Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Marculescu
 Share

Postare recomandată

220 în ciclu mixt, 295 în ciclu urban. Real... minus ~30%, deci un 150-200 Km la mers decent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca la Tesla Model 3 fara pompa de caldura autonomia scade iarna chiar si cu 40%, e de asteptat la Dacia putin peste 100Km reali in oras, iarna.

Avand in vedere si viteza maxima de 125Km/h, este clar o citadina si maxim o masina care sa te aduca din suburbii in capitala.

 

Dar la pretul acela care se vehiculeaza acum...super oferta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideți sa vorbim cifre și nu reclame.

 

 

FB_IMG_1603009587068.jpg

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot am ajuns sa comparam o masina rwd de 201 cp, acceleratie 0-100 in 7.8 sec (ID.3) cu una awd de 450 cp, acceleratie 0-100 in 3.4 sec (Tesla Model 3 performance):

Luand in considerare raportul eficienta/performante, nu prea iese castigator ID.3 oricum ai da-o. Daca Tesla Model 3 ar fi avut performantele lui ID.3, nu cred ca am mai fi vorbit despre acelasi range.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e relevanta comparatia, masinile sunt din clase diferite, una e o compacta si cealalta in clasa medie. E normal ca Tesla sa fie mai scumpa decat ID3. Chiar si daca ar fi avut aceleasi performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca Dacia Spring va fi fara concurenta la alegerea unei masini pentru oras, plus ca din punctul meu de vedere, Spring arata mult mai bine la exterior decat ID3. Abia astept sa o vad in realitate. Pentru cei 14 km pe care ii fac zilnic, va fi alegerea perfecta in raport calitate pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cj.Paul  omul ala face multe teste.  A testat cam tot ce înseamnă electric.

Eu nu înțeleg legatura ta dintre accelerație pana la 100 pe care o poate face masina si range.  Si mai ales eficienta.  Noi vorbeam de eficientă. 

Stii ca T3 are si baterie mai mare da ? 

Omul a testat fix eficienta. Nu puterea. Nu accelerație. 

 

Dar in fine...fiecare cu părerea lui.  

 

 

 

 

Spring nu va avea concurenta pt cei care cauta fix ce e mai ieftin.  Si asta contează. 

Aici e un target bun. Si ma bucur ca Dacia vede nișă si o ataca. 

Desi nu pot înțelege cum in 2021 mai pun butonul de geam pe consola centrala. 

Dar,  in rest, vedem când va scoate skoda varianta sa la id1/id2. 

Din câte înțeleg era la diferența mica de buget citigo e, iar la range statea mai bine citigo e.  Si la putere. 

 

 

Oricum e f bine ca avem concurenta. Asa poate câștiga fix clientul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici trebuie sa te contrazic @Bogdan_wrc, o masina single motor de 204CP cu aceeasi eficienta cu o masina dual motor de 513CP inseamna fix ca masina single motor are o eficienta slaba. Chestie care se vede si in tabelul de eficienta de pe ev-database.org. Si nu numai ca este mai putin eficient decat Model 3 Performance, dar este mai putin eficient si decat cei mai mari competitori ai sai, Model 3 Standard Range Plus si Hyundai Kona.

 

Adica nu cred ca ar zice nimeni ca un Golf 1.0 TSI ar avea un consum bun daca acel Golf 1.0 TSI ar consuma cat un Golf R. Ca e mic, poate... ca merita, in schimb, clar nu! Sau, ca sa vorbim politically correct si sa nu suparam pe nimeni, da, ID.3 are o eficienta buna, dar altele sunt si mai eficiente decat el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu ma contrazici pe mine. Eu am prezentat cifrele lui. Omul este mult mai expert ca mine. 

Iar eu știu ca nu doar puterea contează. Ci și capacitatea bateriei. 

Si cred ca el ia in calcul și asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu contest cifrele, doar zic ca acele cifre nu reprezinta ceva neaparat bun pentru ID.3...

 

Si nu, capacitatea bateriei nu conteaza, aceea este doar media de consum a masinilor pe drumul de 2.000 Km. Si faptul ca o masina dual motor de 513CP are consum cat una single motor de 204CP este wow. Dar pentru Model 3 Performance...

 

Una peste alta nu poate nega nimeni ca ID.3 este o masina foarte buna pentru distante lungi. Putere de incarcare decenta, autonomie decenta, consum decent. Ca sunt altele mai bune, gen Kona sau Model 3 Standard Range Plus care sunt cele mai apropiate ca pret de ID.3, da, e normal. Dar sunt si multe mult mai proaste... Dupa cum ziceam, compromisul ideal! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca înțelegem diferit poza aia. 

Eu vad ca el lauda id3 pt ca se apropie f mult de lăudatul ( pe buna dreptate) T3.

 

Si ca tot vorbeam de Spring:  

 

https://pushevs.com/2020/10/18/dacia-spring-electric-finally-has-official-prices/

 

The initial prices of the most affordable electric car in Europe finally start to appear and the first 100 units in Hungary were already pre-ordered with a price of 6.490.000 HUF (17.812 euros)

 

Highlights

Length: 3.734 mm
Wheelbase: 2.423 mm
Width: 1.622 mm
Height: 1.516 mm
Ground clearance: 150 mm
Wheels: 14 inches
Turning radius: 4,8 m
Motor: 33 kW (equivalent to 44 hp) and 125 N.m of torque, limited to 23 kW in ECO mode
Top speed: 125 km/h, limited to 100 km/h in ECO mode
Charge: AC up to 6,6 kW, DC up to 30 kW (optional)
Battery: 27,4 kWh (26,8 kWh usable)
WLTP combined range: 225 km (140 miles)
WLTP city range: 295 km (183 miles)
WLTP consumption: 14 kWh/100 km
Seats: 4
Vehicle warranty: 3 years or 100.000 km (62.140 miles)
Battery warranty: 8 years or 120.000 km (74.600 miles)

 

 

Skoda CITIGOe iV
32.3 kWh

Charge Power    7.2 kW AC

Fastcharge Power (max)    40 kW DC

Total Power    61 kW (83 PS)

 Versiunea de bază Ambition costă 19.990 euro

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimensiunile si pentru Skoda CITIGOe:

Volum portbagaj: 250 l, 923 l cu scaune spate 

Greutate: 1.235 kg

Dimensiuni: 3.597 mm L x 1.645 mm B x 1.481 mm H

Accelerație 0-100 km/h: 12,3 Sekunden

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CITIGOe iV a iesit definitiv din fabricatie asa ca putem sa pastram cifrele si sa le folosim pentru e-Up!, dar nu si preturile. Cel mai ieftin e-Up! era ~22.000 de euro ultima data, cu unul dotat similar cu cel pe care l-am avut eu undeva pe la 25.000 - 26.000 de euro. Oricum, la dotari echivalente (aproape, ca nu ma astept Spring sa ofere Lane Assist, parbriz incalzit electric, camera marsarier sau senzori de parcare, dar sper ca o sa ofere scaune incalzite optional) ma astept la o diferenta de vreo 5.000 de euro intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine competitia de la Tesla pentru ID.3 o reprezinta Model 3 Standard Range, cand ne uitam la pret.

 

As zice ca versiunile de ID.3 care sunt la pret peste M3 SR, asa cum e Max-ul, sunt prea scumpe, deoarece nu ating acelasi nivel calitativ interior sau pe partea de electronica cu M3. O fi Tesla cu probleme de productie, dar nici cu VW nu mi-e rusine dupa cum se vedea tot in video-urile de pe youtube de la Bjorn sau ale lui Matt.

 

Cresterea de range la Tesla Model 3 este la toate versiunile, de la SR la Performance, deci vechile masuratori ale lui Bjorn nu ne spun nimic despre autonomia ID.3 fata de noile Model 3.

 

Si sa nu uitam ca in tabelul de la Bjorn este comparat un ID.3 cu heat pump (ca numai asa se trimit in Norvegia), cu un Model 3 Performance fara heat pump.

 

Daca ne uitam in graficul pe care l-am mai postat, ID.3 fara heatpump, asa cum vine la noi, are mai mica autonomia decat cel cu care s-a plimbat Bjorn:

image.png.7a3bacef0dc2a799881fd8b4062e1ba0.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Material PR de la Dacia, care contine dimesniunile Spring, volum portbagaj si alte detalii: https://cdn.flipsnack.com/widget/v2/widget.html?hash=vhm0h1zy6z

Precum si un PDF mai putin aspectuos

 

Referitor la Tesla, se pare ca vor fi livrate in Europa masini produse in China. Se stie ca folosesc o chimie diferita a bateriilor la masinile produse in China, deci s-ar putea ca diferentele de autonomie sa fie datorate si bateriilor, nu numai pompei de caldura.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am încercat is I3. 

Masina costa normal 49k.  Dar are o reducere peblanga tichete rabla de inca 9k euro. Deci ajunge spre 28k. 

Interiorul este wow.  Dacă acum este asa imi dau seama cum era la lansare. Se vede ca ești premium. Materiale mișto rău si atent lucrata. Ceva cu bambus și lemn. Si aluminiu. 

Doar ca butoanele si senzația este de serie 5 din 2011. Se vede ca detaliile astea sunt depășite. 

La exterior arata f bine încă si culorile sunt f atrăgătoare. Linia si detaliile de îmbinări sunt perfecte. Iar anumite detalii de aluminiu fac nota f bună cu spiritul futurist al mașinii. 

Usa spate este aiurea rău. Acces f greoi în spate dar ușor de ieșit si destul de mult spațiu. Este f mica. Si portbagajul este mic rău. 

Poziția la volan destul de ok doar ca întreaga masina pare f sus. 

Comenzile f facile doar ca par mai intuitive la id3. 

De exemplu nu mișcă fără butonul de start stop. Când dai din D in R ea trece prin N.  La id3 nu. Maneta se mișcă mai greu puțin 

 

Dar este f mișto la atingere. 

Senzația de condus este f bună.  Tinuta de drum este puțin ciudata fata de id3 pt ca este mai sus. Pare centru de greutate mai sus. Este mai subțire și mai înaltă. 

Trage f bine si zgomotul motorului abia se aude. Spațiu interior mic între pasageri. 

Întreagă ergonomie se vede ca era gândită in 2012.  Multe butoane. Multe rotite. Plus pe consola centrala. 

La fel și display. F bun dar își arata vârsta la animatii. 

Per total mi a plăcut. Este într-adevăr o masina premium. Pt cineva care o folosește în oraș și vrea ceva premium nu are concurent. 

As da 29k pe ea ? Nu. Vreau range. Putere. Spatiu.  Mai mult decât interior premium si materiale rare. 

Când ma gândesc ca s au vândut si cu 49k..sunt uimit. 

Rotile subțiri arata ciudat si am înțeles ca sunt mărime rara si cam scumpe. 

Dar dacă nu era id3, atunci i3 era cea mai interesanta opțiune la banii ăștia. 

Chiar dacă Kona are range dublu, este departe de i3 în rest. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca tot suntem la versus, as alege orice masina in afara de Tesla, si in special un model european. Sa ne gandim ca gasim reprezentante/service-uri (europene si asiatice) in fiecare judet. Avem in spate reprezentante puternice in Europa la VW Group, PSA-Renault, Daimler, BMW, Dacia... (le-am pus in ordine aleatorie). Ai sanse sa gasesti piese de schimb pe producator de la mai multi furnizori, rezultand preturi mai accesibile. Piesele de schimb vor veni mai repede, fiind disponibile in depozite din toata Europa. Oricat de fancy suna Tesla, nu va fi niciodata "masina poporului" in tarile europene (la cum s-a inceput producerea de masini electrice, ponderea Tesla va scadea repede in urmatorii doi-trei ani). Ca si numar absolut, vor exista mult mai multe masini electrice europene decat Tesla. Vedem acum cate masini pe combustie produc grupurile de mai sus. Odata ce vor inlocui modelele pe combustie cu cele electrice, vor aparea multe modele diferite din toate clasele.

 

Tesla e un vis (frumos de altfel) pe care si-l vor "permite" foarte putini din motivele pe care le-am prezentat mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tesla se pregateste sa monteze heatpump pe toate modelele, pe Y deja este

Daca nu va mari preturile, si va creste si insonorizarea, va fi tehnologic superioara.

 

Bateriile noi nu vor intra in productie de masa decat peste vreo 2-3 ani, nu discutam deci de asta acum, ca nu are sens, dar e de tinut cont ca va fi si mai eficienta

 

Oricum, tesla are o gama completa, ceea ce nici un alt producator nu are. Faptul ca scrie unu ca i-a cazut bumperul sau alte asemenea nu au nici o importanta, tesla vinde de rupe si a tot avut astfel de articole negative si nu a contat, le imbunatatesc din mers, cum face si VW cu ID3 pe care il carpeste din mers. In general tesla trimite echipa de service mobil si o repara unde o ai, cel putin in america. Europa se va bate probabil pt modelul cu reprezentante fizice. 

 

In general teslele mai vin si cu incarcatorul de 22kw si cu un adaptor se pot incarca peste tot, in timp ce restul masinilor nu pot accesa reteaua tesla... iar nu ne intereseaza pe noi in romania, dar prin europa conteaza si asta

 

Model 3 vine deja cu un refresh, din pacate am vazut ca la frunk se plangeau unii ca l-au facut mai eftineanu si mai stupid, insa cu siguranta au imbunatit alte aspecte. Cert e ca deocamdata tesla e departe de restul... VW te cheama 8 ore la dealer sa iti carpeasca un soft, Tesla ti-l updateaza peste noapte in garajul tau personal... poftim comparatie! 

 

pt noi ca europeni, Tesla e un mare pericol de pierdere locuri de munca, falimente in industria auto germana care ne pot afecta si pe noi romanii, care au un numar enorm de angajati in industria auto in fabricile de la noi (numai continental avea 25000 de angajati in Ro!)

 

Dar Tesla vine ca urganu... ce ii poti face... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face si Tesla fabrica la Berlin. O sa aiba nevoie de furnizori si de forta de munca, pe care o va angaja (si) de la concurenta.

In cele din urma, ce ne intereseaza pe noi, este o concurenta puternica, pentru ca așa lucrurile se vor dezvolta cu adevarat. Iar Tesla face concurenta puternica. Nu face doar masini electrice bune, dar masini bune.

 

Obiectivul nu este sa invinga unul singur, ci sa avem un ecosistem sanatos si oferta buna la vehicule electrice.

 

Acum, Tesla merita sa ii sperie putin pe producatorii traditionali, care ar fi bine sa iasa din zona de confort si sa inceapa sa concureze cu adevarat (Toyota fiind un exemplu de companie enorma vara nici un vehicul full electric), pentru ca așa o sa avem progres. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toyota are masini pe hidrogen, si inca de ceva timp, si camioane grele. Chiar daca sint pe hidrogen, tot electrice sint.

Este adevarat insa ca au o atitudine de respingere a electrificarii... 

 

Toyota are o prezenta puternica in america, daca nu s-au speriat de tesla pana acum, or avea ei ceva in cap. 

Ciudat ca Nissan a fost atat de avangardist cu Leaf ul inca de acum 10 ani si totusi se incapataneaza sa nu managerieze activ bateriile.

 

Cumva singurii care fac lucrurile cel mai bine tot Tesla raman, desi faptul ca reteaua lor de chargere nu poate fi folosita si de restul pare o piedica majora in calea electrificarii. Aici ar trebui sa intervina guvernele si sa zica STOP, cum au zis cu chargerele de telefoane si au impus un standard comun.

 

 

On 10/16/2020 at 6:38 PM, The_Ego said:

De asta si se forteaza puternic cu id3 in Ro..pana vine Tesla oficial ca dupa mai usurel cu vanzarile :))

Guvernul ar trebui sa taie sau sa ofere subventii mai mici pt masinile "de lux", cu preturi de peste 40.000 euro, asa cum fac si altii prin alte tari

Daca se face chestia asta, Tesla e putin probabil sa vanda extraordinar de mult 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator

https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2020/11/25/tesla-increases-prices-next-eu-batch-model-s-x-sparking-refresh-rumors/amp/

 

 

 

 

Am mers cu honda e. Revin cu impresii cu prima ocazie. 

 

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu care e relevanta... in segmentul de 80.000+ euro pot face ce doresc ei

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!