Jump to content

Sisteme de Iluminat Exterior- Probleme si discutii (Golf VIII)


Andrei_72
 Share

Postare recomandată

In acest topic se vor discuta toate subiectele legate de sistemele de iluminat din exterior pentru Volkswagen Golf VIII.

In aceasta categorie pot intra:

  • Faruri;
  • Stopuri;
  • Semnalizatoare;
  • Puddle lights;

etc.

 

Prima postare ii apartine lui @IRONICK :

 

image.png.a3a138d7224bd9b90d8b7ab374311d5a.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru ca orice discutie sa aiba o baza de start, sa pun cateva diagrame exmplu cu modul cu lumina trebuie sa fie 'imprastiata' pe spatiul carosabil si ce parti ale reflectorului sunt folosite.

Exemplu de reflector pentru led:

diagrama_reflector.jpeg

patern00.jpg

patern1.png

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Inteleg ca sunt 3 sisteme de faruri pe G8: faruri led, led top si led matrix.Care e diferenta intre ele?Evident ultimul e cel mai performant....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. faza de intalnire si faza lunga pe tip reflector

2. faza de intalnire pe tip proiector (cu lupa) si faza lunga pe tip reflector

3 . multi led cu lupa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea imi e clar. deci intre 2 si 3 exista diferente dpdv hardware? pentru ca din configurator si din ce a mai zis VW se deduce ca de la led top la matrix poti face upgrade ulterior achizitiei masinii, si asta o faci fara sa iti mai modifice ceva fizic acolo, deci deduc ca ar fi doar o chestie de soft. dar asta presupune sa ai totul la nivel hardware preinstalat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur cred ca trebuie si hardware facuta modificarea de la top led la matrix led...Sau, sa ne lamureasca cineva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca un producator isi permite sa puna pe o masina un hardware fara sa fie folosit.

Preturile pentru cele 3 tipuri de faruri fara modulul de alimentare:

550Euro

1030Euro

1230Euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concret: trecerea de la top led la matrix led ce presupune ca si costuri si modificari, de exemplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Un mic test, comparatie intre 3 tipuri de surse.

1: HID proiector = 61,500cd at (0.5, -0.3)
2: Proiector = 61,500cd at (0.5, -0.3)
3: LED proiector = 59,500cd at (0.5, -0.3)

Pozele au o expunere mai mica pentru scoaterea in evidenta a hot spot-ului.

Modul cum lumineaza pe un perete:

00.thumb.png.17aeb9bfeb2f4b128b8c0ddede76d53f.png

Translatarea luminii de pe perete in lumina pe drum:

01.thumb.png.774c30da062eb52753eba2f220f64183.png

Comparatia intre ele:

02.thumb.png.58261e2e04fa68fa47903a800d1c10e8.png

Si cel mai important:

04.thumb.png.7880980bae63c6fd02cd5aead0b961ea.png

Ideal:

05.thumb.png.b955a9f4e414bb17f83b33ec07abbb6f.png

Se vede foarte bine ca hid-ul face doar lumina mai multa, nu neaparat mai de calitate. Modul cum o focalizeaza este foarte prost si nu este cu nimic mai buna ca a unui bec standard intr-un proiector.

Nu distribuie lumina constant pe drum, face doar un punct luminos in partea centrala. Sunt multe faruri cu reflector normal care distribuie mult mai bine lumina pe suprafata drumului.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
AndreiSergiu1991

Ar fi mers niste spalatoare de faruri... dupa un drum Bucuresti - Brasov - Retur in care a fost ud+murdar pe jos, abia mai vedeam pe faza scurta ceva, erau farurile aproape mate! :))

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de faruri... am LED Plus si mi se par ca bat foaaaarte jos. Oare daca le dau o tura din imbus in sus le zapacesc sistemul de autoreglaj?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Si mie mi se par ca bat jos, tot led plus am si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai autoleveling posibil sa iti treabuiasca tester daca vrei sa le ridici mai sus. Daca au reglare manuala, nu ar trebui sa ai nevoie de altceva in afara de imbus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Au reglare automata. Ma indoiesc ca se poate face ceva manual faca sa decalibrezi sistemul.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La xenon-ul de pe modelele mai vechi nu decalibrezi nimic, doar ca iti trebuie interfata de diagnoza sa "inveti" sistemul noua pozitie dupa ce le ajustezi manual. Probabil asa e si in cazul vostru. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diseara am sa o pun la perete si fac un test. Va anunt daca revin la pozitia initiala.

 

in teorie e posibil sa aveti dreptate, am avut alte 2 masini cu autolevel si reglajul din imbus este practic un "melc infinit" deci nu conteaza cum il pui ca el lupele revin la setarile OEM. Dar cum spuneam, am sa testez si revin cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine e de reglat corect la reprezentanta. Apoi sa nu fie prea sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, pusa la 7.5m de perete, in linie cu cealalta masina ... Golf lumina cu 13cm mai jos :) Asadar am facut reglajele identice , am dat o tura prin cartier - toate bune. Este Imbus de 8, dar merge si cu PH1. A fost necesara o singura tura completa - toate bune acum.

 

Offtopic: A observat cineva ca atunci cand pui "avariile" bordul se face galben ?  :)

 

 

Modificat de aroganta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Au ramas cum le-am pus. Am oprit si repornit de 2 ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Dar isi face auto reglare, nu? Doar ca ai modificat pozitia default, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.
autoreglajul pe inaltime functioneaza, doar ca pozitia default acum este cea setata din imbus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost nemultumit de cat de jos bateau farurile si cand am avut drum la reprezentanta mi-au ridicat un pic. Deci confirm si problema si rezolvarea :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu vizavi de intrebarea ta legata de faza lunga si tirurile de pe autostrada, mi-au mai zis si mie colegii de aici de pe forum ca din pacate e o problema care nu are rezolvare. 

E o situatie pe care fiecare o gestioneaza singur: orbeste tiristii (fenomen real, si eu am primit flash-uri si nu intelegeam de ce...., dar uite ca sistemul matrix nu functioneaza ok pe autostrada din cauza separatoarelor de sens probabil)

sau alegi sa le opresti daca nu ai cu adevarat nevoie de faza lunga.

-> mai poti regla faza de drum sa bata normal, pentru ca e clar ca din fabrica bat prea jos pentru cum vrem noi in Romania.

 

PS: am intalnit un Golf8, alb, faruri led matrix, din contrasens, unde efectiv imi bateau in ochi direct (era drum plan, intersectie si botul masinii era orientat spre mine). Cred ca omul le-a reglat el "la ochi", si ii sparge pe toti acuma de pe contrasens. Nu recomand ! Trebuie modificat extrem de putin. Mai bine mergeti la un centru (reprezentanta / service Brady autorizat) unde sa fie mai "calculata" treaba.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Eu am Octavia 4, LED Matrix. Probabil e aceeași tehnologie ca la Golf 8.

Imediat cum intru pe autostradă, cu faza lungă automată activă, îmi oprește complet faza lungă pe farul stâng, și lasă doar pe farul drept. Am testat de nenumărate ori, noaptea.

Așa că nu ajunge deloc lumina pe contrasens sau pe separatoarele de sens, ci doar în dreapta, în bălării.

Evident, când mă apropii de o mașină de pe sens, oprește fascicolul din zona respectivă. La tiruri mai dă rateuri, că sunt lungi, iar senzorul cred că se ia după poziția stopurilor. Și când trec pe lângă un TIR, aprinde fascicolul lung cu vreo 2 metri înainte să trec complet de el. Probabil am orbit în situația asta câțiva, pentru 1-2 secunde.

 

În schimb pe drum național, mai dă rateuri și nu oprește fascicolul de pe contrasens în timp util, îl mai dezactivez eu. Am testat cu light asisst pe modul Normal și Sport, nicio diferență din punctul ăsta de vedere.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!