Jump to content

Noul Audi A3 2020


optzeci
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Ma intereseaza sa aflu pareri obiective despre aceasta masina in cazul in care avem deja posesori ai noului A3 in versiune Sportback sau Limuzina. Intentionez sa o achizitionez probabil pe la inceputul anului viitor, dar un feedback de la posesori este binevenit, mai ales daca ati ales si cutia automata S-Tronic 7.

Orice informatie despre ceea ce va place sau nu va place, eventuale probleme aparute dupa achizitionare, sfaturi despre achizitionare, optiuni pe care le considerati utile sau chiar poze cu culoarea aleasa sau interiorul masinii, sunt binevenite.

Multumesc anticipat!

Modificat de optzeci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzi dar te-ai uitat un pic pe net la filmele cu noul a3? sunt ceva reviewuri.

o chestie ciudata la automata e ca nu are buton de auto hold, ceea ce mi se pare straniu pt o masina 2020 cu automata si frana de mana electronica. ai observat si tu asta?

din cate stiu eu in romania nu vine pana in august, deci nu stiu daca ar putea cineva sa fie deja detinator in conditiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de cum a fost configurata masina.

Optional: Audi Hold Assist  91,63 EUR  Sistemul este activat prin cuplarea unei taste si permite soferului plecarea confortabila din panta sau din rampa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

44 minutes ago, mandelu said:

auzi dar te-ai uitat un pic pe net la filmele cu noul a3? sunt ceva reviewuri.

o chestie ciudata la automata e ca nu are buton de auto hold, ceea ce mi se pare straniu pt o masina 2020 cu automata si frana de mana electronica. ai observat si tu asta?

din cate stiu eu in romania nu vine pana in august, deci nu stiu daca ar putea cineva sa fie deja detinator in conditiile astea.

Da, evident ca m-am uitat. Am fost si am si vazut-o live(in Franta insa) si am programat un test drive pentru 18 Iulie. Din pacate va fi pe manuala, deoarece automatele le vor primi abia in August si in August sunt eu plecat in concediu. 

Nu stiu daca Hold Assist e acelasi lucru cu Auto Hold. Am impresia ca la Audi erau diferite si intr-adevar la Auto Hold era un buton separat care activat, o tinea pe loc la semafor de exemplu, fara sa tii piciorul pe frana. Cel putin asa am avut la Q3. Hold Assist e pentru plecarea din panta/rampa. Poate le-au combinat intr-o singura optiune acum si cum sunt legate de frana de mana electrica, poate nu mai e nevoie de buton suplimentar. Nu stiu.

Nu stiam ca in Romania nu vor fi pana in August. Oricum topicul are sens, avand in vedere ca eu planuiesc sa comand abia prin Februarie anul viitor. Sper sa inceapa sa apara ceva proprietari pana atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Tu vorbesti despre Hill Assist, care este pt plecarea din rampa.

Audi Hold Assist este ceea ce altii numeste Auto-Hold.

http://www.auditech.org/acont-1450.html

Iar despre faptul ca intr-un review nu era aceasta optiune, e pt ca asa era configurata masina, nu ca aceasta nu exista.

Referitor la cutie, nu cred ca s-au schimbat prea multe fata de vechiul S-Tronic. Iar pt ca pe A3 motoarele au fost transversale, inseamna ca cel mai probabil va fi [aproape] aceeasi cutie DSG7 care se pune pe celelalte masini din grup. Lucrurile pe care le poti citi deja prin ariile tehnice de pe forum. 

Proprietari de acest ultim model nu cred ca sunt momentan, asteptam feedback de la tine dupa test-drive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la cutie, eu cred ca sunt ceva diferente, deoarece modelul de pe noul A3 este DQ200-7F. Intuiesc ca acel F de la final are o semnificatie, poate ca arata evolutia fata de versiunile anterioare. Ar fi interesant de aflat, daca cumva are cineva "inside info", ce schimbari aduce aceasta varianta de DQ200.

Un articol interesant referitor la cum au rezolvat anumite probleme existente pe DQ200 am gasit aici: https://www.quora.com/Have-the-issues-with-the-Volkswagen-DQ200-Automatic-7-Speed-DSG-transmission-been-fixed-now. Din pacate solutia gasita se pare ca a creat o alta problema:

" In getting the DSG to operate reliably without losing drive VW found that the dual clutch assemblies were wearing out too quickly. Thus there were increased costs to the company for changing clutch assembles that failed well short of their anticipated lifespan. Keen to mitigate these costs and the ensuing poor customer feedback they embarked on finding a solution. To do this they turned to some bright software engineers (I don’t know if they were the same ones who developed the diesel emissions cheating software) to fix the problem.
The solution was unbelievably simple. All they did was modify the software in the mechatronics unit to disengage the dual clutch assembly whenever an excessive wear condition was being experienced. Thus, with the engine no longer coupled to the gearbox there would be no wear and the projected life of the dual clutch assembly magically increased.

Unfortunately however with every solution comes another problem. You see, they didn’t bother to provide any enunciation to the driver that the clutch was about to disengage or had disengaged. The only time the driver knows what is happening is when the vehicle slows down. If the vehicle is driving up a slope it can even start rolling back down the slope; with the driver’s foot still on the accelerator. Sorry I forgot to mention, when the clutch disengages, the accelerator signal is cut-out. "

Sunt curios daca recent au mai facut si alte modificari pe aceasta cutie. Mie mi-a placut prea mult DSG-ul/S Tronic-ul, ca sa nu o vreau pe masina asta.

 

Modificat de optzeci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imbunatatire reala sau doar marketing, ramane de vazut.

Era evident faptul ca imbunatatiri sunt de la generatie la generatie.

Daca ai mai avut DSG/S-Tronic si ii stii comportamentul, n-are de ce sa nu fie bine pentru tine. 

Si ceva ce spun mereu, nici o cutie automata nu este perfecta.. pana la urma este programata de ingineri, condusa de fel si fel de soferi.. pe unii ii multumeste, pe altii nu. Pe mine nu ma deranjeaza ca merge subturat, altii sunt nemultumiti .. exemplele pot continua.

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ca te ajuta la etsi faptul ca pleaca primii metri electric, si poate uzeaza mai putin ambreiajele.

ciudat de audi hold assist, pe siteul audio.ro scrie cu totul altceva la descriere, zice de plecatul din rampa. probabil o greseala a lor.

personal imi place foarte mult noul a3 si interior si exterior, daca banii nu ar conta nici nu as concepe sa nu imi iau unul. problema e ca e mult mai scump ca un golf/leon si apoi mai vine si intretinerea. si as prefera sa nu fac precum tot felul de cunoscuti cu masini premium care isi fac serviceul numai pe la serviceuri dubioase, ca na, altfel preturile sunt foarte mari.

dupa ce faci drive-test te rog sa ne zici si noua cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, sNaKeyy said:

Daca ai mai avut DSG/S-Tronic si ii stii comportamentul, n-are de ce sa nu fie bine pentru tine. 

Am avut DQ500 pe Q3, pentru că era 2.0 TDI cu 380 Nm cuplu și nu aveau cum să pună DQ200 la cuplul ăla. Am fost super mulțumit și nu am avut nicio problemă cu cutia. Mi s-a părut cea mai mișto invenție. 

Cum DQ200 e cu ambreiaje uscate și are deja un istoric destul de prost, nu pot să fiu de acord cu ceea ce ai spus tu ?

2 hours ago, mandelu said:

dupa ce faci drive-test te rog sa ne zici si noua cum e.

Voi scrie câteva cuvinte. 

Mie mi-a plăcut live mai mult decât în poze. Oricum, mă dusesem să mă uit la A1, pentru că l-am avut pe cel din generația anterioară și mă gândeam că nu e cazul de mașină mai mare pentru ce am eu nevoie acum. Cum era și A3 expus, am intrat în el. Mi-a plăcut mult interiorul, chiar dacă am văzut review-uri pe net în care spun că au scăzut calitatea, mie mi se pare că arată mult mai bine decât generația anterioară și pare mai premium. Am ignorat clar A1, la care se vede că au pus mult mai mult plastic. Fețele ușilor față sunt acum de plastic, nu cum au fost la prima generație. 

2 hours ago, mandelu said:

ciudat de audi hold assist, pe siteul audio.ro scrie cu totul altceva la descriere, zice de plecatul din rampa. probabil o greseala a lor.

După ce am văzut link-ul pus de sNaKeyy și eu cred că e greșeală. Am mai văzut greșeli în configurator la noul A3. De exemplu la versiunea Limuzină te lasă să alegi barele longitudinale, care sunt doar pe Sportback. Am verificat pe configuratoarele din Franța și Germania și nu există la Limuzină. Și mai sunt și altele, te lasă să iei combinații de opțiuni care nu au ce să caute împreună. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DQ500 e o cutie foarte buna. S-a pus si pe Tiguan 177cp ... acum nu stiu sigur pe ce masini o mai gasesti.. cred ca pe BiTDI-urile de 2.0.

In cazul asta, mergi pe un motor mai "potent" (cand vor aparea, caci sigur vor veni si motoarele de 2.0 benzina daca vrei benzina) si nu-ti mai faci probleme cu fiabilitatea lui DQ200  Alt sfat n-am  

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gândit și la varianta asta. 2.0 TFSI va veni cu DQ381 cel mai probabil, ceea ce sună mai bine decât DQ200. Mai am timp până să decid pe ce merg. 

Modificat de optzeci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si mie mi se pare interiorul mai calitativ. sunt si chestii de gust, la anteriorul nu suportam gurile alea de ventilatie gen avion, dar la asta mi se par misto. in schimb la a klasse (tot gen avion dar altfel) mi se par superbe.

revenind la noul a3 imi place mult si cum se manevreaza climatronicul. iar cand apesi pe butoane fac un "tac" calitativ. iar displayul ala central se misca clar mai bine ca la g8 de exemplu. plus ca arata senzatie. si daca stai intr-un oras cu semafoare inteligente poti beneficia de functia care iti zice cu ce viteza sa mergi sa prinzi verde. si cat tine semaforul pe rosu. bine, in romania nu ar avea cum sa functioneze cand prinzi acelasi semafor de 3 ori dar ma rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 7/12/2020 at 11:03 PM, The_Ego said:

A3 nu are ACC (nici macar cruise control in standard), clima automata, nu are senzori de parcare..pana si cotiera reglabila fata este dotare de 158euro, nu are app connect.

Confirm. A3 s-line cu 1.5 tfsi s-tronic, la 32.200 euro pret de lista vine cu aer conditionat manual si fara cotiera. Deci cand incepi sa adaugi dotari zboara pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/9/2020 at 6:58 PM, mandelu said:

dupa ce faci drive-test te rog sa ne zici si noua cum e.

Am făcut ieri drive test cu noul A3 1.5 TFSI 150 CP cutie manuală și ulterior cu noul Leon cu aceeași motorizare, dar cutie DSG. Cu A3 am mers cam jumătate prin oraș, jumătate pe autostradă, cu Leon doar prin oraș, dar am avut și drum drept pe unde i-am putut da ceva talpă. 

Mi-ar fi plăcut să le pot compara direct, dar din păcate Leon-ul a fost echipare FR, care are suspensia mai joasă și mai tare, ceea ce pentru mine e neplăcut. Prefer o suspensie mai confortabilă, iar aici am fost foarte mulțumit de A3. 

Ca referință, ultima mașină pe care am deținut-o a fost un A1 1.2 TFSI 86 CP manual, iar înainte am avut un Q3 2.0 TDI 177 CP S-Tronic(ambele prima generație). 

Evident că față de A1 diferențele sunt mari, atât la calitatea interiorului, cât și în ceea ce privește motorizarea. Față de Q3 aș zice că mi-a plăcut parcă puțin mai mult noul A3 overall, chiar dacă are cuplul mai mic. Mi se pare că trage foarte ok motorul, fiind cu siguranță și diferență de greutate între A3 și Q3. În plus mi-a plăcut mult trenul de rulare, e foarte confortabil și silențios. Aș zice că puțin mai reușit decât la Q3. Interiorul mașinii îmi place mai mult decât la Q3-ul nou de exemplu. Se vede că este model lansat mai recent. Nu am avut parte de vibrații prin bord sau greieri din cauza plasticelor din bord/consolă. Ce-i drept și mașina de test-drive are cam o lună, deci fiind destul de nouă poate nu au apărut încă, însă mie mi-a dat impresia că se ține bine, chiar și când am luat ceva canale(din păcate nu am găsit gropi). Ca o paranteză, deși eu vreau S-Tronic, mi-a plăcut cutia manuală. E foarte precisă, nu agață nimic, intră perfect în toate treptele. 

Nu prea am ce să compar cu Leon, deoarece urăsc suspensia aia rigidă de pe FR. Pot doar să spun că mi-a plăcut că au pus shift-by-wire. E o chestie chiar drăguță și mult mai ușor de utilizat decât selectorul de pe Q3. 

Deci mă îndrept către un A3 cu S-Tronic, care în ofertele primite pentru configurația dorită de mine este cu 5K mai scump decât un Leon Xcellence, care aici este puțin mai bine echipat față de ceea ce am pus eu pe A3. Dar nu sunt diferențe foarte importante pentru mine. De exemplu Leon are climatronic pe 3 zone, în timp ce A3 are doar pe 2 zone. Pot trăi cu asta. 

Am scris ce am observat eu, în comparație cu mașinile pe care le-am avut sau testat. Nu știu dacă este de mare ajutor, dar dacă aveți întrebări, răspund cu plăcere în măsura în care am putut observa lucrurile despre care mă veți întreba. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Versus-ul inceteaza aici, aria aceasta este strict pentru A3. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insonorizarea cum ti s-a parut? la viteze mari mai ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca foarte buna, dar cum aici limita pe autostrada este 110 km/h, nu stiu cum s-ar fi auzit la viteze si mai mari, gen 130-140 km/h.

Mie mi-a placut. Nu pot sa zic ca se auzea deranjant nici curentul de aer care trece peste masina, nici trenul de rulare si nici motorul. Pare bine inchegata si destul de silentioasa in interior. Cum m-am suit in masina am dat volumul sistemului audio la minimum, ca sa pot auzi orice zgomot deranjant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite și un prim review al lui Bratu în care contrazice ce apare prin alte review-uri referitor la mișcarea ornamentului de pe bord și a consolei centrale.

Sunt de acord cu el referitor la consolă, aia chiar nu se mișcă. Ornamentul de pe bord are o mișcare ușoară dacă apeși destul de tare pe el, dar e posibil să fie intenționat făcut astfel, ca să nu capete greierași în timp. Ce-i drept, la drum nu a făcut niciun zgomot și nici nu pare să se miște în mers. Cum spuneam trebuie apăsat destul de tare ca să simți că se lasă în jos. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!