Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Acuma nu stim cum o fi mai bine pentru durata de viata a bateriei, sa fie calda atunci cand tragem sau bagam curent in ea , sau sa fie rece si asta sa aiba repercursiuni pe durata de viata.

Ce am vazuty la mine, cand bateria este rece, masina nu face aproape deloc regenerare, adica se simte clar ca forta cu care franeaza este muuult mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea intr-o baterie rece o degradeaza ireversibil.

 

Descarcarea dintr-o baterie rece nu o degradeaza dar are pierderi mari si in final recuperezi mai putina energie decat capacitatea nominala. Cu alte cuvinte, bateria rece ofera range maxim mai mic. Daca o incalzesti, vei avea range mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N.am vazut Tesla in diagrama. As fi curios cum fac ei, dat fiind performantele masinilor si vechimea lor pe piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/19/2022 at 10:46 PM, kolfleading said:

ID3 incalzeste cel mai mult, pana la 15 C, consumand 2.5 kWh. Consumul pentru incalzirea bateriei ajunge sa aiba o pondere de 40.7% din energia totala consumata intr-o calatorie de aproximativ 30 de minute, in care s-a mers cu viteze pana la 50 Km/h la inceput, atingand chiar 130 Km/h spre final.


ID3-ul meu in dimineata asta in cele 30 de minute de cand am pornit incalzirea din WeConnect a consumat 5.4 kwh pentru a incalzi bateria si interiorul. Ce-i drept, lasata peste noapte afara la -13,5 grade.
 

Dupa cele 30 de minute am pus-o la incarcat la statia de la cazare pentru a suplimenta pana la 90% pt ca urmeaza un drum mai lung. Am preferat sa nu incarc aseara ca sa nu o las incarcata cu peste 80% in frig, iar in dimineata asta preincalzirea am efectuat-o doar pentru a nu incarca o baterie rece. Pare o bataie de cap electrica asta, dar in realitate trebuie doar putin mai multa planificare. Desi am luat-o ca masina de oras, am ajuns sa o folosesc peste tot. Si cam asta patesc toti ce isi iau electrice.


In alta ordine de idei: Cluj-Tg Mures-Toplita consum 20,5 kwh/100km. Decent. Nu cred ca am depasit 110-120 kmh, fiind in concediu nu ma grabeam si oricum nu economiseam ft mult timp. Ce nu-i ft decent: am vazut si consum de 67 kwh/100km pe distanta de 10 km in urcare spre partie cu bateria rece, dar e de inteles tinand cont de temperarurile de afara. La coborare recupereaza :)


Range real iarna extraurban cu bateria de 45 kwh = 210-220 km. Singurul minus la varianta Pure 45 kwh pe care il vad e faptul ca incarca cu 7.4 kwh pe type 2 in loc de 11 kwh. Aia e. Era bine sa incarce cu 11 kwh pe AC. Era si mai bine sa incarce cu 22 kwh. Dar atata timp cat in afara orasului incarc la CCS cu 50-100kwh si type 2 doar acasa/la cazare/la birou nu ma afecteaza in mod real.472BD567-1546-42F8-ABC7-4888BFE94EB5.thumb.jpeg.50c15b52cd98634f5e03967426fc34b5.jpeg 

 

E3D19781-3D02-462D-ABEF-F22DDC39D825.jpeg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/20/2022 at 9:15 AM, kolfleading said:

Incarcarea intr-o baterie rece o degradeaza ireversibil.

 

Descarcarea dintr-o baterie rece nu o degradeaza dar are pierderi mari si in final recuperezi mai putina energie decat capacitatea nominala. Cu alte cuvinte, bateria rece ofera range maxim mai mic. Daca o incalzesti, vei avea range mai mare.

Poți detalia te rog, când se degradează ireversibil la încărcare cu bateria rece, la ce temperaturi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toplita-Reghin-Cluj N - consum 16.8 kwh/100 km.
 

A ajutat si inclinatia drumului unde ID3 sta ft bine pe partea de recuperare a energiei. 

Am plecat la 5 ore de la ultima pornire, consumand 76% din bateria de 45kwh pentru 187 km. 

 

Temperatura exterioara intre -2 si -5 grade, temperatura interioara +20 grade. 


AAC75413-108B-4A34-B909-ABE9D1E815DB.thumb.jpeg.7effdc4a6829067293dce258513d6acf.jpeg

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, Nordica said:

Poți detalia te rog, când se degradează ireversibil la încărcare cu bateria rece, la ce temperaturi? 

Nu exista o limita fixa. 

Cu cat e mai rece, cu atat se degradeaza mai tare la incarcare.

 

O baterie incarcata la 5 gr. C pierde din capacitate mai repede ca o baterie incarcata la 25 C.

O baterie incarcata la 0 gr. C pierde din capacitate mai repede ca o baterie incarcata la 5 C.

O baterie incarcata la -5 gr. C pierde din capacitate mai repede ca o baterie incarcata la 0 C.

...samd...

 

De ex. bateriile Li-Ion stationare folosite la fotovoltaice au protectii care blocheaza incarcarea la sub +5 gr. C.

Cele de EV probabil se pot incarca si la 0 gr. C ... dar degradare tot exista.

 

Degradarea mai depinde si de curentul de incarcare.

La sub 0 gr. C, ar trebui incarcata cu max. 0.1 * capacitatea bateriei (aprox 5 kW la bateria de 58 kWh).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cluj-Buscat consum 37.3 kwh/100km

Temperatura exterioara -13,5/-17,5 grade

Temperatura interioara 21 grade

 

Buscat-Cluj consum 10,1 kwh/100km

Temperatura exterioara -10/-4 grade

Temperatura interioara 21 grade

 

Consum mediu 23.8 kwh/100 km. 

 

 

4BCBFB48-76F9-40CF-80AF-9CD57258ADBC.jpeg

7B45F621-E260-4BF9-8D54-61F45526A4AF.jpeg

EDE2A180-EBBC-40B4-A27C-C36815414936.jpeg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum explici diferenta enorma de consum? Preincalzita la intoarcere? Drum in coborare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cluj Napoca 340 m altitudine - Buscat 1600 m ... cred ca cifrele vorbesc de la sine de unde diferenta de consum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de altitudine: Cluj 350m/Buscat ~ 1600m. Nu am preincalzit bateria nici la dus, nici la intors.
 

Eram obisnuit sa am in jur de 30 kwh/100km pana la Buscat, ca apoi la coborare media sa scada la 20 kwh/100km dar niciodata nu am mai prins temperaturi asa scazute cum au fost astazi -15,-17 tot drumul. E prima oara cand la destinatie am primit notificare ca temperatura e prea scazuta si ar fi indicat sa incarc masina inainte de urmatoarea deplasare. Nu a fost cazul insa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Inca un pic si ne scaldam in km
Parca mai mult ca niciodata astept sa vina temperaturi macar de 15 grade. 
Si daca ne umbla prin soft pentru optimizarea consumului, vom astepta din nou iarna😉

38C8B633-11CF-4542-8BCF-5DB3DBC4BCB2.jpeg

30EF7033-BC86-4362-8653-CCE2D036AE1B.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, detinator said:

Si daca faci masuratoriile cu incarcari de la 0 la 100% apar aceleasi variabile, temperatura bateriei, mediului ambiant etc.

 

Tocmai de aceea pe mine nu ma prea intereseaza capacitatea ci range-ul. Da, stiu ca range-ul tine de capacitate... nu despre asta e vorba ci despre cat range am in fiecare moment. Capacitatea nu o sa scada vreodata sub cei 70% garantati pentru 8 ani si pentru ceilalti, mai mult de a respecta indicatiile nu prea avem ce sa facem.

Zic sa ne concentram mai mult pe range, nu pe capacitate, pentru ca el fluctueaza si mai mult in functie de sezon. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul cu AC mi se pare cam mare, consum instant in primele 10 min de peste 2kw?? temp setata pe 22, si afara 23... cu soare, dar oricum, cum e la 33?

La eGolf 2kw e consum de incalzit.

 

Dupa 10 min s-a mai dus in jos spre 1,4, apoi chiar si 1 si uneori si sub 1, dar totusi, f mult mi se pare. 

 

Un mare dezavantaj este si ca nu poti vedea daca lucreaza pe incalzire sau pe racire (la eGolf se apara butonul MENU de pe comenzile de clima si apare desenata interiorul masinii, in totalitate, si se afiseaza cu culori albastre sau rosu aerul rece sau cald). Evident e f trist si ca nu exista guri de ventilatie si in spate. 

 

Am reusit un drum de 18 km azi cu consum 11.7, cu AC oprit. La intoarcere de obicei obtin consum mai mic, fiind un pic pe coborare, dar la intoarcere am tinut AC pornit, consum 14.8. O diferenta maricica, reflectata cumva si de consumul instant f mare.

 

Oricum instantul mi se pare mare, 0.3 cu farurile stinse (Matrix) si 0.4 cu ele pornite :) 

 

Fiind nou pt mine acest ID3, as fi curios daca si altii confirma aceste lucruri. 

