Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Inca ceva: Base si Plus au difuzoare doar in usile din fata.

Doar MAX are difuzoare in usile din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Max are centuri ajustabile pe inaltime? ca pare ca nu ar fi, nu stiu daca mai sint masini fara asa ceva de ani buni...

 

WhatsApp Image 2020-09-27 at 13.23.52.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, stama said:

Apare in descrierea versiunilor doar pentru Plus si Max, deci modelul de baza nu are.

Și totuși atunci ce înseamnă în versiunea de bază "Faruri LED-reglare automata a distantei de iluminare"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NoCO2, am cautat pe net sa vad ce inseamna "Dynamic Light Assist" si am gasit asta.

 

Din cele scrise acolo, "Dynamic" e pentru blocurile de iluminare care au functie de cornering, asa cum e LED matrix-ul de pe Plus si Max. Pentru cele fara functie de cornering ca LED-urile de pe modelul 1st de baza, sistemul se numeste "Light Assist" pur si simplu. Ambele opresc automat faza lunga atunci cand observa masini pe contra-sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NoCO2adica are senzori și farurile se reglează automat sus-jos în funcție de incarcare.

 

DLA este Matrix. Este funcția care face posibila folosirea farurilor Led de pe Plus și Max ca faruri "Matrix" .

Eu, de exemplu, am pe Golf farurile care suporta funcția "Matrix" (se numește altfel dar ideea este aceeași) dar nu am DLA, așa că nu am nici funcția "Matrix"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, stama said:

Ambele opresc automat faza lunga atunci cand observa masini pe contra-sens

Oare este camera de pe varianta PLUS de rezoluție și performanță mai mare? Adică ar fi un avantaj pentru update-uri viitoare de soft care folosesc aceasta cameră. Sau eventual dacă la un moment va fi disponibil să instalez kit-ul de Open Pilot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu, in descrierea DLA sau LA de pe site-ul VW, se spune ca exista o camera care monitorizeaza traficul din fata si in functie de asta se opreste faza lunga cand viteza e mai mare de 60 km/h.

 

@NoCO2, ma indoiesc ca exista o camera de rezolutie mai mare pe Plus decat pe modelul de baza. In cazul ID3-ului, e foarte posibil ca sistemul sa se foloseasca de radar in loc de o camera video (radarul e folosit si pentru ACC si pentru Front assist - adica emergency braking).

 

@Rave, "Faruri LED-reglare automata a distantei de iluminare" nu se refera la auto-leveling. In descrierea versiunii ID3 1st de baza de pe site-ul din Germania scrie clar ca dotare <<Fernlichtregulierung "Light Assist">> adica control al fazei lungi "Light Assist"

 

Recomand folosirea Google Translate pe descrierea echiparii versiunilor 1st de pe site-ul din Germania pt 1st-uri.

 

Tip: nu uitati sa apasati butonul de "Konfigurieren" cand doriti sa vedeti datele pentru o anumita versiune de 1st. Datele sunt accesibile din link-ul "Serienausstattung" de pe pagina.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am priceput. se foloseste si de senzorul de lumini. nu cred ca masoara camera intensitatea luminoasa si dupa asta decide cand aprinde sau stinge faza lunga automat.

auto-leveling oricum au. nu se poate fara, ar orbi tot.  la orice denivelare ar fi jale pe contrasens.

pachetul HW de senzori (radar, lidar ce mai au) e acelasi. iar la vw nu prea e ca la tesla sa iti tot adauge functionalitati ulterior. bine, ca si la tesla se poate discuta cat de bine sunt implementate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DLA inseamna mai mult decat oprirea fazei lungi. Efectiv deseneaza un con de umbra doar in jurul masinii care se apropie si mentine faza lunga aprinsa.

 

Am avut pe Passat B7, pe Xenon. E spectaculos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi m-am trezit cu ideea sa achizitionez si eu un ID.3, adica un Plus (ca nu cred ca mai sunt disponibile base edition-uri).

