Jump to content

Electrice: Comparații și versus-uri


Marculescu
 Share

Postare recomandată

Eu vin de pe o fosila care imi consuma 15 L / 100 Km in oras, unde fac 90% din kilometraj.

Stau la curte si curentul de la retea il cumpar cu 0.68 RON / kWh.

Sa fac si eu un calcul de "amortizare"?

Fosila va merge la Rabla, desi, daca i-as schimba ambreiajul, cred ca m-ar mai duce 5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita de fosila si mergi inainte.

Foarte repede, cred ca iti vei pune, ca si mine, intrebarea: de ce am asteptat pana acum...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pretul de lista al lui VW ID3 1St este gresit in tabel.

Valoarea corecta este 38.188,29 EUR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drivetest si cu Nissan Leaf, comparat cu eGolful:

- pe hartie are mai mult cai, 150 v 136, dar nu se simte in nici un caz la fel de rapida

- revizii la 1 an/20.000km, fata de 2 ani si 30.000km la eGolf

- se simte mai inalta si mai mare, portbagajul chiar este mai mare, garda la sol pare mai mare si ea

- garantie doar 3 ani fata de 4

- ePedal e ciudat rau in sensul ca limiteaza puterea motorului tot timpul. Cand dezactivezi ePedal, masina parca scapa din lanturi si accelereaza in sfarsit ceva mai bine

- baterie 40kwh (fata de 36 la egolf), nu pare sa fie mai mare autonomia totusi, aveam 46% baterie si doar 100km range...

- viteza maxima 144 fata de 150 pe hartie, real cica "au prins ei 160"

- afiseaza procent baterie... eGolf inca refuza, sau insista sa fie singura masina care nu face asa ceva, nu stiu

- eGolful se simte mai luminoasa, mai rapida, tinuta de drum mai buna, insa garda aia la sol si pozitia inalta din Leaf nu sint deloc rele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

Chiar impresionant acel Taycan cum merge. Dar mi se pare asa dubios sa nu fie zgomote de motor la ce viteze face. Saptamana trecuta am bagat ceva zile de nordschleife si am ramas surprins ca aproape la fiecare tura depaseam mcar un Tesla 3! Oamenii chiar le baga sa vada si ei cum este. Cred ca Model S este cel mai puternic. Am reusit sa ajung si sa merg ~2minute dupa unul ce parea ~500cp dupa vitezele facute dar totusi nu au sasiul chiar atat de sport la acea putere. Cand am trecut de el am reusit dupa alte 2 minute sa nu-l mai vad deloc in oglinda. Oricum UIMITOR ce viteze baga frigiderul (da era alb, da era 100% electric :tomato:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri pe A2 am avut ocazia sa vad un Taycan si un Model S(?) sau 3 (?) si tot ce pot spune e nu exista termen de comparatie intre ele.

Taycanul oprise in OMV, moment in care toata statia, dar absolut toata lumea, s-a oprit sa admire, in timp ce Tesla alba a fost pur si simplu invizibila. 

Inteleg hypeul dar in realitate lucrurile stau altfel.

Am ras de Buhnici cum incerca el sa gaseasca lucruri pozitive la Tesla comparat cu Porschele. Cand strugurii sunt acrii...zici ca nu ti plac. :)

Edit: iar la final zici ca aștepți pana la anul, sa se mai coaca o serie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voinea trebuie sa iei in calcul ca sunt putini cei care stiu Nring, pasionati de mers pe circuit si aleg masini electrice si mai ales tesla :) deci e de apreciat ca le vezi. Chiar sunt curios cum e sasiul lor, pt ca nu prea le-am vazut pe curbe.  la taycan nu am dubii ca sasiul poarta marca Porsche cu mandrie. 

@cristi511 Taycan Turbo S este MULT mai scump decat cea mai performanta tesla S. undeva pe la 190-200k euro. iar versus Tesla 3, este probabil de 3 ori mai scump. adica na...nu au nicio legatura. 

