Jump to content

Servicii și costuri de incarcare


avpascal
 Share

Postare recomandată

@Rave 2 masini cu 250kW daca sunt in zona aceea de baterie unde pot trage 250kW undeva intre5-35/40%.

Sunt convins ca au load/power sharing avand in vedere ca puterea de incarcare nu e constanat si scade semnificativ dupa ce bateria atinge SOC 60%.

 

Una peste asta ar inseamna 10 statii de 50kW sau alte combinatii. E ceva....

Unde mai pui ca in Timisoara erau functionale 2 jumatati de statii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot sa inteleg chestia asta cu "numai Tesla"... ma rog... politici. Eu as fi obligat producatorii sa colaboreze.

Eu ca guvernant ma refer. Va dau subventii, va dau de toate, de la nivel european mondial pana la local, dar va cer in schimb sa fie o platforma comuna

 

Sa nu uitam cazul celebru cu incarcatoarele de telefon, cand UE a impus un standard comun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla si-a aratat disponibilitatea de a permite si altor masini sa incarcarce daca le fac compatibile. 
Pana la urma din moment ce au dezvoltat reteaua proprie de incercare si este unul dintre cele mai mari selling pointuri ale Tesla, nu e normal sa il pastreze pentru ei? 
VW nu a fost in stare sa isi faca masinile compatibile cu Electrify America sa fie plug and charge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7 e discutabila treaba

https://www.caradvice.com.au/911641/tesla-superchargers-already-accessible-to-other-electric-cars-elon-musk-claims/

However, according to Musk, this has so far been done “low-key” and on a small scale

 

se pare ca pentru a aproba contractul, cerintele Tesla nu sunt usor acceptabile de catre orice producator. si VW inca nu e dispus sa faca concesii in directia asta. iar asta a fost un punct de discutie de la intalnirea din 2020 din "aeroport" (diess-musk).

de asemeni, niciun alt producator nu a sarit pe oportunitate, ceea ce ma face sa cred ca ceva adevar exista in mijloc. 

 

iar ID4 va avea contract cu electrify america, doar ca varianta plug-charge e mai complicata si nu o pot face singuri, fara restul care pot alimenta acolo.

Volkswagen of America, Inc. announced an agreement with Electrify America today to provide owners of the all-new 2021 VW ID.4 electric SUV with three years of unlimited charging sessions on the nation’s largest open DC fast charging network at no additional cost to the vehicle’s purchase price

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Electrify America este parte din settlement-ul legat de scandalul Dieselgate. Poate este si asta un motiv. Sper sa dea drumul la Supercharger si pentru restul masinilor, dar mai repede trecem la Tesla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care este motivul tehnic/legal/etc. pentru care statille Type 2 nu au cablu de incarcare, doar priza? In afara de ocazia producatorilor de a face un ban cinstit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raduci Flexibilitate!

 

Exista masini care au conector Type 1 si masini care au conector Type 2. Daca statia ar avea cablu inclus ar insemna ca cei care nu au conectorul potrivit pe masina nu ar putea incarca la acea statie. Asa, doar cu o mufa Type 2 pe statie, o masina Type 2 poate incarca folosind un cablu Type 2 - Type 2 si o masina Type 1 poate incarca folosind un cablu Type 2 - Type 1.

 

Si sa puna ambele cabluri pe statie ar insemna, practic, sa faca 2 statii in una si costurile ar fi prea mari. Statiile care au ablu inclus sunt cele de 43kW care au nevoie de un cablu special, gandit sa reziste la puterea asta, cu care masinile nu vin din fabrica, iarasi, din cauza costurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Incepe presiunea pe Renovatio. Si pe producatori, pentru ca, daca o sa fie mai rentabil sa incarci Tesla, vor fi in dezavantaj.

Gen VW, cu reteaua Moon, in care costa la fel ca la Renovatio sa incarci.

Tic-tac...

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu vom putea folosi reteaua Tesla si ceilalti care avem alte marci nu cred ca va simti Renovatio o presiune. 

Macar sa se elibereze statiile non-Tesla desi la ~300 de posesori de Tesla in RO cam putin probabil (deocamdata, cu doar doua hub-uri Supercharger in functiune).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este așa: posesorii Tesla vor putea incarca mai repede, mai ieftin si mai civilizat.

Așa ca Tesla va concura cu toti producatorii ale caror masini nu se pot incarca decat la 1.95 lei/kWh, 50 kW putere, la cate o statie ocupata deja de altii.

Producatorii — iar unii ca VW au chiar cate o retea de incarcare — vor trebui sa faca ceva ca sa concureze cu Tesla la partea de servicii de incarcare.

Nu afecteaza posesorii de masini electrice ca noi (inca, pentru ca si noi ne mai cumparam masini pe viitor), dar oamenii vor pune in balanta si asta la achizitia unei masini noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, @Sparkyson. Ma uitam cum un dealer, PBV2, a montat in curtea lor 2 statii DC de 25kW la doar 1,95 lei/kWh. 
Sper ca Superchargherele sa fie un semnal pentru retelele existente sa evolueze 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La locatia Tesla din Timisoara, bransamentul este de 500 kW.

Aceasta putere se imparte dinamic la cele 6 incarcatoare, dar nu mai mult de 250 kW / incarcator (limita cablului si a conectorului de incarcare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, dar tot este la ani lumina fata de ce exista la acest moment. A mentionat cineva ca e gratuit momentan, fiind nou? 
 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e un aspect f imp apropos de 500kW în total pt 6 stații. 

O mașină incarca cu 250kW pe o bucata mica din baterie între 5%-40%maxim apoi rata de încărcare o ia în jos.  Sunt convins ca cele 6 superchargere lucrează în load sharing...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/17/2021 at 8:53 AM, Sparkyson said:

iar unii ca VW au chiar cate o retea de incarcare —

imi place ideea de concurenta, si sper ca asta sa reduca pretul si sa forteze investitiile atat in retea cat si in statii. avand in vedere ca nici coupoanele kaufland nu pot fi folosite la reteaua de la dealer, cred ca aceasta sta mai mult goala. doar ce se mai folosesc din cardurile date de vw la 1st ed de la id3... 

si sper ca aici sa se umble la tarif, in reteaua IONITY.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cei care au drum prin zona Moldovei, acum pot sa incarce doar scump, nu foarte scump.

Atentie, la eOn Drive se dau banii inainte, ca la... stiti voi ce, pe un fel de abonament:

 

image.thumb.png.669560f8cf04dfa6aef71664e01f1847.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se parea scump sa am blocati 30 de lei la Renovatio, dapai 150. Daca era tara impanzita de ei, mai ziceam dar sansele sa nimeresc pe langa o statie de-a lor nu sint prea mari la mine. Am incercat sa imi fac cont din aplicatie sa vad cum e dar tre sa cotizez imediat cu 150 de lei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am râs mult. 
Au trimis mail către toți cei mai puțin de 300 de clienți :) 

Mă mir ca nu au mii și mii de clienți la ce condiții avantajoase și ce platformă tehnică performantă au. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e aplicatia lor de charging, dar nu cred ca poate sa fie mai slaba decat Juice Pass.

Si la nivel general, e.on mi se pare la ani lumina peste enel si altii dpdv digitalizare si customer service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, derMeister said:

Mie mi se parea scump sa am blocati 30 de lei la Renovatio, dapai 150. Daca era tara impanzita de ei, mai ziceam dar sansele sa nimeresc pe langa o statie de-a lor nu sint prea mari la mine. Am incercat sa imi fac cont din aplicatie sa vad cum e dar tre sa cotizez imediat cu 150 de lei. 

nu poti avea doar 30 ron blocati in Renovatio

Acest lucru ti-ar permite sa incarci doar 15kwh 

Pt un eGolf de ex, in Renovatio trebuie blocati minim 62 ron sau si mai mult daca te andesti ca se mai pierd niste kw pe incalzire si asa mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BA da, doar 30 lei trebuie sa ai sa poti porni statia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit eu statia cu cupon Kaufland, avand putini bani in cont (40 de lei), si mi s-a oprit incarcarea prematur in momentul in care costul incarcarii, desi gratuit prin cupon, ar fi costat mai mult decat banii pe care-i aveam in cont.

Cu 30 de lei poti sa bagi doar 15.4 kWh per incarcare, chiar daca folosesti cupon.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tudy_cnu Mie JuicePass mi se pare cea mai ok aplicatie disponibila, culmea. Nu exceleaza in informatii sau interfata dar macar poti sa legi un card bancar, fara sa treci printr-un wallet propriu, si poti adauga telefonul pe post de card RFID si sa pornesti incarcarea la statie prin NFC, fara sa mai intri in aplicatie. Asa cum ar trebui sa fie cam toate... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!