Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc

Recommended Posts

Cursul de schimb practicat de toate marcile grupului VAG la noi in tara e cel afisat pe pagina asta ca pret de leasing (se aplica inclusiv pentru achiztie, nu numai pentru leasing): https://www.porschebank.ro/en/customer-service/exchange-rate

 

E intotdeauna mai mare decat cursul de schimb BNR, deci valoarea ajutorului de stat e si mai mica in EUR decat ar fi daca am considera cursul BNR. Daca cursul BNR acum e de 4.8567 RON/EUR, cursul folosit de VW este de 4.9059 RON/EUR.

 

@kolfleading, mersi frumos pentru explicatie.

 

Mi s-a spus o data ca programul Rabla trebuie sa nu se fi incheiat in momentul in care se face plata completa a masinii, deci daca in mod oficial programul Rabla pe anul asta se incheie sa zicem la 11 Noiembrie, trebuie sa achiti masina pana la data aia. Deci rezervarea mai are si asta drept termen limita, nu se prelungeste peste aceasta data. E adevarat?

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • stama

    37

  • Bogdan_wrc

    34

  • Rave

    21

  • detinator

    19

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gata.  Următoarea saptamana nu mai dați de mine pe 3.10 ne vedem la Ploiești cine vrea. 

In continuarea discutiei care a fost ieri privind diferentele de configuratie posibile intre Germania si Romania la versiunile pre-configurate de ID3.   Astazi a fost lansarea oficiala a con

@cj.Paul pana la ora asta, eu nu stiu ca o skoda sa aiba materiale mai bune la interior decat un VW daca vorbim de aceeasi clasa si nivel de echipare similar. nu mai zic ca octavia 2 avea componente d

Posted Images

Bogdan_wrc

@stama hai sa vedem tot ce poasteaza el, si sa nu il judecam ca vrea doar sa faca bani pe YT:

 

 

Da, in Germania primeai roti de iarna sau primele 3 rate de leasing incluse (nu ambele) - cam 1200 EUR --> eu ce am spus?  "In germania la 1st mai primeai fie roti de iarna fie 3 rate de leasing incluse. "

  

15 hours ago, Bogdan_wrc said:

 

In germania la 1st mai primeai fie roti de iarna fie 3 rate de leasing incluse. 

 

 

 

Toate modele 1st, vor avea incarcare de 100kw si 11kw. de aia ce poti configura acum in Germania, are asta. Pentru ca inca se vinde 1st.

dar in RO 1st nu vine ca acolo. SI nici in germania dupa ce se termina 1st nu va avea decat cu plata unui pachet optional. 

Deci hai sa ramanem sa comparam pietele fie din Germania, fie din Romania, pentru ca iese o prostie sa comparam mai multe. In Germania 1st vine cu alte echipari.

Dupa ce se va epuiza 1st, varianta de serie NU VA avea 100kw si nici 11kw. 

 

Si nu, din cate stiu id3 1st nu vine in RO cu pompa de caldura. Si la ce ierni avem in ultimul timp, nu stiu daca merita 1000e pt ea. 

 

Mai departe, am ajuns sa comparam Germania cu Romania la puterea economica, puterea statului, sau puterea de cumparare? In loc sa fim multumiti ca totusi avem una din cele mai mari subventii de la stat, noi ne plangeam ca ne-au depasit nemtii? :) 

Stii ca la noi poti folosi RABLA+ doar daca esti cetatean roman? Acolo iti da statul ajutor daca nu esti cetatean german? Nu (pt ca nu poti depunde documente, nu ai acte unde sa o inmatriculezi, etc), deci de ce facem comparatii inutile pt multi dintre noi. 

ma ajuta cu ceva ca la banii de id3 plus, in USA poti lua Tesla 3? Nu, pt ca nu ni se aplica noua. 

