Jump to content

Leon generatia 4 (MK4) - discutii generale


Cristian
 Share

Postare recomandată

La asta se refera termenul de punte semi-independenta, e undeva intre puntea fixa/rigida si independenta. Bara de torsiune e practic putea/bara in sine care leaga cele doua roti transversal. Nu are bara de torsiune separata ca o suspensie independenta. 

 

image.thumb.png.fe55d37da1707b2e4792e80a193af226.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Cristian said:

Exprimarea 'punte fixa' nu e exacta, ar insemna sa fie gen carucior de butelii cu suspensie. 

Tehnic, ai dreptate. Dar semi independenta suna ca semi insarcinata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e nici independenta, nici fixa, nici cal, nici magar. Merci ca ai pus tu poza, vroiam sa caut si eu una, pentru exemplificare.

Intr-adevar, poate duce la pierderea aderentei pe spate sau la topait, in curbe, daca drumul nu e perfect. In rest, eu zic ca e un compromis acceptabil. Am avut la fel pe Leon 5F si acum pe Mercedes A Class.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian ca posesor de O2FL si O3FL ambele cu multilink... cand tre sa iau caruta 2.0TDI 2022 ca sa car chestii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc de raspunsuri. Incep sa ma lamuresc: Leon vine cu punte semi-independenta la motorizarea de 1.5 TSI, punte care vad eu din schema ca aduce mai mult cu o punte rigida decat cu una independenta. Am fost la test-drive cu Leon 1.5 TSI 150 CP si cutie DSG7, sincer mi-a placut cum se conduce masina; copilul a stat la spate si a spus ca pe denivelari il zguduie mai rau decat in Octavia 2 FL (care pe spate are punte independenta dual link). Deci puntea asta semi-independenta nu se compara totusi cu una independenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din pacate nu sunt la fel si cei din spate simt cel mai rau asta. Totusi, nu e un criteriu eliminatoriu, cel putin nu pentru mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Copilul sta in spate si nu as vrea sa il zgâlțâi tare, de aceea as prefera punte independenta. Am mers cu Octavia 3 pe locul din spate dreapta, la drum drept masina era splendida, dar in curbe si pe piatra cubica a fost horror pentru mine. Deci nu as vrea sa il chinui. Pe de alta parte am o mare dilema: ce sa aleg intre puntea independenta spate si cutia automata? Un Seat Leon FR 1.5 TSI cu cutie automata este cam la acelasi pret cu Cupra Leon 1.5 TSI cu cutie manuala (Cupra avand punte independenta pe spate). Voi ce ati alege intre cele doua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se compara nici la confort, nici la stabilitate. Are un minus si daca juniorului i se face rau pe masina.
Orienteaza-te spre varianta de 190cp sau spre un golf 8 daca bugetul iti permite.

L.E. Pe leon suspensia e destul de dura si independenta ajuta la confort asa ca as alege-o in detrimentul cutiei de viteze. La dsg mai poti face retrofit, dar puntea n-o poti schimba, caroseria avand alte prinderi pentru independenta.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As mai avea in vedere Leon sports-tourer 1.4 TSI plug in hybrid 204 CP. Fiind peste 151 CP, banuiesc ca vine cu punte independenta pe spate nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/26/2024 at 10:44 AM, vizitator said:

As mai avea in vedere Leon sports-tourer 1.4 TSI plug in hybrid 204 CP

Salut! Raspund aici la ceea ce m-ai intrebat in privat in legatura cu dinamica PHEV-ului. 

Pentru pretentiile mele dinamica este aproape excelenta (pe Formetor). Masina este destul de "plantata" in carosabil - probabil suspensia pe Cupra este setata ceva mai rigid decat la Seat, insa ruliul pe viraje abordate mai sprinten nu este prea mare pentru masa PHEV-ului. Eu avand non-VZ, deci fara DCC.
Eu merg in intervalul luni-vineri doar electric, incarcand zilnic - aceasta fiind ratiunea din spatele alegerii unui PHEV pt mine. Pentru traficul urban + periferie electricul este arhi-suficient (aprox. 100cp si 330 Nm).
La drum intins masina este foarte placuta dinamic, avand mereu la dispozitie electric-Boost-ul pentru reprize scurte de accelerare, chiar daca bateria HV este la 0%. (din capacitatea totala a bateriei, circa 2 kWh sunt rezervati sistemului hibrid care are grija sa-i tina incarcati). In modul hibrid mi se pare ca trecerea de la EV la termic este aproape insesizabila, exceptiile facand cazurile in care vrei sa mergi foarte dinamic, sau atunci cand schimbi brusc intre regenerare si accelerare - cand se poate resimti ceva soc/recul mecanic in caroserie. Regenerarea este inca un aspect interesant - daca folosesti modul Sport sau regenerarea la maxim, poti conduce aproape one-pedal-mode. Pe drumuri de munte o tin doar in Sport si practic nu am nevoie de pedala de frana decat in serpentinele "ac de par". Altminteri, in urban lasi regenerarea pe "Auto" si face coasting daca nu ai trafic in fata, sau recupereaza energie daca incetinesc cei din fata ta.
Un aspect deranjant apropos de cat de dinamica poate fi masina, este ca la plecarile in forta de pe loc pierde aderenta cu MARE usurinta. Din cate am citit, este o problema specifica ansamblului PHEV de 204 CP (sau 245 in functie de versiune) de la VAG; pe Octavia, Superb, Golf se comporta la fel. Initial am suspectat anvelopele de fabrica (Conti ECO Contact, mai economice, insa deficitare la aderenta), dar si cu Michelin CC2 se comporta la fel. Dupa o vreme reusesti sa "calibrezi" piciorul astfel incat sa nu mai ai surprize la plecarea de pe loc. Oricum, o implementare penibil de slaba a TCS-ului din partea VAG, de parca nu stiau ca in electric masina pune direct 330Nm la roata inca de la 0 km/h...

In ceea ce priveste facelift-ul de care esti interesat:
PHEV-ul pentru MQB-evo primeste si el un update odata cu lansarea facelift-urilor: 1.4 TSI este inlocuit de 1.5 TSI de generatie mai noua, avand acelasi output de 150 CP. Cutia ramane in continuare DQ400e, cu acelasi motor electric de 115 CP si 330 Nm  "integrat" in cutie, insa se ofera o baterie mai generoasa - de circa 20 kWh. In plus, noul PHEV stie si incarcare rapida DC, vechiul PHEV fiind limitat la 3.5 kW AC. Pana acum dupa lansarile oficiale de facelift "noul" PHEV este anuntat pe Superb (doar pe Estate) si pe Golf; la Octavia nu s-a anuntat nimic in comunicatul oficial in afara de benzine si diesel.
 

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsul elaborat, m-ai lamurit mult mai bine decat dealerii (care nu stiu nimic in afara de faptul ca noul model se va lansa peste 1,5 luni).  Bateria de acum are 12.8kwh, daca o maresc la 20 kwh si ii maresc autonomia in mod electric la 100km, asa cum se lauda cei de la Seat, atunci aceasta va fi cea mai buna optiune si pentru mine. As merge de luni pana vineri in modul electric, iar sambata as incarca pe undeva bateria. Totul este sa nu mareasca si preturile. Legat de faptul ca 1,4 TSI va fi inlocuit cu 1,5 TSI nu prea imi place ptr ca mie imi placea mai mult vechiul 1,4 TSI, dar asta e situatia, nu ne putem pune contra ,,progresului". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, SkOmk4 said:


Un aspect deranjant apropos de cat de dinamica poate fi masina, este ca la plecarile in forta de pe loc pierde aderenta cu MARE usurinta. Din cate am citit, este o problema specifica ansamblului PHEV de 204 CP (sau 245 in functie de versiune) de la VAG; pe Octavia, Superb, Golf se comporta la fel. Initial am suspectat anvelopele de fabrica (Conti ECO Contact, mai economice, insa deficitare la aderenta), dar si cu Michelin CC2 se comporta la fel. Dupa o vreme reusesti sa "calibrezi" piciorul astfel incat sa nu mai ai surprize la plecarea de pe loc. Oricum, o implementare penibil de slaba a TCS-ului din partea VAG, de parca nu stiau ca in electric masina pune direct 330Nm la roata inca de la 0 km/h...


 

Pune-i niste anvelope de calitate si vei diminua sensibil acea patinare, EcoContact sau CC2 nu fac fata la puterea masinii. Niste Michelin PS5/Conti 7/GoodYear sunt cu totul altceva. desi o masina de 200CP trage cu puntea gresita, cand tractiunea e pe fata si e normal sa nu ai aderenta sau sa ai torque steer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos aveam 320Nm cand foloseam PS4 (225 40 ZR18) . In 2 si 3 aproape orice KD se lasa cu "scartait". 

Cand am trecut la 430Nm... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

Pune-i niste anvelope de calitate si vei diminua sensibil acea patinare, EcoContact sau CC2 nu fac fata la puterea masinii. Niste Michelin PS5/Conti 7/GoodYear sunt cu totul altceva

Stiu ce spui si eu m-am gandit la asta pana sa gasesc detalii suplimentare pe forumuri (Cupra si Skoda UK de exemplu). Au fost useri care aveau Pilot Sport sau Conti Sport Contact - pe ultimele le-am avut pe un Megane 4 GT si era aproape imposibil sa le faci sa rupa aderenta. Toti au spus ca au avut aceleasi probleme: la plecari "in forta" - patinare. Eu am reusit sa-mi "educ" piciorul sa evit in majoritatea cazurilor patinarea. CC2-urile nu-s rele deloc daca te uiti la teste comparative, inclusiv raportate la cateva anvelope de vara destul de bune (desigur, nu cele sport...).

Dincolo de asta, vazand ca "problema" asta este larg raspandita, am sapat putin si cred ca explicatia se gaseste in graficul atasat. (stiu ca e pentru Octavia iV, dar este exact acelasi sistem PHEV)
Practic masina poate livra la cerere 330 Nm cvasi-instantaneu; in scenariul asta, nici nu prea mai conteaza ca puterea livrata nu este foarte mare, daca nu ai o electronica de control al tractiunii adecvata in situatia asta, pierzi aderenta foarte usor.
Ma intreb cum este gestionata situatia la un Touareg PHEV, unde valorile sunt mai mari... sunt convins ca "problema" se poate remedia din SW.

 

Formentor_Hybrid_or_Octavia_iV_1.4_iV_power_torque_diagram.jpg

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu Q7 Phev si oricat de tare pleci nu scartaie nimic.

Cand accelerezi puternic descarci puntea fata, de aceea nu are rost sa pui prea multa putere. Nu cred ca electronica e facuta prost, pur si simplu nu ai ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!