Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje umede (DQ380, DQ381, DQ500)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Incerc sa identific tipul cutiei de pe masina mea. Dupa cateva cautari in online am aflat ca poti gasi un cod in cartea de service sau in zona rotii de rezerva.....doar ca am ceva probleme cu interpretarea. Ma puteti ajuta? Ma intereseaza problemele specifice ale cutiei pentru ca simt ceva vibratii in D2 la viteze foarte mici si ceva cloncanit cateodata (aici nu am reusit sa replic eroarea).

 

Multumesc

IMG_9830.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Skilltester ai 1.4CZEA, asta vine cu DQ200. Adica ambreiaje uscate.

 

Codul cutiei e QHW

 

 

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

speram sa fie totusi umede avand in vedere ca am 240 cuplu....dar se pare ca nu. deci probabil am aceleasi probleme ca toti posesorii de DQ200 :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru clarificari baieti. O sa merg la reprezentanta in vreo 5000km si acolo voi afla verdictul. Masina, in afara de cloncanitul pe care-l aud cateodata, schimba foarte ok vitezele si nu am erori in bord. Singura problema e usoara trepidatie cand e in D2 la viteze foarte mici(ambreiaj patinat). Am descoperit recent si un zgomot dubios al "actuatorului" care se aude atunci cand intra si cand iese din 2 cylinder mode. Am mai cautat pe forumuri si am aflat tot felul de povesti despre asta. Revin cu mai multe detalii cand voi avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o discutie cu un mecanic, care sustine ca la BITDI-uri, cu DQ500, filtru de ulei al cutiei nu se schimba decat daca se da jos cutia, filtrul fiind foarte greu accesibil la aceste motoare ( motorul fiind mai inghesuit decat la restul modelelor care sunt echipate cu DQ500 de ex ). Acelasi lucru l-am gasit si pe discutii pe forumuri din Germania. O fi adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut  urmeaza schimbul la cutie dsg7 DQ500 Tiguan cat ulei intra in cutia asta si ce cod are pe original? Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il schimbi tu personal? Altfel nu inteleg de ce nu ar stii persoana/service-ul la care schimbi, aceste detalii. Acestea se vad usor in ETKA/ELSA si cine face astfel de operatiuni ar trebui sa stie. Daca nu stie, nu te duce acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterescugabriel

Ma poate ajuta cineva daca cod-ul cutie ST7 : 0DL  3000  13H    7 speed dual clutch gearbox for four wheel drive ar insemna cutie DQ500 ? Vorba de un Audi Q3 2.0 TSI 190CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/21/2020 at 11:21 PM, philip67 said:

Salut  urmeaza schimbul la cutie dsg7 DQ500 Tiguan cat ulei intra in cutia asta si ce cod are pe original? Merci

Ai avea nevoie de 6 litrii. Intra 5.5 daca scoti si uleiul de la mekatronic. Fara sa umblii la busonul de la mekatronic ar intra 4.5 deci ar trebui sa cumperi 5 litrii. Pretul este de pana in 100 lei/litru pe original. Mai iti trebuie fitrul de ulei si o saiba noua din alama pt buson, este bine sa pui saiba noua ca sa etanseze perfect. Se gasesc si astea. Eu am cumparat de la un magazin de profil unde faci comanda online (nu pot posta numele aici). Uleiul are codul G052182A2. Filtrul de ulei face 19 lei pe aftermarket (MANN) sau vreo 50 pe original.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am un Tiguan 4 motion , 2.0 TDI, 136 cp, modelul facelift 2012 cu DSG 7 insa sunt nedumerit la un aspect: Am cercetat pe forumuri si peste tot ca sa aflu ce tip de cutie am... Am ajuns la concluzia ca ar fi vorba de DQ 500. Mai departe, din specificatii, DQ 500 ar avea ambreiaj umed. Tot mai departe urmarind tutoriale cu schimbarea ambreiajului de la cutia mea, de asta data am cautat dupa codul pansonat pe cutie (OBH3011107) si am gasit cateva tutoriale in care se prezenta respectiva cutie insa cu ambreiajul "la vedere", deci uscat, nu umed... Pana la urma nu mai inteleg nimic, nici ce cutie am, nici daca e DQ 500, nici daca are ambreiajul uscat ori umed...?!? Daca ma poate ajuta cineva cu informatii exacte, iata VIN-ul masinii WVGZZZ5NZCW548936

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de viteze cf. seriei de sasiu este at 7 tr dq500 cu convertizor de cuplu avand ambreiaj umed (defectul lor major fiind pinioanele satelit care cedeaza si distrug inclusiv planetarele fata... grija cu greutatea sau daca ai carlig eviti supra sarcina)

cv.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dsg nu are convertizor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterescugabriel

Imi poate spune  si mie cineva ce cutie are dupa vin-ul masinii WAUZZZF38K1003192? DQ500 sau DQ381.
Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cautat dupa serie insa, ar trebui sa fie DQ381, cod motor DKZA

EDIT: Pe unele site-uri apare DQ500. Dealer-ul ce zice?

Modificat de tetea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterescugabriel

Doresc sa cumpar o masina noua cu aceasi motorizare. VIN-ul este de la o masina de pe site-ul lor. Dealer-ul zica ca e S-tronic :)  am postat mai sus ce cod mi-a zis dealer-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sterescugabriel nu am decodat vinul in etka, dar l-am bagat si vad posibilitatile de cutii pe acest model.

Daca masina este  quattro atunci codul cutiei este 0DL si din ce observ ar fi DQ500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa ce am tot periat forumuri, inclusiv de pe afara, inca nu am gasit ceva similar cu problema mea.

 

Detin un Tiguan 2012 facelift 4 motion 2l diesel 140 cai, DSG7 umed. De vreun un an si jumatate am sesizat un zgomot ca de rulment (un huruit) in sarcina in treptele 6 si 7 dar la turatii mici. De exemplu, in a 7-a de la 70 la 90-100. Zgomotul nu se manifesta decat in sarcina, si pe masura ce se urca in turatie, dispare. Nu se modifica la viraje, am si schimbat un rulment pe fata dreapta fiindca zgomotul parca de acolo ar veni (desi mie imi suna mai curand central). Cand iau piciorul de pe acceleratie, liniste.

De smucit nu pare a smuci cutia, schimbarile sunt line, mai curand pe treptele inferioare sa fie o senzatie de smuceala - dar foarte putin perceptibila, daca nu stai sa te uiti dupa ea nu e deloc evidenta.

 

Zgomotul este similar cu acesta: 

 

 

Am eliminat cardanul din ecuatie ( a fost refacut), am schimbat uleiul in diferentialul fata. Uleiul din cutie (banuiesc ca e DQ500 cutia) a fost schimbat la 55000 - in reprezentanta - si 88000 km. volant la 88000. Masina in momentul de fata are 98000 de km.

Ca sa nu mai iau prin eliminare, mi-am comandat cateva microfoane si intentionez sa le fixez pe cutie in zona ambreiajelor, dupa care mai in spate, pe diferential fata si in functie de ce iese, vorbesc la service. I-am pus sa imi dea scutul jos sa am acces mai usor.

 

Intrebarea mea este, s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?

Zgomotul este prezent dupa cum am zis, de vreun an si jumatate si nu a evoluat in intensitate. Nu am actionat pana acum fiindca nu am prea condus eu masina, acum s-a schimbat un pic situatia.

Toate cele bune!

 

Modificat de andreidumy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o inregistrare a zgomotului. In treapta 7 de la 1300 ture, accelerez in reprize de 1-2 secunde, de la 70 kmh. Microfonul se afla in spatele pedalierului, langa cremaliera. Pe acolo se aude cel mai bine. Pe dedesubt capteaza prea puternic zgomotul aerului care trece pe sub masina.

zgomot_acceleratia.mp3

Modificat de andreidumy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Am un Tiguan 2011 cu cutie automata DQ500 și în treapta a5-a se aude din când în când un cârâit, exact ca în acest video: 

Citind pe forumuri, cică aceasta problema s-ar rezolva cu un update software la cutie. Stie/recomanda cineva unde as putea sa fac acest update in București sau zona Galați? Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 7/10/2020 at 2:19 PM, acidone77 said:

Am avut o discutie cu un mecanic, care sustine ca la BITDI-uri, cu DQ500, filtru de ulei al cutiei nu se schimba decat daca se da jos cutia, filtrul fiind foarte greu accesibil la aceste motoare ( motorul fiind mai inghesuit decat la restul modelelor care sunt echipate cu DQ500 de ex ). Acelasi lucru l-am gasit si pe discutii pe forumuri din Germania. O fi adevarat?

Am si eu aceeasi intrebare, Allspace bitdi cu dsg7 DQ500, se schimba filtrul sau nu?

@acidone77 ai aflat ceva intre timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_act eu am schimbat filtrul cand am dat jos cutia pentru schimb volant.

Pe forumuri din germania ziceau "baietii" ca se poate schimba si la bitdi uri dar e mult de demontat pana sa ajungi la filtru.

Poate te ajuta @EEXCALADE cu mai multe informatii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!