Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

E greu de spus cat consuma pe incarcare si cat consuma pe baterie atata timp cat incarcarea este data in km/h.

Dar, la o aproximare, avem asa:

la 44kw in DC masina incarca cu 4km/min, adica 240km/h

in Ac la 11kw, imi arata cam 55km/h, asta se apropie de aprox de sus, ar fi trebuit sa fie 60kmh

cu incalzirea pornita a scazut incarcarea la 38kmh, asta insemna 7.6kw, restul pana la 11 ar fi folositi la incalzire, adica vreo 3.4kw.

 

De la Brasov incoace, la -12grade acolo, plecat la 100%, am ajus in BUC cu 25% baterie, si cu un consum de 22kw/100km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vreun coleg cu ID3 tinut in garaj sa ne spuna ce consum are la drumuri scurte iarna in oras?

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina sta in garaj la 15 grade. Dimineata, la plecarea spre serviciu, pe o distanta de 6 km, consumul e in medie 13 kWh/100 km.

Dupa 8 ore, parcata in aer liber, la intorcere conumul e de 19 - 20 kWh/100 km. Nu e ID3, e e-up, dar cred ca se aplica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac si eu un experiment, o sa bag masina in garaj peste noapte ( nu stiu ce o sa fac cu pisica din garaj, ca acolo e casa ei, mi-e ca se urca pe masina si o zgaraie) sa vad si eu cat este consumul cu masinacalda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura celulelor e importanta la orice baterie. La 20 grade Celsius se simt cel mai bine. La frig pierd din performante cel mai mult.

 

Experimentul colegului cu e-up e f clar

 

la id3 insa exista un management termic al bateriei. posibil deci sa fie mai mici diferentele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au de ce sa fie mai mici, ba din contra. Daca bateria este rece, masina va incerca sa o incalzeasca si sa o aduca la temperatura optima, ceea ce consuma curent, pe langa consumul normal al motorului si incalzirii habitaclului. Si daca masina este preincalzita fara sa fie bagata in priza este acelasi lucru, consum in plus.

Ori de cate ori este posibil, masina ar trebui pre-incalzita atat pentru confortul pasagerilor cat si pentru un consum scazut si, mai ales, pentru longevitatea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pt ca incalzirea bateriei, ca si a habitaclului, reprezinta doar un (mic) procent din consumul total

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Azi am condus prima data in oras in modul D si consumul mi-a scazut de la 25-26 la 20 kWh/100 km.

O sa continui observatiile sa vad daca o sa obtin acelasi consum si restul saptamanii.

 

Explicatii posibile (optiuni multiple):

  • faptul ca masina merge pe liber, in loc sa franeze, la ridicarea piciorului de pe acceleratie este clar mai eficient
  • apasarea pedalei de frana activeaza franarea regenerativa, deci recuperezi energie si in D
  • modul D este implementat inteligent si activeaza franarea regenerativa inainte de intersectii si la franarea masinii din fata, deci regenereaza destul oricum
  • in modul B, la fiecare ridicare a piciorului de pe pedala de acceleratie pierzi energie, pentru ca incepe sa regenereze, iar regenerarea nu este 100% eficienta

Cu toate acestea, mi se pare mare diferenta. Probabil ca mai pot optimiza diferite lucruri.

 

Voi ce consum aveti in perioada aceasta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin. Lucrurile s-au schimbat azi.

Am condus tot in D si am obtinut 32 kWh/100 km de dimineata, la -4.5º C si 22 kWh/100 km la pranz, la 4º C.

De dimineata masina a fost preincalzita de la priza si am plecat cu ea calda.

La pranz, am plecat cu ea rece, dar nu apucase sa se raceasca atat de mult.

Am condus mai apasat la intoarcere si drumul a fost si nitel mai lung.

 

Deci, toate concluziile de mai sus au fost invalidate.

32 kWh/100 km mi se pare enorm, pentru o masina incalzita, cu bateria incalzita.

Tot ce pot sa presupun este ca este vreun problema la sistemul de incalzire al bateriei si nu o incalzeste suficient si de aceea a fost atat de ineficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32kWh/100km este enorm la -5 grade, inseamna ca la -10 grade autonomia reala e sub 150km. Chiar ma mir ca nu a pus nimeni un exemplu de consum la temperaturi apropiate de ger (-10 grade) in aceasta iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am un id3 plus, il conduc de cateva luni si tot consum de 30 am avut pana acum. Nu prea conteaza daca incalzesc bateria sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson: treaba cu frana in B vs D si cu toata discutia de pe internet cum ca D e mai economic ca B e valabila daca conduci masina electrica ca pe una termica. Adica daca ridici de tot piciorul de pe acceleratie cand vrei sa rulezi cu viteza constantat sau nu ai o nevoie sa franzezi.

Personal m-am invatat sa modulez pedala de acceleratie (in modul B) astfel incat sa incetinesc strict cat am nevoie. Am gasit si pozitia unde acul de putere sta la 0. Deci rulez ca si cand as fi in N. Sunt convins ca si la ID3 se aplica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am urmarit si din ce am vazut si pe net, masina consuma cel mai mult pana cand temperatura bateriei ajunge la 13 grade. Consumul instant e ~7 KWh doar pentru incalzirea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3 Eu pana acum am mers in B si cred ca descoperisem cum sa o modulez. Inclusiv sa ridic piciorul de pe acceleratie inainte de intersectie, ca sa regenereze cat mai mult.

Imi iesea 25 kWh/100 km.

In D conduc mai prost, ca nu am practica, si, pana acum, 3 din 4 ori a fost mai economic in D decat in B, ceea ce pare gresit.

 

@Silviu_7 De aceea zic eu ca poate fi o problema de soft. Eu incalzesc masina la priza (11 kW) si bateria tot nu e incalzita (liniile de consum si regenerare sunt mai scurte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preincalzirea sau departure time in acest moment, cu ME 2.0, are treaba doar cu climatizarea interiorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirea bateriei porneste doar cand pui masina in D sau B si o deplasezi vreo 5 metri.

 

Am vazut asta urmarind "Battery PTC Heater Current" cu OBDEleven. Se vede clar momentul cand curentul acesta incepe sa creasca treptat pana la 11.250 A si se vede clar cum scade cand temperatura cea mai mare masurata in baterie ajunge la 13 grade C.

 

Are mai multi senzori de temperatura iar in OBDEleven poti sa vezi Highest si Lowest battery temperature.

 

Daca o preincalzesti din aplicatie sau din Departure Times, incalzeste doar habitaclul.

Daca te pui la volan si apesi pedala de frana dar o lasi in (P), nu porneste incalzirea bateriei.

 

Zicea cineva mai sus: "inseamna ca la -10 grade autonomia reala e sub 150km."

Asta este doar daca faci multe drumuri scurte de mai putin de aproximativ 15 minute, cat dureaza incalzirea bateriei.
Daca te pui sa faci o singura calatorie lunga, fara oprire, de la 100 % pana la 0%, o sa faci intre 230 - 280 Km.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca marea majoritate care au luat electrice, in spata ID3, le folosesc majoritar in oras, pe distante de genul 5-20km maxim pe sens... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu incalzeste bateria inainte de plecare, mi-as dori sa am optiunea asta.

Pentru longevitatea bateriei si pentru autonomie mi se pare o scapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca va urma. Nu stiu daca in softul final, despre care am citit ca ar avea estimare 10 Martie. Vedem cum o sa fie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc "OBDeleven NextGen"...asta am comandat de pe site...

 

"Cred ca marea majoritate care au luat electrice, in spata ID3, le folosesc majoritar in oras, pe distante de genul 5-20km maxim pe sens.."

 

Da, si eu fac la fel...dar dupa o calatorie de 20 km, ma intorc acasa si o pun la incarcat. Consumul mai mare nu ma afecteaza.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

In termeni financiari, poate cineva sa-mi spuna cam cati bani trebuie sa scot din buzunar lunar, in conditiile in care as utiliza un ID.3 pentru un rulaj de 2500 km / luna?

 

(Regim mixt, nu reusesc sa scot o viteza medie peste 60 km/h - consum mediu 5 l/100 km - cu un Caddy 2.0 TDI, decat daca merg cu > 80 km/h in localitati).

 

Ma gandeam sa-mi vand Caddy-ul si sa imi iau ID.3, ca folosesc ditamai fieratania 90% pt naveta domiciliu - loc de munca (distanta 60 km). Actualmente cheltuiesc cam 700 lei lunar doar pe combustibil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laurchim Redus la extrem dar na...

 

Daca luam in calcul un consum mediu de 20kWh/100 Km, o sa fie mai mic de atat dar exageram putin numerele sa fie calculele mai usoare si sa luam in calcul cea mai rea varianta, inseamna ca ai avea nevoie de 500kWh pentru a parcurge cei 2500Km. Acum... in functie de unde vrei sa incarci, vezi cat costa 1kWh si inmultesti cu 500... Eu, pe ultima factura, am avut 0.3 lei / 1 kWh, fara TVA, asa ca ar iesi un total de 180 de lei daca ai unde sa incarci acasa.

Evident, trebuie sa refaci calculele in functie de preturile tale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin offtopic: @Rave Ce abonament ai de platesti doar 0,357 RON/KWh (TVA inclus) ? Tot e acum nebunia cu piata concurentiala si energia electrica iar in Bucuresti pe comparatorul de la ANRE pretul final pentru 1 KWh variaza intre 0,61 RON - 1,14 RON. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 mda, scuze, m-am uitat in locul gresit pe factura... adica aici:

 

Untitled.thumb.jpg.9d71b763dc677275b9cb66f0098443ba.jpg

 

Niciodata n-am stiut sa ma uit pe factura asta si ce inseamna toate alea...

 

giphy.gif

 

Calculat iese la 0.6 lei/kWh, deci un total de 300 de lei pentru 2500Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!