 

Apropo, masina raporteaza pe ultimii 5000km un consum de 26kwh/100km! Enorm mi se pare. Evident sint probabil majoritar facuti iarna, dar totusi.

Spre comparatie, eGolf afiseaza consum 14 pe ultimii 1280km si 16.7 pe alti 2337km (se reseteaza la 100 ore driving time). Cel mai mare consum este 18 pe alti 2500km probabil in iarna cealalta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, consumul e discutabil in functie de modul de folosire. Eu am avut iarna asta 19,3 kWh/100 Km pe 1.448 Km si 19,5 kWh/100 Km pe alti 1.624 Km si tot asa si iarna trecuta. Daca adaugam la consumul asta, de dus copilul la scoala si stat in bara la bara cand plec de la birou, si faptul ca ID.3-ul incalzea mereu bateria... iese la cat trebuie. Tot asa si consumul instant, sa nu fie de la incalzirea bateriei, nu de la AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19,5 consum zici la eGolf? sau la id3?

 

afara fiind 22-23 de grade, nu a fost vorba de incalzirea bateriei. Cand incalzeste bateria oricum cica trage 5kw direct. Adica pe ID3 poti vedea consum instant si 10-11kw :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, detinator said:

Evident e f trist si ca nu exista guri de ventilatie si in spate. 

Sunt trasee de ventilatie pe sub scaunele din fata.

 

13 hours ago, detinator said:

Apropo, masina raporteaza pe ultimii 5000km un consum de 26kwh/100km! Enorm mi se pare. Evident sint probabil majoritar facuti iarna, dar totusi.

Asta este de la incalzirea bateriei.

Algoritmul se va schimba de la urmatorul update (vezi filmul lui BatteryLife despre 2.4 si 3.0).

incalzire-baterie-ID3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator la e-Golf, da! Mersul fix cand sunt ore de varf si pe distante relativ scurte duce la consumuri medii mari si foarte mari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi 15-16 grade in Buc, cu soare, masina m-a uimit iar negativ prin consumul f mare. 

 

13km parcursi fara nici un fel de accelerari bruste, consum 20.5

 

mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precis ti-a incalzit bateria.

O fi fost rece de peste noapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu a incalzit bateria, pt ca pe loc consumul era intre 0.9-1.4, nu cred ca se pune problema de incalzire cu asa mic consum

 

Azi am oprit ACul si am avut consum 15.7, se pare ca asta este situatia, consuma mai mult ca eGolful, pana la urma e normal, e o masina mai mare si mai grea. Doar ca daca porneam ACul probabil ma duceam iar in peste 20 consum si atunci iti vine sa te cam intrebi, ce sens are o baterie de 2 ori mai mare daca si consumul e de 2 ori mai mare... asta e situatia, ce sa facem. Mai testez in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi iar nu am reusit sa ma lamuresc de ce consuma asa mult, cu AC oprit de data asta. Masina in ECO, nu stiu cat conteaza.

In poza se vede ca am incercat sa utilizez doar ventilatorul pt un aport de aer de afara, fara AC, fara incalzire (sper, ca nu prea poti vedea daca incalzeste sau nu)

 

La un mom dat parea ca daca nu tin ventilatorul pe treapta cea mai mica, ca in poza, consumul sare de la 0.3 la 0.7 si chiar mai mult.

Apoi mi-am dat seama ca si daca dau ventilatorul pe o treapta mai in stanga, adica spre ceea ce as considera eu 0/oprit, tot consuma, daca nu apas pe butonul ON/OFF din stanga sus din poza... 

 

Dubioasa treaba. Daca mai adaugam si ca e atat de dificil sa cobori si sa urci geamurile neavand si butoane pt spate... macar sa fi fost un buton fizic pt a trece de pe comenzi geamuri fata la cele spate...

 

In final consumul a fost 15.2 (mers pe ECO linistit in oras) in conditiile in care deci ACul nu a fost pornit. Daca il porneam iar ma duceam la 20 probabil.

 

 

IMG_20220412_143439.jpg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că duce 5 kWh/100km in plus ACul. Consum de ieri, oraș, id4. 

Eu nu pot decât să mă bucur că a venit vremea bună, și-a revenit mașina la valorile normale după ce și-a bătut joc de mine toată iarna 😬

Screenshot_20220413-131153_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Nordica said:

și-a revenit mașina la valorile normale după ce și-a bătut joc de mine toată iarna 😬

 

Frumos spus 😀

Iarna urmatoare dupa update ar trebuie sa fie mai bine cu consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mers ECO si Foarte ECO in oras.

id3-urban-eco.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!