Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Recommended Posts

220 în ciclu mixt, 295 în ciclu urban. Real... minus ~30%, deci un 150-200 Km la mers decent. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    34

  • Rave

    18

  • stama

    16

  • mandelu

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dupa ce am urmarit o incarcare a masinii electrice acasa mi s-au aprins un pic antenele si am zis sa facem un calcul de bun simt. Sa luam ca ex o Skoda Citigo, masina pe care o detin acum in vari

ieri am mers cu Kona electric. lucruri bune: - interior atent lucrat, volanul, bordul (displayul f usor de citit, totul clar, desi avea un led verde aprins mereu care se pare ca arata ca masina e

Personal cred ca mi voi incepe experienta electrica fix cu Spring. Cu 295 km WLTP city si vreo 7-8k pret dupa Rabla este fix ce imi trebuie de luni pana vineri pentru naveta mea de 1-5 km zilnic. 

Posted Images

Tinand cont ca la Tesla Model 3 fara pompa de caldura autonomia scade iarna chiar si cu 40%, e de asteptat la Dacia putin peste 100Km reali in oras, iarna.

Avand in vedere si viteza maxima de 125Km/h, este clar o citadina si maxim o masina care sa te aduca din suburbii in capitala.

 

Dar la pretul acela care se vehiculeaza acum...super oferta. 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Haideți sa vorbim cifre și nu reclame.

 

 

FB_IMG_1603009587068.jpg

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Daca tot am ajuns sa comparam o masina rwd de 201 cp, acceleratie 0-100 in 7.8 sec (ID.3) cu una awd de 450 cp, acceleratie 0-100 in 3.4 sec (Tesla Model 3 performance):

Luand in considerare raportul eficienta/performante, nu prea iese castigator ID.3 oricum ai da-o. Daca Tesla Model 3 ar fi avut performantele lui ID.3, nu cred ca am mai fi vorbit despre acelasi range.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Nu e relevanta comparatia, masinile sunt din clase diferite, una e o compacta si cealalta in clasa medie. E normal ca Tesla sa fie mai scumpa decat ID3. Chiar si daca ar fi avut aceleasi performante.

Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca Dacia Spring va fi fara concurenta la alegerea unei masini pentru oras, plus ca din punctul meu de vedere, Spring arata mult mai bine la exterior decat ID3. Abia astept sa o vad in realitate. Pentru cei 14 km pe care ii fac zilnic, va fi alegerea perfecta in raport calitate pret.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

@cj.Paul  omul ala face multe teste.  A testat cam tot ce înseamnă electric.

Eu nu înțeleg legatura ta dintre accelerație pana la 100 pe care o poate face masina si range.  Si mai ales eficienta.  Noi vorbeam de eficientă. 

Stii ca T3 are si baterie mai mare da ? 

Omul a testat fix eficienta. Nu puterea. Nu accelerație. 

 

Dar in fine...fiecare cu părerea lui.  

 

 

 

 

Spring nu va avea concurenta pt cei care cauta fix ce e mai ieftin.  Si asta contează. 

Aici e un target bun. Si ma bucur ca Dacia vede nișă si o ataca. 

Desi nu pot înțelege cum in 2021 mai pun butonul de geam pe consola centrala. 

Dar,  in rest, vedem când va scoate skoda varianta sa la id1/id2. 

Din câte înțeleg era la diferența mica de buget citigo e, iar la range statea mai bine citigo e.  Si la putere. 

 

 

Oricum e f bine ca avem concurenta. Asa poate câștiga fix clientul. 

Link to post
Share on other sites

Aici trebuie sa te contrazic @Bogdan_wrc, o masina single motor de 204CP cu aceeasi eficienta cu o masina dual motor de 513CP inseamna fix ca masina single motor are o eficienta slaba. Chestie care se vede si in tabelul de eficienta de pe ev-database.org. Si nu numai ca este mai putin eficient decat Model 3 Performance, dar este mai putin eficient si decat cei mai mari competitori ai sai, Model 3 Standard Range Plus si Hyundai Kona.

 

Adica nu cred ca ar zice nimeni ca un Golf 1.0 TSI ar avea un consum bun daca acel Golf 1.0 TSI ar consuma cat un Golf R. Ca e mic, poate... ca merita, in schimb, clar nu! Sau, ca sa vorbim politically correct si sa nu suparam pe nimeni, da, ID.3 are o eficienta buna, dar altele sunt si mai eficiente decat el :)

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Dar nu ma contrazici pe mine. Eu am prezentat cifrele lui. Omul este mult mai expert ca mine. 

Iar eu știu ca nu doar puterea contează. Ci și capacitatea bateriei. 

Si cred ca el ia in calcul și asta. 

Link to post
Share on other sites

Eu nu contest cifrele, doar zic ca acele cifre nu reprezinta ceva neaparat bun pentru ID.3...

 

Si nu, capacitatea bateriei nu conteaza, aceea este doar media de consum a masinilor pe drumul de 2.000 Km. Si faptul ca o masina dual motor de 513CP are consum cat una single motor de 204CP este wow. Dar pentru Model 3 Performance...

 

Una peste alta nu poate nega nimeni ca ID.3 este o masina foarte buna pentru distante lungi. Putere de incarcare decenta, autonomie decenta, consum decent. Ca sunt altele mai bune, gen Kona sau Model 3 Standard Range Plus care sunt cele mai apropiate ca pret de ID.3, da, e normal. Dar sunt si multe mult mai proaste... Dupa cum ziceam, compromisul ideal! :)

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Cred ca înțelegem diferit poza aia. 

Eu vad ca el lauda id3 pt ca se apropie f mult de lăudatul ( pe buna dreptate) T3.

 

Si ca tot vorbeam de Spring:  

 

https://pushevs.com/2020/10/18/dacia-spring-electric-finally-has-official-prices/

 

The initial prices of the most affordable electric car in Europe finally start to appear and the first 100 units in Hungary were already pre-ordered with a price of 6.490.000 HUF (17.812 euros)

 

Highlights

Length: 3.734 mm
Wheelbase: 2.423 mm
Width: 1.622 mm
Height: 1.516 mm
Ground clearance: 150 mm
Wheels: 14 inches
Turning radius: 4,8 m
Motor: 33 kW (equivalent to 44 hp) and 125 N.m of torque, limited to 23 kW in ECO mode
Top speed: 125 km/h, limited to 100 km/h in ECO mode
Charge: AC up to 6,6 kW, DC up to 30 kW (optional)
Battery: 27,4 kWh (26,8 kWh usable)
WLTP combined range: 225 km (140 miles)
WLTP city range: 295 km (183 miles)
WLTP consumption: 14 kWh/100 km
Seats: 4
Vehicle warranty: 3 years or 100.000 km (62.140 miles)
Battery warranty: 8 years or 120.000 km (74.600 miles)

 

 

Skoda CITIGOe iV
32.3 kWh

Charge Power    7.2 kW AC

Fastcharge Power (max)    40 kW DC

Total Power    61 kW (83 PS)

 Versiunea de bază Ambition costă 19.990 euro

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Dimensiunile si pentru Skoda CITIGOe:

Volum portbagaj: 250 l, 923 l cu scaune spate 

Greutate: 1.235 kg

Dimensiuni: 3.597 mm L x 1.645 mm B x 1.481 mm H

Accelerație 0-100 km/h: 12,3 Sekunden

Link to post
Share on other sites

CITIGOe iV a iesit definitiv din fabricatie asa ca putem sa pastram cifrele si sa le folosim pentru e-Up!, dar nu si preturile. Cel mai ieftin e-Up! era ~22.000 de euro ultima data, cu unul dotat similar cu cel pe care l-am avut eu undeva pe la 25.000 - 26.000 de euro. Oricum, la dotari echivalente (aproape, ca nu ma astept Spring sa ofere Lane Assist, parbriz incalzit electric, camera marsarier sau senzori de parcare, dar sper ca o sa ofere scaune incalzite optional) ma astept la o diferenta de vreo 5.000 de euro intre ele.

Link to post
Share on other sites

Pentru mine competitia de la Tesla pentru ID.3 o reprezinta Model 3 Standard Range, cand ne uitam la pret.

 

As zice ca versiunile de ID.3 care sunt la pret peste M3 SR, asa cum e Max-ul, sunt prea scumpe, deoarece nu ating acelasi nivel calitativ interior sau pe partea de electronica cu M3. O fi Tesla cu probleme de productie, dar nici cu VW nu mi-e rusine dupa cum se vedea tot in video-urile de pe youtube de la Bjorn sau ale lui Matt.

 

Cresterea de range la Tesla Model 3 este la toate versiunile, de la SR la Performance, deci vechile masuratori ale lui Bjorn nu ne spun nimic despre autonomia ID.3 fata de noile Model 3.

 

Si sa nu uitam ca in tabelul de la Bjorn este comparat un ID.3 cu heat pump (ca numai asa se trimit in Norvegia), cu un Model 3 Performance fara heat pump.

 

Daca ne uitam in graficul pe care l-am mai postat, ID.3 fara heatpump, asa cum vine la noi, are mai mica autonomia decat cel cu care s-a plimbat Bjorn:

image.png.7a3bacef0dc2a799881fd8b4062e1ba0.png

Link to post
Share on other sites

Material PR de la Dacia, care contine dimesniunile Spring, volum portbagaj si alte detalii: https://cdn.flipsnack.com/widget/v2/widget.html?hash=vhm0h1zy6z

Precum si un PDF mai putin aspectuos

 

Referitor la Tesla, se pare ca vor fi livrate in Europa masini produse in China. Se stie ca folosesc o chimie diferita a bateriilor la masinile produse in China, deci s-ar putea ca diferentele de autonomie sa fie datorate si bateriilor, nu numai pompei de caldura.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Azi am încercat is I3. 

Masina costa normal 49k.  Dar are o reducere peblanga tichete rabla de inca 9k euro. Deci ajunge spre 28k. 

Interiorul este wow.  Dacă acum este asa imi dau seama cum era la lansare. Se vede ca ești premium. Materiale mișto rău si atent lucrata. Ceva cu bambus și lemn. Si aluminiu. 

Doar ca butoanele si senzația este de serie 5 din 2011. Se vede ca detaliile astea sunt depășite. 

La exterior arata f bine încă si culorile sunt f atrăgătoare. Linia si detaliile de îmbinări sunt perfecte. Iar anumite detalii de aluminiu fac nota f bună cu spiritul futurist al mașinii. 

Usa spate este aiurea rău. Acces f greoi în spate dar ușor de ieșit si destul de mult spațiu. Este f mica. Si portbagajul este mic rău. 

Poziția la volan destul de ok doar ca întreaga masina pare f sus. 

Comenzile f facile doar ca par mai intuitive la id3. 

De exemplu nu mișcă fără butonul de start stop. Când dai din D in R ea trece prin N.  La id3 nu. Maneta se mișcă mai greu puțin 

 

Dar este f mișto la atingere. 

Senzația de condus este f bună.  Tinuta de drum este puțin ciudata fata de id3 pt ca este mai sus. Pare centru de greutate mai sus. Este mai subțire și mai înaltă. 

Trage f bine si zgomotul motorului abia se aude. Spațiu interior mic între pasageri. 

Întreagă ergonomie se vede ca era gândită in 2012.  Multe butoane. Multe rotite. Plus pe consola centrala. 

La fel și display. F bun dar își arata vârsta la animatii. 

Per total mi a plăcut. Este într-adevăr o masina premium. Pt cineva care o folosește în oraș și vrea ceva premium nu are concurent. 

As da 29k pe ea ? Nu. Vreau range. Putere. Spatiu.  Mai mult decât interior premium si materiale rare. 

Când ma gândesc ca s au vândut si cu 49k..sunt uimit. 

Rotile subțiri arata ciudat si am înțeles ca sunt mărime rara si cam scumpe. 

Dar dacă nu era id3, atunci i3 era cea mai interesanta opțiune la banii ăștia. 

Chiar dacă Kona are range dublu, este departe de i3 în rest. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri