Jump to content

AirCare


hazard555
 Share

Postare recomandată

Salut.

Se discuta in aceste zile destul de intens despre poluarea atmosferica. Din pacate, cei care petrecem foarte mult timp in trafic, in special in trafic "bara la bara" suntem foarte afectati de particulele din atmosfera, cu atat mai mult cu cat prin lipsa unor reglementari legislative s-au incurajat intr-un mod exagerat, pana la letal, importul de masini foarte poluante si dezactivarea functiilor antipoluare (filtru de particule, instalarea de emulatoare AdBlue). Aceste lucruri, coroborate cu lipsa unei coerente in dezvoltarea unui transport in comun corect proiectat si adaptat cererii si a locurilor de parcare care sa decongestioneze benzile blocate (Drumul Taberei, recent asfaltat cu 3 benzi pe sens, are 2 benzi blocate cu masini parcate), ne obliga pe foarte multi dintre noi sa ne folosim masinile pentru a ajunge la scoli, servicii, acasa, etc.

Destul de multe masini din grupul VAG, poate chiar toate care sunt dotate cu Climatronic in ultimii ani de productie au si functia AirCare. As vrea sa ne documentam mai mult in privinta acestei functii. Eu o am pe Passat B8 de 1 an. Functia este activa, tin clima pe Auto. Am trecut si prin vara si prin iarna. Frecvent mi se intampla sa merg in norul de noxe al cuiva si sunt nevoit sa setez manual recircularea.

Cum functioneaza de fapt AirCare? Ce senzori are? Producatorul spune ca analizeaza calitatea aerului cu niste senzori de poluare. Ce face el cand "simte" poluarea si la ce nivel de poluare face ceva? Ce masoara senzorii ca sa "vada" ca este un grad de poluare? Ce filtru foloseste? Unde este montat, cat de des se schimba? Ce alte lucruri ar fi interesant sa cunoastem despre acest sistem?

Ar fi interesant de vazut aceste aspecte, pentru ca am senzatia (si nu sunt singurul) ca acest sistem este un ser fiziologic cu care tratam o boala grava.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am cam avut sistemul in ultimii 10 ani pe diferite masini, nu Air Care propriu-zis ci recirculare automata si pot spune ca e clar ser fiziologic, absolut niciodata nu am simtit ceva imbunatatire. Air Care are in plus 3 trepte de recirculare, una full iar restul permit si un anume procent din aerul exterior, principiul este acelasi

Un efect bun pentru 3-4-5 luni sunt filtrele acelea de polen cu polifenoli, nu stiu cat de bine filtreaza poluarea dar la mirosurile de afara sigur ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, sistemele de recirculare automata sunt obligatorii pentru masinile produse in UE pentru o serie de actiuni de genul mers cu spatele sau spalat parbriz. Te referi la o recirculare automata declansata de alti facturi, de genul celor determinate de un senzor de poluare? AirCare se lauda ca are un senzor de poluare. Sunt curios ce masoara si cum, eventual unde este senzorul. De asemenea, se lauda ca are si un filtru separat, dar nu stim detalii despre el, unde este, cand se schimba...

Filtrele cu polifenoli se lauda cu captarea particulelor PM2,5 lucru care este laudabil. As fi curios de un test de laborator in acest sens :)

"Air Care Climatronic utilizează un senzor de calitate a aerului și un filtru suplimentar biogenic activ ce oferă performanțe net superioare unui filtru de polen cu carbon activ. Astfel, când funcția Air Care este activată din meniul sistemului de climatizare, aerul ce intră în mașină este combinat cu cel recirculat, amestecul format fiind ulterior filtrat. Dacă senzorul de calitate detectează o cantitate în exces dintr-un anumit factor poluant, sistemul de climatizare trece automat pe recirculare. Sistemul Air Care Climatronic oferă trei moduri distincet de funcționare automată - Gentle, Medium și Strong. Primul dintre ele a fost gândit pentru utilizare atunci când la bordul mașinii se află copii de vârstă mică, oferind schimbări de temperatură ce nu variază brusc." sursa: auto-testdrive .ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din ce am inteles eu AirCare foloseste acest senzor de calitate a aerului care de obicei este pe sub stergatoare, in jurul admisiei cu aer in habitaclu. Doar ca AirCare nu are doar On/Off la recirculare(cum au sistemele mai vechi de recirculare automata), mai da si drumul la aer de afara pe langa cel recirculat intr-o anumita proportie. Acel filtru special sunt convins ca e doar un filtru de polen cu polifenol.

Mersul cu spatele si spalatul parbrizului e doar un trigger banal pentru recirculare, nu are legatura cu AirCare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MANN FreciousPlus vs MAHLE CareMetix

https://www.frecious-plus.com/en

http://www.caremetix.mahle.com/

Ca observatie personala, MAHLE CareMetix isi face treaba mai bine. Dar nu mai mult de 6 luni si 10.000km pentru cei pretentiosi.

-

Dar trebuie avut in vedere ca montarea lui cu grija este cel mai important lucru (indiferent de masina), daca se doreste filtrarea tuturor particulelor.

O margine care nu face contact corect, o indoitura la montare etc poate sa lase loc de trecere.

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

si cele cu carbon activat tot cam 6 luni am observat ca reuseau sa mai blocheze din mirosuri... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca si mirosurile sunt deranjante, mai ales ca pot insemna si niste chestii nasoale (daca miros rau), dar problema cea mai mare, in special in Bucuresti, dar si in alte orase aglomerate, o reprezinta particulele de PM 2,5.

Marea mea curiozitate, Air Care are inca un filtru suplimentar fata de cel de habitaclu "clasic"? Sau doar pe el se bazeaza si pe o oarecare recirculare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citez de undeva

Air Care Climatronic utilizează un senzor de calitate a aerului și un filtru suplimentar biogenic activ ce oferă performanțe net superioare unui filtru de polen cu carbon activ. Astfel, când funcția Air Care este activată din meniul sistemului de climatizare, aerul ce intră în mașină este combinat cu cel recirculat, amestecul format fiind ulterior filtrat. Dacă senzorul de calitate detectează o cantitate în exces dintr-un anumit factor poluant, sistemul de climatizare trece automat pe recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Potrivit documentatiei VW nu exista nici un filtru sumplimentar, este filtru clasic la care s-a mai adaugat acel strat de polifenoli. Senzorul de calitate e capabil sa masoare doar poluantii in forma gazoasa de tip NOx si CO. Chiar daca sistemul funtioneaza pefect in detectarea poluantilor, recircularea nu este permanent activa. Deci nu va asteptati la minuni din partea sistemului, singurul plus practic fiind filtrul de aer cu polifenoli. 

image.thumb.png.cf1ec148a39593d095a8dde34dddedef.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!