Jump to content

Sisteme de Iluminat Exterior- Probleme si discutii (Golf VIII)


Andrei_72
 Share

Recommended Posts

AndreiSergiu1991

Oare sa conteze daca ai navigatie la masina sau nu? 

Cand am testat trial navigatia, pe ACC in cockpit imi arata mereu si benzile laterale cand intram pe autostrada, acum de cand nu mai am navigatia, nu mai arata decat banda mea :) Deci senzorii si camerele sunt capabile sa detecteze si sa randeze mai multe benzi, dar de cand nu mai am navigatia, ciuciu.

Ma gandesc ca poate e la fel si pe Matrix LED. Sa detecteze automat tipul de sosea pe care esti in functie de ce vede pe navigatie,

Edited by AndreiSergiu1991
Link to comment
Share on other sites

Am navigație.

Pe display nu arată și benzile laterale tot timpul, ci doar când este o mașină pe banda din stânga care nu vrea să se dea pe banda din dreapta, și o depășesc prin dreapta. ACC-ul încetinește la viteza mașinii din stânga, trebuie să accelerez manual.

Sau când depășesc o mașină de pe banda din dreapta, apare și acea bandă, apoi dispare.

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991

Exact, poate ca navigatia influenteaza si LED Matrix-ul cum influeteaza si ACC-ul. 

Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991
On 12/19/2021 at 10:06 PM, aroganta said:

Bun, pusa la 7.5m de perete, in linie cu cealalta masina ... Golf lumina cu 13cm mai jos :) Asadar am facut reglajele identice , am dat o tura prin cartier - toate bune. Este Imbus de 8, dar merge si cu PH1. A fost necesara o singura tura completa - toate bune acum.

 

Offtopic: A observat cineva ca atunci cand pui "avariile" bordul se face galben ?  :)

 

 


sunt doua imbusuri. Unul mai jos putin, ce face acela?

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu l-am observat pe acela. O fi imbusul pentru relgaj "stanga-dreapta" probabil.  Fie LED, fie matrix fie orice vrea el trebuie sa existe si un reglaj mecanic al blocului optic.

Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991

Eu cam asa le-am reglat dupa ce le-am ridicat cam 10cm. Nu luati in seama marcajele din stanga, nu sunt de la mine. Farurile bat cam cu 5cm mai jos fata de inaltimea farului in sine, la distanta de aproximativ 7.5m de perete .

IMG_8852-min.JPG

Edited by AndreiSergiu1991
Link to comment
Share on other sites

Cam asa si la mine. P.s: tot in parcare la Kaufland le-am facut si eu :))) erau marcaje identice

Link to comment
Share on other sites

Eu nu vreau decat sa spun ca sunt bestiale aceste faruri LED Matrix, am fost azi-noapte la drum si n-ai ce sa reprosezi (si si eu le am ridicate fata de cum au venit din fabrica, pt ca nu erau ok nici la mine). Faza lunga, faza scurta...extraordinar :) 

Te mai uiti si la colegii de drum si vezi ca nu se compara... :) 

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum sa va spun, dar eu trebuie sa mai trec o data pe la supermarket si NU pentru cumparaturi :)

Astazi a fost primul drum "pe afara" si pur si simplu cred ca daca verific frigierul il gasesc plin. Aparent la LED+ la o anumita viteza (cred ca undeva intre 50 si 70) se intampla doua chestii: dispare acel iluminat lateral (si nu discut de cornering sau "bad weather ligts" ci o lumina mai "dim")  si se ridica putin, dar putinul asta impreuna cu putinul meu manual rezulta radiografie pentru cei din fata.

 

Acum le-am pus ochiometric mai jos, dar am zis sa va anunt de patania mea.   Asadar daca v-a "spart" ochii  un VIII cu numere rosii .... nu ma inurati, eu eram.

 


Craciun Fericit!

Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991

Maine ies si eu la drum lung, vedem daca iau flashuri. Am imbusul cu mine in caz de ceva :)) Ti-au dat flashuri ceilalti soferi sau cum ti-ai dat seama?

Edited by AndreiSergiu1991
Link to comment
Share on other sites

Pai de pe contrasens m-au spart cu flash-uri,  iar cei care erau pe banda 1 si eu fiind pe banda 2 imi puneau avariile semn ca ii deranjez.

Dar este clar ca erau mult prea sus, la 130km/h pe autostrada practic nu mai vedeam cutout-ul, era departe rau. Asa in oras nu mi-am dat seama....

Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991

Le-am mai reglat iar acum si le-am dat mai jos cu vreo 5 cm.

 

Am o tura acum pe centura, si a fost ok, vad limita luminii pe asfalt, fara flashuri. 
 

Desi sunt mai sus decat erau din fabrica, dar tot mi se pare ca bat jos :)) 

Edited by AndreiSergiu1991
Link to comment
Share on other sites

Colegi atentie la reglajele manuale ale farurilor ! NU se fac fara salvarea setarilor in sistemul masinii in care se specifica unghiurile noi pentru pozitiile farurilor .  Ajustarea mecanica inadecvata  farurilor poate duce la pierderea basic setting de fabrica si va treziti cu erori pe adaptive lighting in anumite conditii . Atentie sa nu duceti rotitele mecanice la capatul cursei !  

Oricum la fiecare pornire isi face adaptarea, iar la X porniri revine singur la basic setting. 

 

Sunt multe criterii de care trebuie sa tineti cont  , presiune anvelope , cantitate combustibil rezervor,podea dreapta....etc 

Mai mult ->  pentru Golf 8  procedura include scula VAS 621 care este tester de lumina digital ( NU Analog) si se conecteaza direct in sistemul masinii pentru transmiterea parametriilor pe fiecare far individual

image.thumb.png.82d277a5d8bf6706dba976fd4bf005e5.png

 

image.thumb.png.3adca926a066fa8685ea224ba6229e0a.png

 

Planeitatea podelei se poate afla de pe modulul ESP , pe senzorul de inclinare  , acolo se verifica sa fie cu limita de toleranta 0.03% apoi se purcede la ajustarea farurilor ,  conform testelor facute pe Golf , o diferenta de 1 CM de planeitate  intre puntile fata/spate depasea limitele admise . 

 

image.thumb.png.8b457bd326a058ed0113b6e0bd66d997.png

 

Ce ati experimentat voi mai sus in urma testelor facute sunt urmatoarele

 

IN SOFT -  la momentul stationarii farurile sunt automat trecute in RESTING POSITION !  -  adica shutterele de MATRIX sau DYNAMIC(acelasi principiu) intra pe standBY dupa cum urmeaza: 

 

image.thumb.png.e55d7ddd2698310f76b5f230ca9b0ce8.png

 

Dupa stationare completa

image.thumb.png.0cbe825ecbaf6fb2af37713363ba0cf9.png

 

Voi ati facut setarile manuale cat farurile erau in Resting Position. 

 

Mai mult decat atat ->  Resting position se inactiveaza automat odata ce este pus in miscare autovehicolul  , iar la viteze mai mari de 60kmh-> 80-> 110  dupa caz si model auto,  farurile se ridica singure  cu X centimetri pentru a acoperi distanta minima ceruta de regulament pentru astfel de viteze. 

 

Presiunea anvelopelor este un factor decisiv si el , mai ales la puntea spate: 

image.thumb.png.cf5675b5115d8fe9ef9dc0db9e64f23e.png

 

Va rog sa tratati cu seriozitate si cu maxima responsabilitate reglarea farurilor , tinand cont ca sunt un factor important de siguranta rutiera nu numai pentru voi cat si pentru alti participanti la trafic. 

 

 

Masuratorile de baza recomandate pentru masurarea "Analog" ( mai sus am vorbit de Digital) :

Tinand cont ca presiunea anvelopelor este egala , suprafata plata si rezervorul 1/2    pasii sunt

- Se masoara 7.5 m de la centrul lentilei de iluminare la perete -  ATENTIE nu de la bara masinii -> conform imaginii. 

- Distanta X de la sol la lentila far trebuie sa fie egala cu X de la sol la linia de JOS a CUTOFF-ului

- De la linia de jos de la CUTOFF se scad 5 CM si aceea va fi pozitia finala 

faruri-1280x720.thumb.jpg.ae95225d77754f5f5fa3f4df239532fb.jpg

 

Mentionez ca setarile pentru "Analog" nu corespund parametriilor pentru faza lunga  AFS, Dynamic , Matrix , IQ.....etc 

 

Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991

Deci vor reveni la setarile din fabrica dupa cateva porniri? N-am primit nicio eroare pana acum.

Edited by AndreiSergiu1991
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca procedura presupune salvarea setarilor dupa modificare, eu cred ca se vor pierde. 

Link to comment
Share on other sites

Ca sa o dau putin mai pe intelesul tuturor, cum am reusit eu in sfarsit ca sa fie bine (si sa nu fie rau ).

Se ia una bucata teren drept si una bucata perete drept (la mine a fost parcarea de la Kaufland :).  Se masoara inaltimea de la asfalt pana la centrul lentilei  si se deseneaza acele doua linii orizontale pe perete. Se masoara 7.5m de la lentila farului (nu de la bara) pana la perete.  Se regleaza farurile astfel incat cutout-ul  sa fie pe linie (ca in poza colegului Doomy), apoi se masoara pe perete 5cm si se dau in jos pana acolo.

Dupa aceasta etapa cu masuratori exacte vreau sa va spun ca acum este excelent cum lumineaza. Nu mai deranjeaza, nu mai sunt "in jos" sau "in sus" ci sunt fix ce trebuie.

Edited by aroganta
Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991

Si eu am avut un drum extrem de lung pana la Cluj si inapoi, bat mult mai bine acum, fara sa deranjeze pe nimeni. Vedem daca revin la default, cum zicea colegul Doomy.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg ce problema aveti cu Matrix, pe faza lunga masina lumineaza absolut toate zonele intunecate. Daca le dati mai sus nu se va intampla nimic, in afara orbirii celorlalti soferi.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu citesti mesjele recente din topic, nu o sa intelegi prea curand ... 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Are idee cineva ce inseamna in  Car Setup -> Lights  acel  Light Assist  "Early, Normal, Late" ?   Am constatat ca senzorul meu de lumina e calibrat dupa stele, ca dupa lumina ambientala mai putin.

Astazi, 9:30 dimineata, soarele pe cer,  cerul senin .. ce mai .. o autentica zi de primavara.  Farurile pornite. Plec, ies pe "bulivar" .. se sting.  Ajung in spatele unui camion - zdrang! se aprind din nou.  Plecam , ajung pe la Unirii (stinse). Mai merge ce mai merg, la universitate putin norisor - iar s-au aprins.
Practic zici ca sunt cu bradul de craciun - mai ales cu grila aia minunata.    As putea sa le trec pe 'non-auto', dar parca nu as vrea acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

@aroganta pune-le pe Late. Ar trebui sa se aprinda cand e ceva mai putina lumina afara :D

Link to comment
Share on other sites

Pe Late este ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

M-am mai lovit de cateva limitari ale LED Matrix:

 

1. Uneori nu adapteaza corect faza lunga pe virajele mai stranse spre dreapta (nu ma refer la serpentine).

2. Masina nu pune deloc umbra pe masinile perpendiculare cu directia mea de mers, desi farurile lor sunt vizibile.

3. Nu pune umbra atunci cand farurile masinii din contrasens sunt mai slabe.

 

Sistemul are tot felul de limitari, deci nu e 100% automat. Uneori trebuie oprita manual faza lunga. La G8 e foarte puternica si e deranjanta de la distanta mare.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am matrix, dar cea mai mare problema pe care am intalnit-o cu un Passat cu matrix a fost ca nu detecteaza  TIR-urile de pe contrasens.  Si uneori nu detecteaza masina din fata chiar daca este la o distanta mica unde un LED ii poate face usor o radiografie soferului.   Daca nu este fix in fata (pe banda ta) nu ii face shadow.

 

Mi-a parut rau ca nu am matrix, dar non-matrix mi se par excelente si nu prea am batai de cap de astea.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!