Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Recommended Posts

Din ce vad, atat la cutie manuala cat si automata scrie "Apasati Butonul". De aici eu deduc ca il apesi o singura data si porneste. Inteleg gresit?

Link to comment
Share on other sites

@Cristi_V, punctele 1 și 2 marcate de tine sunt subiecte diferite. 

Punctul 1 îți spune ce să faci dacă vrei doar să pui contactul, fără să pornești motorul (similar cu învârtirea cheii la penultima poziție pe mașinile cu cheie)

Iar punctul 2 explică cum pornește motorul. Nu e nevoie pentru asta de trecerea prin punctul 1. Pur și simplu ții ambreiajul/frâna(cutie automată) apăsat și apeși butonul.

După aceea, pornirea motorului este controlată de computer, nu trebuie să ții mai mult sau mai puțin apăsat.

Eu am cutie automată, apăs scurt pe buton cu frâna apăsată, pornește motorul imediat, fie vară, fie iarnă. Nu apăs frâna, doar pornește instalația electrică cu tot ce ține de ea (bord, sistem multimedia, faruri etc)

Edited by BFlamer
Link to comment
Share on other sites

Exact la fel si la mine. La cutie automata cu frana calcata porneste motorul, fara frana intra in modul accesorii. Si la cealalta masina( tot automata) e la fel.

Link to comment
Share on other sites

Eu apas butonul scurt si porneste, nu trebuie tinut apasat si nici nu am vazut asta la vreuna dintre masinile cu buton ce le-am avut pana acum.

Legat de celelalte probleme, sa nu uitam ca soft-ul de pe Octavia inca are ''caracter'' dar probabil ca se vor rezolva in perioada urmatoare.

Am primit vreo doua notificari de update soft in ultima perioada si sincer incet incet incep sa fiu multumit deoarece n-am mai primit tot felul de erori aiurea.

N-am avut pana acum probleme cu S/S dar parte din ritualul de dupa pornire este dezactivare line assist+S/S. La Skoda am observat ca functioneaza sistemul si fara centura pe cand la alte masini , daca nu ai centura , nu opreste motorul.

Link to comment
Share on other sites

Voi incerca sa urmaresc comportamentul pana ajung in service. Am mai citit ca si bateria prea slaba poate fi un factor si voi mai face niste drumuri in exterior sa elimin si varianta asta. Revin cand am vesti sa va spun daca si cum s-au rezolvat problemele.

 

Link to comment
Share on other sites

LE: Pentru cei care nu găsiți butonul de căutare manuală a posturilor FM, va apărea după ce dezactivați DAB. Mi-a luat o oră de căutări și 3 recitiri ale paginii din manual.

Și ca o concluzie la ce am scris mai jos, problema apare și la Octavia 4 cu MIB3, deci pentru cei care ascultați radio, încercați pașii de mai jos și veniți cu impresii.

 

Post original:

Am fost rugat de un prieten care are Octavia 3 să verific dacă O4 are aceeași problemă, cunoscută la O3 și alte mașini cu interfețe MIB2 și 2.5, și anume: la comutarea pe un post de radio memorat se aude destul de anost, însă dacă mută manual frecvența cu un pas în plus, apoi în minus (revenind la frecvența originală a postului), se aude mult mai bine, crește dinamica sunetelor și puțin volumul. Până când mută din nou pe alt post, unde face la fel.

Am stat jumătate de oră pe radio și nu am găsit de unde poți schimba frecvența manual. Am intrat în toate meniurile, apăsat toate butoanele. Nu-mi apare nicăieri butonul din manual.

image.png.fc28975ece0bb67f166e3214fbdbc516.png

Edited by BFlamer
Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa pun centura inainte de pornire si degeaba. Merg la un drum mai lung poate se mai incarca bateria si rezolv problema.

