Jump to content

ID.3 - incarcare


Rave
 Share

Postare recomandată

11 hours ago, NoCO2 said:

Sunt curios care e reteta incarcarilor fara cost..eu am peste 1.500 km si peste 150 lei cheltuiti pe energie electrica, e adevarat ca majoritatea cu DC la 1.95 lei/kWh

daca ai citi mai sus,...cateva posturi doar:

  

19 hours ago, Bogdan_wrc said:

Lidl, socar,  primarii (Ploiești si Pitești), mall coresi Brașov. Neorama Brașov, centru Sibiu... multe locații.  

plus penny market (am gasit in pitesti) . am uitat de el. si e chiar fast charger. da, uneori mai e o masina care asteapta, dar nu dureaza mai mult de 1h, in total la penny.  

majoritatea statiilor folosite sunt pe AC, pentru ca nu m-am grabit (oricum aveam ceva de facut in perioada aia) si prefer sa nu fortez bateria. 

in Brasov ai chiar multe locatii free. la mall coresi e fast charger dar nu merge bine, incarca f slab. dar langa, la vreo 2km e una free (neorama) in we si seara. in partea inversa, pe centura este un SOCAR free. plus prin centru sunt cateva, doar ca erau ocupate. 

am o statie free de la primarie langa mine (relativ) si un LIDL la vreo 8km..unde oricum ma duc in we si fac cumparaturi. 

 

trebuie doar sa stii unde cauti pe plugshare. 90% din cele portocalii (fast) sunt pe bani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Abu said:

1500Km cu 150lei nu mi se pare chiar asa de mult

Nu am zis ca e mult, doar ca nu intelegeam de unde atatea gratis.. Avand in vedere ca timpul nu-mi permite sa astept prin parcari, eram doar curios daca sunt variante DC gratis. Concluzia e ca de fapt nu prea sunt, si nici nu exista acea functie in filtrare a lor..adica avantajul celor care au timp sa le caute una cate una.. ca vorba aia, azi e, maine nu mai e..si ca tot se cumpara masini electrice, azi maine vom vedea si impozite pe ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt multe situatii unde nu astept prin parcari. las masina si plec. fie la cumparaturi (lidl/penny), fie in oras sa rezolv din treburi daca o las la cele subventionate de primarii. 

dar sunt si fast free cateva(coresi BV, penny, ar fi doar unele), urmand sa aflu daca si Renovatio cu card WeCharge. dar am noroc ca atunci cand am treaba, imi pot gestiona activitatile si in functie de asta. sau de multe ori imi pot rezolv treaba din masina, cu telefon si laptop, deci chiar daca mai astept 10-15min nu ma deranjeaza, din contra, am timp sa rezolv din treaba fara sa ajung acasa. 

dar da, nu se pot filtra cele gratis in plugshare, dar m-am invatat sa ma uit fie dupa cele prin centru orasului (de obicei puse de primarii) fie la magazine/mall.

sigur sunt mai multe free & fast decat am gasit eu, dar nu am avut nevoie sa le caut. 

de asta am zis mereu, electrica inca nu e pt toti, inca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA AVIA MOTORS pantelimon a aparut o statie MOON de 50KW si una de 22kw, nu e functionala insa nimeni nu stie daca o sa fie free, cu plata sau cu cardul We Charge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei interesati de statii de incarcare, am gasit topicul acesta (sper ca e OK sa dau link-uri externe).

Am urmat pasii de acolo si mi-am construit singur o statie trifazica, de 22 kW.

Este cea sprijinita de teava de gaze :).

 

Are si WiFi, unde poti sa o controlezi si sa ii setezi curentul maxim pe care-l livreaza.

Urmatorul proiect este un charging cannon, pe care sa-l tin in masina pentru urgente, cu adaptoare la toate felurile de prize.

3e5b1c55-cf75-42bb-9b77-333989059379.jpg

f8f6108e-b837-42f3-897e-e45c14feec1b.jpg

17318658-d29a-438b-a134-88aa085963a3.jpg

94691560-ba40-4361-9083-ca405ffcbe1c.jpg

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope, link-urile externe către forumuri concurente nu sunt permise, ba chiar împotriva regulamentului. 

Dar, pentru ca ai trecut prin toți pașii și ți-ai făcut deja stația, poți sa faci un DIY unde putem sa continuam aceasta discuție pentru ca sunt sigur ca sunt mulți interesați și nu are sens sa aglomeram acest topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am incarcat si eu pe DC de la 92 la 100 la Nurvil. @Aaron mi-a aratat ce trebuie facut. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

statia de la MOON si-a inrolat-o cineva in aplicatie? eu nu am montat-o, inca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat discutiile despre We Charge aici:

 

 

Avand in vedere ca serviciul o sa fie folosit pentru toate modelele electrice din grup este ok sa ramana separat de ID.3 si vizibil pentru toti cei interesati de el. Aici ne putem rezuma la discutii despre incarcari la ID.3 (viteze, durate etc).

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAnd incarcam masina de la AC, trebuie sa fie incuiata sau se poate sta in ea ?

Si daca putem sta in ea, putem pune si contactul sa mearag sistemele de bord?

Intreb deoarece am incarcat in seara asta la DEDEMAN si cand puneam contactul aparea urmatoarea eroare:

 

WhatsApp Image 2020-11-06 at 21.10.38.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Bogdan_wrc said:

statia de la MOON si-a inrolat-o cineva in aplicatie? eu nu am montat-o, inca. 

Dar a primit-o cineva? Eu am fost anuntat ca vairanta de 11kW pe care am cerut-o nu va veni mai repede de sfarsitul lui Noiembrie. Ce inseamna sa inrolezi in aplicatie?

A gasit cineva vreun studiu din care sa se inteleaga care sunt prioritatile de respectat in exploatarea bateriei? adica un top al acelor prioritati dar si importanta lor legata de viata bateirei, din care sa inteleg ce e mai important sa respect si in ce ordine dintre:

 

  • media SoC de stocare(mai ales dupa temperatura)
  • descarcari de la xx% la xx%
  • incarcari DC vs AC (in functie de temperatura?)
  • incarcari consecutive la DC (nu stiu daca se mai aplica la o baterie cu management termic cum are ID3) la intervale de timp scurte
  • etc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundyeroarea aia cred ca e de la stație. Eu nu am văzut o pana acum și am încărcat și stand in masina dar si lăsată încuiată si văzut de treaba. 

La ce sisteme de bord te referi sa meargă? Radio, si unele setări merg si când e oprita.  

 

@NoCO2eu nu m am agitat sa o primesc pt ca inca sunt in alergatul cu acte. De aproape 1 an....  

In aplicația we connect id ai opțiunea de a lega wallbox tău de acasă.  Vezi poze. 

 

 

Despre prioritățile bateriei a tot postat @kolfleadingpeste tot f multe detalii.  Cred ca pe topicul general sau pe aria de e golf... sau aici mai in urma. Si pe zona de id3 pe topicul de autonomie,  de baterie, etc 

Screenshot_20201107-043209.jpg

Screenshot_20201107-043254.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream sa mearga clima sa nu fie frig in masina cat stau la incarcat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate porni clima in timp ce incarca. Nu de acolo e problema.

 

Am mai vazut poze cu eroarea "Unable to fully charge" si pe la altii pe facebook. Ziceau ca au lasat masina la incarcat peste noapte la statia personala de acasa, fara sa faca nimic deosebit, iar dimineata au gasit-o ne-incarcata, cu eroarea respectiva pe ecran.

 

Eu din fericire nu am patit inca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Al Bundy said:

Ma refeream sa mearga clima sa nu fie frig in masina cat stau la incarcat. 

 

La E-up clima nu merge dc masina se incarca la AC si se incerca pornirea din panoul de clima al masinii. In cazul AC se poate porni clima/incalzirea doar din WeConnect.

 

Nu stiu dc se aplica si la ID 3 dar e posibil sa fie la fel.

Modificat de Magnus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clima merge mereu cat stai în ea. Apare un buton de setat pe display cat stai in ea la încărcat. Si e sync cu aplicația. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am incarcat acasa cu incarcatorul masinii. Incarca cu 11km/ora. Nu am un un istrument sa masor cat trage de la 240V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcatorul mașinii e limitat la 10A. Adica undeva la 2kWh ajunge in baterie. Ar trebui sa scrie și pe el.

Eu la e-Golf vad cu ODB11 pe modulul de Charger cu cât incara in curent alternativ. Arata si pierderea convertorul AC/DC.

La ID3 nu poți vedea cu interfață? ODB sau VCDS?

 

LE: acum am văzut ca ai scris pe topicul de retrofit ca nu poți scana/vizualiza.

Modificat de gigelm5m3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, gigelm5m3 said:

La ID3 nu poți vedea cu interfață? ODB sau VCDS?

Apropo de interfete, exista vreo aplicatie pentru ID3 cu care sa monitorizezi diversi parametri prin OBD? Ceva similar cu "scan my TESLA". Inclusiv DC-DC , ca to se vorbeste pe aici de incarcarea bateriei clasice..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Bogdan_wrc said:

espre prioritățile bateriei a tot postat @kolfleadingpeste tot f multe detalii.  Cred ca pe topicul general sau pe aria de e golf... sau aici mai in urma. Si pe zona de id3 pe topicul de autonomie,  de baterie, etc 

Asa e, le-am vazut si le stim din multe alte surse, dar eu nu am inteles de nicarieri care sunt mai importante si cu impact mai mare asupra bateriei, adica in comparatie cu altele care sunt de mai putin impact..adica avem informatii pe care nu stiu cum sa le priotitizez. De ex.: se pare ca e bine sa ai  SoC medie cat mai mica (ideal sa nu fie mai mare de 60%, dar cu cat mai mica, cu atat mai putin se degradeaza bateria) dar in acelasi timp viata bateriei scade cu cat faci mai multe descarcari sub 20%, si atunci intrebarea este, ce prelungeste mai mult viata bateriei, descarcarile nu mai putin de 20% sau pastrarea bateriei cat mai descarcata, chiar si sub 20%? Adica sa inteleg ce degradeaza mai mult bateria dintre: nivelul de incarcare mediu, temepratura medie, intervalul de descarcare (de la xx% la xx%) si viteza de incarcare(plus altele daca or mai fi relevante)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am gasit niste informatii interesante legate de incarcarea masinii:

 

Quote

image.png.ac838406941ad8429d075b3f397f13a4.png

 

Figure 6: Capacity loss as a function of charge and discharge bandwidth.* 
Charging and discharging Li-ion only partially prolongs battery life but reduces utilization.

Case 1: 75–65% SoC offers longest cycle life but delivers only 90,000 energy units (EU). Utilizes 10% of battery.
Case 2: 75–25% SoC has 3,000 cycles (to 90% capacity) and delivers 150,000 EU. Utilizes 50% of battery. (EV battery, new.)
Case 3: 85–25% SoC has 2,000 cycles. Delivers 120,000 EU. Uses 60% of battery.  

Case 4: 100–25% SoC; long runtime with 75% use of battery. Has short life. (Mobile phone, drone, etc.)

 

Incarcarea la 100% este cea mai daunatoare, iar intre 75% si 85% este iarasi o diferenta mare.

Al doilea factor este cat de mult o descarci, dar afecteaza doar cu 5% viata bateriei dupa 5000 de cicluri (incarcata o data pe zi, asta inseamna 14 ani).

 

Concluzia mea este sa nu o incarci peste 75%, maxim 80%, decat foarte rar, si pe durata scurta.

 

Modificat de Sparkyson
typo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Venit de la Cluj pe autostrada,  35% baterie...ma așteptăm la mai mult. E cel mai puternic charger din tara.  De 150kwh. 

20201125_180634.jpg

 

20201125_180651.jpg

 

Screenshot_20201125-180509.jpg

 

Dar incarca f bine si sus

20201125_183755.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e puterea max. pe care ai văzut o incarcand la stația asta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva la 55. Prima poza e făcută destul de repede după ce am conectat. 

Nu știu dacă are importanta dar afara sunt -1 grade. 

Screenshot_20201125-194352.jpg

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa grosimea cablului nu ar prea avea cum sa urce la 150kWh.

Poate ma inseala foto, este realizata la lumina putina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!