 

 

@detinator tu poate nu vrei wallbox, dar altii vor. Oferta a fost facuta cand au scumpit masina, sa ajute putin diferenta de pret. Pe mine, de exemplu ma ajuta. eu nu aveam nicio priza acolo, si urma sa platesc 1000e oricum pentru wallbox. Decat sa pun una casnica de 230V, si sa incarc masina in <24h, prefer sa pun wllbox sa incarc in 3-4-5h. 

Mai adaug un avantaj, faptul ca din aplicatia de ID3 poti controla /verifica/seta incarcatul atat pt WECharge la public, dar si Wallboxul tau de acasa, daca e montat in parteneriat cu ei. 

la fel, cei 600e, poate nu te ajuta pe tine, dar pe altii da. plus ca daca vor fi in reteaua Renovatio si vor include si incarcatoarele de la kaufland, care deja sunt mai putin solicitate de cand nu mai sunt gratis, atunci te poti bucura de faptul ca tu ai acolo gratuitate, cand va fi mai liber. si sunt multe. 

fel, eu planific cateva drumuri prin tara cand vine id3, deci clar voi beneficia de mare parte din ei in primul an. 

pe langa asta, e un bonus oferit. e un avantaj de ambele parti (VW nu cred ca va plati curentul folosit la valoarea lui de vanzare, adica sa achite in reteaua IONITY cei 600e folositi) . deci eu il vad ca un lucru bun. Oricum, si la 27k cat costa masina (fara wallbox si 600e incarcare) tot este un pret f bun. Pana acum nu am gasit ceva similar la bani, dotari, performante, marime, range, etc. Kona abia din 2-3 luni aduce modelul la 27k si nu ofera nimic in plus (doar ceva range), ba din contra e mai mica la interior.  si FWD. 

 

Link to post
Share on other sites

Wallboxul e ultima grija a unui om care are deja o priza, versus faptul ca tre sa scoata din buzunar aproape 30.000 euro.

cum sa incarci in 24h? O incarci de la 0 in fiecare zi? Peste noapte o programezi sa o ai tot timpul pana in 80%, e mai mult decat suficienta noaptea, nu e cazul de 24h, la 10A-13A-16A, ci de doar 4-6 ore probabil.

 

Wallbox ai oricum alternative multe, una de la fratele chinez: 

statie 22kW trifazica, la 400 USD, cu livrare din Germania (fara alte taxe).

https://www.aliexpress.com/item/4000414730229.html 

 

pompa caldura e 1000 la egolf, la ID3 e parca vreo 1300.

Edited by Rave
...
Link to post
Share on other sites

Umm, am explicat cum se calculeaza pretul final de achizitie in Germania ca sa ajungem sa aflam care e de fapt pretul de vanzare al 1st Plus si care e de fapt pretul de vanzare al versiunii Business la ei, ca sa comparam mere cu mere, adica pretul final al unei versiuni cu pretul final al celeilalte versiuni. Si ca sa vedem ca intr-adevar, modelul Business e mai ieftin decat a fost 1st Plus.

 

Nu m-am putut abtine sa nu remarc ca un neamt ar da mai putini bani pe un Business acum decat ar da un roman pe 1st Plus, intr-adevar. Asta nu ca sa compar puterea economica a Germaniei cu a Romaniei, ci ca sa justific de ce ma astept ca modelul Business la noi va fi si el mai ieftin decat 1st Plus-ul, nu mai scump.

 

Perioada de precomanda pt 1st in Germania e incheiata din iulie. Configuratorul pentru masinile normale a aparut in ziua de dupa incheierea precomenzilor pt 1st. Deci nu asta e motivul pentru care toate modelele din configuratorul german au acceleratia in 7,3 s si au charging la 100 kW DC in standard.

 

Ce se gaseste acum in configuratorul German sunt versiuni pre-echipate, dupa modelul asiaticilor, fara posibilitati de configurare prea mari (poti sa alegi rotile sau scaunele...) tocmai pentru a crea rapid stocuri si a vinde de pe stoc. De asta pretinde VW ca iti livreaza masina in termen de 3 luni, ca nu trebuie sa creeze o masina la comanda customizata in cel mai mic detaliu. Ai dreptate, probabil mai tarziu vor oferi si posibilitatea de a comanda versiuni care nu au acceleratia de 7,3 s, dar e de asteptat ca preturile lor vor fi mai mici. Iar cum ce se ofera acum e la nivel de pret de 1st, acele versiuni cu acceleratie mai mica vor fi mai ieftine decat 1st, deci nu poti spune ca ai comandat 1st pt ca ce urmeaza sa se vanda e la nivel de pret de 1st dar cu acceleratie mai mica.

 

DIn ce stiu, urmatorul shipment de Kona Highway + Navi e la finele lui Octombrie. Din motive pe care nu le inteleg, cei din Romania aduc masinile din Coreea, desi fabrica din Cehia produce Kona EV care se vinde in restul Europei... Ce nu-mi place mie la Kona EV e zgomotul de rulare, de asta sunt si eu interesat de ce a facut VW cu platforma lor MEB. Altfel, la autonomie Kona e super, am inteles ca tocmai au lansat upgrade de software care face ca autonomia sa fie de 500 km pe Kona cu bateria mare de 64 kWh. Iar din ce vad pe AutoMarket la traseul lor cu masini electrice prin Romania, consumul la Kona si la Niro pe 100 de km e mai mic la coreene decat e la ID3, desi viteza media a celor care ruleaza cu coreenele e un pic mai mare decat a celor care ruleaza pe ID3... Dar da, portbagaj mic si zgomot de rulare... iar in ce ma priveste Kona e urata in spate rau de tot. Kia Niro nu are zgomot de rulare mare si nu salta pe drum ca Kona, dar Kia nu e interesata sa vinda Niro EV in Romania, de asta au pus pretul atat de mare in Romania, cauta sa vinda productia limitata pe care o au in tarile din vest in care trebuie sa se inscrie cu emisiile de CO2 pe toate masinile vandute intr-un an sub un anumit nivel daca nu vor sa plateasca amenzi - cu alte cuvinte cauta sa compenseze vanzarile de Sportage si Ceed pe care le fac in tarile vest europene cu cele de Niro EV. Iar ca performante dinamice, Kona e mai "dinamica" decat ID3, conform comparatiei de pe zeperfs din link-ul postat de mine. Motorul ala dezvoltat de Siemens acum cativa ani folosit de coreeni a fost bine facut - cuplu mai mare decat motorul VW inca de atunci.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Bogdan_wrc said:

uite, configuratorul din Germania spune clar

https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator.html

image.png.804b0d90416544a9b56950f453e571ec.png

 

deci e tot 1st ED.

Hum, interesant! L-am crezut pe tipul ala care asta a spus in video-ul lui, ca nu se mai poate precomanda 1st.

 

Cred in continuare insa ca motivul pentru care toate modelele "normale" din configuratorul german (care se acceseaza de pe pagina principala) sunt pentru masini cu acelasi motor, baterie, si performante dinamice ca 1st, e ca asa au configurate acum liniile de productie si asta au drept subansambluri in stoc. Iar preturile fata de 1st sunt aceleasi sau mai mici, nu mai mari la nivel de echipare similar, deci versiunile mai lente nu au cum sa fie mai scumpe cand vor apare.

 

 

Cred ca are sens inchiderea topicului doar cand incep sa fie livrate masinile si in Romania. Pana atunci nu are cine sa spuna ceva intr-un thread al ownerilor.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
2 minutes ago, stama said:

Cred in continuare insa ca motivul pentru care toate modelele "normale" din configuratorul german (care se acceseaza de pe pagina principala) sunt pentru masini cu acelasi motor, baterie, si performante dinamice ca 1st, e ca asa au configurate acum liniile de productie si asta au drept subansambluri in stoc. Iar preturile fata de 1st sunt aceleasi sau mai mici, nu mai mari la nivel de echipare similar, deci versiunile mai lente nu au cum sa fie mai scumpe cand vor apare.

