tarziu decat trebuia dar am deschis si acest topic(greu de gasit timp cu work from home ). Asadar... povestea, pe scurt!
      Dupa o scurta, dar amanuntita, analiza a pietei, discutata si aici(Click!), am decis ca o sa schimbam vechiul e-Up! cu un e-Golf. La scurt timp, si mai ales cu ajutorul colegului @Aaron care a reusit sa-mi gaseasca o masina cu toate dotarile pe care le voiam la un pret bun, am inceput demersurile pentru achizitie. Ceva timp mai tarziu, trecutul si viitorul s-au intalnit in parcarea de la Ikea. Vechiul e-Up! a plecat catre Nurvil, la buy back, si eu am primit jucaria asta:
       

       

       
      Asadar vorbim despre un e-Golf, 2020, Tungsten Silver cu urmatoarele dotari (o sa detaliez aici si ce dotari consideram obligatorii si de ce)
      - Priza AC/DC - nu am posibilitatea sa incarc masina acasa asa ca era obligatorie. Si oricum e necesara la drum lung, ar trebui sa fie dotare standard pe orice electrica...
      - Active Info Display - imi doream sa-l am, desi nu era chiar must-have. Acum, ca l-am folosit, ma bucur ca am gasit o masina cu el - aduce interiorul la nivelul unde ar trebui sa fie o masina noua in 2020 (mai ales daca e vorba de o masina electrica)
      - App-Connect - util dar nu obligatoriu, aveam oricand optiunea de a-l activa ulterior. E bine ca e acolo si ca m-a scapat de bataia de cap de a schimba mufa
      - Camera Rear View - un sistem de asistenta la parcare era obligatoriu. Masina, cel mai probabil, nu o sa fie condusa de mine (din pacate pentru mine)
      - Faruri Led Top - era la acelasi nivel de necesitate ca AID-ul. Ma bucur ca le am pentru ca asta-mi da posibilitatea de retrofit la DLA (cand/daca o sa fie nevoie sa schimb parbrizul, altfel nu) dar as fi putut sa traiesc si cu farurile Led normale
      - Oglinzi exterioare rabatabile electric - nu erau necesare dar ma bucur de functia de inclinare a oglinzii pasagerului la parcare
      - Pachet iarna - era obligatoriu. Sunt luni intregi pe an cand poti sa mergi linistit doar cu incalzirea in scaune pornita si fara caldura ceea ce este un plus pentru o electrica.
      - Pompa de caldura - un optional scump dar obligatoriu pentru maximizarea, pe cat posibil, autonomiei pe timp de iarna. Cum nu am posibilitatea de a incarca masina acasa am nevoie sa lungesc perioada dintre incarcari. Nu as recomanda acest optional daca aveti unde sa incarcati masina acasa si nu aveti de gand sa faceti multe drumuri lungi cu masina, e destul de scump si se amortizeaza greu pentru cineva care poate sa incarce masina cand vrea.
       

       

       

       

       
      Pozele sunt facute, in graba, in parcarea de la Ikea  Masina a venit cu bateria plina dar daca tot eram in zona am zis sa nu ratez momentul si sa fac poze in cam cel mai mare hub de incarcare (AC) aflat, deocamdata, in Bucuresti ! Am profitat de moment si am activat si WeConnect (Car-Net) si m-am benoclat putin prin el. Fata de e-Up!, la e-Golf pot sa pornesc si incalzirea in parbriz si luminile/claxonul desi nu le-am testat. Inca! Dupa ce am mai butonat masina ceva timp, si pentru ca familia era la munte, am plecat spre Sinaia. Am mers linistit, cu 100 Km/h, pe autostrada si am intrat in Ploiesti sa iau niste apa (am si uitat sa beau apa cat am stat si am analizat masina peste tot ).
       