Link to comment
Share on other sites

Asa cum se pare ca s-a convers deja in discutia de mai sus, eu nu am vazut sa existe masina cu buton de Start care sa solicite "Contact" inainte de pornire. Punctul 1 din imaginea lui @Cristi_V este intr-adevar pentru contact (alimentarea diversilor consumatori din masina), care de cele mai multe ori nu alimenteaza si consumatori de pe motor. De exemplu la Renault, Contactul simplu nu alimenteaza bujiile cu incandescenta cum s-a sugerat mai devreme. Insa exista o optiune de "Contact" cu alimentarea tuturor consumatorilor, care se obtine prin apasarea prelungita a butonului (~20 sec.) fara a calca nicio pedala (ambreiaj sau frana, dupa caz). In acest tip de contact se alimenteaza bujiile de care aminteam mai devreme, se efectueaza si toate testele pre-pornire motor fara insa a porni motorul.
Pentru pornirea motorului nu este nevoie de Contact anterior, se poate porni direct, prin apasare scurta pe buton, cu apasarea pedalei de ambreiaj/frana in functie de cutie.

 

Oricare ar fi situatia sitemului Start/Stop @alexandru_28, pornirea ar trebui sa se faca printr-o singura apasare scurta de buton, atata timp cat ambreiajul este corect calcat. Cat de des ti se intampla sa nu porneasca din prima apasare de buton? (Intreb pentru ca am patit la o singura masina - o Toyota cu cheie si cutie manuala - sa nu porneasca pentru ca avea intrerupatorul de pe pedala de ambreiaj foarte prost reglat. Daca nu ajungeai la podea cu pedala, pentru 3-5 mm lipsa nu voia sa cupleze demarorul...)

Ar mai fi ceva de incercat - stiu ca nu e in manual, dar nu dati cu pietre. Tu ai manuala: incearca sa pui cutia pe liber si in loc de ambreiaj, apasa pedala de frana si apoi butonul de Start, fara sa fi pus Contactul inainte. Porneste motorul sau iti da vreun mesaj in bord?

Edited by SkOmk4
Link to comment
Share on other sites

Nicio schimbare...am facut si un drum de aprox. 100km si degeaba. Mai urat este ca acum cu prima cheie imi raman mereu la inchiderea masinii ledurile de la infotainment aprinse.

20220114_143530.jpg

20220114_143554.jpg

20220114_143600.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mda, la cum arata pozele tale nu-mi pare ca e in regula treaba....
- cand sistemul Start-Stop nu poate fi activat din cauza nivelului de incarcare al bateriei, mesajul care apare este "Start-Stop Indisponibil" (nu ma certati, Octavia mea n-a sosit inca, dar asa am vazut la alte masini);
- cand zice "Eroarre Start-Stop" cred ca sunt alte conditionari care nu sunt indeplinite...
As zice ca e de mers in service in loc sa te tot chinui sa-i incarci bateria. Ledurile alea de la infotainment ar trebui sa se stinga in ceva timp (max. zeci de secunde); la tine raman aprinse permanent dupa ce ai inchis? Chiar este de mers in service...

 

Ai cumva idee daca masina ta este dintre cele care au fost fabricate cu multe luni inainte si au asteptat piese pentru finalizare si livrare?

Link to comment
Share on other sites

cand bateria este decarcata simbolul arata diferit, este taiat cu o linie ca in poza de mai jos (asa este la mine dupa cateva zile de stat in frig nepornita).

In rest, start stop merge chiar si inainte de a ajunge la temperatura optima uleiul.

La tine este alta problema, de verificat in service.

image.png.324ede59f5e57f3f35f78e0f528a3883.png

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, SkOmk4 said:

Ai cumva idee daca masina ta este dintre cele care au fost fabricate cu multe luni inainte si au asteptat piese pentru finalizare si livrare?

Nu. Masina a fost fabricata in Decembrie, nu a asteptat piese. Cand apas pe butonul de Start Stop, imi spune ca functia nu este disponibila momentan.

Am programare este 2 saptamani.

Link to comment
Share on other sites

ok, nu ma refeream la Start-Stop, aia incepe sa fie destul de clar din pozele tale - ceva nnu pare sa fie in regula.
Mai sus propuneam un test de pornire motor. Ma refeream la butonul de Start al masinii. Ce descrii tu cu a doua apasare sau chiar cu apasare indelungata pe buton ca sa porneasca motorul e anormal rau.
Incearca sa faci procesul de la zero: iesi din masina, inchizi. Apoi deschizi, urci, frana de mana on (desi nu vad de ce, dar asa scrie manualul...) tine apasat ambreiaj complet si apesi o singura data pe butonul de Start. Ce face? nu porneste? asteapt-o cateva secunde, ca are cateva  teste de efectuat.
Daca nu merge cu cele de mai sus, incearca ce ziceam mai sus. Scoti cutia pe liber, tii apasata pedala de frana si apoi apesti o singura daat butonul de Start. Porneste? zice ceva in bord? Si acest al doilea test e bine sa-l faci de la zero, adica de la deschis masina de afara.

Intrebam daca motorul nu porneste la prima apasare de buton mereu sau sporadic, pentru ca printre cauze poate fi contactul de la pedala de ambreiaj. Si functionarea sistemului start-stop este conditionata de contactul pedalei de ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Ma urc in masina, inchid usa, pun centura, apas ambreiajul, scot din viteza, apas o data butonul de pornire si pur si simplu se pune contactul cu toti martorii care se aprind si se sting dupa 1-2 sec. apoi ramane asa. Ca sa pornesc motorul mai departe, trebuie sa apas din nou si sa tin apasat butonul. Practic parca nu mai recunoaste la prima apasare a butonului, faptul ca am piciorul pe ambreiaj. De cand a aparut eroarea cu start stop, masina nu mai porneste la prima apasare a butonului. O sa fac un video ca sa vezi exact, ceva mai incolo.

Link to comment
Share on other sites

ok, in secventa descrisa de tine daca a doua apasare a butonului este de scurta durata motorul nu porneste? Porneste numai daca tii apasat butonul mai mult timp?

Incearca si pornirea cu pedaal de frana apasata continuu (cutia pe liber, evident). N-are ce sa se intample, doar afli daca merge sau nu. La multe masini pornirea se face cu piciorul pe frana (chiar daca sunt manuale), nu cu piciorul pe ambreiaj.
 

p.s. faza cu "pus centura" nu e necesara... Cred ca este doar sugestia nedocumentata a unora din service care n-au stiut ce sa-ti recomande. Pentru functionarea sistemului Start-Stop este posibil sa fie o conditionare software pe centura soferului (asa cum e pe capota de ex.), dar pentru pornitul motorului nu cred.

Edited by SkOmk4
Link to comment
Share on other sites

Daca apasarea este scurta, nu porneste. Porneste numai daca il tin apasat. O sa incerc si cu frana sa vad daca e vreo diferenta.

 

Am incercat si cu frana si cu ambreiaj...degeaba.

Edited by Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link to comment
Share on other sites

Pornirea motorului pe keyless go se face neaparat cu ambreiajul apasat, frana nu conteaza si nici treapta de viteza in care esti.

Asa e la mine, cel putin.

Motorul porneste din prima daca ambreiajul este apasat. Daca nu este apasat, se aprind doar martorii.

Porneste chiar si cu o apasare scurta de buton.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Voi ce presiune aveti in anvelopele de 16 inch?

 

Pe eticheta de la rezervor arata 2.7 si 2.5 dar chiar si la 2.3 pe toate rotile parca sunt in caruta, nu in masina. Masina are aproape 10k km. M-a dezamagit rau la partea de confort.

Link to comment
Share on other sites

Eu am roti pe 18 si presiune 2.5.

Masina are suspensie simpla cu McPherson fata si punte rigida spate.

Daca cumva ai fost obisnuit cu suspensie multilink/double wishbone, da, poate parea inconfortabila.

Edited by akon
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, pe Audi am multilink insa, totusi, masina e din 2007 iar Skoda e din 2021 (bucse noi, tampoane motor noi etc). Aveam ceva asteptari. 

Link to comment
Share on other sites

@DrLexic Daca imi aduc aminte bine, ar trebui sa ai 3 valori: masina goala, masina plina si eco.

Plus presiunea pentru roata de rezerva.

 

PS: Nu prea poti compara o masina din clasa E (chiar si veche de 15 ani precum C6-le tau) cu o masina din clasa C, umflata la dimensiuni de clasa D.  Daca ti-au mai livrat-o si cu anvelope low cost cum am patit eu… ;))

 

Link to comment
Share on other sites

On 1/14/2022 at 10:37 AM, Luciosu said:

Nu, nu scrie asta, din ce ai postat tu. Tu intrepretezi ca si pasi care trebuie facuti, dar ce arati tu sunt sub capitole sau paragrafe diferite.

 

De asta scrie "Cuplarea si decuplarea" si nu doar Cuplarea. 

Pornirea face referire la celelalte doua, aia cu cutie manuala si ailalta cu automata. 

 

Ti-am spus mai sus, sunt alte electronice incluse, alt tip de acumulator, de obicei. Amorsarea se face cand descui masina(sau deschizi usa soferului). N-are treaba ce faceai tu la masini cu cheie.

 

On 1/14/2022 at 10:38 AM, BFlamer said:

@Cristi_V, punctele 1 și 2 marcate de tine sunt subiecte diferite. 

Punctul 1 îți spune ce să faci dacă vrei doar să pui contactul, fără să pornești motorul (similar cu învârtirea cheii la penultima poziție pe mașinile cu cheie)

Iar punctul 2 explică cum pornește motorul. Nu e nevoie pentru asta de trecerea prin punctul 1. Pur și simplu ții ambreiajul/frâna(cutie automată) apăsat și apeși butonul.

După aceea, pornirea motorului este controlată de computer, nu trebuie să ții mai mult sau mai puțin apăsat.

Eu am cutie automată, apăs scurt pe buton cu frâna apăsată, pornește motorul imediat, fie vară, fie iarnă. Nu apăs frâna, doar pornește instalația electrică cu tot ce ține de ea (bord, sistem multimedia, faruri etc)

 

Va rog sa nu va suparati pe mine daca insist un pic. Aici e vorba despre pareri si nu pretind ca am dreptate.

 

Eu interpretez, si bineinteles ca pot exista si alte interpretari, dar partea cu cuplarea/decuplarea contactului este inclusa in capitolul Pornirea si faptul ca este mentionata inainte de start trebuie legata si de recomandarile din capitolul Lampile de control in care se arata ca dupa cuplarea contactului se lampile de control arata starea functiior la momentul respectiv. Prin urmare, daca omiti faza asta iti pot scapa niste lucruri.

 

In al doilea rand, nu stiu cum e la altii dar la mine atunci cand pun contactul se aude un zgomot timp de cateva secunde care dupa mintea mea este pompa de benzina. Cand deschid usa nu se aude/vede nimic dar se activeaza virtual cockpit. Parerea mea este ca cel mai bine e sa pui contactul, sa stepti cateva secunde si abia apoi sa pornesti. In alea cateva secunde se intapla ceva. Bineinteles ca daca te grabesti poti sari etapa si sa pornesti direct. Restul, cum e cu pornirea controlata de computer, nu stiu, n-am citit nimic. Dar pot sa spun ca am constatat ca daca ti se opreste motorul in mers acesta va reporni singur, nu trebuie sa apesi pe buton.

 

image.thumb.png.462b48daa39884644fb0e62bac2a4cc6.png

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Cristi_V said:

nu stiu cum e la altii dar la mine atunci cand pun contactul se aude un zgomot timp de cateva secunde care dupa mintea mea este pompa de benzina. Cand deschid usa nu se aude/vede nimic dar se activeaza virtual cockpit.

Corect. Ideea este ca poti sa pornesti si dupa ce pui contactul doar ca si atunci, motorul pornea dupa o simpla apasare a butonului, nu trebuia sa tin apasat pe el. 

Din ce inteleg eu din manual, daca apesi butonul cu ambreiajul apasat si masina nu porneste, insemna ca bateria este descarcata. Nu am vazut nicaieri sa scrie ca trebuie sa tii apasat pana cand porneste.

Mai nasol este ca am mers ceva cu masina si bateria tot nu pare a se fi incarcat.

 

Apropo de leduri, se sting toate in modul contact mai putin check engine care se stinge dupa pornire.

Daca era ceva grav,ma gandesc ca aparea pe infotainment motorul colorat in rosu nu alb.

Edited by alexandru_28
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept