Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Am facut un test-drive cu Tesla Model 3 Long Range. Traseul a fost de la Promenada Mall pana pe A3 si inapoi.

 

Cateva impresii:

- suspensii mai tari decat la ID.3, dar la gropi mi se pare ca sunt mai comode; la ID.3 e comoda, dar la limitatoare de viteza se simte foarte brutal

- sistem audio mai bun decat la ID.3; am ascultat atat manele de la mallistii din showroom cat si niste Spotify in masina de test-drive si are prezenta buna si bas de mutat rinichi

- acceleratie mult mai buna, dar are 2 motoare si se explica; "urmaresc cu atentie si interes" ID.3 GTX

- Enhanced Auto Pilot merge super bine: este sigur in mentinerea benzii si franeaza cu incredere cand opreste masina din fata; in comparatie, ID.3 Travel Assist ma sperie tot timpul, luand un pic prea brusc de volan si franand mult prea tarziu, atat de tarziu incat ii intra propria alerta de coliziune si mie mi se murdaresc pantalonii :)

- bateria era la jumatate si afisa inca ~270 km autonomie pe autostrada; banuiesc ca toata lumea a dat in ea ca surdu'n clopot, deci arata bine

- este silentioasa; zice lumea ca ID.3 e mai silentioasa, dar nu mi se pare

- plafonul panoramic este mai inchis la culoare decat la ID.3, dar nici nu are parasolar

- daca navighezi spre un Supercharger, iti preconditioneaza bateria in drum spre el; spre deosebire, daca ID.3 ramane fara baterie iti arata o panoplie de benzinarii la care sa te duci

- 2 portbagaje

- desi nu are butoane, nu pot sa dau nici ID.3 ca un exemplu pozitiv

- tableta este enorma si super usor de folosit, softul fiind optimizat si se misca bine

- camere pe toate partile (fata, spate, aripi, usi), utile atat in trafic cat si la parcare

- suporta modul one-pedal driving; nu inteleg de ce ID.3 are creep mode

- frana franeaza de sus si ai mai multa incredere; m-am obisnuit si cu frana de la ID.3, dar tot nu pot sa zic ca imi place

- 2 chargere wireless pentru telefon; fita, stiu, dar ma mai cert cu nevasta cine incarca telefonul

- la mersul înapoi da automat oglinda dreapta in jos; la ID.3 trebuie sa ai selecțiile de reglaj al oglinzilor pe poziție R; parca îmi place mai mult cum e la Tesla

 

Ce-mi lipseste de la ID.3:

- headup display; stiu, snobism, dar m-am invatat cu binele

- desi nu am testat, zi fiind, farurile matrix mi-ar lipsi, desi si aici mi se pare ca farurile LED de la Civic erau mult mai puternice decat la ID.3; sunt zvonuri ca modelele 2021 au faruri matrix dar nu sunt activate din soft inca

- nu este hatchback, gura de deschidere a portbagajului fiind mica

- nu are Apple CarPlay si Android Auto

- pare o fita, dar mi-ar lipsi stergatoarele chiar sterg parbrizul, fiind montate pe exterior si avand miscare opusa

- nu are side-assist si m-am obisnuit cu el; poate implementeaza ceva bazat pe camere

- unghiul de bracaj de pe ID.3 o sa imi lipseasca

 

Am vazut si Model Y in "showroom" (a se citi pe holul din mall unde era o domnisoara cu o tableta) si mi se pare enorm. Mi-e cel mai teama sa nu se rataceasca copiii prin el.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita incercat si Performance-ul 🤯

Da, farurile nu sunt inca complet active. 
Despre side assist, masina oricum vede tot timpul ce e in jur si arata sub vitezometru pe ecran. Mie mi s-a parut suficient, iar la ID oricum il ignor 95% din timp. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e teama de prea multă putere, sincer. Am familie și copii și mie îmi cam place viteza. Probabil as activa Chill Mode când merg cu ei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) pe chill e chill masina :)) dar pe sport e cam la limita aderentei anvelopelor la acceleratie. 
Exista o varianta intermediara, pentru 1800 euro, LR primeste update din aplicatie pt acceleratie de 3.7s

cred ca ne intalnim destul de des in trafic prin vestul Bucurestiului, chiar sapt trecuta cred ca am stat in trafic in tandem

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Sparkyson said:

 

- unghiul de bracaj de pe ID.3 o sa imi lipseasca

@Sparkyson inteleg ca deja ai dat comanda de Tesla? 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

"- pare o fita, dar mi-ar lipsi stergatoarele chiar sterg parbrizul, fiind montate pe exterior si avand miscare opusa"

Tesla nu are stergatoare sau la ce te referi? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai i-a fost livrat Long Range-ul unui prieten, inca n-am apucat sa merg cu el, dar la ~40.000 de euro nu cred ca exista pe piata o alta masina care sa-i faca fata.
Cel putin nu la noi… poate in alte tari ar putea argumenta unii ca viteza mai mare de incarcare a unui Ioniq 5 ar putea ajuta dar nu e cazul la noi unde numeri pe degetele de la o mana statiile de peste 200 Kw.

 

Un ID.3 trebuie sa stea sub 35.000 de euro ca sa faca sens achizitia, peste pretul asta eu m-as uita deja la Long Range.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Creep mode este foarte bun pentru manevre fine...eu il folosesc aproape permanent. Este aproximativ "One pedal driving" cand ai nevoie de mai multa precizie.

 

Tesla are 3 moduri - Creep, Hold, Roll

 

Tesla Creep = ID3 cu Auto Hold OFF

Tesla Hold = ID3 cu Auto Hold ON

Tesla Roll = e ca si cum ai pune masina in N (Neutral). Nu are corespondent direct la ID.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7 Da, eu eram pe Iuliu Maniu. Sunt pasionat de mers in coloana seara, pe la 7.

@Abu Nu am dat comanda, m-am exprimat prea optimist; dar sunt extrem de tentat daca gasesc cum sa traiesc cu limitarile mentionate

@AndreiSergiu1991 Stergatoarele de pe ID.3 sterg complet parbrizul, spre deosebire de multe masini, inclusiv Tesla si ID.4, care sterg doar partial partea pasagerului. Chiar nu inteleg de ce nu sunt toate ca la ID.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A reusit cineva sa incarce cu puterea maxima sau macar cat mai sus? Zilele trecute m-am oprit cu putin sub 30% baterie, dupa ce am condus >1h si nu era neapatat frig afara iar masina a tras maxim 56kWh din statie de 300… asta evident dupa ce a dat fail cardul WeConnect. Cred ca 1/2

incercari sa il folosesc esueaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incarcat zilele trecute cu bateria rece, 10% nivel baterie, la o statie de 300 kW.

A inceput cu 65 kW si a urcat la 70 kW maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Sparkyson said:

Stergatoarele de pe ID.3 sterg complet parbrizul, spre deosebire de multe masini, inclusiv Tesla si ID.4, care sterg doar partial partea pasagerului. Chiar nu inteleg de ce nu sunt toate ca la ID.3.

Sunt stergatoare tipice de monovolum, ceea ce e conform cu caroseria lui ID3, dar nu vei vedea pe un sedan sau SUV astfel de stergatoare, decat cu titlu de exceptie. Un minus apare pe ninsoare abundenta, cand se strange zapada langa montanti si la viteze mari, dar nu e cazul la ID3, care are o viteza maxima foarte mica. In plus, cu o pozitie joasa de condus acea parte care nu e stearsa de la pasager nu pune absolut nicio problema de vizibilitate, insa la o pozitie de condus inalta e alta discutie. Eu le gasesc foarte enervante 🙂

Comparatia ID3 cu Tesla e similara comparatiei intre un Golf Plus si un BMW Serie 3, masinile nu au nicio legatura. Nici la dinamica, nici la materiale, antifonare, pozitie la condus, sasiu, motoare samd 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de informatii.

Mie imi displace in doua situatii: ca pasager, pentru ca nu vad in fata bine; ca sofer, pentru ca nu vad semaforul cand e murdar parbrizul in partea dreapta-sus.

 

Eu nu caut masina sportiva, așa ca le compar fix din punctul meu de vedere: o masina de familie, daily driver si din cand in cand, de concediu.

De acord ca nu se compara, dar asta e oferta curenta. Nu-mi plac SUV-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Silviu_7 said:

Merita incercat si Performance-ul 🤯

fix la asta ma gandeam si eu. ia sa fac un efort. as fi tare curios. poate ma muta de la gandul de id3gtx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am început să mă interesez de un ID3 ca mașină de oraș pentru soție. Ce am aflat:

   - de versiunea Pure nu se aude nimic deocamdată;

   - minim 6 luni timp de așteptare;

   - s-ar putea ca numărul de bucăți alocate României să se epuizeze în primele luni ale anului.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am inceput cautarea unei electrice m-am uitat la ID3 ca si masina de drum lung si nu cred ca am facut alegrea gresita. Spun asta pentru ca doar pentru oras sunt optiuni mai accesibile chiar si comparat cu varianta Pure si bateria mica.
In rest numai de bine legat de ID3. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat versiunea ID.3 Pure cu bateria de 45 kwh mergand pe principiul de a cumpara masina de care am nevoie 99% din timp, nu masina de care am nevoie 1% din timp.

 

Pt restul de 1% pot inchiria, imprumuta sau gasi o alta alternativa. Pana acum nu am ajuns  in situatia de a avea nevoie de cei 1%. Nu zic ca nu se va intampla, dar probabil se va intampla de prea putine ori incat sa se justifice diferenta de pret pentru o baterie mai mare.

 

Acum nu mai este disponibila varianta Pure pentru ca trebuiau sa maximizeze profitul odata cu criza conductorilor si sa vanda variantele mai scumpe.  Celelalte oferte de la alti producatori inca sunt disponibile (Kona, e-208, corsa, zoe). Dintre toate astea, daca ar fi sa aleg o masina de oras alta decat ID.3, aceasta ar fi Zoe, pentru ca e singura dintre cele de mai sus care are posibilitatea sa incarce cu 22kwh pe type 2. Asta e un mare avantaj la noi in Romania, unde majoritatea statiilor sunt type 2. Injumatatesti timpul de stat la incarcat fata de celelalte masini la statiile AC pe care le gasesti cel mai des. Kona iar e o varianta buna.

 

Am vrut neaparat ID.3 si nu am luat in considerare niciuna din variantele cele de mai sus si chiar daca dpdv finaciar erau variante mai accesibile, am preferat sa pun 2-3k in plus pentru a lua ceea ce imi doream si nu regret decizia. Celalte 'nu imi ziceau' nimic si nici nu imi implineau nevoile dpdv al dotarilor si al spatiului interior.

 

Buy what you need and nothing more.

 

Bafta!

 

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine legat de incarcarea cu 22KW in AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea principala este legata de disponibilitatea unei prize. In functie de asta se poate pleca la cautarea masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Silviu_7 said:

Intrebarea principala este legata de disponibilitatea unei prize. In functie de asta se poate pleca la cautarea masinii. 

As zice ca nu este principala conditie priza, eu stau la bloc chiar nu am avut in vedere acest lucru. Am 7000 km in doua luni 70% oras 30% afara din oras, nu am schimbat nici stilul de condus nici rutele de deplasare poate doar atentia in momentul cind SOC a inceput sa ajunga pe la 25-30%. 
Cele 2h la o statie de 22kW sint suficiente de la 25-30% pina la 80%, cam peste tot pe unde am fost sint disponibile acest timp de statii, mai mult daca vrei sa iti planifici prin reteaua Kaufland sau altii care au statii de 50kW este si mai simplu. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am priză de 220V disponibilă în exterior. Dar cum zicea @redflame, nu mai este o problemă așa mare încărcarea, cel puțin în București/ Ilfov și orașele mari.

Modificat de drign
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID.3 are proiectoare de ceață?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am activat recent proiectoarele de ceata si s-a activat luminarea laterala a farurilor.

Mi s-a parut ca se vede destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!