 

Ontopic, acum putin timp am mers cu noul Zoe. ieri cu e208. nu sunt ce caut, si daca va ganditi la ele, va sfatuiesc calduros pt TestDrive. Acum, abia astept id3ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ti s'au parut comparativ cu E-golf dpdv dinamica masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e-golf l-am condus acum 3-4 ani, iar cu modelul nou doar am fost pasager. deci nu pot sa imi dau seama. banuiesc ca e-golf este o mai lent (pe hartie are 9.5s vs ~8s cat au cele din FR). 0-50 sunt f rapide, 50-100 pierd din avant, dar tot sunt ok.

"greseala mea" a fost ca m-am dus cu alta masina de 136 de cai, dar doar 1100kg acolo si nu m-a uimit acceleratia la e208.  nici la zoe. sunt masini de oras, pe drum national cu depasiri 80-110, se misca decent. nu as avea pretentii de masina sportiva. de aia am recomandat TD. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eram doar curios de cum se simt comparativ. De schimbat, nu schimb alegerea, pentru ca sotia nici nu concepe o alta varianta in afara E-Golfului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers saptamana trecuta cu o Kona electrica care dupa vreo 60km facuti in oras arata pe bord autonomie 360km. Am condus-o mai mult decat sportiv, masina rupe aderenta la 60 70 la ora daca apesi pedala pana la fund, e incredibil cat de rapid accelereaza, mi s-a parut mult peste I3 (singurul pe care l-am mai condus full electric). Inauntru arata super ok, afara e uratica foc dar mi-a ramas gandul la ea. O sa merg si cu E-Golf, sunt curios cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul in care se conduce, interiorul, confortul, interfata cu utilizatorul sunt mai bune la e-Golf.

Kona este o masina "mini-SUV" din aceeasi clasa cu VW Polo.

Partea tehnica (motor, baterie) e mai buna la Kona - motor mai puternic, baterie mai mare, autonomie aproape dubla, management termic al bateriei (racire / incalzire) cu lichid.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cei 6 ani diferenta isi spun cuvantul in R&D, mai ales intr-un domeniu unde tehnologia avanseaza mult in ultimii ani.

@B_U_T de unde ai luat-o? de la dealer? o sa ma programez si eu la un TD, de curiozitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc Test drive la Proleasing Motors Ploiesti. Daca vrei sa faci td da-mi un semn si te pun in legatura cu cineva de la vanzari.

P.S. Mi-a placut mult "frana de motor" din padele si revenirea la coasting, nu am experimentat decat modul Sport, am fot atat de captivat incat am uitat sa mai schimb ceva.

@kolfleading Intr-adevar in unele momente mi s-a parut prea puternica pentru sistemul de franare la mers sportiv dar in combinatie cu padelele opreste ok.

Modificat de B_U_T
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@B_U_T multumesc de pont.

am primit oferta la Kona Electric 204CP LUXURY+.31.700 dupa toate reducerile  (inclusiv una, personalizata, cica).

in afara de cateva optiuni, nu vad nimic in plus fata de id3, care costa cu 4500 mai putin. 

aceeasi putere, range cu 20km mai mare. 

e ceva ce nu vad eu? pt ca  (,) Kona pare clasa Polo/208/zoe. adica sub id3. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, Bogdan_wrc said:

e ceva ce nu vad eu?

Da, ca era singura masina disponibila in Romania, si/sau alte tari in care Tesla nu exista, cu dimensiuni cat de cat decente, range bun, viteza de incarcare mare si, foarte important, intr-o caroserie care domina vanzarile in perioada asta (crossover - miniSUV). Isi permiteau sa ceara pretul asta!

Singurele masini care se puteau bate cu Kona, sau surorile ei de concern(Soul - eNiro), erau Leaf Plus(cel cu bateria de 64kWh), care suferea de Rapid Gate din cauza lipsei sistemului de management termic al bateriei si Model 3, care a lansat destul de tarziu Standard Range Plus si care e si mai scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa las aici review meu dupa TD cu e208, si Zoe, si revin si dupa Kona. 

e208:

design exterior si interior interesant, bine lucrat, f misto culoarea albastra. misto butoanele pian si bine lucrate. seamana cu cele de la ZOE. f tactile si usor de intelea reactia la apasare. adica iti dai seama ca ai actionat sau nu. USB si USB C in consola, f misto. cam prea apropiate de volan/pasager dar buna ideea.
mi-a placut cum se simte in B, este sesizabila, fluenta si te poti obisnui usor cu ea. jumate din TD deja doar B am folosit.
interiorul avea o imitatie de carbon care arata f bine, nu stiu cum rezista in timp, dar misto ideea.
dar am gasit lucruri care nu imi plac.
-la 25k euro (banii mei dupa toate reducerile, pt varianta full-GT), vine fara cablu de incarcare rapida. care costa 309e. masina vine cu cablu de incarcare acasa la 220v.
- incarcarea se face la 7.5kw.
- volanul f ciudat ca forma, desi asemenator cu anumite masini super sport (culmea e ca am pe masina de curse ceva de genul ala, de la sparco), nu are forma facila ptr grip. si nu poate fi la fel de usor manevrat. cred ca au ales designul inaintea utilitatii/performantei.  si mai rau, preia din vizibilitatea catre display. peste volan, in pozitia normala, nu vad decat partea de sus a displayului, iar prin volan nu vad partea de jos. vad sub display. daca il las in jos la maximum, ating cu genunchii de partea de jos. nu am gasit o pozitie in care sa vad tot displayul.
- maneta de cruise control, amplasata sub semnalizare. ba ca miscam volanul, ba ca semnalizam, tot timpul dadeam cu mana peste ea.
- schimbatorul de viteze are un led care iti arata in ce treapta esti, mai putin optiunea B/D. asta o vezi doar pe display. schimbatul din R in N si D cam dubios, ca miscare si ca reactie. am avut impresia ca simti cand schimba (lucru sesizabil la fosile unde chiar face schimb de viteze). miscarea manetei este putin ciudata, cumva nu tras fata/spate, ci rotit. e treaba de obisnuinta, dar prefer cum e la restul automatelor, impins/tras de levier. asa cum e si la masina de curse.  
- mi s-a spus ca are cutie de viteze, aceeasi cutie ca la colege pe fosil. nu stiam asta si mi se pare ciudat. cred ca n stia dealerul despre ce vb.
- pe locul din spate stau la limita cu genunchii (am 1.80).
- garda la sol si spatiul dintre roata si aripa este f mare. seamana cu octaviile alea 1 cu "pachet drumuri grele" cocotata. nu stiu daca avea roti pe 17", era echipare medie (nu GT) dar arata f ridicata. dar din spate se vede partea de jos a amortizoarleor, deci nu e chiar SUV cu acces pe drumuri grele. e cred ca din reglajul/cursa/duritatea amortizoarelor.
- in B destul sa galagioasa, zumzetul motorului era f clar.
- nu f sportiva. 136 cai si 1450kg, parea mult mai lenta decat masina cu care am ajuns acolo (culmea tot 136 de cai, benzina, dar mai usoara). parea ca are undeva pe la 100cai pt reactii comparative cu carosieria unui golf (de exemplu) ca sa compar greutatea.
-displayul 3 D. WTF.. arata f futuristic dar nu realist. nu poti vedea consum instant decat pt 2-3s dupa ce apesi pe maneta, dar iti arata caroseria masinii cum merge, cum incarca, bateriile verzi. dupa 2-3 luni de la achizitie as vrea sa vad niste date reale, nu filmulet...in afara de viteza, semne si autonomie, tot displayul color era ocupat de animatia cu masina.
- in B se simte detsul de puternica decelerarea, si din cate mi s-a spus NU se aprind stopurile. curios, masina din spate ar fi fost surpinsa de deccelerarea mea.
- plastic dur pe usi, pe consola centrala langa schimator viteze, dar epr total atent lucrata.

as vedea ca masina 2a in familie, de fatait prin oras, de atras priviri. singurul concurent il vad ca fiind zoe, nu id3. in afara de design (care e subiectiv), nu il vad ca si concurent pt id3, desi este cam la aceeasi bani.. (incepe de la 27k, dar primesti nu doar amble cabluri, ci si wallbox , si incarcari de 2000kw in primul an). cu dotari apropiate.
i3 e la alt buget, desi are cam acelasi target cu cele 2 frantuzesti.

Am mers cu ZOE, modelul vechi. chiar imi place cum urca, dar la 135 iti taie tot. e cam ciudat, mai ales ca urca bine pana acolo.

mi-a placut cum accelereaza, mi-a placut lipsa de zgomot 
pt mine, pica din calcule, pt ca:
pozitia la volan prea inalta, si nu se poate regla
Vmax135
directia mult prea falsa, si fara senzatii, plus mult prea usoara. la 130km'h era ca si cum aveai joc in volan de 10-15 grade de rotatie. in oras pare ok, dar doar pe stradute sau giratorii,. daca vrei sa schimbi banda, sau miscari usoare, pare ca mereu trebuie sa fii atent la directie.
la fel, frana nu avea nicio modularitate. parea ca si cum e ON/OFF. nu simteai nimic. mi-a luat minute bune sa ma obsinuiesc si sa nu franez mai puternic fara sa vreau.
pe modelul vechi, plastice f slab calitativ. exact Clio. displayul mi s-a parut mega complicat de inteles. prea multe animatii si culori pentru a urmarii date in mers. consum instant era mic, in dreapta, de 2x mai mic decat o animatie cu masina pe centru. si trecea si o culoare peste el, destul de greu de urmarit cand bate soarele.
daca vreau geamuri eletrice pe spate, inseamna sa urc pana la pachetul maxim (pachetul intermediar, costa cu 2000e peste cel mai iefitn, dar geamurile sunt optionale cu 200e. si daca dau inca 1000 urc la maxim), deci deja ajunge la peste 21k, cu toate reducerile. prefer sa dau 3k euro pt id3, sau macar 22k pt 208.

mi se pare f cheap ca la o masina de teoretic 30k euro sa nu ai reglaj scaun, si geamuri electrice spate.
iar la modelul nou, se vede un avans considerabil, dar asezarea butoanelor, cam iesita din comun. unele pe stanga la faruri, altele unele sub altele..e treaba de obsinuita, doar ca nu par f intuitive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un TD si cu ZOE modelul 2020, de preferinta cel cu bateria de 52 kwh.

Nu ca sa o cumperi, doar sa te lamuresti mai bine.

S-ar putea sa te surprinda, atat interiorul cat si dinamica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ro861 am stat in masina noua. nu avea nr pt TD, dar am stat cam 20min si m-am uitat la detalii. am scris mai sus parerea. displayul prea colorat si prea multe lipsuri in informatii, dar animatii colorate. pozitia la volan NU se poate regla. scaunul nu are reglaj pe inaltime si stateam prea sus. am cam 1.80. mi a placut bordul ce materiale are. scaunele fara suport lateral, dar destul de comode.

 dinamica era relativ ok si la modelul vechi, dar pana pe la 80. oricum dinamica, pe hartie, nu are cum sa fie mai buna decat la id3, din cauza puterii si a RWDului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am mers cu Kona electric.
lucruri bune:
- interior atent lucrat, volanul, bordul (displayul f usor de citit, totul clar, desi avea un led verde aprins mereu care se pare ca arata ca masina e "pornita", cam dubios.
-izolarea. masina izoleaza mai bine ca zoe/208 zgomotul exterior.
- se misca chiar bine pana la 100. te poti baza pe ea si in afara orasului. f tacuta, mai putin la acceleratii puternice unde motorul se aude putin, dar nu deranjant. oricum sub e208.
- ideea de  selector de viteze. imi place mult ideea de selecta cu butoane D/P/R desi nu vad logica a le aseza in cruce. trebuia sa te uiti unde apesi si pe ce. dar oricum selectia se face usor, probabil e doar de obsinuinta.
-range. mers normal (nu ma intereseaza sa o alerg, dar nici nu am mers lent), am mers 10km, dar range-ul a scazut doar cu 5km (am si urcat si coborat poduri, am fost atent la regenerare, fara frane puternice si doar 2-3 acceleratii mai sportive).
- butoane f clicky, lucrate atent.
-meniu facil, navigata cam google maps 2010 (f simpla si fara detalii) dar usor de urmat. displayul central, mare clar, touch, butoane decente (are inca butoane stil clasic, nu doar touch-desi asta poate fi lucru bun sau rau, depinde cum privesti, mie imi plac alea touch)
-suspensia f echilibrata, masina "inghite" usor denivelari, directia exacta, usor  si placut de condus. mult peste e208 si zoe.

lucruri mai putin bune
- pozitia. masina se vede ca este ceva cross-over. este f inalta pozitia la volan, si nu doar datorita scaunului. intreg sasiul este mai inalt.
- padele la volan pt setarile de recuperare. masina are deja un fel de "one pedal drive" mereu activ , si soferul doar seteaza din padele, cat de puternica este. f dubios si destul de greu de obisnuit. nu m-am jucat cu el, pt ca eram atent la altele. mi se pare complicat. deja de la prima ridicare din acceleratie masina decelera simtitor. comparabil cu e208 pe B.
-pretul. 32k dupa toate reducerile cam cea mai scumpa din clasa. adica 10k peste zoe, 7-8k peste e208.
- spatiu la picioare pt pasagerii spate. scaunul soferului reglat pt mine (1.80, dar pozitia spatarului este aproape 90 grade, asa imi place sa il tin, m-am obsinuit din masina de curse), iar cand m-am suit in spate ating cu genunchii spatarul. pare chiar mai mic decat la e208. pt cineva care conduce cu scaunul tip "fotoliu/sezlong", pasagerii spate vor simti asta din plin.
- pielea nu se simtea f calitativa. nu stiu cum va reactiona la 150-180k km.

masina se vede dupa interior ca este peste concurenta aflata acum pe piata (ma refer la zoe si 208), dar si diferenta de pret pe masura. mai iei o masina (chiar si electrica gen citigoe) de diferenta. dar nu cred ca merita doar pt interior 7-8k peste e208. hai un 2-3k..as fi acceptat. iar 10k peste zoe (varianta 50, cu toate optiunile) cu atat mai putin.
urmau sa aduca si varianta highway+ la 27k dupa toate rablele fara tatea optiuni. dar peste 2-3 luni.

concluzie, chiar iti da o stare buna sa conduci o electrica, in special una cu miscari sportive. mai ales daca nu ai stres in trafic (o gramada de idioti pe sosele care iti strica cheful).
imi va fi dor de schimbatul vitezelor (mai ales de automata cu dublu ambreiaj, si schimbarile din padele) doar cand vreau sa merg f tare pe drumuri virajate si reactia masinii cand apesi acceleratia dupa o shcimbare de viteza, mai ales inferioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc, multumiri pentru impresiile de la test drive cu Kona. Chiar doream sa stiu cum se simte de la cineva care a testat si alte masini.

Ce versiune de id.3 1ST ai comandat?

Sunt curios sa vad cum va fi din punct de vedere al izolatiei fonice. In review-urile de pe net sunt impresionati de cat de silentioasa e in interior, dar mi se pare ca review-urile sunt facute cu modelul de top Max. In brosura de 1ST de la VW Irlanda, apare "sound insulating windshield" ca feature doar pe Max.

La descrierea modelelor 1ST pentru piata de Romania nu am vazut nicaieri mentionat ca ar veni cu asa ceva insa, nici chiar pe Max. Apare insa "Parbriz laminat si incalzit", ceea ce nu stiu daca e acelasi lucru sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, stama a scris:

@Bogdan_wrcSunt curios sa vad cum va fi din punct de vedere al izolatiei fonice. In review-urile de pe net sunt impresionati de cat de silentioasa e in interior, dar mi se pare ca review-urile sunt facute cu modelul de top Max.

Normal ca este silentioasa, are o groaza de bucse de cauciuc intre punti si sasiu, se rupe transmiterea zgomotului in habitaclu. Plus ca este carenata full.

Insonorizarea la interior este destul de slaba, daca o sa cauti pe youtube "id.3 production" - filme de pe linia de productie, o sa gasesti ca intre plastice si tabla nu exista nici macar pasla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!