Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Da, am Max. E doar putin mai grea si acum am jante de 19, ca pe Plus, deci nu stiu daca greutatea poate afecta semnificativ.

Poate e doar o impresie, dar mi se pare ca s-a imbunatatit consumul de cand am inchis plafonul panoramic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ploiesti -Constanta 3ore si 15min cu un consum mediu de 18.5kwh.(noaptea cu temperatura intre 8 si 4 grade, 4 persoane plus bagaj).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kgpz ai mers pe autostrada? Care a fost viteza pe autostrada si care a fost viteza medie?

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson Max-ul e mai greu si e trecut cu autonomie mai mica decat celelalte versiuni in mod oficial. Dar da, plafonul panoramic e si el o problema, probabil pierderile de caldura sunt mult mai mari prin el decat printr-un plafon metalic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SparkysonGageni(Ploiesti) Drajna drum national apoi autostrada pana la Constanta. 270km in 3ore si 15min. Am ajuns cu bateria 6%. Pe utostrada 120-130.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cat a consumat pe autostrada?

La mine consuma 21-22 kWh la 120 km/h, ~26 kWh la 130 km/h.

Am facut un drum sambata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Chiar ma gandeam daca nu cumva fac rau transmisiei daca rulez in N(erau candva niste cutii de viteze care nu-si faceau ungerea scoase din viteza), nu gasisem nicaieri scris pe aceasta tema.. 

 

image.thumb.png.baebbf41f4bfbf7b9aab1e39a7cd8706.png

 

 

Modificat de NoCO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sibiu - Vâlcea și înapoi , total 230 de km: 

temperatura afară: 5-2 grade 

consum mediu: 16kwh/100 de km

2 adulți + 2 copii , portbagaj plin 

consum 70% din baterie(de la 94 la 24). Încă mai arăta range 76 de km când am ajuns acasă deci se pot face 300 de km.

de reținut că am mers pe modul Eco, roți de vară pe 18". temperatura interior: 20.5

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un drum de 50 de km prin Bucuresti.

Clima: temperatura exterioara: 4.5º C, temperatura interioada: 21º C, pe recirculare (pentru ca aerul din Bucuresti), incalziere in scaune la mediu.

 

Am plecat cu masina rece, cu bateria la 70%.

La intoarcere, dupa 50 de km, aveam afisat un consum de 28.8 kWh/100 km si un nivel al bateriei de 45%.

 

Acum, am facut si eu calcule, ca am si eu patru clase si stiu sa inmultesc: 70-45=25 kWh consumati in 50 de km. Deci 50 kWh/100 km.

Sau doar credeam ca stiu sa inmultesc. E clar: concluzia nu poate fi decat ca masina asta e atat de evoluata, incat foloseste matematici superioare. Trebuie sa ma apuc de cursuri de doctorat ca sa pot pe viitor sa calculez si eu consumul.

 

LE: am gresit :)

 

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai asa.. tu zici ca ai plecat cu 70% (procent) si te'ai intors cu 45%. Eu inteleg ca ai consumat 25% din baterie, nu 25 kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai postat si eu niste articole cu oameni care arata cu calcule pe termen mai lung care arata ca cifrele afisate nu sint chiar reale.

Au fost sterse din pacate... nu se stie de ce. 

 

Cert e ca dupa ce am vazut si eu pe pielea mea, ce am mai vazut si pe la altii (care urmaresc in mod sistematic lucrurile astea, cu metode f precise) si din ce mai zici si tu si altii, e clar ca nu se poate pune multa baza in cifrele afisate de masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, corect, trebuia sa termin scoala.

25% din 58 kWh inseamna 14.5, deci 29 kWh/100 km.

Mersi, @tudy_cnu.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28.8 este cam 29, nu ?  Deci, masina calculeaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si totusi are consum mic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 12/1/2020 at 10:56 PM, edi10000 said:

 satul Gageni? 

 Satul

 

Am observat un consum mult imbunatatit chiar si la -4grade cu plecarea "pregatita".(Pt cei care au posibilitatea) 

Las masina conectata si inainte de plecare pornesc incalzirea. Acea incalzite pregateste si bateriile (pt ca nu.mi mai da nici o restrictie de putere la plecare) in concluzie  consumul mediu scade predominant la drumuri scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajuta la autonomie, e clar. Si la viata bateriei.

Nu mi-e clar daca ajuta si la consumul de curent, pentru ca o sa consume curent de la priza ca sa incaleasca masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, daca incarci masina doar acasa, consumul e tot ala...

Ce nu consuma sa incalzeasca masina o sa se regaseasca in consumul crescut al masinii in mers si, cand ajungi sa pui iar masina la incarcat, tot acolo ajungi. Dar pierzi confortul fizic, de a pleca cu masina calda, si confortul psihic, de a sta linistit ca bateria este folosita cum trebuie, si cred ca ambele conteaza :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea era mai mult teoretica, pentru ca nu as pleca cu ea rece mai mult de un drum foarte scurt.

 

Dar ma gandesc așa: daca pleci cu bateria rece si mergi doar putin, nu o sa apuce sa incalzeasca masina si bateria atat de mult, deci nu o sa consume atat de mult curent.

Cand pre-incalzesc prin programarea orei de plecare, observ ca o apuca incalzitul cu cel putin 30 de minute inainte si consuma destul ca sa o incalzeasca.

Nu am masurat pe statie cat consuma, dar o preincalzire facuta pe baterie (pentru ca deconectasem statia, dar ora de plecare ramasese setata) mi-a consumat 10% din baterie, deci vreo 6 kWh. Asta la vreo -10 ºC, temperatura in habitraclu 21 ºC.

 

Pana acum, am procedat așa cum spui tu: o preincalzesc de la priza, pentru ca tin la baterie, cu mici exceptii cand a trebuit sa plec repede undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, Sparkyson said:

Dar ma gandesc așa: daca pleci cu bateria rece si mergi doar putin

din cate stiam, in prima parte a drumului, masina consuma mult sa duca baterie la 13 grade. ea nu stie cat mergi tu, deci va da sa incarce ca si cum ai merge mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un calcul 100% corect ar trebui vazut cat consuma masina, din priza, pentru preincalzire si care este diferenta de consum cu masina/bateria rece si calda. Asa poti sa vezi la cati Km se "amortizeaza" pre-incalzirea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson 10% adica ~6kWh in 30 de min e enorm, rezulta un consum de 12kWh doar pt incalzire ceea ce e enorm.

Am vazut de curand u ntest facut de Bjorn Nyland cu un id3 la -24 de grade. erau momente cand pompa de caldura tragea 8kWh pt cateva minute, dar media pe 3 ore a iesit la 3.4 kWh.

 

La drumurile scurte cand e frig consumul mediu este f mare tocmai din motivul expus de Bogdan. Da in valoare absoluta adica kW consumati, e mai mica valoare daca mergi 5 min versus daca mergi 30 de min, dar aici vorbeam de consum mediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Sparkyson said:

Nu mi-e clar daca ajuta si la consumul de curent, pentru ca o sa consume curent de la priza ca sa incaleasca masina.

 

Ajuta macar pentru faptul ca energia folosita pentru pre-incalzire nu mai este ciclata prin baterie.

 

Problema este ca pe soft 0564, din testele mele, de la priza trage curent pentru incalzirea habitaclului, dar nu si pentru incalzirea bateriei. Cand pornesc, bateria tot rece e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!