Jump to content

Sisteme de Iluminat Exterior- Probleme si discutii (Golf VIII)


Andrei_72
 Share

Postare recomandată

AndreiSergiu1991

Mie imi lipseste la non-matrix faptul ca nu se ajusteaza in viraje unghiul farurilor (dynamic side assist, sau ceva de genul). In rest, asta cu umbrire si nebunii, mi se pare mai mult gimmick.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca nu au nici cornering daca nici adaptive nu sunt. Inca o dovada din pacate de reducere de costuri. Faruri medii LED care nu ofera lucruri care erau si pe xenonul de la G6/7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Cornering au astea Mid LED, dar e cornering care te ajuta la viteze mici (5km/h), la viteze mari (pe serpentine, 20-30 km/h) nu te ajuta in niciun fel.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Led MID are "cornering" facut cu niste leduri din interior, dar este relevant doar la virajele statice sau la viteze mici (cred totusi ca pana in 20km/h). 
Intr-adevar  e cutting cost ... masiv pe faruri. Probabil de costul ala au bagat baghetele luminoase in usi si in bord :(

 

Ce am observat la LED Mid:

 

 Farurile pe AUTO:  la viteze de oras exista un iluminat "lateral" facut tot din ledurile de corner, dar intensitate mai mica decat la corner.  Acel iluminat lateral dispare complet daca le trec pe manual faza scurta.

Tot ce-am observat, cu "Bad Weather ligts" inca exista un iluminat mai abundent la viraje semn ca mai sunt cateva leduri pe acolo doar pentru asa ceva.

 

Sincer nu-mi pare rau de faruri, cu toate ca legasesc putin mai "chioare" decat vechiul Xenon.  Pur si simplu nu-mi place cum imprastie lumina si mereu am senzatia ca sunt niste zone moarte.  Efectiv nu este uniforma pe sosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform configuratorului eu la LED Matrix am iluminare dinamica la virare. Dar am inteles ca sistemul se activeaza doar la viteze mari. Asa ca pe serpentine sunt inutile. Si nici luminile de cornering nu ajuta.

 

Acum nu stiu daca sistemul chiar functioneaza sau e doar marketing. Nu am observat nicio miscare a farurilor la viteze mari. Dar nu am fost nici prea atent la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miscare n-ai, ca lupele sunt statice  "stanga/dreapta".  Ce ar putea sa faca cu "matricea" ar fi sa ilumineze din zona de faza lunga  acele segmente de stanga/dreapta necesare la viraje.
la matrix chiar ar fi foarte posibil acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la id3 ai faruri care se si misca, la g8 nu mai ai. dar la cele mai multe modele sunt asa. aia cu farul care se misca implica si posibile probleme mai tarziu, e mai sensibil mecanismul ala. e mult mai simplu sa mai activezi leduri in matricea aia. dar nu stiu de ce nu vezi tu ca se aprind in plus pe viraje, ca din ce teste am vazut eu la g8 pe net se aprind vizibil.

ledurile nu sunt mai chioare ca un xenon, sunt chiar mult mai puternice, doar ca sunt orientate foarte in jos, si cum au cut-off-ul foarte agresiv, ca sa nu deranjeze pe cei de pe contrasens se vede super alb si dupa aia, foarte repede pe faza, scurta, complet negru. la xenon se mai imprastie din lumina si nu se face negru asa rapid. am testat si eu la un leaf pe led. pe faza scurta mi-era frica sa merg cu 80 pe drum national din cauza asta. daca sarea ceva din lateral si mai in fata nu aveam cum sa vad. ca de "capcane" imi e frica, masinile le vad oricum.

cred ca singura solutie e sa ridici foarte-foarte putin unde bat farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mandelu, pai daca urmareai cu o pagina in urma cam asta am facut si eu si colegul AndreiSergiu1991.  Din fabrica erau osbcen de jos si prin urmare le-am ridicat conform acelui ghid postat (ruleta, masuratori) si iata ca am 3500km si nu ma plang de faptul ca sunt proaste sau ca bat aiurea. Pur si simplu mie personal nu mi se pare ca sunt uniforme pe asfalt, atat. Dar in rest sunt exceptionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe carosabil negru, mi se par LED-urile la fel de slabe precum xenon-ul.

On 11.02.2022 at 18:08, mandelu a scris:

la id3 ai faruri care se si misca, la g8 nu mai ai. dar la cele mai multe modele sunt asa. aia cu farul care se misca implica si posibile probleme mai tarziu, e mai sensibil mecanismul ala. e mult mai simplu sa mai activezi leduri in matricea aia. 

 

Sa fim serios ca lupa adaptiva este implementata de pe vremea xenon-ului la Golf 6 si nu au fost probleme cu ea, deci nu vreo problema de fiabilitate, ci de cost cutting.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Pe G8 n-au mai pus nici spalator de faruri... :)) Dupa un drum lung in conditii de zapada/mizerie pe asfalt nu mai vezi nimic noaptea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii sigur ca nici pe Xenon nu puneau daca nu erau obligati de lege 😛. De exemplu, Audi A4 B9 in varianta de baza are faruri cu Xenon fara spalatoare pentru ca are becuri de 25W in loc de cele conventionale de 35W. Tot ce trece de 2000 de lumeni are nevoie de spalatoare, posibil ca Matrix LED-ul sa fie mai puternice si sa aiba spalatoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru conditii de iarna, nu te-ar ajuta cu nimic spalatorul de faruri. LED-urile emit mult mai putina caldura decat Xenon sau halogen, din aceasta cauza, daca pui mana pe ele, dupa o perioada de folosinta sunt reci (pe exterior), astfel ca atat zapada cat si gheata, tot acolo o sa fie, nu o sa se topeasca.

 

Pe masina de servici, Superb 2019, am Xenon cu AFS. Nu se compara cu un LED adaptiv sau matrix, sunt mult in urma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, The_Ego said:

Pe carosabil negru, mi se par LED-urile la fel de slabe precum xenon-ul.

Sa fim serios ca lupa adaptiva este implementata de pe vremea xenon-ului la Golf 6 si nu au fost probleme cu ea, deci nu vreo problema de fiabilitate, ci de cost cutting.

si e o problema de cost cutting si la bmw mercedes si restul? ca si la ei au asa, nu pe toate modele evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu La BMW, ca aici stiu, ai LED simplu (static, fara functie adaptiva si spalator de faruri), LED adaptiv (cu miscare stanga-dreapta, sus jos si spalator de faruri) iar de la seria 3 in sus ai si Laser (adaptiv si cu spalator). De la seria G, s-au scos farurile pe halogen.

 

E valabil cam la toate marcile, unde ai LED standard (becul cu halogen e practic schimbat cu LED), fara nicio functie si mai sus in gama ai LED Matrix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum cost cutting-ul e la toate marcile, nu a descoperit VAG nimic. 

Spalatorul este mandatoriu (sau era?) in functie de luminozitate, cum s-a scris mai sus. Golf 8 nu are spalatoare nici la matrix in standard, asa ca putem presupune ca nu trec acel prag de luminozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/11/2022 at 4:02 PM, aroganta said:

Ce ar putea sa faca cu "matricea" ar fi sa ilumineze din zona de faza lunga  acele segmente de stanga/dreapta necesare la viraje.

La ultimul drum m-am uitat mai atent la faza lunga si ai dreptate, se aprind suplimentar niste LED-uri din matrice. Dar e degeaba, ca zona de faza lunga e prea ingusta si nu acopera soseaua pe viraje mai stranse. A nu fi inteles gresit, farurile LED Matrix de pe Golf 8 sunt foarte faine, dar le lipsesc cateva lucruri. Au redus costurile de unde nu trebuia.

 

Si mie imi lipseste spalatorul de faruri. L-as fi cumparat ca extraoptiune daca era disponibil. Dar macar am o banda luminoasa inutila in grila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991
33 minutes ago, Luciosu said:

pentru conditii de iarna, nu te-ar ajuta cu nimic spalatorul de faruri. LED-urile emit mult mai putina caldura decat Xenon sau halogen, din aceasta cauza, daca pui mana pe ele, dupa o perioada de folosinta sunt reci (pe exterior), astfel ca atat zapada cat si gheata, tot acolo o sa fie, nu o sa se topeasca.

 

Pe masina de servici, Superb 2019, am Xenon cu AFS. Nu se compara cu un LED adaptiv sau matrix, sunt mult in urma


Eu cred ca m-ar fi ajutat, nu e vorba sa topeasca gheata, ca daca le speli constant din 10 in 10 minute, tot e mai bine decat deloc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au redus costurile la tot ce au putut, chestii utile si chestii inutile.  Au redus costurile, dar au crescut preturile - democratie.

Parerea mea personala este ca daca renuntau la discoteca aia din interior (care vad ca este trend 2021-202x) cu luminite, leduri, benzi, prostii, puteau sa faca R&D pentru soft ca sa iasa mai bun; puteau sa investeasca in alte sisteme.

 

Dar au bagat leduri si benzi de 400 euro si au scos un telescop de capota de 30 euro.  Si da, subscriu pentru grila aia mizerabila - eu am deconectat-o dar se umple de erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, rrobertt said:

La ultimul drum m-am uitat mai atent la faza lunga si ai dreptate, se aprind suplimentar niste LED-uri din matrice. Dar e degeaba, ca zona de faza lunga e prea ingusta si nu acopera soseaua pe viraje mai stranse. A nu fi inteles gresit, farurile LED Matrix de pe Golf 8 sunt foarte faine, dar le lipsesc cateva lucruri. Au redus costurile de unde nu trebuia.

 

Si mie imi lipseste spalatorul de faruri. L-as fi cumparat ca extraoptiune daca era disponibil. Dar macar am o banda luminoasa inutila in grila...

pai pe viraje stranse ma indoiesc ca ar functiona oricum. ca faza lunga la matrix la sub 60 nici nu se aprinde. la viteze mici ti in viraj nu ti se aprinde  proiectorul de ceata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care proiector de ceata ? La Golf 8 (non R) si doar de la LED PLUS (am impresia ca la basic led nu exista)  sunt integrate in faruri niste leduri suplimentare care lumineaza perimetral si au functie de corner la viteze pana in 40 (am vazut ca merg pana pe la 33-36km/h). In plus sunt numite "bad weather" si da, lumineaza pe lateral destul de frumos cand sunt aprinse. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu, faza lunga automata de la LED Matrix porneste incepand cu aproximativ 30 km/h daca e intuneric. Dar poti sa o pornesti oricand manual. La viteze mici se aprind luminile de cornering, dar alea te ajuta doar la viteze foarte mici. Raman zone intunecate.

 

Din filmulete vazute pe internet farurile LED Matrix de la ID3/ID4 sunt superioare farurilor de pe Golf 8. Miscarea farurilor stanga-dreapta ajuta mult in viraje stranse la viteze mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal nu pricep cum sa ai viraje stranse si viteze mari in aceeasi propozitie, dar in fine. la mine viraje stranse inseamna viraje care te obliga la viteze mici ca altfel iesi in decor. moment in care sansele de accident cu ceva ce nu vezi ca nu vireaza farul destul, sunt mult mai mici. ce vrei, sa vireze farul vreo 100 de grade? imposibil.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma refeream la viteze foarte mari, ci la viteze de 20 - 30 km/h, ce permit intrarea in viraj in deplina siguranta. La viteza aia mi-as dori ca farul sa se miste in stanga si in dreapta pentru a acoperi toate zonele intunecate. Cand voi avea posibilitatea voi incerca sa filmez pentru a exemplifica ce am scris mai sus si pentru a nu fi inteles gresit.

 

Cum spuneam si mai sus, farurile LED Matrix ofera o vizibilitate excelenta in timpul noptii. Sunt multumit de ele. Dar au mai multe limitari.

 

Si e mult marketing. In configurator scrie ca Matrix LED au iluminare dinamica la virare. Credeam ca asta inseamna faruri ce se misca, cum e la masinile din generatia anterioara si la unele masini din generatia actuala. Dar asta e, se taia costurile si eliminand lucruri utile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana in 35km/h se aprinde iluminatul de viraj. Cel putin la mine pe Led Plus.  Am sa fac un filmulet demonstrativ numai ca sambata intrucat pe stradutele din spatele blocului unde s-ar vedea efectul este riscant sa iau viraj cu 30 :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat, la Golf 7.5 exista si iluminare ''cornering'' si iluminare dinamica (eu am DLA - denumit acum matrix). Pe viraje e o placere sa mergi noaptea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!