Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Recommended Posts

Bogdan_wrc

 

8 hours ago, Silviu_7 said:

dar imi place feelingul dat de cei 204 cai electrici.

din cauza asta cred ca doar mie mi-a iesit consum de 27 kwh intre valcea si pitesti? :) 

Link to comment
Share on other sites

Aproape 3 ore din Sibiu in Pitesti inseamna ca fie a fost foarte aglomerat si a mers incet, fie a fost liber si a mers...tot incet. Se fac putin peste 2 ore pana in Pitesti, mers cvasilegal, dar cu depasiri unde e nevoie, sau drum liber.  Media de viteza de 60km/h e medie de camion pe drumul ala, l-am facut de sute de ori. 

Link to comment
Share on other sites

Iti spun exact cat se face ptr ca fac drumurile astea tot timpul ca un om normal :

 

Valcea Pitesti - 55-65 minute , poti merge cum vrei ca tot atat faci indiferent ca ai nr de B sau esti taran din provincie

Daca e aglomerat atunci nu mai conteaza , creste timpul in functie de cat stai bara la bara la iesire din Valcea , la intrare in Pitesti si la mici la Dedulesti

Intr-o zi de vara duminica poti face si 120 minute pe putin

 

Valcea - Sibiu - 80-90 minute

Nu intra in aceste estimari cei cu nr de B care depasesc pe linie continua , depasesc toate coloanele de masini , se lipesc de masina din fata cu 2 roti pe contrasens si dau flash-uri celor din fata sa se dea la o parte si celor de pe contrasens sa stie sa se bage in sant

Intr-o zi in care prinzi accident din cauza astora de mai sus poti face si 3-4 ore

 

Media de viteza de 60 km/h e media normala ptr un om normal pe aceste doua drumuri

Restul sunt bravuri ieftine

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dercos said:

Aproape 3 ore din Sibiu in Pitesti inseamna ca fie a fost foarte aglomerat si a mers incet, fie a fost liber si a mers...tot incet. Se fac putin peste 2 ore pana in Pitesti, mers cvasilegal, dar cu depasiri unde e nevoie, sau drum liber.  Media de viteza de 60km/h e medie de camion pe drumul ala, l-am facut de sute de ori. 

da, așa e. traficul a fost normal, am plecat la 23:30 din Sibiu. eu merg încet de obicei..cu orice mașină, fac aproape 2 ore până trec dupa Vâlcea de obicei :) plus că aveam copiii in mașina care dormeau.

bateria este de 58kWh

Link to comment
Share on other sites

kolfleading

Sibiu - Pitesti, Google Maps zice 160 Km si 2h40 min => media 60 Km/h

60 Km/h este o medie normala pentru mers pe DN-uri care mai trec si prin localitati, fara bravuri.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bogdan_wrc
8 hours ago, kolfleading said:

Sibiu - Pitesti, Google Maps zice 160 Km si 2h40 min => media 60 Km/h

tu nu stii ca Gmaps e praf? toti pilotii de F1 il bat, ce naiba. si ce daca e drumul din top 3 numar de accidente.

download.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, John ! said:

da, așa e. traficul a fost normal, am plecat la 23:30 din Sibiu. eu merg încet de obicei..cu orice mașină, fac aproape 2 ore până trec dupa Vâlcea de obicei :) plus că aveam copiii in mașina care dormeau.

bateria este de 58kWh

Multumesc!

Eu nu fac intrecere cu nimeni, insa merg mai repede decat media, iar drumul ofera locuri bune de depasit si e unul dintre drumurile mele preferate. Asta se poate face fara a risca inutil, a depasi pe linie continua, a deranja ceilalti soferi samd. 

Apreciez raspunsul onest si in continuare incerc sa inteleg ce autonomie are masina asta, daca as merge cu ea ca si cu actuala, dar nu vad consumuri facute iarna, sau vara la temperaturi mari si medii de viteza mai mari decat cele ce protejeaza autonomia bateriei.

Sa o folosesti cu placere!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sparkyson

Pe drumuri cu multe curbe si depasiri, gen valea Oltului, Dealul Negru, unde vitezele sunt relativ mici, consum cam 17 kWh/100 km => 323 km autonomie pana la 0%, unde mai e o mica rezerva. Pe drumuri expres, cu viteza sub 110 km/h, tot cam 17 kWh/100 km.

 

Cum Romania nu prea are autostrazi, sau sunt foarte scurte, sau foarte aglomerate, nu prea are sens (sa nu poti) sa mergi tare pe ele, pentru ca nu castigi decat cateva minute. Dar cu 130 km/h imi consuma cam 22 kWh/100 km => 250 km.

 

Concluzia mea este: este o masina excelenta pentru drumuri cu curbe, unde vrei sa depasesti, pentru ca nu consuma atat de mult datorita vitezei relativ mici si cuplul instant este foarte util si placut pe genul asta de drumuri. In oras, iarasi, este foarte placut de condus (automata, cuplu) si consumul este mai mic decat la drum lung (mai putin iarna, unde incalzirea masinii consuma foarte mult si creste mult consumul, dar se rezolva partial cu preincalzirea masinii si/sau cu pompa de caldura).

Pe autostrada, la viteza mare, consuma mult. Pe autostrada iarna consuma si mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Apreciez.

Banuiesc ca acestea sunt consumuri la temperaturi din sezonul cald, iar iarna exista o diminuare suplimentara, la fel si vara, cand temperaturile sunt foarte mari si AC-ul lucreaza din greu.

Intrucat merg foarte putin in oras (unde nu contest ca o electrica are avantaje importante) sunt direct interesat de consumurile extraurbane, avand in vedere ca una dintre masini trebuie schimbata.

Link to comment
Share on other sites

Sparkyson

Eu nu am pompa de caldura si iarna creste consumul extra-urban cu vreo 15%. Cu cat mergi mai incet, cu atat mai mult se simte la consum.

In schimb, am obtinut consumuri excelente pe caldurile de 40ºC din vara asta (peste 50º la soare), deci banuiesc ca o pompa de caldura ar trebui sa ajute mult si la consumul de iarna, la fel cum pompa de aer conditionat ajuta la consumul de vara.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai mare consum iarna il vad cand masina isi incalzeste bateria si este mai ales vizibila in consumul mediu daca am drumuri foarte scurte si intre timp bateria se raceste.

Link to comment
Share on other sites

kolfleading

Eu am mers pe autostrada Timisoara-Deva si am depasit tot ce mergea mai lent de 130 Km/h si mi-a consumat 18.7 kWh / 100 Km.

Vara, cu AC pornit, cred ca afara erau in jur de 35 C.

 

La intoarcere am mers mai lent, croaziera cu 110 Km/h si depasit tot ce mergea mai incet de 110 Km/h si mi-a consumat 15.6 kWh / 100 Km.

Link to comment
Share on other sites

Sparkyson

Venit de la munte (Victoria/Sambata - Valcea - Pitesti), 200 km => 13.5 kWh/100 km. Am mers cat am putut de tare, cu depasiri, Dealul Negru, etc., dar a fost aglomerat.

Bucuresti-Pitesti, 130 km/h => 20 kWh/100 km

Nu zic ca am mers ilegal, dar daca ai merge cu 140 km/h, ai consuma cam 21.5 kWh/100 km

 

Am plecat cu 100% baterie si am ajuns cu 10%. 300 km cu 90% baterie => 333 km autonomie la mers tare si 100 km de autostrada. Cred ca e un scenariu foarte intalnit.

Link to comment
Share on other sites

detinator
On 9/1/2021 at 10:00 PM, tavitara said:

Da , ai prins probabil trafic lejer

Perioada asta pe Valea Oltului si Dealul Negru in 90% din cazuri prinzi trafic aglomerat si creste consumul

salut, ce masina electrica ai? La electrice, aglomeratia scade consumul, in timp ce o viteza mare sustinuta il creste.

 

Consumul mic se datoreaza temperaturilor ideale din aceste zile. Si eu am reusit sub 9! Un record, m-am uitat si nu imi venea sa cred, am consum pe termen lung sub 10, 265km parcursi cu bateria de 32 etc, nu e ID3, dar e relevant ca idee ca toti inregistram consumuri record de mici in aceste zile

Edited by detinator
Link to comment
Share on other sites

Salut

E vorba de colegul @John !

Eu am doar o masinuta electrica cu baterii de cand eram mic

Link to comment
Share on other sites

In weekend am fost pe Transalpina cu id3-ul meu cu baterie mica, cea de 45 kwh.

 

Am plecat din Cluj cu 78% baterie, am incarcat la Sebes pana la 83% ~30 min si am inceput urcarea spre Ranca, unde aveam cazare.

 

Pentru prima oara de cand am masina am avut parte de 'range anxiety', pe urcare avand un consum de 45-50kwh, semnal zero la telefon si nici vorba de electricitate.

 

Pana la urma am ajuns in varf cu 25% baterie, apoi a urmat o coborare pana la Ranca unde masina a recuperat 4%  din baterie, ajungand cu 29%.

 

Aici am incarcat la statia type 2 de la cazare pana la 90%, suficient pt a ajunge inapoi la Cluj cu ~30% din baterie.

 

Poza de mai jos cu consumul reprezinta traseul de la Ranca la Capalna (urcat ~10 km pana in varf, apoi restul coborare).  Masina a recuperat tot ce a consumat pe urcare, iar pt cei 100 km am avut un consum de 5 kwh :)) => chiar daca nu as fi incarcat la cazare si as fi pornit cu 29% din Ranca, as fi ajuns la Sebes cu 19% baterie.

 

Consumul long term pe ultimii 5000 km e de 14.9kw. 

 

Eu sunt multumit.

Transalpina.JPG

Ranca - Capalna.JPG

Type 2 Transalpina.JPG

Transalpina 2.JPG

Edited by cj.Paul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut

Adaug si eu un consum Bucuresti-Sebes 332 km realizati unde desi imi spunea ca mai am 150 km autonomie, am preferat sa incarc 25 min sa ajung la Cluj inca 120 km. 
Pornite cu 100% incarcare din Bucuresti 
 

Este adevarat ca a fost trafic infernal atit pe autostrada cit si pe valea Oltului. 
 

1727BFFC-6DE0-4854-ADCD-0FC2A10F2515.jpeg

517CA58F-2BE7-4FDF-911E-A8D634D14E65.jpeg

Edited by redflame
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept