Jump to content

ID.3 - incarcare


Rave
 Share

Postare recomandată

M-am uitat su putin la Tronity, chiar daca printre putinele informatii arata si cantitatea de energie incarcata(ceea ce lipseste la ID3), din pacate aceasta informatie nu este reala ci una calculata pe baza SoC, ceea ce poate face oricine printr-un simplu calcul matematic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am incarcat in seara asta de la 3% pana la 29% in 10 minute la o statie de 300 kW (Porsche Bucuresti Vest 2) si a mers constant cu 100 kW. Bateria era calda dupa un drum de 300 km, dintre care 200 km autostrada. Am mai incercat la aceeasi statie cu bateria rece si nu am obtinut decat 70 kW, pe la 20% nivel baterie.

Este clar ca optim e sa ajungi cu bateria calda, cu nivelul sub 10% la fiecare statie de incarcare de pe traseu si sa incarci doar cat sa ajungi la urmatoarea. Așa obtii puterea maxima de incarcare. 0%-30% incarca la puterea maxima.

 

Pe bord spunea 8 km/min => 480 km/h de pe bord corelat cu 100 kW (kWh/h) de pe statie => estimeaza un consum de 20.83 kWh/100 km, adica destul de acoperitor chiar si pentru viteze de autostrada.

15 minute incarcare inseamna teoretic 25 kWh:

  • mergand cu 140 km/h consuma 24-27 kWh/100 km (functie de temperatura, relief, vreme) => 104-112 km parcursi in 45-48 de minute, la care adaugam 15 minute de incarcare => viteza reala 102-105 km/h
  • mergand cu 120 km/h consuma 20-22 kWh/100 km => viteza reala (adaugand timpul de incarcare) este de 95-97 km/h

Devine clar ca cel mai eficient (ca timp) e sa mergi tare si sa incarci bateria partial, pe portiunea cu incarcarea cea mai rapida.

In plus, iar, cu cat mergi mai incet, cu atat e drumul mai lung, cu atat trebuie sa functioneze incalzirea mai mult incalzirea, devenind si mai ineficient.

 

image.thumb.png.b7881c4c7b3bb4ad2f052da845b6eb30.png

 

Legat de statia respectiva: noaptea si in weekend intrarea in PBV2 este blocata cu conuri de semnalizare, dar te lasa portarul sa intri ca sa incarci

Iar in seara asta am intrat singur, nevazand pe nimeni, iar la iesire mi-a zis ca nu e nicio problema si sa intru sa incarc oricand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca la SoC 88% regenerarea la franare inca nu este complet disponibila, putem concluziona ca bufferul bateriei este de peste 10%?

IMG_5714.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bufferul este aproximativ 5% la partea de sus si 5% la partea de jos.

Spun "aproximativ" pentru ca estimarea nivelului de incarcare nu se poate face cu precizie foarte mare. Tot timpul exista o incertitudine in SOC-ul unei baterii.

Insa urmarind tensiunea la nivel de celula, eu cred ca asta a fost intentia inginerilor care au proiectat BMS-ul si bateria aceasta.

 

Incertitudinea SOC este minima la extremele nivelului de incarcare (100% si 0% reale, la capacitatea bruta de 62 kWh).

 

Nu e legat direct de intrebarea de mai sus, dar sa stiti ca mai exista o incertitudine si legat de cantitatea de energie pe care o poti extrage dintr-o baterie, chiar daca stii cu cat ai incarcat-o, chiar daca stii SOC (cat de precis se poate). Cantitatea de energie pe care o poti extrage depinde de temperatura si de rata de descarcare (puterea electrica a consumatorilor).

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am incarcat aseara la PBV2, la statia de 300KW.

Temperatura bateriei ~32 grade, incarcat de la 6% - 79% in 40 de minute

Puterea maxima cu care a incarcat a fost de 75 KW.

Ma asteptam sa incarce mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur era cea de 300 kW? O recunosti pentru ca are 2 cabluri CCS.

Si eu am incarcat acolo si cu 75 kW, cand m-am dus cu masina "rece", si cu 100 kW, cand m-am dus cu masina la 5% dupa un drum pe autostrada.
Nu stiu care era temperatura bateriei in fiecare dintre cele doua circumstante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era cea mare. Scria si pe ecran cand am dat cu cardul si am selectat cablul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi mult de 6 nu am vazut niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 5 km/min sunt 300 km/h si inseamna cam 50 kw. Asta din ce vedeam in Tronity. Acasa incarca cu 60 km/h si asta e 10 kw.  Deci la rone sunt cam 80 kw. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar valoarea de Km/min la incarcare nu varianza in functie de consumul mediu din ultimii x Km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am văzut ca în aplicația we connect id afișează acum și cu cati kw incarca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Abe13 said:

Am văzut ca în aplicația we connect id afișează acum și cu cati kw incarca.

Doar la Android😩

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urari de an nou😟 la statii 

Oricum era de asteptat urcarea pretului si la statii

Ajunge costul/100 km ca si la fosile, macar ne bucuram de el in lisiste si aer curat. 1E3F47F2-C1F1-40AB-B59D-BAFB5EA72DBE.thumb.jpeg.abb35ea5643b2634a31221e8b066856f.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!