Jump to content

Masini electrice - noutati


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

La ce viteza (sau interval de viteze) sunt valabile graficele de mai sus? 

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, razvancc a scris:

La ce viteza (sau interval de viteze) sunt valabile graficele de mai sus? 

Ce motiv ai sa intrebi asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coeficientul de rezistenta depinde si de viteza. Deci autonomie, acolo unde doare foarte tare daca te incumeti cu o masina electrica in afara oraselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ft misto Enyaq, imi place!

Nu am reusit sa gasesc garda la sol, dar din poze pare ft mica pt un Suv. Probabil cei ce isi vor cumpara asa ceva nu o sa faca offroad cu ea (ca de altfel 90% din cumparatorii de suv-uri) si nu o sa iasa prea des de pe drum asfaltat mai ales ca si bateriile sunt in podea si masina pare destul de joasa, dar eram curios de garda la sol. Daca se mentine valoarea ecotichetului de 10k euro, sa iei o astfel de masina de la 25k euro mi se pare best deal.

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer astept sa apara in configurator si cred ca marit Tiguan-ul si Golf-ul pentru Eniaq.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minute în urmă, razvancc a scris:

Coeficientul de rezistenta depinde si de viteza. Deci autonomie, acolo unde doare foarte tare daca te incumeti cu o masina electrica in afara oraselor.

Coeficientul este fix intodeauna. In schimb rezistenta la inaintare este diferita in functie de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, cj.Paul a scris:

Nu am reusit sa gasesc garda la sol, dar din poze pare ft mica pt un Suv.

Exact asta am observat si eu. Pare mai degraba un minivan inaltat decat un suv.

Per total foarte reusit design-ul la enyaq. Daca si preturile vor fi ok, intra skoda puternic pe piata masinilor electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e identic id3, inclusiv pedale play/pause?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Enyaq nu e mica. Dimensiunile publicate sunt (L x l x h): 4648 x 1877 (fara oglinzi retrovizoare) x 1618 mm.

Sunt dimensiuni normale de SUV mediu. Spre comparatie:

- VW Tiguan (L x l x h): 4486 x 1839 (fara oglinzi retrovizoare) x 1673 mm
- Mazda CX5 (L x l x h): 4550 x 1840 (fara oglinzi retrovizoare) x 1675 mm (17") / 1680 mm (19")
- Toyota RAV4 MY2019+ (L x l x h): 4600 x 1855 (fara oglinzi retrovizoare) x 1685 mm
- Ford Kuga MY2020 (L x l x h): 4614-4629 x 1883 (fara oglinzi retrovizoare) x 1678-1681 mm

Cei care au vazut ID.3-ul au fost surprinsi ca e mult mai mare in realitate decat pare in poze. La fel e si ID.4 sau Enyaq.

Apare in ianuarie 2021 si da, arata superb!

Atentie insa, cei 35 000 EUR sunt pentru versiunea cea mai slaba, care e destul de crippled: Enyaq iV 50: 55 kWh battery (52 kW net), 340 km of range, 109 kW electric motor, RWD, cu interiorul de baza Life, si care se incarca doar la fast chargere de 50 kW DC. Asta inseamna de fapt cam 170-200 km pe strazi in afara orasului, ceea ce e putin.

Alte detalii despre versiunile posibile:

- Enyaq iV 50: 55 kWh battery (52 kW net), 340 km of range, 109 kW electric motor, RWD
- Enyaq iV 60: 62 kWh battery (58 kW net), 260 mi, 390 km of range, 132 kW electric motor, RWD, 0-100 km/h: 8.7s
- Enyaq iV 80: 82 kWh battery (77 kW net), 316 mi, 500 km of range, 150 kW electric motor, RWD, 0-100 km/h: 8.5s
- Enyaq iV 80X: 82 kWh battery (77 kW net), 285 mi, 460 km of range, 195 kW electric motors, AWD
- Enyaq iV 80 RS: 82 kWh battery (77 kW net), 285 mi, 460 km of range, 225 kW electric motors, AWD, 0-100 km/h: 6.2s
- 55 kWh/50 kW DC charging, 62 kWh/100 kW DC charging, 82 kWh/125 kW DC charging

Review al unui prototip de Skoda Enyaq: https://www.autoexpress.co.uk/skoda/enyaq/352224/new-skoda-enyaq-prototype-review

Spun ca e super silentioasa, cea mai silentioasa Skoda pe care au condus-o.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Rave said:

Poate o sa existe si un ID.4 1st... nu stiu!

Cei din SUA cica vor putea face precomanda incepand de luna asta pe site-ul VW cu 100 USD (ca sa vezi....). Alti 400 USD vor trebuie platiti in momentul in care incepe productia masinii precomandate. Productia modelului a inceput de ceva timp in China si acum a inceput si in Germania. In Germania se fabrica exemplarele care se vor vinde in SUA. Se pare ca Europa nu e tinta pentru ID.4 anul asta, ci doar SUA si China. In Europa vor sa vanda gramada de ID.3 pe care au produs-o mai intai, stiu ca daca anunta ca incep sa vanda ID.4 (un SUV) in Europa, nimeni nu mai cumpara ID.3-ul care e un hatchback. Toate precomenzile alea de ID.3 la care deja au anulari, va dati seama...

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce nu ar mai cumpara lumea ID3 daca se lanseaza ID4. Ca doar nu toti isi doresc SUV, iar pretul cu siguranta va fi mai mare la ID4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne uitam la vanzari, SUV-urile (si pseudo-SUV-urile) sunt clasa de automobile la care cresc vanzarile, in timp ce celelalte au vanzari in declin: https://europe.autonews.com/sales-segment

Recunosc ca eu daca as putea sa aleg intre ID.3 si ID.4 sau Enyaq, as alege SUV-ul pentru confort si spatiu portbagaj. Dar VW a mizat pe debutul masinilor electrice in Europa cu un hatchback, inspirati de istoria de succes a Golf-ului desi asta se intamplase in alta perioada, in timp ce acum SUV-mania a cuprins deja si Europa. Acum au construite o multime de exemplare de ID.3 ca urmare a pre-comenzilor, pe care trebuie sa le vanda chiar daca unele pre-comenzi sunt anulate. Nu vad ce alt motiv au sa nici nu mentioneze despre inceperea vanzarilor de ID.4 in Europa, desi produc deja masini ID.4 aici pe continent.

Daca tot vorbesc despre clasamente de vanzari masini, iata un site care urmareste situatia luna de luna a vanzarilor masinilor "electrificate" (adica inclusiv cele hibride sau plug-in) din toate regiunile lumii: http://ev-sales.blogspot.com

 

Revenind la Enyaq, un fel de "configurator" (cu preturi) deja exista pe site-ul Skoda UK: https://www.skoda.co.uk/discover/electric-enyaq-iv

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abueu și dacă ar fi la același preț tot id3 as alege. Pt ca spațiu pt mine e mai puțin important decât ținută de drum. Decat controlul mașinii. Iar la senzații niciodată un SUV nu va fi acolo cu un hatch. 

Pe lângă asta, cum ne petrecem mult timp prin oras, in parcare si trafic conteaza dimensiunea mașinii. Când vine vorba de parcări in Ploiești ( stau in centru) si Polo e mare...deci de ce as alege SuV? :)

suntem diferiți cu nevoi diferite. Tocmai de aia exista piata pt toti. 

decat sa plătesc diferența pt SUV mai degrabă as lua niste cai sau optiuni in plus. 

cand eram mici nu existau SuV si uite ca am crescut, am mers in vacante, am carat cu mașini normale in 3 volume. 

oricat spațiu ai avea, tot il umpli. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu-mi plac SUV-urile iar ID3-ul mi se pare chiar misto dpdv al spatiului interior, e clar mai aerisit decat Golf-ul. Si eu sunt de aceeasi parere legata de manevrabilitate, nu-mi plac masinile mari si as renunta oricand la spatiu in favoarea unei puteri mai mari :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, suntem cu totii diferiti. Eu prefer confortul performantelor dinamice (deh, varsta...)

Am cautat mai multe informatii despre Skoda Enyaq, am gasit o multime, inclusiv dimensiuni, date tehnice, configurator si brosura cu preturi si optionale pe site-ul din Cehia al Skoda (ca doar e in Cehia sediul Skoda): https://www.skoda-auto.cz/modely/enyaq/enyaq-iv

Preturi:

Skoda Enyaq iV 60 RWD, cu bateria de 62 kWh (58.3 kWh net) care e pe ID.3 1st si autonomie de 390 km costa 1 059 900 CZK = 40 100 EUR

Skoda Enyaq iV 80 RWD, cu bateria mare de 82 kWh (77.1 kWh net) si autonomie 500 km: 1 189 900 CZK = 45 000 EUR

Se pare ca va exista si o Skoda Enyaq iV 80 Founder's Edition (da, aceeasi denumire ca placile video de la nvidia...), care va costa 1 379 900 CZK = 52 200 EUR.

Nu e pe site-ul ceh al Skoda mentionata versiunea asta, dar asta inseamna ca 35 000 EUR va fi intr-adevar doar modelul Enyaq iV 50 cu bateria de 55 kWh (52 kWh net) cu doar 340 km autonomie si motorul detunat la 109 kW.

 

Optionalele sunt scumpe, si multe... si cele mai banale chestii sunt puse ca optionale si se cer bani pentru ele in loc sa fie incluse standard.

Desi anuntul oficial a fost ca Enyaq se vinde din ianuarie 2021, pe site-ul Skoda arata ca de fapt livrarile se fac in Q2 2021...

Ca performante dinamice, Enyaq va fi clar mai lent decat ID.3. Modelul Enyaq 60 cu acelasi motor de 150 kW si 310 Nm ca pe ID.3 dispus la fel (RWD) si cu aceeasi baterie de 62 kWh accelereaza 0-100 km/h in 8.9 s in loc de 7.3 s pe ID.3. Modelul Enyaq 80 cu bateria de 82 kWh nu e mult mai rapid, face 0-100 km/h in 8.7 s.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La electrice nu merge un mic chip-tuning? :) Ca banuiesc ca ID3 1ST are ceva pe acolo in plus la partea de software management.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb aici, deoarece are legatura cu masinile electrice: care sunt conditiile sau ce trebuie facut ca sa beneficiez de reducerea RABLA + ?

Multumesc.

Eu am gasit asta:

Art. 8:Condiţii de acordare a ecotichetului

(1)Beneficiază de ecotichet persoana fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a)are domiciliul sau reşedinţa în România;

b)nu are obligaţii de plată la bugetul local;

c)s-a înscris la un producător validat în vederea achiziţionării unui autovehicul nou pur electric sau autovehicul nou electric hibrid, obţinând nota de înscriere;

d)a achiziţionat autovehiculul nou pur electric sau autovehiculul nou electric hibrid de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere

 

sa inteleg ca trebuie sa ma duc la un dealer, sa ma inscriu , sa obtin o nota de inscriere si sa iau un certificat fiscal de la DITL cum ca nu am datorii.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E suficient sa mergi la un dealer, spui ca vrei o electrica, cu certificatul fiscal, si face el restul. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy da, scoti certificatul pe care sa scrie pentru achizitie auto in program Rabla +, si te duci cu el la dealer. poti depune actele online (pe email) pt certificat, si doar sa te duci personal a doua zi sa il iei. 

@stama, si id3 (normal) va avea tot 9s 0-100kmh. Doar 1st ed are 7s. Nu cred ca are treaba cu varsta, cred ca in ADN ceva :) nici eu nu mai am 2x de ani, si oricat as renunta la sportivitate, tot acolo, ramane ceva. tot dupa ce merg cu Lupo de curse zambesc ca un copil. tot simt diferenta de la 100 la 200 de cai. 

@Abu inca nu se stie. sunt multe necunoscute, inclusiv pe partea de BMS. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce acte trebuie depuse pentru a primi certificatul de rabla plus de la ditl ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!