 

cred ca au gestionat mai bine stocurile si au totusi un supply chain dezvoltat incat sa nu produca ce au pe stoc. fix asta e dieea de supply chain. sa produci ce se cere, nu ce ai pe stoc sa te chinui sa vinzi dupa. asta pt ca 1st se putea rezerva cumva, dar cand au lansat comenzile (si asta DOAR IN GERMANIA), au decis sa ofere mai multe optiuni.

Nu cred ca produc separat ce au pe stoc pt vreo tara.

Da, probabil "seria" va avea pret comparativ cu 1st, dar tocmai, uite ce ofera 1st inclus in pret (pe langa wallbox) :

 

– Upgrade al performanței2
(de la 0-100 km/h cu aprox. 2 secunde mai rapid)
– Design exclusiv: pedalier cu design Play & Pause
– Un an de încărcare gratuită3 de până la 2.000kWh
– Încărcare rapidă - 100kW DC și 11kWAC

 

 

Link to post
Share on other sites

Cred ca am spus deja ca performanta si incarcarea rapida sunt aceleasi pe masinile de serie ce sa vand acum, la pret mai mic decat 1st. Deci nu e un avantaj al editiei 1st.

 

Iar o parte din celelalte "bonusuri" se pot regasi in pretul mai mare al 1st, deci nu sunt un avantaj gratuit al celor care au comandat 1st.

 

Si ca sa spun de fapt ce ma supara pe mine: ca au pus camera video la mers in marsarier doar de la Plus in sus... Adica trebuie sa platesti peste 5000 EUR in plus pentru ceva care se gaseste pe masini super ieftine. Nivelurile de echipare disponibile pt 1st, cu exceptia celui de baza, au fost concepute sa te faca sa platesti 5000 EUR sau 9000 EUR in plus doar pt a avea un optional de dorit de la nivelurile alea: camera video spate de pe Plus, sau asistentul de trafic de la Max.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

@stamapana nu apare ID.3 în configuratorul din România nu știm exact nici ce preț va avea, nici ce dotări sunt pe echiparile "normale" și nici cu ce motor vine. Asa ca hai sa ne abținem de la comparații inutile cu ce se întâmplă în alte țări.

Să nu uităm că un Golf Highline venea în Germania cu faruri Led în timp ce în Romania pana și Climatronic-ul era opțional... echiparile și preturile difera foarte mult în funcție de țară și cum noi cumpărăm din România o sa discutam doar despre echiparile care se vând la noi,atunci când o sa știm ceva concret. 

Link to post
Share on other sites

Mie de la Tess mi s-a spus ca pot sa fac o configuratie de model normal, dar nu am incercat.

 

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites

Guys, ce incercati sa dovediti aici? Ca cine a luat 1St s-a grabit sau cum? Pana la urma orice tehnologie noua e mai scumpa la inceput si mai ales daca e si serie limitata.

Chiar nu inteleg care e scopul acestei discutii.

Edited by Abu
Link to post
Share on other sites

@stama Daca mai ai drum pe acolo cere, te rog, informatii despre modelele normale si spune-ne si noua. Cred ca sunt multi interesati de informatii despre baterii, motoare, echipari, dotari, preturi si termene de livrare dintr-o sursa sigura, inclusiv eu.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Vad ca au început reviews si cu laude ca e silențios 

 

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Hmm.. nu e asta doar pe modelul Max, care beneficiaza de Traffic Assist si versiunea mai avansata de ACC (numita pACC, adica predictive ACC)?

Link to post
Share on other sites

@Rave in brosura ce mi-a fost prezentata in timpul test drive-ului de azi erau urmatoarele preturi pentru ID.3 pe piata din Romania:

 

varianta de baza: 29.000 euro net

varianta Plus: 36.892 euro net

varianta Max: 41.695 euro net

 

Ramane sa asteptam sa apara ID.3-ul in configurator sa vedem daca se pastreaza preturile.

 

 

Edited by cj.Paul
Link to post
Share on other sites

Interesant, deci brosura era doar pentru modele 1st, nu si celelalte modele pre-configurate de pe pietele vest europene.

 

Spre comparatie, astea erau preturile pentru cei care au facut pre-booking de 1st (fara discountul de la stat inclus):

varianta de baza: 38.188 euro net

varianta Plus: 43.901 euro net

varianta Max: 49.617 euro net

 

@cj.Paul, stii cumva daca preturile din brosura aveau discountul de la stat inclus sau nu? Mi se pare ca ar fi preturile cu discountul de 45 000 lei aplicat, altfel diferenta este prea mare. Ce e ciudat este ca Plus-ul e mai scump acum decat celelalte modele, relativ la preturile anterioare... :)

Link to post
Share on other sites

Nu, nu erau cu nici un discount aplicat. Imi pare rau ca nu am facut poza la brosura.

Eu am fost surprins (socat de-a dreptul) sa aud preturile astea, mai ales la versiunea de baza. Deja faceam calcule...29k euro, minus 45.000 lei, minus 6.500 lei..

 

Chiar nu imi dau seama la cate optionale s-au renuntat ca sa ajunga cel mai basic ID.3 sa coste 29k euro. 

Link to post
Share on other sites

@cj.PaulDacă alea sunt preturile la 1st fără Rabla Plus returnez Golf-ul, ca nu-l am de 30 de zile :))

 

Dar serios acum... 29.000 de euro fără Rabla Plus ar putea sa coste doar Base-ul cu bateria mica și motorul de 150cp, și nici acela nu cred ca o sa fie atât de ieftin, în niciun caz 1st cu bateria de 55kWh.

Astea sunt preturile cu Rabla Plus, sa speram ca fără Rabla clasic, și fără discount dat de dealer, în cazul în care dau ceva. 

Link to post
Share on other sites

La minutul 14:45 se vede brosura de care ziceam. Acum vad ca pe ea nu apare pretul, dar 29k mi-a fost comunicat in timpul Test Drive-ului. 

 

ID.3 Pure

126 CP, 225 NM
0-100 10 sec
viteza maxima 160 kmh
Baterie 48 kw
Autonomie maxima 330 km
Charger AC 7.2 KW
Charger DC 50 KW

 

image.thumb.png.588066a7adc000ce76088d1865c3d030.png

 

 

Link to post
Share on other sites

Inca nu exista preturi pentru variantele de baza sau Pro S(550 km autonomie)

Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, cj.Paul said:

ID.3 Pure, 126 CP, 225 NM
Baterie 48 kw, Autonomie maxima 330 km

 

Altceva... :D Bun pretul pentru masina asta, daca o sa iasa asa. Daca...

Link to post
Share on other sites

Ah, ummm, cred ca stiu ce se intampla aici. Pret "net" inseamna fara TVA? Pentru ce preturile postate de mine erau cu TVA inclus.

 

Edit: yup, tocmai am verificat, la Plus si Max e fix pretul fara TVA care era si pentru pre-bookers.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

@stama Am gresit eu, preturile erau cu TVA inclus.

@AaronMersi de clarificari, nu am vrut sa dezinformez. Nu stiu de unde stia agentul de pretul de 29.000 euro pentru versiunea de baza.


Totusi, tinand cont ca Skoda Enyaq cu bateria de 58.3kw pleaca de la pretul de £33,450 nu mi se pare atat de nerealist pretul de 29.000 euro pt ID.3 de 126 cp cu 48KW.

 

 

 

 

image.thumb.png.438d56103d4bbc0b0f30986808e35c91.png

 

Edited by cj.Paul
Link to post
Share on other sites

Nu vreu sa zic ca nu cred, dar pe cuvant ca fix ala e pretul fara TVA pentru Plus si Max. Pare prea mare coincidenta.

 

Pretul pentru versiunea de baza, cel de 29000 EUR pentru motorul simplu pare insa corect pentru un pret care are TVA inclus.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri