Jump to content

Leon generatia 4 (MK4) - discutii generale


Cristian
 Share

Postare recomandată

auzi dar directia aia progresiva se poate dezactiva la dorinta? sau daca o comanzi, e mereu activata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mereu asa. Dar cu driving modes o poti pune in diferite moduri, oricum mie imi place cum se simte toata masina in Sport :) . Dar sincer directia aia face toti banii. Parca simti ca esti lipit de sosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am vrut sa configurez leon cupra, in speta cu acelasi motor ca un Golf GTE, dar cand am vazut pret de pornire aproape de 41k, m-am oprit.

GTE-ul este aproape 35k cu dotari in standard asemanatoare..mi se pare putin din alt film tot ce inseamna Cupra acum..dintr-un film care nu are treaba cu realitatea.

 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei incearca. dar cand un leon fr 1.5 automat si 2-3 optionale a ajuns sa coste mai mult decat un bmw x2 150cai cu tractiune integrala, nu putem decat sa le uram mult succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog pui link uri ceva, pentru preturile astea, nu de alta dar atunci imi iau Bmw desi parca 2 e urat rau... pune si poza exact cu masina care ti-o iei mai faina ca Leonul. Ca sa stim exact comparatia. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest topic nu este pentru comparatii. Va rog sa deschideti topic in aria Versus pentru comparatii de gen Leon vs X.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As continua cu Hybridu’... pana la urma se pare ca la varianta asta ma opresc. Am doar 2 nelamuriri: cum o sta pe drum datorita greutatii de 250 kg in plus si de ce nu au pus insonorizare pe capota, dar doar la modelul asta :)... si Cupra hybrid are si toate celelalte Leon uri au doar asta nu are :)... ma enerveaza asa ca si idee... banuiesc ca se poate face retrotif.

 

Am vazut toate review urile posibile cu motorizarea 1.4 Tsi plus electric ca sa inteleg cum functioneaza si sunt super linistit din punctul asta de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@corbu33Uite concluzia lui Thomas despre Octavia PHEV fata de MHEV (scuze, nu am gasit explicit comparatie pe Leon dar oricum au aceleasi motoare). Daca nu poti incarca zilnic masina, nu merita PHEV. Cu bateria goala 1.4 PHEV va consuma peste 7 iar 1.5 Mild scoate sub 6 constant.

 

In plus PHEV are 200 kg fata de 1.5 automat, nu cred ca greutatea este compensata de suspensia independenta pe spate care vine standard la peste 151 CP.

 

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fizica spune ca aceeasi masina cu mai multa greutate va avea inertie mai mare, ca atare tinuta de drum pe viraje va fi afectata (inclusiv prin ruperea mai usoara a aderentei), iar franarea va fi mai greoaie (daca are aceleasi frane).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frantele sunt de 310mm deci mai mari ca 1.5. In plus nu mi se pare consum de 7,5 asa mare pt masina de 204, ca bateria se incarca sau are mereu boost-ul gata daca ai nevoie de cei 204. Sau nu stiu cum sa zic, pt "talpa" ai mereu putere benzina + electric dar consum mai mare... si la Superb 220CP aveam 8,5 mediu deci e chiar mai bine. :) si o data pe sap poate reusesc sa incarc si eu.

 

Pentru partea de dinamica, am tot vazut review-uri si parea ca totul e ok la dinamica, dar pt siguranta o sa ma dau cu versiunea sportourer (ca oricum pe asta vreau sa o iau) dar Cupra 245cp, macar dinamica este similara. (o las in setare sport si ar tb sa fie aprox acelasi lucru... avand DCC + dir progresiva si una si alta). Si sa nu vorbesc despre DQ200 vs DQ400E (uscat vs umed, potential prob vs un powertrain testat si paratestat, evident pana la urma cum ti-o fi norocu' :) )

 

Plus ca la bani cu Rablele de la stat (cea de Hibrid nu exista la 1.5 eTSI) :) iese binisor. In plus PHEV-ul are multe optionale ca standard si sincer iese cam la aceeasi bani, deci de ce nu as lua o masina cu "dubla personalitate" si suspensie multilink pe spate. Totusi o sa incerc sa imi dau seama de dinamica din testul cu Cupra 245.

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu imi este foarte clar cum este livrata puterea pe sistemul PHEV la VAG, adica cei 200+ CP sunt prezenti doar cand ai bateria peste 20% sau sunt acolo si cu bateria complet descarcata. Este foarte util de stiut asta cand faci alegerea motorului. La eTSI este simplu, ai 150 CP mereu (bine, la turatia de cuplu/putere maxima).

 

Daca ai pierderi de putere e cam aiurea, mai ales ca ai 200+ kg mereu prezente pe masina. Un test-drive cu ambele in aceiasi zi ar fi relevant.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F pe scurt ii ai mereu acolo dar nu ii ai :). Dar de fapt e la fel cu orice masina, spre ex la GTI ai 245 CP dar de la o anumita plaja de turatie ii ai pe toti 245... cam la fel si aici, cand ai nevoie chiar si cu bateria descarcata ii ai, dar evident consuma mai multa benzina, pt ca mai si incarca bateria cat sa ai boost-ul acolo la nevoie, acum ideea este ca nimeni nu merge cu pedala la fund in mod continuu.

 

Eu tot ce am citit si vizionat pana acum, ba chiar am discutat cu cu coleg de forum, sunt mereu acolo calutii cu pretul unui consum mai mare, dar repet intre 7-8 masina de 204 cp si 1,6t ... ce sa zici mai mult... in plus te mai distrezi electric cand ai chef si te joci cu "dubla personalitate"... personal imi place ideea de a face eu setarile/calculele necesare sa pot merge si economic , talpa sau sa-mi pregatesc intrarea full electric intr-un oras ... din astea :) de copii.

 

Oricum Leon-ul imi place cel mai mult dintre cele 3 (Octavia, Golf si Leon... de Audi nu vorbim pt ca discutam de alti bani)... din toate punctele de vedere iar peste 204 ramane doar varianta de 245 benzina si sincer ce sa fac cu astfel de motor in oras ... pt ce: pt 2 sprinturi pe autostrada from time to time si poate niste drumuri virajate tot asa odata de doua ori pe an... sau mai ramane sa astept 190 TSI, cam asta ar fi cealalta alternativa si aici oscilez, asta ca sa raman si cu multilink pe spate si sa existe zvac de putere. (dar la 190 tsi nu te incadrezi la rabla, peste 4-5 ani va fi considerat si mai poulant, iar consumul probabil similar cu PHEV incarcat din motor si nu de la priza)... ca sa castig ce ... un 0,4s mai bine pt 190 TSI la 0-100km/h sau / si handling si aici recunosc ca am dubii.

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O masina mai usoara va fi intotdeauna mai agila, evident cu aceeasi suspensie, dar aici situatia e complicata de diferentele de suspensie. Problema la acest plug-in e ca, atunci cand ramai fara curent in baterie, vei avea o masina de 150CP, mai grea cu 200kg, cu performantele unui 1.0TSI. Fara curent e o masina termica. Poate doar la acceleratii cu pedala la fund sa mai primesti ceva putere, in limitele sistemului, dar aici trebuie sa te interesezi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta spun, curent se produce mereu dar pe costul carburantului. M-am tot interesat. Singurul moment cand ai o termica 100% este cand alegi sa reincarci bateria si doar sa reincarci bateria, dar in aprox 50km primesti cam 80% din baterie inapoi deci care ar fi problema sa o incarc pe autostrada in ultimii kilometri inainte sa intru in Bucuresti venind de la mare spre exemplu :) si tot asa in logica asta, pt ca apoi bateria incarcata, in mod hybrid, te tine ca si un plin normal (si avand “talpa” disponibila oricand si aici repet doar nu mergi in talpa constant). mai jos chiar e un filmulet cu bateria goala pe care o reincarca, ca sa vedeti cum functioneaza live si cat de rapid se face reincarcarea si ca “talpa” functioneaza.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine, nu as lua un plug-in daca m-ar interesa manevrabilitatea masinii. Un 1.5 TSI 150 va fi cel putin la fel de manevrabil, mai economic, mai ieftin,  si cu mai putine batai de cap. Cei 50CP suplimentari sunt practic anulati de greutatea suplimentara si asta se vede si in acceleratie, cu diferente de sub 1s pana la 100km/h. Sigur, daca il incarci mereu si mergi electric prin oras vei gasi argumente pentru un plug-in.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e si ideea, dublei personalitati... talpa cand ai nevoie (nu atat de des), electric/hybrid prin oras sau hybrid pe autostrada cu ocazionale reincarcari doar termic. Dar dupa ce voi testa voi intelege si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitati un avantaj major al unui PHEV fata de MH: poti merge un anumit numar de km in regim exclusiv electric. Pentru o mare parte din noi, 50 km pot insemna o saptamana de mers pana la serviciu si inapoi. In plus, da, masina e mai grea decat una doar cu motor termic, insa nici masinile electrice nu sunt mai usoare, un ID3 e mai greu decat Leon PHEV.

Si eu am luat in calcul Leonul PHEV, ramane de vazut ce se intampla in cateva luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce te gandesti cand spui ce se intampla in cateva luni ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Criza economica -> No money -> Probleme de productie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cateva luni, maxim un an, trebuie sa schimb Leonul 5f, insa preferintele inclina spre A-class.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut test drive cu Passat GTE si Cupra Hybrid 245 (roti pe 19, important de mentionat)... pentru a intelege cum functioneaza sistemul de propulsie. Deci e bestiala Cupra (lasand la o parte ca nu am gasit cum sa anulez zgomotul interior "emulat" :) ... se pare ca nu se poate, desi cam ciudat). 

 

Eu unul nu am simtit nicio greutate in plus (adica este la fel de agila, da poate sunt eu "nesimtit"  :))... am mers full electric la vit max permisa si am golit rapid bateria pt ca ma interesa mai ales sa vad ce se intampla la 0%, apoi in aprox 15 min am adaugat 10km de electric, ca sa testez si cum incarca masina utilizand doar motorul termic. Puterea maxima exista chiar si cu bateria goala... iar dupa ce am forjat masina efectiv 125km din care aprox 40km am tot testat incarcarea bateriei, consumul aratat era de 8.9 pt o masina de 245 CP, repet mers in super forta si uneori mai calm pt reincarcare baterie doar din benzina (si asta e sing mod, provocat voluntar ca sa zic asa, unde intr-adevar se vede ca motorul pe benzina trage dupa el mai multe kg, dar chiar si asa decent vs multe masini :)). 

 

Practic modul de mers de astazi nu cred se va intampla in mod real continuu (obosesti de la atentie, stres sa nu ti se bage un "profesor" in fata etc + familie), poate doar asa daca ai chef de fun si iti "platesti" distractia o data pe luna.

PS: inca o chestie tare, motorul electric singurel, este super fun si la Cupra si la Passat, trage super bine pana pe la 70km/h, deci in oras te poti distra de minune doar pe electric. (full electric iarna tine cam 40-50km iar vara sigur stai pe la 50-60km).

 

Raman la opinia mea, ca Leon in momentul asta din cele 3 (Golf, Octavia, Leon, Audi A3 nu se pune :)) este pachetul cel mai valoros (raport pret calitate si nu in ultimul rand design evident subiectiv pt mine).

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru explicatii, un DT te lamureste mai bine cand informatiile despre functionarea motorului sunt putine. Eu voi incerca sa fac un DT comparativ MHEV - PHEV.

 

PS1. Cum este antifonarea la Leon ?

PS2. Intre timp Thomas de la Autogeful este neobosit si a scos review la Octavia RS IV. Testul a fost facut pe o vreme ploioasa pe Autobahn si la un moment dat mentioneaza ca i se pare prea multa putere pentru un FWD, aproape de limitele aderentei. Care este impresia ta ?

 

 

Modificat de Cristian
Eliminare continut video offtopic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum aici discutam despre Leon mk4, orice alt post care nu are legatura cu subiectul topicului a fost si va fi ascuns.

Multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri chiar a fost o zi care mi-a oferit si mazga pe jos si uscat ... mi se pare ca daca te obisnuiesti sa apesi acceleratia potrivit poti evita complet wheel spin-ul. Desi daca apesi ca buzduganul evident va genera derapaj (de mentionat ca masina Cupra avea roti 19 cu anvelope de vara :)). Nu stiu ce sa zic, s-ar putea sa fie prea multa putere, desi nu cred asta ar fi prob, ci faptul ca exista boost-ul ala instant de la electric care e delicios, dar si impinge puternic rapid si atunci derapezi. Oricum eu voi lua 204 deci va fi ceva mai calm.

 

Eu unul, am mai mentionat (fara a ofensa pe nimeni)... aveam in cap Octavia pt ca nu am interactionat niciodata cu Seat, iar Skoda mi se parea pana acum raportul pret calitate perfect/cinstit pt o masina... dar dupa am facut test drive-ul cu Octavia, am plecat de acolo, avand senzatia ca trebuie sa ma conving sa o iau, neavand niciun fel de sclipire... si in plus dezastru la antifonare. Dupa primul TD cu  Leon am plecat pur si simplu fericit, zicandu-mi in cap ca este alta masina si nu intelegeam cum asa diferenta la toate captiolele: antifonare, tinuta drum (ce e drept am testat FR care are dir progresiva + suspensie adaptiva), spatiu interior fix la fel ca Octavia, ambianta interioara mult peste chiar cu "toate plasticele" (evident dpmdv).

 

Golf-ul nou nu-mi place deloc si mi se pare scump degeaba, si evident am aj la Leon (pt ca mi-a atras privirea design-ul sincer) dar la primul TD cu Leon m-am dus tot asa pregatit de ce avusesem parte si cu Octavia (chiar ma gandeam ca va fi la fel si nici nu e practic), din review-uri parea asa si asa. Si dupa 3 test drive-uri pana acum, 2 cu FR si unul cu Cupra, pot spune lejer ca antifonarea, in categoria asta, este f buna, peste multe masini chiar si mai premium. Spre ex, ieri inainte de Cupra, am mers cu Noul Passat GTE (slab antifonat, fara sa fiu nebun, chiar era rau pentru pretentiile pe care le are... chiar ma gandeam stai sa vezi ca merg cu Passat si cand ma pun in Cupra Leon o sa fiu dezamagit, dar nici urma de asa ceva, ba invers, placut surprins).

 

Leon FR MK4 PHEV 204CP mi se pare perfect ca putere, se aseamana cu Passat-ul GTE la 0-100km/h... iar Passat-ul dpdv motor vs greutate, mi-a placut cum se misca.

 

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am totusi un ghimpe, in toate review-urile pt PHEV 204 CP, este singurul Leon care nu are izolare fonica la capota :) si nu inteleg de ce tocmai la modelul asta, si imi e teama sa nu fie de fapt astfel de reduceri per total masina asta si sa fie diferit la antifonare fata de tot ce am testat pana acum la Seat :)... dar chiar nu as intelege de ce. Sper sa nu si oricum, pt capota sigur se poate face retrofit, ca nu cred ca e vreo problema tehnica pt care nu au pus, deoarece la orice alt Leon/Octavia exista (inclusiv acelasi motor).

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!