 

Mai ales dupa ce am citit ca Enyaq nu prea se va face anul viitor (cica 27 000 masini pentru tot anul, ca se asambleaza doar in uzina Skoda din Cehia unde fac in continuare si celelalte modele termice si au capacitate limitata pentru Enyaq). Iar despre ID.4 am citit la fel lucruri nu prea imbucuratoare privind disponibilitatea. Cica toate ID.4 pentru Europa si SUA se fac in fabrica de la Zwickau alaturi de ID3, si exista cote pe tari. Sincer nu stiu daca sa cred dar am citit de 30 000 bucati de ID4 pentru 2021 pentru toata Europa! Oare sa fie toate celelalte ID.4 fabricate acolo pentru SUA iar VW se asteapta sa vanda mult mai multe ID.3 decat ID.4 anul viitor?

 

Dar inainte de a suna la dealer m-am uitat mai intai serios la versiunile de ID.3 pe configuratorul de Germania, si am facut comparatie cu cele 1st din Germania (si de la noi). Dupa comparatie, desi mi-ar placea sa am masina acum, nu imi convine ce obtin la un Plus comparativ cu ce as obtine din versiunile normale la acelasi pret sau un picut mai mult.

 

Mai intai, ce e super suparator la Plus (si 1st base edition), e ca nu are incarcare wireless pentru telefonul mobil, desi asta vine la toate versiunile standard din configuratorul de Germania (mai putin la cele "chele"). Ca trebuie sa te duci la Max pentru a avea asta pe un 1st e ridicol.

 

Alta surpriza neplacuta, este ca Max-ul in Germania vine cu pompa de caldura (!) pe cand pe Max-ul din Romania nu. Iar asta cand pe un neamt Max-ul il costa (48 734.62 EUR) mai putin decat pe un roman (49 617.05 EUR)! (preturile sunt fara nici un bonus pentru achizitia de EV, nici la noi, nici la ei; e drept ca TVA-ul e de 16% la ei fata de 19% la noi, insa).

 

 

Pentru cine vrea un rezumat, iata cam care ar fi preturile si diferentele. Eu am luat in considerare turcoazul ca vopsea (740.85 EUR), si rotile de 18" (638.49 EUR) la optiuni. Nu am bifat pachetul Silver (e linia aia cromata de sub plafon si sticker-ul de pe pilonul din spate) (477 EUR), covorasele textile (107 EUR) sau incarcarea de la retea de 220V (170 EUR) care vin in standard pe 1st-uri (base edition-ul nu are pachetul Silver).

 

Life-ul e un 1st base edition, fara pedale Play/Pause, covorase textile, incarcare de la retea de 220V, dar cu incarcare telefon wireless

Business-ul e un 1st Plus, fara pachetul silver, covorase textile, incarcare de la retea de 220V, control bi-zonal al temperaturii, dar cu alarma, si incarcare wireless pentru telefon

Family are in plus fata de Business controlul bi-zonal de pe Plus, compartimentul variabil din portbagaj si plafonul panoramic de pe Max

Tech are in plus fata de Business plafonul panoramic, sistemul de sunet cu 6+1 difuzoare, HUD-ul si Travel Assist + celelalte sisteme de asistenta de pe Max

 

1st   38 986,72 EUR | 38 188.29 EUR Romania

1st Plus 44 835 EUR | 43 901.48 EUR Romania

1st Max  48 734.62 EUR | 49 617.05 EUR Romania

 

Life (ACC, Infotainment, Comfort) 37 787 EUR + roti & vopsea 39 167 EUR

Business (ACC, Infotainment, Comfort, Asistenta, Design, Stil interior) 41 287.22 EUR + roti & vopsea 42 666.13 EUR

Family (ACC, Infotainment, Comfort Plus, Asistenta, Design Plus, Stil interior) 42 305.22 EUR + roti & vopsea 43 685.21 EUR 

Tech (ACC, Infotainment Plus, Comfort, Asistenta Plus, Design Plus, Stil interior) 43 680.32 EUR + roti & vopsea 45 059.66 EUR

 

Ca optiuni disponibile pe toate (dar pe care eu nu le-am ales) avem:

+ stil exterior Silver (lina de crom si sticker-ul) 477 EUR

+ covorase textile fata si spate 107 EUR
+ cablu incarcator retea 220V 170 EUR

+ heat pump 1243 EUR

 

Problema mea e ca Business are tot ce vreau din Plus dar e mai ieftin decat el, si are si rotile care le vreau, cele de 18".

