Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Marculescu
 Share

Postare recomandată

22 hours ago, detinator said:

 

Daca nu va mari preturile, si va creste si insonorizarea, va fi tehnologic superioara.

Era legat de afirmația asta. 

Nu stiu dacă pot face...chiar ce vor ei.

https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/442139/norway-etron-eqc-sales-august-2020/amp/

 

https://www.google.com/amp/s/thedriven.io/2020/09/10/audi-mercedes-and-polestar-lead-sales-in-worlds-most-successful-ev-market/amp/

 

According to CarSalesBase, the more expensive Model X sold 1,483 units in Europe from January to April 2020 (May and June's figures aren't yet available). Audi did not release specific European sales figures for the e-tron, but in Q1 alone, it moved nearly 8,000 units - more than five times that of competitors like the Jaguar I-Pace and Mercedes-Benz EQC.

 

https://carbuzz.com/news/audi-e-tron-is-crushing-the-competition

 

 

Last year, Audi’s luxurious e-tron ruled its market segment in Europe utterly undisputed. It had reached deliveries of 18,382 units during 2019, better than British lord Jaguar I-Pace (12,232 examples) and miles away from the Mercedes-Benz EQC (1,413 vehicles) - though the latter was still ramping up availability.

Audi Says e-tron Leads Sales, We Say It Rules a Hollow Iron Throne

https://www.autoevolution.com/news/audi-says-e-tron-leads-sales-we-say-it-rules-a-hollow-iron-throne-146137.html

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia că Tesla o să beneficieze foarte mult, la capitolul condus autonom, de pe urma rețelei Starlink. Sunt foarte curios ce o să urmeze. Și la fel cum nu dau acces la reteaua proprie de încărcare, la fel nu o sa dea acces nici la rețeaua Starlink. Rămâne de văzut.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ajuta pe cineva..parerea mea despre Honda E. dupa alte cateva experiente cu drive test electrice. 

am mers cu masina acum cateva saptamani, cam 30-40km.

exceptie pretul, range si poate marimea, asa ar trebui sa fie o masina electrica. este foarte smart, foarte 2021.

este mai mare in realitate decat in poze, doar portbagajul este penalizat rau de dimensiuni. dar locurile spate sunt f ok, pt cineva de 1.80.

pozitia la volan este cea corecta, masina este sportiva destul, toate comenzile sunt usor accesibile. imi place mai mult unde e schimbatorul de "viteze" la id3, dar poate e chestie de gust.

materialele sunt f bune calitativ. directia cam light, dar la viteze de DN incepe sa  nu mai fie amortita si simti corect masina.

acceleratia este buna, pedala de frana este mai vie ca la id3, o simti cand apesi si cum masina reactioneaza.

displayurile sunt f interactive, sunt f live si ajuta mult soferul. imi place cum poti muta intre sofer si pasager anumite displayuri, 

m-a surprins placut functia de parcare automata. am ales un loc de parcare lateral (ca la supermarket) la 90grade. masina nu a necesitat nimic. doar alegi locul si...te uimeste. 

frana regenerativa este mai puternica decat la id3 in one pedal drive. 

ecranele care inlocuiesc oglinzile necesita putin timp pt obisnuita, ca si oglinda retrovizoare care e de fapt un display, dar imediat cum te-ai obsinuti cu ele, nu prea vrei sa te intorci la analog. oglinda interioara cand e setata ca display, are o raza mult mai buna de vizualizare, pt ca apare fix spatele masinii, nu mai pierzi in spatiu interiorul si lucrurile care nu iti trebuie. 

pt condus pe DN este perfect cu ele. pt condus prin parcari e cam greu, pt ca ofera o imaginea prea..larga, prea de ansamblu pt condus incet.

adica nu vezi fix fiecare cm din jurul masinii.

raza de bracaj este f buna pt oras.

 

 

mi-a placut? da. mai mult decat orice masina electrica de pana acum (exceptie id3). as da 30k pe ea? din pacate nu..doar ca a 2a masina..de oras sau pt fata.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au spus-o altii mai bine ca mine, dar mi-a placut exprimarea si nu fac decat sa repet: Honda-e este o masina din viitor, facuta azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Dacia spring mai în detaliu. În Franța se pot face deja precomenzi.

 

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in Ro va incepe campania de precomenzi din Martie, 20. 

 

Ps: cam viteaz nenea asta, imi place. :)

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu ieri video`ul cu Spring`ul de mai sus...exact acelasi cuvant mi`a venit si mie in minte " iote la viteazu` asta :))  "  ; cochetam cu ideea ca daca vand CC`ul ies la schimb pe schimb cu springul...dar momentan nu sunt dispus sa fac asta pt ca folosesc masina in oras destul de putin, insa pt cei care merg daily la job, mi se pare o afacere super noul spring..iese la ~ 8k dupa toate reducerile ( ecobonus+rabla ), ideala pt cei care fac 10-20 km / zi in mediul urban, o pot incarca ~ 1 data / saptamana cand merg la cumparaturi. De un lucru sunt sigur, va rupe vanzarile mai rau decat o fac acum actualele modele termice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios să o văd live și să o testez. Soția face zilnic 10 km, ar fi ideala pentru distanțe scurte. Rămâne de văzut dacă o să-i placa design-ul :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma astept sa fie sub mediocra ; gandeste`te ca este din clasa mini ; adica este mai mica decat sandero ; sper totusi sa vina cu niste optionale decente precum reglaj scaun pe inaltime + volan, si pe viitor cu o autonomie mai mare ( chiar daca va costa extra ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Având în vedere că o să aibă și încălzire staționară programabilă din aplicație (doar când este conectată la o sursă de încărcare), nu cred că o să fie chiar asa submediocră. Dimensiunile sunt discutabile în funcție de nevoile fiecăruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, bgd_b92 said:

Ma astept sa fie sub mediocra ; gandeste`te ca este din clasa mini ; adica este mai mica decat sandero ; sper totusi sa vina cu niste optionale decente precum reglaj scaun pe inaltime + volan, si pe viitor cu o autonomie mai mare ( chiar daca va costa extra ).

Daca te ai uitat la clip banuiesc ca stii ca nu va avea scaune reglabile pe inaltime sau volan reglabil pe adancime. :)

 

Nu vreau sa par partizan si nici sa fiu...dar trebuie sa ne ajustam pretentiile versus realitatea din teren. 

 

Este o citadina ieftina. Vrei altceva, sunt n variante. Doar ca pt unii dintre noi, tot ce avem nevoie in mod real e sa nu ne ploua cei 5 km de mers zilnic. Nu mi trebuie masaj in scaune sau audio de top pt 10/15/30 de min petrecute in masina.

 

Edit: iar daca asta ma costa in jurul a 100e pe luna...i'm in. Uite asa imi raman bani sa mi iau ceva pt sufletul meu de "pasionat"....si sa nu mai umblu cu un dizal de 2l in regim de 5/10km pe zi.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FB_IMG_1615498015078.thumb.jpg.c25cbd90bc7c85a7bb7e24e0d1614df5.jpg

 

Mai mica decat un Sandero nu e de ajuns pentru a intelege exact dimensiunile ei... :)

Dar tot presimt ca se va vinde ca painea calda, desi nu la noi. La noi inca e la putere "puteai sa-ti iei Seria 3 la banii astia, si aia e masina, tata!" :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, cristi511 said:

Daca te ai uitat la clip banuiesc ca stii ca nu va avea scaune reglabile pe inaltime sau volan reglabil pe adancime. :)

 

Da, probabil nu m`am exprimat cum trebuie, pt ca trebuia sa folosesc sintagma " si pe viitor " inainte sa duc vorba de autonomie ; faptul ca poate vei putea avea pe viitor ceva mai multe optionale pt care sa platesti, poate inclina balanta in alegerea uneia in detrimentul concurentei ; cum se intampla deja la Dacia ; pt ca unii ar fi spus ca nu au nevoie de incalzire in scaune, de faruri led sau de orice tehnologie pe care o are dacia in 2021, pt ca este o masina facuta sa fie ieftina, dar totusi, ele exista si le poti alege in configurator, mutumindu`i astfel si pe cei " mai pretentiosi ". 

 

 

p.s : Zoe are un coleg, si mi se pare incredibil de spatioasa din toate pdv atunci cand te urci in ea, inclusiv portabagajul, raportat cu impactul pe care ti`l da cand te uiti la ea din exterior.

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M.am bucurat cand am auzit ca Dacia va scoate Spring si da, vom avea mai multe masini electrice pe strazi si mai putin fum la semafor. Totusi 0-100 in 19sec, iar 80-120 in 26sec e dezastru. Daca iese una din asta pe un drum national (si inevitabil vor mai iesi) va fi mai rau decat dupa Matiz si Tico (0-100 in 17sec).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana una alta vor tine ocupate toate statiile de incarcare gratuite sau ieftine si va fi distractie maxima sa incarci public, daca se vand 1000 de Dacii in Bucuresti, la cum arata reteaua. In plus, o astfel de Dacie va fi clar a doua masina, deci orasul se va aglomera si mai mult, pentru ca se pastreaza o masina cu motor termic si mai apare una, in loc sa se vanda sau caseze masina veche si sa se inlocuiasca cu una singura, noua sau mai noua.

Spring e strict masina de oras sau de zone periurbane, unde se circula oricum incet. De vazut cum se va vinde, dar sa livrezi pizza e perfecta sau pentru drumuri prin oras.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand zici orasul banuiesc ca te referi ca locurile de parcare se vor aglomera, strazile or sa fie la fel de aglomerate ca degeaba ai 2 masini ca nu poti merge cu ambele in acelasi timp :) Si da, eu prefer sa fie strazile pline de electrice in loc sa fie pline de termice... macar asa poti sa mai deschizi geamul in timp ce stai la bara la bara, ca aglomerat oricum o sa fie, fara sa te sufoci :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci stati asa! Acum e problema ca se vand masini electrice? Se aglomereaza statiile PUBLICE? WOW!!

 

E aceeasi atitudine pe care au avut o romanii care s au imprumutat in CHF...si le râdeau in nas alora care luau Euro sau DolarI...pana cand au inceput sa planga. :))

 

Sau acum ca rabla plus e disponibil "oricui", nu mai e bun?

 

Ma doare-n bascheti daca sta unu cu un Taycan dupa mine, la incarcat, intr-o statie PUBLICA. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ala cu Taycan nu prea cred ca o sa l vezi la coada la incarcat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statiile de incarcare trebuie sa fie clar delimitate dupa puteri si sa fie pentru toata lumea. Nu incarci o masina care stie maxim 25kW la o statie de 150kW. Asta se rezolva usor prin tarifare. 1kW la statia de 150kW trebuie sa coste mai mult decat la o statie de 50kW.

In principiu ar trebui un Spring si un Taycan (ce ciudat e sa fie in accelasi propozitie) sa nu se intersecteze la acceasi statie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!