Jump to content

Cârlig de remorcare - Retrofit; Probleme & Discuții (Tiguan AD1)


ct_act
 Share

Postare recomandată

Retrofit la carlig OEM, pe scurt... si tot lung a iesit... :)))

In primul rand, avantajele unui carlig electric codat in softul masinii:

-          ESP trece pe modul remorca, cu posibilitate de franare selectiva a unor roti ale masinii pentru a stabiliza balansul remorcii (balansul cred ca este citit prin senzorii masinii ABS/ESP)

-          Carligul se pliaza si depliaza electric, se strange sub bara spate, nu se vede de afara cand nu este folosit, in unele tari nu e permisa deplasarea cu carligul extins fara o remorca;Dezactivare automata senzori parcare (doar cei din spate) – ii trece pe mute si nu ii afiseaza deloc

-          Portbagajul electric nu se mai deschide singur pana sus, nici din butonul de pe usa, nici din telecomanda, doar il ridica putin (1cm) pentru a preveni lovirea remorcii cu capacul; pentru deschidere trebuie utilizat butonul de pe hayon.

-          Marirea fortei la franare automata cand este folosit sistemul ACC cu remorca atasata (personal cred ca si frana de picior este marita, are alt zgomot la franare ori discurile/placutele mele sunt pe duca)

-          Replicarea lampilor pe remorca (nu am putut testa lampa de dat inapoi)

-          Dezactivare sistem start-stop cand este conectata o rulota pentru prevenirea deteriorarii sistemului de franare (zice in manualul carligului, probabil citeste semnalul de pe unul din fire, dar la un suport de biciclete functionarea start-stop s-a pastrat)

-          Dezactivare automata a lampii ceata a masinii cu remorca cuplata (pentru prevenirea reflectarii din remorca  catre directia inainte a masinii, ar da confuzii pentru cei ce vin din fata)

-          Masina este acum recunoscuta in sistem ca avand carlig din fabrica, modulul trailer apare si pe scanare cu obd11

-          Capacitate tractare 2500kg pentru bitdi – la alte motorizari trebuie citit in COC

 

Dezavantaje:

-          Pretul

-          Dezactivare Side si Rear Assist (doar am citit, a mea nu are asa ceva)

-          Functia de franare automata la obstacole in timpul manevrelor de parcare este dezactivata

 

Altele:

-          Sistemul de deschidere portbagaj din picior poate prezenta functionalitate redusa (la mine oricum mergea din an in paste si inainte, deci, nici o pierdere)

-          O data cu semnalizarea/avariile, clipeste si o lampa suplimentara pe bord

-          Logo-ul masinii apare cu remorca + setari pe navigatie pentru filtrarea drumurilor “cu remorca”

-          Priza VW este de 13pini, functie de remorca atasata este necesar un convertor la 7 pini cu pret infim.

-          Greutatea aditionala pe masina, cca 28kg

-          Carligul inlocuieste bara metalica initiala, se monteaza in locul ei, dispare locul de infiletare a carligului de tractare din trusa de scule

-          bara Rline este pre-decupata

 

Am dat si cateva poze cu dimensiuni, cotele masurate sunt peste valorile minime impuse de unii producatori (in imagine este un suport de biciclete).

Gasiti si poze de ansamblu aici.

Una peste alta, analizand cele de mai sus, integrarea cu CAN si sistemele de pe masina este masiva.

 

hitch1.jpg

hitch2.jpg

hitch3.jpg

hitch4.jpg

hitch5.jpg

hitch6.jpg

hitch7.jpg

hitch8.jpg

hitch9.jpg

hitch10.jpg

hitch11.jpg

hitch12.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo - un retrofit laborios, nu m-as fi gandit ca se apuca cineva de asa ceva. Banuiesc ca l-ai facut pentru suportul de biciclete ... eu am si suport care se atrana pe haion (si merge bine dar trebuie imbracate bratele in ciorapei sa nu frece pe tabla) si vreau sa iau si din alea de acoperis dar nu m-as fi incumetat sa pun carlig electric doar pentru bicle. Avantaje si dezavantaje ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Multumesc, Dragoș. 

Da, pentru cel de biciclete am făcut asta, Tiguanul e destul de inalt si e mai greu de pus bicicletele sus + riscuri de zgâriere. Cu carlig e suficient sa montez eu suportul, copiii aproape se descurcă sa pună singuri biclele, chiar le place si ii țin ocupați. ;)

Un suport cu bicle indiferent unde este pus, completează puțin imaginea de SUV.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Later edit pentru cârlig, dizertație pe baza datelor tehnice si a suporților de biciclete, poate ajută pe cineva, măcar nu pierde timpul cu căutări, daca nu, delete la postare...

- capacitatea de sustinere verticală a cârligului OEM este de 100kg masă statică.

- conform manualului, masa verticală statică ce poate fi susținută in consolă este de 75kg la 300mm depărtare de axul bilei si este singura informație pe care am gasit-o pe acest subiect legat de suportii de biciclete/bagaje cu prindere pe cupla sferică.

Mă refer la masa statică întrucât este cea considerată in referințele date de producători, cea dinamică este factorizată cu coeficienți de siguranță ce consideră suprasarcina din balans (oricum e treaba constructorului auto sa o determine).

In cele 75kg trebuie inclusă si masa suportului iar cei 300mm reprezintă distanta de la axul bilei la centrul de masă al întreg ansamblului suport+bicle.

Aplicativ:

- suport Thule 3bicle, masă de 18,9kg

- 3 bicle medii, cu mase de 14, 15 si 16kg inclusiv accesoriile de pe ele

- distanțele dintre bicle sunt de cca. 18-19cm iar suportul are 74cm lungime dar masă mai mare distribuită către față

Raport de utilizare in acest caz: 93,1% din cuplul maxim disponibil de 75kg x 0,3m (am calculat cu valorile exacte, nu le-am mai scris pe toate).

Concluzia, desi fabricantul suportului zice ca acesta mai sustine încă 1 biclă, practic masa si cuplul generate asupra cârligului (sa zicem in medie 15kg bicla + 2kg adaptorul) sunt depășite deoarece Usage Ratio ajunge la 141%, adică 41% peste capacitate, cu efect in deformarea cârligului urmată de aplecarea încărcăturii si de aici totul este domino. In manual zice chiar ca intră maxim 3 bucăți.

La o remorcă uzuală este valabilă limita de 100kg pe cuplă.

20200519_230402.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19.05.2020 at 18:55, vdragos a scris:

Bravo - un retrofit laborios, nu m-as fi gandit ca se apuca cineva de asa ceva. Banuiesc ca l-ai facut pentru suportul de biciclete ... eu am si suport care se atrana pe haion (si merge bine dar trebuie imbracate bratele in ciorapei sa nu frece pe tabla) si vreau sa iau si din alea de acoperis dar nu m-as fi incumetat sa pun carlig electric doar pentru bicle. Avantaje si dezavantaje ...

Eu sunt de parere ca mai bine cauti un carlig sh sau AM. Mi se pare mult mai complicat urcatul si coboratul bicicletei pe/de masina decat pe carlig. @Cristian iti poate impartasi experienta lui cu cocotatul bicicletei pe Ateca. Cu suportul pe carlig, e joaca de copii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Parerea mea personala este inversa, am renuntat la suportul de biciclete de pe carlig si am trecut la cel cu bare de pe masina dupa 2 zile in care am prins ploaie si tot ce era pe drum a ajuns in toate angrenajele bicicletelor. Este mai usor de manevrat suportul pentru carlig dar si mult mai scump pentru cine nu are carlig din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt avantaje si dezavantaje, la plafon sunt greu de urcat la SUV si crește mult inăltimea mașinii.

La cârlig nu prea mai contează mizeria de pe drum dupa o tură prin noroaie cu bicla (stil Prima Evadare cu niste ani în urmă, unde noroiul era pana la butucul roții), chiar e indicat sa nu urci noroiul pe plafon, mai ales cei cu panoramic.

La fiecare caz trebuie văzut in ansamblu, o solutie nu ii coafeaza pe toti. :)

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa protejezi bicicletele de intemperii/mizerie de pe drum, iei o husa pentru biciclete si ai rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

@ct_act Salut. Îmi poți spune unde ai montat cârligul? Am fost la dealer dar din păcate nu se descurca din ce am văzut, ca într-un final sa îmi spună ca nu prea au montat din cauza costurilor și a clienților care au renunțat văzând cât costa. Plus ca o dădeau de gard unde este codul de activare, în pachetul cu care vine cârligul, pe site, sa îmi aduceți d-voastră codul de activare etc. I-am rugat sa verifice și au spus ca mașina nu are pregătire, deci va trebui tras cu cabluri din bord pt instalația electrica.

Sau ar mai fi o varianta pt mine, sa pun after, cu demontare pe verticala și fără instalație electrica, folosind cârligul doar pt un thule hangon 3 bicle. Ce părere aveți? Cum sa fac? 

Modificat de AndreiCT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am pus la dealer, e pachetul OEM de retrofit, vine cu absolut tot, inclusiv codurile sunt scrise pe o broșură, codurile sunt unice, rămân valabile doar pentru masina pe care se initializează prima dată.

Din cei doi dealeri din CT, doar cardinal monteaza, cei de la darius habar nu aveau ce si cum se face, nici cat durează (mi-au zis 1 săptămână). Montajul fizic a durat 1 zi (la caroserii, apoi la electrică) inclusiv trasul firelor prin prag până in spate, iar codarea s-a facut a doua zi, mașina a ramas peste noapte la ei, deci 1 zi jumate in total.

Daca folosesti doar pt bicle nu merita tot deranjul/pretul, merge ceva decuplabil pentru ca nu vei folosi toata electronica aferentă si nici sistemele de asistență ale masinii când ai sarcină mare pe cârlig, dar atentie ca numarul masinii sa nu fie mascat de suport/bicle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mersi. Exact, cei de la Darius sunt total pe dinafară. Nu cred ca are nimic dacă cumpăr unul demonta pe verticala și îl instalez la celălalt dealer. Am luat-o de la darius. Iar ca soluție pt nr, ar merge probabil ceva de genul, fără electronica cuplata. 

light-board.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin offtopic, dar ca sa fiu echilibrat in aprecieri: Darius sunt buni pe vânzări automobile era o fată/doamnă acolo, exceptională, am avut discutii cu ea acum 2 ani.

Cardinal montează doar piese livrate de ei, dar deja deviem rău de la subiect, alte raspunsuri dau in privat. Spor!

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e. Sunt buni pe vânzări. La cârlig mi-au spus clar ca nu prea au montat și eventual sa renunț ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Andrei DoDo

Salut,

Aveti schema electrica si pinout de la cablaj? gen ELSA

Gasesc un cod de produs pentru cablaj/harness?

 

Multumesc,

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carligul ca produs vine cu tot cu cablajul lui care comandă motorul cârligului. 

Separat mai e un alt cablaj care vine din fața masinii prin pragul stâng până la modulul de comandă al cârligului.

Un search pe net cu codurile astea pentru un punct de plecare:

Cârlig 5NA803881F

Modul 5Q0907383N

Unele cârlige au avut recall, iar la unul sh nu vei sti din care model e si nici nu te va anunta nimeni dacă apare un alt recall. E motivul pentru care am montat nou OEM la dealer.

https://car-recalls.co.uk/recall/vw-tiguan-2016-2018-the-tow-bar-locking-mechanism-could-be-faulty/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Chirila Andrei Constantin

Salutare sunt tare interesat de subiect, aș dori să îmi montez și eu un cârlig pe al meu Tiguan, deși aș merge pe ideea unei piese la second-hand asta deși nu sunt convins dacă nu greșesc, am găsit mai multe variante care oferă și garanție de 15 zile pentru piesă, deși nu am găsit în postarea ta prețul operației care ai făcut-o la mașina ta, mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costul a fost cel oficial, variază de la un dealer la altul, nu l-am scris sa nu sperii lumea dar se găsește în cataloagele de accesorii, undeva pe la 8-9000lei, nu rețin exact, avantajul e ca l-au pus ei, garanția e tot la ei, apare în sistem la vw, recall-uri... etc.

Cârligul este util pentru cei care tractează des, eu îl folosesc la deplasări cu remorca pentru enduro de 2-3 ori pe săptămână, mai pui un peridoc, etc... biciclete mai rar în ultimul timp... sa nu uităm că masa remorcabilă pe bitdi este de 2500kg (cu frânare).

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!