Family are si plafonul panoramic care mi-ar placea pentru ca face interiorul mai luminos, si tot e mai ieftin decat Plus!

Iar Tech are tot ce vreau chiar din Max, si e doar cu 1200 EUR mai scump decat Plus-ul.

 

Overall, cine a cumparat un 1st editie de baza a facut cea mai buna afacere, nu exista versiune pre-configurata care sa o bata la pret la aceleasi dotari, insa Plus-ul si Max-ul cer bani pentru elemente de design care nu conteaza deloc cand folosesti masina, poti alege o versiune pre-configurata cu feature-urile dorite la pret mai bun si au elementele de design disponibile ca optiuni extra daca chiar le vrei. Plus poti pune heat pump daca vrei.

 

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stama Nu inteleg rostul comparatiei! Daca era un Golf, poate... dar nu e ca si cum ai putea sa te duci si sa iei un Tech din Germania asa ca nu inteleg nici care este scopul, nici care este rostul acestei comparatii.

Asa putem sa comparam un ID.3 Max cu un Model 3 LR din SUA, ca parca sunt pe acolo pe undeva la pret. Dar la noi in tara se vinde una singura asa ca este egal cu 0 ca in nu stiu ce tara se vinde nu stiu ce masina in nu stiu ce varianta si aia ar fi mai ok. Fara prima de la stat nu cred ca ia nimeni in calcul achizitia acestei masini asa ca e aproape imposibil de luat din alta parte (si eu am avut mai multe Mac-uri luate din SUA tocmai pentru ca nu voiam sa dau cateva sute de euro in plus doar ca sa le iau din tara)
 

Da, si eu mi-as dori un Base cu camera si keyless (la restul pot face usor retrofit) dar nu exista asa ca nu ma obosesc sa cumpar deocamdata. Nu are sens sa umplu pagini intregi cu nemultumirea mea si cu modul in care VW "te forteaza" sa iei un Plus limitand niste dotari pe un nivel de echipare superior. Oricum, ideea este simpla...

 

In Romania asta avem deocamdata! Cui ii convine, sa cumpere! Cui nu, sa astepte variantele de serie ale masinii si apoi sa se hotarasca daca-i convine sau nu! Cui nu-i convine nici atunci, sa nu cumpere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rostul comparatiei este de a servi celor care se gandesc, ca mine, daca sa se orienteze acum spre un Plus sau Max, sau sa astepte pana anul viitor. Am folosit cateva ore din timpul meu pentru comparatie, si ofer informatia asta pentru a-i scuti pe altii sa foloseasca la fel de mult timp din timpul lor pentru a face ei comparatia.

 

Cu exceptia heat-pump-ului de pe Max, echipamentele de pe 1st Edition din Germania sunt acelasi ca in Romania, iar VW a spus ca aceste versiuni pre-configurate sunt disponibile pentru livrare rapida, deci sunt mai mult ca sigur fix versiunile care vor fi disponibile si pentru Romania. Putem verifica chiar acum acest lucru, comparand configuratia acestor versiuni pentru Germania cu cele din celelalte tari vest europene in care e deschis configuratorul (sunt o multime deja). Marturisesc ca nu am verificat insa, dar exista deja posibilitatea de a verifica.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e f util sa aflam ca sintem ofertati masini inferioare la preturi mai mari comparativ cu Germania. 

 

Chiar daca tehnic stim ca nu putem sa le cumparam de acolo ca nu putem lua subventia, iesirea asta de tipul "ia cine ii convine" mi se pare cam necolegiala si inutila.

 

Chiar acum imi spunea un alt coleg cate diferente calitate/dotari a obervat la niste golfuri si passat intre cele pt Ro si cele pt Germ.

 

Stama, nu stiu daca te ajuta, dar plafonul ala e groaznic vara, aduce si un pic de greutate in plus si modificari de setari pe partea de AC si incalzire (exista codari diferite pe modulele acestea la masinile cu plafon). Am avut passat cu trapa panoramica, si pot spune ca nu merita. Ce inseamna ca face interiorul mai luminos? 

 

Eu l-as taia de pe lista de dotati dorite si l-as pune la "de evitat"

Pretul pt heatpump de 1234 e fara tva probabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator, la ID3 plafonul panoramic vine cu cortina pe care o tragi cand vrei si nu te mai bate soarele. E mai luminoasa masina in interior pentru tot timpul anului, mai putin cele 2-3 luni de vara cand ne arde soarele.

 

Preturile pentru optiuni sunt toate cu TVA, un TVA de 16% insa, ca anul asta TVA-ul in Germania e de 16% ca ajutor in urma pandemiei. De la anul e din nou 19% si la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

7 minutes ago, detinator said:

Eu cred ca e f util sa aflam ca sintem ofertati masini inferioare la preturi mai mari comparativ cu Germania. 

 

31 minutes ago, stama said:

1st Plus 44 835 EUR | 43 901.48 EUR Romania

 

Aparent e mai scump Plus-ul in Germania decat in Romania, daca nu cumva sunt inversate preturile, la ceea ce sunt masini identice, asa ca afirmatia asta nu sta in picioare.

 

Ideea cu "masinile de Germania sunt mult mai bune decat ce se vinde in Romania" a fost demontata de multe ori si tot apare la intervale regulate. Da, din fabrica ies cu codul PR "Eastern Europe Market" dar asta din cauza ca toate modelele vandute in Romania sunt diferite, ca echipare, fata de ce se vindea in Germania. Iarasi revin la comparatia cu Golf-ul Highline care in Germania venea standard cu Xenon/Led si Climatronic, pe langa altele, in timp ce in Romania acestea erau optionale. Si nu, preturile nu erau la fel, erau mai mari in Germania cu fix cat costa toate optionalele...

 

Probabil o sa fie la fel si la ID.3 si o sa avem versiuni mai slab dotate decat colegii germani pentru a putea mentine pretul de achizitie la puterea de cumparare a tarii respective, adica mult mai mic lanoi decat in Germania. De aceea tot zic sa asteptam sa vedem listele de preturi si echiparile specifice tarii noastre, pentru ca s-ar putea sa difere total fata de cele din Germania.

 

Si da, imi mentin parerea, daca VW vrea sa vanda mai scump o masina mai slab echipata in Romania decat in Germania, cea mai buna cale de actiune este sa nu cumparam aceea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Plus-ul e mai scump in Germania. Am verificat de mai multe ori, dar chiar asa e.

image.thumb.png.b50c15ff6bac477cdb489900882a27e8.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca mai multi au facut comparatie de dotari si preturi ID3 1St Edition vs. variantele "de serie" Fast Lane (Life, Business, etc) si nu iese mare afacere cu 1St Edition.

 

1St Edition merita doar daca te grabesti sa cumperi masina acum:

  • te grabesti sa prinzi Rabla Plus, te gandesti ca poate la anul nu o sa mai fie
  • ai o masina veche si trebuie sa o schimbi
  • nu ai masina si ai nevoie relativ urgenta de masina

 

Eu personal m-am incadrat la primele 2 conditii. Masina mea veche ar mai fi mers 5 ani, dar necesita urgent schimbat kit de ambreiaj+volant ca s-o mai pot folosi, iar reparatia ar fi costat cat jumatate din valoarea de piata a masinii.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1st totuși eu am luat in considerare si stația, si cei 600e. 

Pt voi nu e deal, sau...? Statia se poate vinde dacă ai deja...

 

Nici eu nu înțeleg rostul comparației cu Germania. Asa putem compara cu Tesla 3 in state si iar nu e ok.

 

Si nu, base nu mai sunt pe stoc doar dacă prinzi vreun dealer sa ju mai puna el una pt TD.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla de multe ori ca diverse modele de la diverse marci sa fie mai ieftine in UE decat la noi.

In alta ordine de idei eu am o problema in a accepta ca pentru a avea o electrica de dimensiuni compacte de la VW, care sa aiba dotarile masinii actuale, trebuie sa ma uit la un Plus sau chiar Max si sa ajung la 35000 - 40000 euro cu TVA, dupa scaderea bonusului. Masina are DLA, Dynaudio, camera, senzori, keyless samd si nu concep ca un model nou sa fie inferior ca dotari acesteia, dar diferenta de 10-15000 euro este imensa  si nu poate fi justificata sub nicio forma. Abia dupa ce va fi disponibil un configurator lucrurile isi vor mai reveni, cat de cat, dar mi-e teama ca trece si VW la linii de echipare ca asiaticii si atunci ajungi sa platesti pentru prostii inutile, daca iti doresti ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu doar asta. Dar zvonurile ar fi ca de la id4 pana si vânzarea ar fi online doar. 

Dar da..pt rapiditate si costuri se vor trece la pachete de dotări cu mici lucruri ce poți adauga. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uff, ce e asa greu de inteles. Prima linie din post e ca doream azi sa cumpar un ID3. Comparatia e pentru cine vrea sa ia un ID3 cu livrare acum (adica un 1st) sau un ID3 cu livrare anul viitor (adica o configuratie). Pentru cine cumpara acum un 1st nu se mai da nici o statie de incarcare, iar despre credit nu stiu. Deci ce se poate compara este pretul de lista pentru 1st cu pretul de lista pentru configuratiile normale.

 

Iar comparatia este intre preturile din Germania intre versiunile 1st si cele normale. Am comparat mere cu mere zic eu (preturi de Germania cu preturi de Germania). Exista o diferenta de pret intre versiunile normale si cele 1st care se explica prin faptul ca cele normale nu vin cu toate echipamentele de pe nivelurile de 1st, ci doar o parte. Iar asta permite cuiva sa aleaga o versiune pre-configurata doar cu echipamentele care ii convin, la un pret mai bun decat daca ar lua la pachet mai multe pe un 1st.

 

Pe langa asta am aratat si cum sunt preturile din Germania pt 1st relativ la cele pentru Romania. E singura comparatie de mere cu pere, dar am zis ca e util de vazut cum sunt preturile intre cele doua tari pentru masini cu fix aceleasi echipamente pe ele, mai putin Max-ul care are pompa de caldura la nemti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abu, nu iau. M-am gandit si stiu ca ma va macina regretul ca nu am fix ce vreau eu intr-o luna sau doua cand se termina de vandut 1st-urile alocate pentru Romania si se deschide configuratorul. La urma urmei, nu cumpar masina doar pentru un an. Bine, asta inseamna ca voi avea de asteptat cateva luni, pana prin martie cand se da din nou drumul la Rabla+ daca avem noroc. Sunt de acord cu motivele expuse de kolfleading ca sa iti iei acum ID.3.

 

Mai e ceva, la anul apar si alte modele electrice precum C4 electric, Ioniq 5 sau Mach-E. Deja Ford a anuntat reducere de pret la Mach-E, i-a surprins pretul de debut la ID.4 si trebuie sa fie competitivi. Preturile mari la electrice de acum chiar par a fi din cauza lipsei competitiei. Kona EV creste si ea in dimensiuni, o fac mai lunga ca nu concureaza bine cu ID.3. Plus eNiro apare intr-o noua generatie, a 4-a. Poate scade si pretul la eNiro, ca daca vrei sa o optionezi acum sa fie macar la nivel de Kona, ajunge eNiro la pret de Tesla si nu e Tesla. Sincer, daca pretul la eNiro nu ar fi cel care este acum in Romania, as lua una si am terminat cu asteptarea. Dar e la pret de "va rugam, nu cumparati, trebuie sa le vindem in alte tari". Daca am trait atat fara electrica, voi supravietui inca jumatate de an fara, si am si ocazia sa vad ce apare nou.

 

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!