Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, acidone77 said:

Pe langa toate calculele, sa fii dispus sa adaugi si diferenta de pret ( vanzare Caddy - achiztie ID3 ( sau alta electrica similara ) ) care trebuie sa o pui la costuri :) 

 

Calculele de mai sus sunt facute la achizitia unei masini noi echivalenta electricei. Daca faci comparatia cu o masina veche, deja detinuta, evident ca se schimba balanta.

 

48 minutes ago, adrian001 said:

Chiar sunt curios cat va mai valora un ID3 peste 10 ani. Probabil nu prea mult, la varsta asta cred ca deprezierea va fi mai mare decat la suratele termice. 

 

Chiar crezi ca in 10 ani o electrica o sa se deprecieze mai mult decat o termica? In conditiile in care piata se indeparteaza de cativa ani de diesel-uri si cererea de electrice este din ce in ce mai mare?!

Eu cred ca masinile electrice or sa fie din ce in ce mai cautate si ca una SH cu range decent (da, chiar si peste 10 ani) o sa fie mai cautata decat una termica echivalenta mai ales de oameni care stau la casa si o pot incarca usor si ieftin. Eu ma astept ca, peste 10 ani, un ID.3 2021,  de 30.000 de euro, sa se vanda mai scump decat un Golf VIII TSI 2021,de 25.000 de euro, si semnificativ mai scump decat un Golf VIII TDI 2021, de 25.000 de euro.

 

31 minutes ago, laurchim said:

De acord, insa mi se pare un aspect cel putin la fel de important ca si aspectele tehnice care s-au discutat in paginile anterioare. (Nu toata lumea are imprimanta de euro acasa... Mai sunt si unii, ca mine, care se uita in buzunar inainte de a lua o decizie de achizitie a unei masini. :) )

 

Nu cred ca e cineva pe forumul asta destul de bine financiar incat sa cumpere o masina de 25.000 - 30.000 de euro ca si cum ar lua o guma in timp ce sta la casa la Mega Image :)) Toti vrem sa luam cea mai ok decizie, pentru ca ne va afecta mult timp de acum incolo, si toti avem nevoi diferite. Cea mai buna decizie pentru tine s-ar putea sa fie total diferita de a altora, si asta e ok. Dar, cand te hotarasti si iei aceea decizie, sa ne zici si noua care a fost si de ce. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depricerea depinde de ce taxe vor fi aplicate de stat la termice si de cum va imbatrini ID3 din punct de vedre al faibilitatii/baterie. Eu faceam calculul pentru coelgul care facand 2500 km/luna inseamna 300 000 km in 10 ani. Stim destul de bine ca un motor diesel de la VW bine intetinut poate trece fara probleme de valorea asta si mai mult cu aproape acelasi consum de carburant ca si cand era nou, despre ID3 inca nu stim nimic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o spun direct (Avocatul Dieselului aici, de fata): daca e vorba doar de costuri si exploatare extra-urbana, eu as ramane pe dieselul pe care il am:

  • diferenta de pret e mare (20000 de euro?), diferenta de consum extraurban e mica (echivalentul a vreo 2 litri de motorina/100 km, medie pe tot anul, pentru ca iarna electrica consuma mai mult, iar, la 300.000 de km, inseamna 6000 de litri, adica 6000 de euro)
  • la viteze de autostrada probabil ca o electrica o sa consume cat un diesel
  • deprecierea e mai mare pentru o masina noua, CASCO e mai mare
  • RCA e functie de putere si istoric sofer (deci probabil la fel)
  • cauciucurile sunt mai scumpe (si trebuie cauciucuri de iarna imediat + schimbate ambele seturi dupa 5 ani)
  • reviziile sunt mai ieftine semnificativ doar daca le faci (la timp)
  • costul de incarcare la statiile publice e mare, daca nu gasesti incarcare gratuita

Pe de alta parte, daca vrei sa schimbi masina in viitorul apropiat, probabil acum e momentul sa o mariti, inainte sa nu mai valoreze nimic, in cazul in care se vor interzice dieselurile in orase. 

Daca nu, sigur e mai ieftin sa o folosesti pana cade tabla de pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SparkysonTotal de acord, ai punctat foarte bine fiecare aspect. Iar panourile solare/statie de incarcare pentru acasa nu cresc in copaci, sunt alte investitii pe care le faci daca ai o electrica in speranta ca se vor amortiza candva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu @Sparkyson. Nu avem inca in tara o retea de incarcare la viteza ok, la un pret competitiv dar si mai ales un numar mare de statii de putere.

Am nevoie sa ma duc la Constanta, o sa iau ID.3 sau un diesel? Imi permite autonomia si infrastructura sa merg la fel ca restul masinilor? Nu. Sunt 2 variante de a merge pe A2, din pacate. Ori 20/30 km sub viteza legala ori peste, cam tot cu atat.

Daca ajung sa am un consum mediu de 25 KWh si dau 1.95 lei/unitate. Atentie, unitate fiindca retelele de statii de incarcare nu sunt vand curent la KWh, ci la unitate. Ajung la 50 lei per 100km, ceea ce e consum de SUV pe autostrada.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, Sparkyson said:

Daca nu, sigur e mai ieftin sa o folosesti pana cade tabla de pe ea.

Ei... aici e smecheria! Voi fi lasat (de catre onor Guvern - national, sau mondial, dreq stie ce o mai fi in urmatorii 3-4 ani) sa o folosesc pana cade tabla de pe ea?!?!? Sau o sa ma cocoseze la taxe si accize la motorina?

Modificat de laurchim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, Sparkyson said:

eu as ramane pe dieselul pe care il am

pai deja comparam achizitia unei masini, daca merita sau nu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Romania sigur da si imi bazez afirmatia pe statisticile parcului auto:

 

7,2 milioane de masini din care 6000 electrice. Distributia benzina/motorina e cam 50/50%. 80% din parcul auto are peste 11 ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, Bogdan_wrc said:

pai deja comparam achizitia unei masini, daca merita sau nu. 

 

Da, asta am argumentat: daca merita sa nu sa cumperi o masina noua electrica, in schimbul celei existente.

Datele se schimba daca e sa comparam doua masini noi (sau vechi), una electrica si una cu motor termic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 sunt 3,96 milioane masini pe benzina si 4,68 milioane de masini diesel, 6407 electrice si 45 mii de hibride. 
Nu este asa detaliat raportul, dar cred ca vechimea celor Diesel este mai mare decat a restul categoriilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, la cum arata cifrele o sa poti sa iti vinzi dieselul si peste 10 ani fara probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatia asa nu o sa iasa niciodata in favoarea masinii noi, chit ca e electrica sau termica. Intotdeauna o sa fie mai ieftin sa pastrezi masina veche, chit ca trebuie sa o repari si petreci mai mult timp cu ea in service, fata de a cumpara una noua. Pe o perioada de 5 ani, chit ca iei in calcul schimbul unui bloc motor la o masina, tot o sa fie mai ieftin decat sa cumperi una noua. 

 

Daca ai de ales intre pastrat Caddy si cumparat o electrica noua, pastreaza Caddy. Nu se va schimba legislatia major in urmatorii 5 ani si or sa apara modele electrice mult mai competitive in perioada asta.

Daca vrei sa vinzi Caddy si sa cumperi o masina noua, recomand sa fie electrica, da. 

 

Daca poti sa vinzi Caddy acum cu vreo 50% din valoarea de cumparare, eu l-as vinde si as lua o electrica. Peste ceva ani ma astept sa tot scada pretul diesel-ului si nu se compara confortul unei electrice cu un diesel manual din niciun punct de vedere... silentiizitate, putere, confort, orice. Cu atat mai mult daca mai ai o masina pe care sa o poti folosi la drumuri lungi, peste 600Km, pentru ca incepe sa nu mai merite atat de mult mersul la drum lung cu o electrica, dpmdv, dupa a doua incarcare si cu un ID.3 ai nevoie de o singura incarcare pe drum ca sa faci 600 Km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001... greu, daca nu imposibil, de argumentat afirmatia asta...

La cata resetare se gandesc astia prin USA, adica trecere la transportul cu electrice, nu as avea nicio surpriza ca, peste 5 ani, costurile pentru impozite si accize la diesel sa creasca foarte mult, astfel incat sa nu mai doreasca omul sa-si pastreze masina si s-o schimbe.

 

Sunt de acord mai mult cu afirmatia lui @Sparkyson: "Pe de alta parte, daca vrei sa schimbi masina in viitorul apropiat, probabil acum e momentul sa o mariti, inainte sa nu mai valoreze nimic, in cazul in care se vor interzice dieselurile in orase. "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, Rave said:

Daca poti sa vinzi Caddy acum cu vreo 50% din valoarea de cumparare, eu l-as vinde si as lua o electrica. 

Da, cel putin la cum arata preturile azi pe piata SH, rezulta ca in august, cand Caddy-ul meu va implini 3 ani si va avea vreo 60.000 km, sunt sigur ca o voi putea vinde cu 12.000 E.

Pana atunci, voi pune pe hartie toate costurile pe care le cunosc in momentul de fata pentru exploatarea unui ID.3 pana la 50.000 km si voi putea lua o decizie.

Oricum, multumesc mult pentru raspunsuri, tuturor. Au fost foarte interesante, mai ales ca nu am condus niciodata o electrica. (Am ceva pile la VW si ma duc sa fac un drive-test, daca au asa ceva :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai masina EURO6, sau norme mai noi EURO6, poti circula linsitit in toate orasele europene.

In unele poti circula chiar si cu EURO5

Diesel, da.

Sunt interzise / sau au acces limitat / contra cost - taxe, masinile cu norme de poluare mai mici decat cele de mai sus.

Deci nu e chiar asa NEAGRA situatia :) 

Si asta DOAR in cateva orase mari din Europa...

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 deja multe tari, precum austria, olanda, UK au bagat limitari pentru acces in capitale sau orasele mari pt diesel, si euro <6. ce crezi ca urmeaza?

crezi ca vor fi singurele tari? crezi ca Germania va sta degeaba? 

https://europe.autonews.com/automakers/german-electric-car-sales-triple-2020

ia uite

https://www.cleanenergywire.org/news/thousands-diesel-driving-ban-infractions-german-cities

https://www.bavariannews.com/blog/2019/01/09/everything-you-need-to-know-about-diesel-bans/

mai sunt 9 ani pana aici

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/german-states-want-ban-petrol-and-diesel-cars-2030

deja Euro 5 e atacat de asta

https://medium.com/@blazej.kupec/german-cities-ban-old-diesel-cars-but-is-the-air-any-cleaner-f7d185021508

 

 

cred ca omul vrea sa gandeasca putin in avans, nu sa ia masina si peste 2-3-4 ani sa aiba surprize neplacute.

nu e neagra acum situatia...dar poti garanta ca va fi asa si peste 5 ani? 

producatorii deja opresc liniile de diesel (Dacia inclusiv)...

nicio miscare masiva nu se poate face brutal si pe moment, dar adu-ti aminte cum ti s-ar fi parut imaginea de azi cu electricele, daca ti-o prezenta cineva acum 3-4-5 ani.  

si daca iti spunea cineva acum 5 ani ca azi vor fi atatea masini electrice.

si ca intr-un 2020 cu scaderi masive de vanzari, electricele s au vandut cu cresteri masive.

doar un articol de luat in gand

https://www.ev-volumes.com/

https://europe.autonews.com/automakers/german-electric-car-sales-triple-2020

https://www.iea.org/commentaries/how-global-electric-car-sales-defied-covid-19-in-2020 

 

si la final, gandeste-te ca facem parte din UE si vor exista presiuni similare si pt RO. poluarea din orase trebuie redusa si BUC nu va face exceptie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW cu ultimele generatii de motoare diesel insisita pe ideea ca si dieselul poate fi curat, se speram ca de data asta pe bune, nu ca in cazul dieselgate. Si chiar cred ca poate fi curat, numai ca sistemul de control al emisiilor incepe sa devina foarte complicat si probabil mai putin fiabil pe termen lung. Toate astea se traduc in costuri mai mari de achizitie/operare si de la un punct incolo nu mai merita dpdv economic. Ramane de vazut cand va fi acest punct.

 

Momentan pana si in Germania 33% din masinile vandute in prezent sunt diesel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW a insistat si ca vechile motoare diesel pot fi curate.

Poate sunt de data asta, nu zic, dar legislatia o sa le interzica in orase, oricat de curate sunt, pentru ca genereaza particule fine, foarte periculoase pentru sanatate.

 

Tot mai mult, masina in oras devine privita nu ca un drept, ci ca un privilegiu, oricat de curata ar fi, cu foarte putine exceptii.

Separat de poluare (noxe, praf, praf de la cauciucuri si placutele de frana, zbomot, trotuare necirculabile, strazi periculoase, ), orasele pe care le consideram cele mai civilizate se indreapta catre transport in comun si alternativ, degrevand zone mari din oras si transformandu-le in zone pietonale, in care oamenii, nu masinile, se simt bine. Cum ar veni orasele sunt pentru oameni, nu pentru obiecte parcate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fun fact:

 

Daca Timisoara ar fi avut transport in comun ca Budapesta, eu as fi renuntat la masina.

 

Dar in momentul de fata, in Timisoara cu masina personala ajungi oriunde mai rapid si mai comod decat cu transportul in comun.

 

Am dat la reciclat o fosila si mi-am luat un EV in primul si in primul rand pentru modul in care se conduce. Restul avantajelor sunt doar secundare pentru mine.

Mi-am luat Volkswagen si nu Peugeot sau Opel sau Renault din acelasi motiv: tinuta de drum. Si spre norocul meu,  VW nu m-a dezamagit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut un model nou, Tour cu 5 locuri, pentru ca Tour avea doar 4 locuri.

Sper sa apara si la noi. Sa vedem si pretul.

image.thumb.png.e1e0b44c5a67546e3f5d6c5ed577cde9.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O intrebare, poate parea stupida.

 

Cat de mult si repede se duce din baterie, in momentul in care masina sta nemiscata, de exemplu, ma duc la aeroport si o las in parcare pentru 10-14 zile pana ma intorc din delegatie/concediu? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut masina nemiscata cu zilele, adevarat, nu am depasit o saptamana, dar nu am vazut o schimbare in procente a bateriei. In range nu iti pot spune pt ca rangeul se calculeaza in functie de multe si imediat cum pui contactul il recalzuleaza dupa temp de afara, setarea climei si altele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am platit avansul pentru un ID3  din stoc ( baterie 58kwh, 145 cp , pachet Life, culoare gri ) si acum astept inceperea programului Rabla . Am obtinut si un mic discount .

 Am o nelamurire o nelamurire legata de incarcarea pe AC. Va fi 7.4kw sau 11 kw ? Dealerul nu stia exact si asteapta un raspuns din partea importatorului.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!