Jump to content

Servicii și costuri de incarcare


avpascal
 Share

Postare recomandată

Azi am primit prima factura de la we-charge. Surpriza: Kw este taxat la 2 lei, nu la 1.45 dupa cum spun ei, asa ca la soldul de 3000 lei nu mai avem 2000kw ci doar 1500.Am trimis email catre ei sa vedem ce spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , am primit si eu factura, doar ca mie mi-au luat si bani din cont...si am incarcat la RENOVATIO, prin statiile din aplicatie WECHARGE... 

le-am dat si eu email, iar telefonul ala cu 00800, este de Germania, e greu de accesat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la RENOVATIO am incarcat si eu, dar eu am pornit incarcarea cu cardul  We Charge. Tu daca ai folosit aplicatia este ca si cum nu ai folosit cardul.

 Si la cat ai fost taxat, la 2 lei/kw ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot cu cardul WE charge am pornit incarcarea. 

daca impart pretul/kw iese si 2.04 si 2.14... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, ceva nu este ok, astept un raspuns de la ei sa vedem ce zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci doar mie mi-au luat bani de pe card? 

LE: se pare ca din ne-atentie nu avea activat planul UPGRADed. :) activasem planul standard, de aia costurile de pe card.

oricum, ceva nu e in regula cu tariful per kwh... 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A incarcat cineva pe ruta Ungaria-Austria sau Bulgaria/Macedonia-Grecia?

 

M-am uitat pe PlugShare ce statii de incarcare sunt si am identificat doua probleme majore:
1. La majoritatea statiilor indicatiile de incarcare sunt in limba locala (Maghiara/Germana). Unele site-uri web ale statiilor nu sunt traduse in Engleza, altele au o inrolare mai greoaie.
2. Preturile sunt enorme la energie (in special in Austria). Eu nu ma astept ca sa fie gratis curentul. Totusi de la 0.65RON/kwh acasa si pana la 0.45EUR per minut e diferenta enorma. Este 0.45EUR pe minut pentru DC, iar noi stim ca la o statie de 50kW nu se incarca 50kW intr-o ora, ci depinde de multe criterii. Pornind de aici se poate ajunge la un consum echivalent de benzina/motorina de 12-18%.
3. Timpii de incarcare: daca e sa ajungem in Linz Austria sau mai rau, in Germania, in functie de masina va trebui sa facem multe opriri si mult timp la incarcari alaturi de cele doua probleme enuntate mai sus.

 

Parca e greu sa te gandesti ca mergi cu o electrica la ski in Austria...

 

Pe de alta parte sunt total de accord ca masina electrica se poate folosi usor in oras, pe langa oras la 200km sau chiar in tara.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vazusem la Buhnici ca a incarcat la Ionity, cand a fost la service cu Tesla in Austria, si acolo era pret / kwh.

Mie unul mi se pare foarte greu sa ma gandesc sa merg la ski in Austria, iarna asta, cu orice masina, nu cu o electrica :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe langa costuri, trebuie sa intelegem ca pui masina electrica fix acolo unde are cele mai slabe puncte. in frig, si pe autostrada. 

eu luasem in calcul sa traversez europa cu id3, avand in cardul de la wecharge, si pana in Barcelona imi calculasem 10-12h in plus, fata de o masina cu ICE, datorita timpului pierdut cu incarcari. 

dar la ski..departe...sa ma duc cu electrica? nu m-as vedea. avion + inchiriat, daca nu am alta solutie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID4 va fi livrat in SUA cu 3 ani de incarcari gratuite in reteaua Electrify America. Sunt destul de sigur ca pe Europa va avea maxim 1 an, asa cum e la ID3. Si acum intrebarea: de ce pe Europa nu se ofera aceleasi beneficii? (imi aduc aminte ce scandal a fost pe Dieselgate in America, unde VW-Audi au vandut putine masini pe motorina; totusi Americanii au primit compensatii - fata de ce au primit Europenii)

 

https://www.autoblog.com/2020/09/21/vw-id-4-buyers-free-charging-electrify-america/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai intrebarea ta contine si raspunsul, in sensul ca facilitatile oferite de VW in State sunt ca urmare a Dieselgate, la fel si reteau Electrify America pe care a fost obligata sa o realizeze.

Europa doar a marait putin, iar cand nemtii au pocnit din calcaie, au inceput sa le faca pantofii (vezi reteaua Ionity care are preturile exorbitante pe kwh livrat....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rețeaua Ionity nu este a VW.  Este a mai multor fabricanți, inclusiv UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu am spus ca e a VW.

Dar sunt acolo, impreuna cu alti mari producatori de cazane scumpe si poluante, in principal pentru a descuraja momentan electrificarea auto si a apara mareata industrie (orizontala si verticala) traditionala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Posibil sa vedem un efect al întâlnirii din trecut. 

 

Elon Musk confirmed that other automakers are now “low-key” using Tesla’s Supercharger network for their own electric vehicles.

Screenshot_20201222-213038_Samsung Internet.jpg

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti in atasament lista cu codurile de eroare (DTC) ale statiilor de incarcare Efacec QC45 de 50 kW folosite in reteaua Renovatio.

DTC-QC45.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla a dezvăluit lista preliminară a orașelor din România în care va instala stații de încărcare. Prima pe listă este Timișoara, care va avea un Supercharger până la sfârșitul lui martie 2021. București, Pitești și Sibiu vor primi stații Supercharger cel târziu în iunie 2021.

 

Având în vedere că Elon Musk a anunțat o posibila deschidere a Supercharger lor pentru folosirea de către ceilalti producători este posibil sa avem câteva stații ultra-rapide în pe care sa le poată folosi cei ai căror mașini suporta. Ceea ce înseamnă că stațiile de 50kW vor fi mai libere. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este disponibilitatea unor bransamente de asemenea putere, nu dorinta de a instala statii de incarcare de capacitate mare.

Nici Tesla nu poate face minuni, dar poate sa aiba mai multi bani pentru investitie si sa nu se astepte sa-i recupereze in viitorul apropiat.

 

Va reamintesc ca mall-ul Park Lake a stat 1,5 ani pe generatoare (cost 1.000€/zi) pentru ca a trebuit sa primeasca aprobare de la Enel, apoi de la autoritati pentru a face sapaturi de 5km ca sa aduca 2 linii de inalta tensiune de 110kV de la statia Enel de la Dudesti si de asemenea local la mall sa-si faca o statie de transformare, asta pentru ca reteaua locala a Enel de 20kV putea asigura necesarul de consum doar noaptea.

 

Cam in aceeasi situatie este oricine vrea sa instaleze statii de incarcare de putere mare si nu exista infrastructura de transport adecvata, diferenta fata de un mall este ca nu scoti banii investiti in statiile de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista varianta unor chargere cu baterii integrate.

Asta cu bransamentul este si motivul, cel putin public, pentru care nu exista pe A2 incarcatoare.

 

Am folosit zilele trecuta o statie Moon de 75kw din curtea PBV si incarcarea a decurs foarte ok, dar la un pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla nu scoate bani din statiile de incarcare, ci din masini, si foloseste statiile ca factor convingator / PR / Marketing sa te faca sa iei o masina de la ei... Incarci repede, sunt gratuite (daca iei modelele scumpe), sunt multe si peste tot in lume si pot fi folosite doar de cei cu Tesla (deocamdata).

 

Faptul ca apar statiile inseamna ca nici reprezentanta nu este departe si ca o sa putem sa cumparam o Tesla oficial din tara. Daca, intre timp, deschid Superchargerele si pentru noi, restul lumii, este foarte ok. Daca nu, tot e bine. Macar scapam de Tesle la statiile normale... Ma tot impiedic de ele la incarcat si mai stau si mult acolo, ca au bateriile mari :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave: "Ma tot impiedic de ele la incarcat si mai stau si mult acolo, ca au bateriile mari" si din pacate mare parte din ei nu sunt prieteni cu Plugshare.

Cat despre partea cu eliberarea chargerelor de 50kW e viabila in scnenariul in care super chargerele nu vor avea un tarif mai mare decat cel pt DC am statiilor de 50...

Eu m-as bucura sa se elibereze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai peste tot tariful Supercharger-elor este de 0.30 - 0.35 €/kWh, adica ~1.6 - 1.7 lei/kWh. Da, mai putin decat la Renovatio si la putere de 2-4 ori mai mare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Rave said:

Faptul ca apar statiile inseamna ca nici reprezentanta nu este departe si ca o sa putem sa cumparam o Tesla oficial din tara

In decembrie publicasera pe site'ul lor anunturile de angajare pt store manager si service manager. Vad ca nu mai sunt active, deci posibil sa isi fi angajat oamenii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce optimism pe aici pt un simplu anunt pt un simplu supercharger tocmai in Timisoara... deja se elibereaza statiile de 50kw :)

 

Pai pana se fac superchargerele alea, se mai vand si cateva masini electrice in general si Tesle in special.... greu de crezut ca vom vedea eliberate statiile :)

 

@Silviu_7 ce cost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La voi au venit cupoanele Kaufland-eCharge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!