Jump to content

Mașini hibride și plug-in - detalii


bbogdanmircea
 Share

Postare recomandată

bbogdanmircea

Mă bate gândul la un Plug-in Hybrid Mai ales că acum am doar 5 km până la muncă și aș putea merge o săptămână doar electric, prețurile sunt încă mari chiar și cu bonusul de 4500 euro care se dă acum ...

La Passat, Golf GTE sau Audi etron bateria e mică și prețurile sunt mari la SH, de exemplu un Hyundai Ioniq nou e 24000 după bonus, dar ai garanție la baterie 180k și 8 ani parcă.

La SH e posibil să crape diverse în 2-3 ani, și nu prea știe lumea să le repare sau costă enorm.

Am făcut test drive cu KIA Niro, Ioniq și Superb iV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si compari Ioniq cu passat? e ca si cum ai compara prius cu passat. Da, au 4 roti si scaune, in rest total diferite.

 

M-am tot gandit si eu la "economia" asta de a rula o masina orientata spre eco, hibrid, electrica.

 

Cea mai mare economie este sa nu mergi cu masina, insa cum asta nu se poate intampla, a doua cea mai mare economie este sa nu cumperi nimic. In momentul in care iti cumperi masina de 20.000e+ doar pt ca ai fi economisit 150 euro pe luna, suna asa, fabulos a la Capatos, sau pt astia mai inaintati in varsta, fabulos a la Dan Diaconescu in direct.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

@deenman ai uitat de un aspect, și anume poluarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca ai vazut,  au testat cei de la automarket un bmw seria 3 hybrid. 330e parca ii zice. a avut consum mediu pe 4000 km 8%. ala e un consum mult mai mare decat am eu la un golf benzinar. poti tu sa zici ca ala a poluat mai putin? ca poluarea are legatura cu consumul. cred ca poti sa poluezi putin doar daca o folosesti asa: pe drumuri relativ scurte, si sa incarci mereu la priza cat de mult poti. asa da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie cam asa se foloseste un hibrid plug in, il incarci acasa sau la birou si faci naveta casa-birou full electric ramanand sa folosesti motorul termic la drumuri mai lungi.

Asa are si sens financiar vorbind, pentru ca un hibrid costa mai mult decat o masina termica normala. Altfel, nu faci decat sa conduci o masina normala mai grea cu cateva sute de Kg si cu mai putin spatiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, mandelu said:

nu stiu daca ai vazut,  au testat cei de la automarket un bmw seria 3 hybrid. 330e parca ii zice. a avut consum mediu pe 4000 km 8%. ala e un consum mult mai mare decat am eu la un golf benzinar. poti tu sa zici ca ala a poluat mai putin? ca poluarea are legatura cu consumul. cred ca poti sa poluezi putin doar daca o folosesti asa: pe drumuri relativ scurte, si sa incarci mereu la priza cat de mult poti. asa da.

Avem coleg de forum cu passat b8 hibrid, care in decursul a 2 ani de Bucuresti, a parcurs peste 30.000km cu maxim 150 ron (benzina) restul doar pe curent. Se poate, insa daca vrei sa iei in balanta latura economica, un passat b8 hibrid costa cat costa. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, Rave said:

Altfel, nu faci decat sa conduci o masina normala mai grea cu cateva sute de Kg si cu mai putin spatiu...

cu cate sute de kg? si comparat cu ce anume? Cu un passat diesel de ex, cu cat e mai greu GTE-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă e sa vorbim de Passat GTE, cu al sau 1.4 TSI, atunci îl comparam cu un Passat 1.5 TSI DSG. Pentru ca dacă e bateria goala tot ce rămâne este motorul termic și nu are sens sa comparam un 1.4 TSI cu un 2.0 TDI, ne raportam la performantele "aceluiași" motor cu și fără aportul părții electrice. 

Și bateria la un loc cu motorul electric și toate cele necesare cred ca aduna vreo 200kg, vorbesc din imaginație dar cred ca putem găsi datele oficiale pentru cei cu adevărat interesați. Asta evident ca înseamnă un consum mai mare din partea motorului termic fata de varianta lui non-hibrid. Orice mașina consuma mai mult cu 3-4 persoane la bord... 

LE:

Eu am gasit asa(nu pe site-ul lor pentru ca nu sunt trecute greutatile corecte in fisa de pret):

1425 – 1435 Kg pentru Passat 1.5 TSI

1722 Kg pentru Passat GTE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, deenman said:

Avem coleg de forum cu passat b8 hibrid, care in decursul a 2 ani de Bucuresti, a parcurs peste 30.000km cu maxim 150 ron (benzina) restul doar pe curent. Se poate, insa daca vrei sa iei in balanta latura economica, un passat b8 hibrid costa cat costa. 

binenteles ca se poate, daca il folosesti cum zici tu, si cum ziceam si eu, incarcandu-l des si folosindu-l la drumuri destul de scurte. altfel, tarai dupa tine un ansamblu electric de 2-300kg degeaba. lucrul de care trebuie sa tii cont la astea e ca niciodata nu ai un numar de cai putere fix, mereu variaza in functie de cata baterie ai.

mereu vad un passat gte hybrid pe prelungirea ghencea dimineata, poate asta e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, daca nu faci mai mult de 50km/zi  prin oras si ai cum sa incarci masina acasa poti merge cu cu un plug-in doar electric mult si bine precum cu una  full electrica. Am passatul GTE si prin Bucuresti mai trec in modul  hybrid doar asa, ca sa nu "rugineasca" motorul termic?  Benzina am pus doar de 2 ori anul trecut si a fost folosita  in proportie de 90% pentru deplasarea in concediu. In oras merg exclusiv in electric si in caz ca fac drumuri "mai lungi"  o trec in mod hybrid si merg linistit cat am nevoie cu un consum mediu de 3,8%.

Pentru mine nu a fost o alegere gandita in scop de economie, pur si simplu mi-am dorit experienta condusului electric dar fara a sta cu stresul autonomiei. Si venind tot de pe un Passat (B7) a contat mult sa pastrez un confort similar. Just my 2 cents.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@Akaiu07 să înțeleg că pe Passat B8 GTE încălzirea și răcirea merg la parametrii normali indiferent de sezon și fără motorul termic? Eu parcă știam că la încălzire mai trebuie să pornească și motorul termic câteodată.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/15/2020 at 3:00 PM, bbogdanmircea said:

Mă bate gândul la un Plug-in Hybrid Mai ales că acum am doar 5 km până la muncă și aș putea merge o săptămână doar electric, prețurile sunt încă mari chiar și cu bonusul de 4500 euro care se dă acum ...

La Passat, Golf GTE sau Audi etron bateria e mică și prețurile sunt mari la SH, de exemplu un Hyundai Ioniq nou e 24000 după bonus, dar ai garanție la baterie 180k și 8 ani parcă.

La SH e posibil să crape diverse în 2-3 ani, și nu prea știe lumea să le repare sau costă enorm.

Am făcut test drive cu KIA Niro, Ioniq și Superb iV.

Sau cauti un BMW i3 cu range extender.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am unde încarca o baterie așa mare, pot maxim încărca la priză câteva ore pe săptămână.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I3-ul cu range extender are și un motor termic(benzina) care poate încarcă bateria. E un fel de plug-in dar ca Opel-ul Ampera, nu ca Golf sau Passat GTE, adică motorul termic nu transmite niciodată puterea roților ci e acolo doar pe post de generator. 

Cât despre prize, nu uita de punctele publice de incarcare. ;)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 4/9/2020 at 11:27 AM, vladp said:

@Akaiu07 să înțeleg că pe Passat B8 GTE încălzirea și răcirea merg la parametrii normali indiferent de sezon și fără motorul termic? Eu parcă știam că la încălzire mai trebuie să pornească și motorul termic câteodată.

Pai la o masina electrica merge incalzirea si racirea la parametrii normali indiferent de sezon, nu?

E fix acelasi lucru. Nu trebuie sa porneasca motorul termic. Evident insa autonomia pe electric va fi afectata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașinile electrice au pompă de căldură, nu o simplă climă, care evident este substanțial mai scumpă. La încălzire nu se dă drumul la o rezistență electrică, fiindcă consumul ar fi foarte mare pentru încălzire, practic 1:1. La o climă ieftină randamentul pe răcire e de aprox. 1:3 și dacă ar încerca să schimbe ciclul pe încălzire, sub -5 grade sau chiar sub 0 nu ar mai avea randament. De aceea climele ieftine/clasice nici nu schimbă ciclu, căldura vine de la motorul termic. O pompă de căldură ce se pune pe electrice scoate cam 1:4 sau 1:5 la răcire și undeva la 1:3 sau 1:2,5 la încălzire chiar și la -15 sau -20 grade afară, dar are și un preț mai piperat.

Eu întrebasem dacă pe GTE merge încălzirea și fără motorul termic, indiferent cât de rece e afară, fiindcă eu reținusem altceva. Dar poate ce știu eu e pe modele mai vechi de plug-in hybrid  și acum și-au permis și o pompă de căldură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toate mașinile electrice au pompa de căldură. Ba chiar mai toate astea ieftine "de oraș" nu au, lucru care afectează direct autonomia pe timp de iarna fix din motivele pe care le-ai enunțat. :)

Ba e-Up! - ul are fix o rezistenta pe încălzire, lucru care dublează consumul iarna. Am avut destule drumuri cu peste 25kW consum mediu iarna! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Buna ziua \

m am incris astazi pe vwforum.  Si inca nu prea stiu cum functioneaza...

 

Exista vreo posibilitate de a afla toate dotarile de care dispune autoturismul alta decat a intreba dealerul de la care a fost cumparat?

Tocmai am preluat leasing-ul la un Passat GTE 

Multumesc anticipat pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți cere o decodare VIN în topicul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!