       
      La drum lung masina este o incantare! Silentioasa, spatioasa, confortabila... tinuta si, per total, experienta de drum este sublima! Ca ma tot gandeam la un singur cuvant care sa descrie aceasta masina, ca m-au intrebat prietenii cum e, cred ca cel mai bine i se potriveste "rafinata"! Este, per total, o experienta rafinata! Desi materialele nu sunt departe de GT-ul meu, ambianta totala da o impresie de cvasi-premium si... da, se poate descrie foarte usor ca fiind o masina rafinata!
      Pentru ca initial trebuia sa ajung la Brasov, si pentru ca nu stiam cum e DN1 pe la Comarnic, am zis sa incarc la Ploiesti ca sa stiu sigur ca orice s-ar intampla ajung fara probleme (si fara sa fie nevoie sa ma opresc la Busteni unde statia CCS e de doar 20 kWh, din cate tin minte). Am plecat de acolo cu vreo 90% (cred ca am ajuns cu vreo 70%, nu stiu...) dar planurile initiale s-au schimbat asa ca ne-am intalnit la Sinaia, am mancat acolo si apoi am plecat inapoi catre Bucuresti.
       

       
      Consumul, pe coborare, a fost extrem de bun, evident, asa ca din 140 Km range, cat arata la Sinaia, am ajuns acasa, 140 Km mai tarziu, cu 44 Km range  La plecare, dar si pe drum, m-au impresionat farurile. Dansul la pornire este foarte tare si pe drumuri virajate si fara lumina, adaptivul isi face treaba decent. Da, la fel cum zice toata lumea, pare ca bat putin cam jos/aproape... O chestie funy a fost pe drum cand, la 50 Km range, masina a comutat singura pe Eco si radeam cu sotia ca masina asta nu stie unde a ajuns. In e-Up! aveam 45% - 50% baterie la range-ul asta si mai mergea 2 zile
      Toate astea se intamplau Luni. Ieri am mutat masina abia noaptea, prilej sa ma pot bucura iar de faruri  si am si incarcat-o
       

       

       
      Planuri de viitor... sunt! Pe termen scurt, chestii simple:
      - ornament cheie/chei - e trista rau cheia asta simpla, neagra fara macar urechea cromata
      - pedale aluminiu - because why not
      - folie - nu are privacy glass si ma gandeam la un AirBlue80 peste tot, desi e posibil sa raman la AirBlue80 doar pe fata si folii normale pe spate, ma mai gandesc
      Pe termen lung avem asa:
      - retrofit senzori de parcare - probabil doar spate dar mai vedem
      - retrofit DLA - daca, dupa cum ziceam mai sus, o sa se ciobeasca parbrizul si o sa fie nevoie sa il schimb
      - stopuri Led dinamice - probabil, mi se par destul de scumpe pentru ce sunt, ma mai gandesc
      - volan GTE - pentru ca imi place cum arata volanul de GTI dar vreau sa pastrez cusaturile albastre
      - alte scaune - pentru ca prefer scaunele sport si astea sunt si cam plate si cam fade ca aspect. Masina merita ceva mai mult!
      Si deocamdata... cam atat! Suntem abia la inceput si profitam de orice ocazie sa ne cunoastem, cel putin asa zice navigatia... ca imi invata traseele  Pe masuram ce adun Km, si impresii, o sa va tin la curent!
      LE: am incercat sa evit gluma asta dar nu mi-a trecut nimic altceva prin cap in timp ce scriam 🤦‍♂️
    • detinator
      By detinator
      Se pare ca e-Golf e printre putinele electrice fara o aplicatie dedicata... e pacat, pt ca se pot afisa in timp real si turatia motorului si procentul de incarcare baterie. Vedeti atasat ce am reusit cu o aplicatie si o interfata OBD


    • mandelu
      By mandelu
      pentru cine e interesat de tips pentru mentinerea bateriei lui id.3
       mi se pare foarte interesant, dar devine pain in the ass daca te tii de toate si stai mereu stresat ca nu ai reusit sa le respecti.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri