Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Marculescu
 Share

Postare recomandată

Dezamagirea cu ID3 vine din faptul ca in momentul in care VW a inceput livrarile avea deja produse masinile de precomanda, deci trebuia sa se vada dintr-o data un numar foarte mare de masini livrate in septembrie, pentru ca erau livrate din stoc. In Germania cel putin, nu e impresionant numarul de livrari in septembrie insa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stama, nu stiu ce dezamagire ca oricum ai renuntat la idee :)

dar nici in RO nu s-au putut livra toate masinile comandate, vezi exemplu colegului nostru. deci hai sa vedem cifrele si peste 1 luna... 

dar acelea nu sunt INMATRICULARILE, si nu vanzarile? pt ca poate fi diferenta mare. pana acum sub forma asta apareau inmatricularile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba despre livrari, intr-adevar, dar asta e ce conteaza. Nu doar VW are cozi de asteptare pentru EV-uri, Tesla si Hyundai si Kia si celelalte au si ele.

 

Vorbeam despre faptul ca VW a produs ID3-uri cu luni inainte de a incepe sa le livreze, deci septembrie e luna in care puteau sa faca cele mai multe livrari pentru ca aveau atat de multe masini pe stoc. In noiembrie anul trecut incepusera productia cu 30 ID3-uri pe zi, pe 20 martie cand s-au oprit faceau 100 pe zi, iar o luna mai tarziu la finele lui aprilie au reinceput productia pentru a fi pe la 600 masini pe zi acum, si va creste pana la 1350-1500 masini pe zi anul viitor. Toate masinile astea ar fi trebuit sa fie gata pentru livrare acum in septembrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta da veste super! Nu pot decat sa ma bucur pentru cei care-si permit Tesla, si pentru concurenta pe care o va face. Daca se hotarasc sa vina si cu statii Supercharger, atunci o sa vedem un boom al vanzarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un Model 3 Standard Plus este 43.000 in Germania, la fel ca un ID.3 1st Plus, chiar si autonomia este aceeasi - 420Km ID.3 fata de 430Km Model 3.

Eu zic ca este un pret decent pentru ce ofera masina si un competitor direct pentru ID.3. Probabil ID.3 Pro S, cu bateria de 77kWh, se va bate cu Model 3 Long Range, chiar daca acesta din urma este Dual Motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu este data numai de motor si baterie, deocamdata nici nu se poate compara iD.X cu ce ofera o Tesla, sistemul de infotainment, performante, experienta de productie, semi autonomia in conducere, o spune CEO-ul Porsche ca sunt foarte departe cei de la Tesla.

 

Comparatiile trebuie sa fie totusi pe aceleasi baze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are treaba VW cu Tesla cand vine vorba de electrice. Interiorul tesla si mai ales infotainment-ul pe care il are e departe de ce poate VW. 
De asta si se forteaza puternic cu id3 in Ro..pana vine Tesla oficial ca dupa mai usurel cu vanzarile :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, Dolfin said:

 experienta de productie,

Poftim?

E doar unul din sutele de exemple.

https://insideevs.com/news/449158/tesla-model-y-rear-door-stuck/

 

Ia uite

https://insideevs.com/tesla/model-y/news/category/repair-maintenance/

 

 

 

Vestea ca vine, este f buna. Vor forta si alti producatori.

 

48 minutes ago, The_Ego said:

pana vine Tesla oficial ca dupa mai usurel cu vanzarile :))

https://insideevs.com/news/444342/norway-mid-month-results-vw-id3/

https://insideevs.com/news/446821/vw-id3-norway-ev-sales-september-2020/

 

 

The all-new Volkswagen ID.3, without surprise (it was at 1,000 sales in the middle of the month), has become the top-selling model in Norway in September (as there were a lot of cars ordered prior to the start of deliveries). The ID.3 noted 1,989 new registrations (12.8% of all cars)!

The next two were Tesla Model 3 (1,116), which proved that it still can be very strong and another all-new car, the Polestar 2 (937).

 

 

 

Sa imi spui ce Tesla luam la 25k. :)

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc, cu asta sunt de acord, Tesla mai are de progresat in Quality Control (se pare ca nici nu le pasa asa mult acum), dar cand am scris scris -experienta de productie- m-am referit la masina electrica, ca un tot, iar cel mai important este partea de computere si control MMI, dar au progresat si pe partea de hardware, de ex. acum pe forumuri observ ca Tesla 3 nu mai mananca cardane pe paine (sunt schimbari de cod de piese), nu mai barbieresc diferentiale, se mai intampla doar la utilizatorii permanent entuziasti ai masinii.

 

Eu cred in continuare ca nu se pot face comparatii intre iD.x si Tesla, nici Taycan nu este chiar umar la umar in unele aspecte.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios unde poate cineva privi Taycan sub Tesla. Vârfuri de gama.  

 

A nu ma înțelege greșit.  Abia aștept sa vina tesla in tara. Dupa audi S3ul avut, model S a fost prima masina care m a șocat. A fost masina care m a "curentat"  din petrolhead.

Desi aveam Lupo cu senzații extraordinar pe circuit, mi am dat seama ca acolo e viitorul.  Si Tesla S imi doream. 

 

Dar anii au schimbat multe. In ultimii ani Tesla nu mai e atat de departe. Pana acum niciun review nu a dat castig Tesla in fata taycan. Din păcate nu am avut ocazia sa merg cu taycan sa pot avea o părere. 

 

Tesla nu va mai progresa la calitate. Atunci când va fi ajunsa din urma la partea tehnologica va fi vândută pt bani la Space X.  Asa cum a fost și cu paypal. 

 

Dar sa spui ca Tesla care are ani avans poate face ce nu este capabil VW...este greșit. Vw a întrat de 1 sau 2 ani pe piata asta.  Real. Dar fabrica intr un an masini ( care este de fapt domeniul la care ne referim) cat Tesla a vândut toată viata.  

Deja apar id4, id5, si id6 la anul. 

Odată ce monstru s a agitat,... sa nu fiți surprinși.  

La fel,  incet incet se misca si conservatorii Bmw si Daimler so desigur Audi. Iar acolo,  e greu de concurat cu ei in domeniul lor, de către o firma de tehnologie. 

Deja au anunțat i4M si S klasse. Si M5 se pare ca va fi electric. 

De ce crezi ca E tron se vinde atat de bine desi este scump, greu, si sub Tesla ca performanta ?  Pt ca nu toată lumea vrea un gadget. 

Putem compara interiorul de la RS6, M5, E63AMG cu Tesla s? Nu e doar display-ul. 

 

Linkurile de mai sus arata ca id3 s a vândut deja mai bine ca Tesla in cea mai electrica tara din Europa. NORVEGIA. Dar id3 va pierde câteva luni pt ca nu poate susține producția cu cererea. 

Cred ca asta spune multe. In tara unde se vinde Tesla cel mai bine din lume dupa US.  

 

Repet. Luam România. La 27k am luat masina + statie + 600e încărcări. 

Ce model de Tesla 3 luam cu statie?  Pt ca statie trebuia sa pun. 

 

Si cum id3 1st deja au fost vândute nu știu cine ar fi mai dat 6k -7k pt Tesla 3. 

Te duci pt revizii la Viena? Pt reparații? Cat faci pe drum,  având în vedere ca electrice nu sunt încă masini de maraton. 

 

Hai da gândim putin practic,  real. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, Bogdan_wrc said:

Dar anii au schimbat multe. In ultimii ani Tesla nu mai e atat de departe. Pana acum niciun review nu a dat castig Tesla in fata taycan. Din păcate nu am avut ocazia sa merg cu taycan sa pot avea o părere. 

Ai vazut event-ul Tesla Battery Day? Daca nu, ti-l recomand. Vei vedea ca intr-adevar Tesla nu mai e atat de departe. E FOARTE departe de ceilalti. Ceilalti abia acum incep sa ofere ceea ce Tesla oferea in urma cu 5-7 ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

Dar anii au schimbat multe. In ultimii ani Tesla nu mai e atat de departe.

 

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

Atunci când va fi ajunsa din urma la partea tehnologica va fi vândută pt bani la Space X. 

 

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

Dar sa spui ca Tesla care are ani avans poate face ce nu este capabil VW

 

@Bogdan_wrc Aici te inseli. Legat de tehnologia Tesla, arunca un ochi pe linkurile astea:

https://www.forbes.com/sites/moorinsights/2020/03/05/tesla-is-years-ahead-of-competitors-with-no-signs-of-stopping/amp/

Mai ales asta: 

https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Tesla-teardown-finds-electronics-6-years-ahead-of-Toyota-and-VW2

 

Legat de valoare, azi Tesla are un market cap de 410 miliarde USD. Toata lumea zice ca e supraevaluata aceasta valoare de piata. Dar hai si la 200 de miliarde, cine sa ii cumpere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tudy_cnunu as vrea sa o dam în analiza tesla. Eu am zis CÂND. Nu acum. Ai fi crezut ca se va vinde paypal in perioada de glorie?  Urmărește analiza de business al lui si vei înțelege. Este un business model.  

@cj.Paulla fel. Hai sa nu deviem topicul in discuții despre tesla. 

Compari un eveniment cu..ce ? Cu o liniște? Altii au dormit mult. Dar au început sa activeze. Si când vor începe vor recupera enorm. Pt ca dacă tac nu înseamnă ca nu fac. Inseamna ca nu au interes sa publice și sa vândă electrice. 

 

Hai sa discutam electrice noastre si vedem ce ne rezervă viitorul. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrce normal ca fiecare sa aiba o parere, dar la electrice, cel mai important aspect din punctul meu de vedere este eficienta, iar Tesla este peste competitie - inca.

Exista un clip foarte bun de la engineering explained care arata ca Model S, asa vechi cum e el, este mult mai eficient decat Taycan. Si eficienta in plus provine de la powertrain, baterii, aerodinamica, samd. 

Pe de alta parte, sunt de acord ca in timp ceilalti producatori vor recupera, dar nu ma astept sa se intample chiar atat de rapid. Marele avantaj al constructorilor consacrati este ca au o gramada de bani disponibili pe care ii pot pompa rapid in R&D si produse noi.

Tesla a castigat ceea ce are treptat si asta este de apreciat la ei. Nu mai vorbesc de meritul pe care il au in ceea ce priveste startul acestei tranzitii catre electrice, fara de care probabil inca mai cumparam dieseluri manarite de VW in anul curent.

Ca eficienta, cei mai apropiati de Tesla sunt cei de la Kia/Hyundai. Vezi Bjorn Nyland pe YT. Si ID3 sta bine, insa a aparut cu 1-2 ani mai tarziu decat competitia.

 

Viitorul ne rezerva lucruri bune zic eu. Concurenta va duce la scaderea costurilor, la aparitia de noi tehnologii si implicit la o tranzitie mai rapida catre electrice, fie ele de la Tesla, de la VAG sau de la coreeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca peste vreo 20 de ani, când o sa ne uitam în trecut, o sa vedem ca au fost 2 pași făcuți care au accelerat tranziția către electrice. 

 

Primul, evident, a fost Tesla care a demonstrat ca electricele nu sunt niște chestii nișate, cum era Leaf, și pot fi atât mașini wow, ca o limuzina mare care se bate de la egal la egal cu supercar-uri (Model S Performance), cât și mașini de fițe, cum ar fi să-ți parchezi SUV-ul mare undeva și să-i faci ușile sa danseze (Model X). Lucrurile astea poate nu par chestii utile, dar sunt lucrurile care au propagat numele Tesla în toată lumea. 

Pur și simplu, ei sunt cei care au adus mașinile electrice pe buzele tuturor cu cel puțin 20-30 de ani mai devreme decât și-ar fi dorit industria auto din lume, chiar dacă asta i-a dus în pragul falimentului de câteva ori, și asta este de admirat. Nimeni altcineva din industria auto nu ar avea curajul asta. Și acum, având avantajul de a fi început mai devreme, încă au un mic avans tehnologic fata de toți ceilalți dar, și este un mare dar, industria recuperează repede, probabil și datorita faptului ca patentele Tesla sunt lăsate la liber pentru toți. 

 

Apoi, și asta este o părere care sunt sigur ca o sa fie controversata, cel mai important mi se pare apariția Daciei electrice. Sunt absolut sigur ca acest model, primul care poate fi cu adevărat cumpărat de absolut oricine, va duce la accelerarea dezvoltării infrastructurii de incarcare. Ceea ce le da celor care zic "Da, mașinile electrice sunt mișto dar nu exista infrastructura pentru ele și nu o sa cumpăr pana nu exista" posibilitatea de a cumpăra o mașină electrica fără a mai avea nicio scuza. Și nu, nu ma refer ca vor cumpăra Dacia, vor cumpăra altceva, dar apariția Daciei o sa fie cea care creează aceasta oportunitate. 

Ma aștept sa se vândă bine aceasta mașina, cu tot cu motorul ei de 45cp, pentru ca este ieftina la cumpărare, ieftina la exploatare și ieftina la întreținere. Acceptând faptul ca o sa fie cumpărată de oameni fără pretenții, este un vis pentru oricine face naveta casa-birou, pentru agenți de vânzări, pentru livrări, pentru tot ce înseamnă să te plimbi mult prin orasele din ce în ce mai aglomerate și mai poluate. Și cei 45cp electrici sunt echivalenți cu cei 70-90cp ai unei mașini termice, cel puțin la viteze de oraș, și se vând o groaza de mașini în range-ul asta de putere. Asa ca nu asta e problema ei cea mai mare, ci sigla și dorința oamenilor de a avea un S Klasse nou la preț de Up! 1.0 MPI care sa aibă consum de XL1... 

 

Cât despre unde se poziționează VW în această nișă noua de piață, ei fac ce știu sa facă mai bine. Inunda piața cu modele în toate categoriile de preturi și dimensiuni și oferă ceva decent pentru toată lumea. În stilul clasic VW, nu sunt cele mai bune modele, nici nu ofera cel mai bun raport între ce primești și cât plătești dar sunt compromisul ideal pentru cei mai mulți.

Personal, la același preț, as prefera sa iau un Model 3 Standard Range Plus în detrimentul unui ID.3 1st Plus chiar dacă are o baterie mai mica și range real mai mic, pentru ca declarat, Model 3 Standard Range Plus are range de 430Km fata de cei 420Km ai ID.3 1st Plus. Dar asta în momentul când o sa existe un service Tesla în România, ceea ce o sa se întâmple aparent curând. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca Dacia Spring va fi un moment de cotitura si ca se va vinde extrem de bine, cel putin atata timp cat vor mai exista incentive de la stat iar concurenta nu exista in gama ei de pret. Deja Citigo-e nu se mai fabrica, inteleg ca e-Up urmeaza si el sa fie scos din fabricatie asa ca prevad un viitor luminos ptr Dacia si mai ales pentru orasele poluate in care traim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca poti sa suporti pielea ok. ca stiu ca vine standard cu piele, eu nu o suport nici la canapele nici la scaunul masinii. la volan e invers, nu vreau sa aud ca nu am asa ceva. din anumite puncte de vedere tesla e mult peste id3. cred ca dupa ce te obisnuiesti cu acceleratia aia, nici nu mai vrei sa auzi de ceva mai lent. insa probleme au toti. se vaitau unii reviewuri de probleme la id3. dar am vazut eu film cu tesla 3, s-a oprit tableta aia imensa in mers, adio, nu mai stiai nimic in clipa aia, ca alte indicatoare nu ai. tras, pe dreapta, repornit. asta da problema dupa mine. iar la tesla daca vrei pachetul ala de condus autonom dai niste mii de euro bune in plus. care pachet te tradeaza cand iti e lumea mai draga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal cred ca mi voi incepe experienta electrica fix cu Spring. Cu 295 km WLTP city si vreo 7-8k pret dupa Rabla este fix ce imi trebuie de luni pana vineri pentru naveta mea de 1-5 km zilnic. 

 

Daca ar fi sa dau 20-30-40k pe o electrica vreau sa nu pierd nimic vs o masina ICE. Iar cu ce e pe piata acum trebuie sa faci compromisuri pe care eu nu sunt dispus sa le accept. 

 

Iar ideea de a fi early adopter dar fara ca companiile auto sa imparta riscul si costurile cu mine nu imi surade. :)

 

Edit: lucrand pentru Reno/Dacia pe fix proiectele de EV am o idee despre ce implica ele pt companie si unde o sa fie eventuale probleme pe viitor.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la Spring, cineva a scris pe reddit ca pe site-ul Dacia din Ungaria era trecut un pret de precomanda de 17 800 EUR (fara ajutoare de achizitie), dar eu nu am gasit asta cand m-am dus acolo. Serios, la pretul asta cine vrea masina de oras nici nu trebuie sa se mai gandeasca la altceva.

 

Tesla tocmai a anuntat cresteri de autonomie la modelele sale. Cel mai ieftin, Model 3 Standard range are acum autonomie WLTP de 423 km.. parca anume ca sa fie la fel cu ID.3. Pretul e super bun, 39 500 EUR (fara ajutoare de stat incluse), si mai adaugati 1300 EUR daca nu va plac jantele standard. Daca exista vreo firma de la care poti sa cumperi Model 3 in Romania asa cum scria in anuntul privind extinderea Rablei+, chiar e o optiune interesanta... cu un singur impediment si anume ca livrarea pentru SR e doar in Februarie anul viitor, deci nu ai cum sa folosesti reducerea de la stat de anul asta. Au cu livrare in Noiembrie doar modelul (mult) mai scump Long Range cu autonomie WLTP 580 km la 49 080 EUR sau cel si mai scump Performance.

 

Alt zvon e ca acum Model 3 vine cu heat-pump, dar nimeni nu a demontat o masina noua sa poata confirma. Zvonul vine din faptul ca heat pump-ul e acum in lista de componente Tesla pentru service.

 

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toată lumea zice ca aceea creștere de autonomie a masinii vine fix de la pompa de căldură, ea în rest fiind identica, mici chestii diferite pe la interior odată cu mini-refresh-ul de acum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fac o corectie: se pare ca preturile de pe site-ul Tesla sunt fara TVA inclus, deci nu e o optiune atat de atragatoare pe cat credeam. Cu TVA, Model 3 SR ajunge la 47 000 EUR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!