Jump to content

Achizitionare Passat B8 sh - sfaturi achizitie


Manuel N.
 Share

Postare recomandată

Suna a 2.0tsi pe steroizi 🤣 cu un consum de seminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 2.0 TSI pleaca de la 190 si se duce pe la 310 (neoficial vreo 330+) Stock. Cu o cutie mai mai scurta.

Consum? Nu imi (mai) plac semintele ;)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intro ora de test cat ai incerca masina cu lansari, franari, blana unde se poate, viraje inchise bruste si in viteza nu prinzi toate subtilitatile, pt care ai nevoie de zile condus diversificat. Consumul e bine sa fie scazut, dar nu este prioritate daca nu sare rau calul. Nu am mai condus masini puternice pe benzina si m-am dezvatat sa turez pt a obtine puterea si cuplul necesar. M-am dat cu un SLR McLaren V8 de 620 Cp, dar nu vreau sa aberz visand episoade izolate. Aveti idee daca renuntand la 2.75 cm inaltime ai Alltrack ului pt un Variant Highline, castig ceva sesizabil in stabilitate si daca toate Passaturile BiTdi au standard DCC?

Modificat de Uomuom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne cu tsi, fara tsi, semintele acelasi gust are... zicea o vorba din popor 🤣

Lasand gluma la o parte, nu zic ca nu mi ar fi placut un tsi de 280cp care cu un stage 1 urca binisor in cifre, dar mi am facut niste calcule si vrei, nu vrei, la 30k km pe an ( poate chiar mai mult ) n ai cum sa nu te uiti un pic si la consum... si cam da cu virgula. Dar cine stie, maybe next... :)

 

@Uomuom din cate stiu eu toate bitdi urile ar trebui sa aiba dcc standard. Daca vrei stabilitate, cel mai ok ar fi un variant cu minim jante pe 18. Dar ca si compromis, alltrackul cu jante pe 18 ar fi perfect. Imbini utilul cu placutul. Dar daca totusi vrei stabilitate maxima, mai bine te reorientezi, ca Passatul B8 nu e setat pt asa ceva. E doar un cruiser foarte spatios si axat mai mult pe comfort. Nu se face de ras, dar curbele nu sunt in meniul zilei, desi le mananca... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 CUAA si urmasii vin cu DPF, SCR dual (mama cat e litrul de adblue si cat de frumos e cand ingheata la -11 grade sau, mai frumos, instalatia da eroare si mai ai 2000km pana nu mai porneste) EGR de inalta presiune, turbo secvential (parca sunt inseriate) si chiar dieselgate 3.0. 

Motorul e “stronk” si are multe modificari care il deosebesc de fratii mai mici. Care sunt si slabiciunile lui.

chiulasa diferita, biele, pistoane, segmenti, bolturi noi. Daca prinzi unu bun e wow.. daca nu, nu.

Intrebare tu ai intercooler aer-aer sau apa-aer?

 

TSi vine cu valva PCV si in variantele noi cu GPF. Si IS20/38 in functie de nevoi. Si cele perfomance 1 si 2 cu injectie duala.

 

Cand tragi linie dupa 5 ani… o zice unu care a crescut cu dieselul in curte ;)

 

PS am zis de CP 4.1?

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama mama... da tu chiar le cauti belele... 

Bitdi ul mai fiabil ca motoarele de 150 sau 190 tocmai pt e ca e construit altfel.

Adblue am luat acum vreo 2 sapt din reprezentanta, undeva la 80lei 10L si tine 8000km mixt sau vreo 12000km extraurban, deci un plin la o revizie... nimic de speriat.

N a inghetat adblue nici la minus 15/20 grade, nu cred ca e cazul sa ne stresam inutil.

Am tras linie dupa 2 ani jumate si aproape 85k km... si in afara de volant ( schimbat preventiv de mine ca mai mergea ) n am schimbat decat consumabile. Ulei, filtre, discuri, placute, bujii, distributie, uleiuri diferentiale, cutie transfer, haldex, ulei dsg... adica lucruri care le faci si la un benzinar... :)

Sper sa ma tina minim 250/300k km... imi place prea mult masina.

 

Sa nu confunzi bitdiul de 240 cu bitdiurile de pe transporter/amarok, care au fost dezastru... esecuri totale.

 

Nu stiu ce intercooler are. As tinde sa cred ca e apa aer. Dar poate ne ajuta un coleg mai documentat.

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 nu eu caut belele, ele se  tin de mine. De asta am invatat sa suflu si in iaurt. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, acidone77 said:

 

@Uomuom  Dar daca totusi vrei stabilitate maxima, mai bine te reorientezi, ca Passatul B8 nu e setat pt asa ceva. E doar un cruiser foarte spatios si axat mai mult pe comfort. Nu se face de ras, dar curbele nu sunt in meniul zilei, desi le mananca... :D

Pe alea mai stranse le mananca ... intre sughituri. 🙂

Passat nu a fost gandit ca o masina dinamica, comparatia cu un Ford Mondeo, de pilda, ii e complet defavorabila la stabilitate, directie, dinamica, implicare in condus samd. E gandit ca o masina de familie/firma, cu spatiu, motoare, cutii, finisari, imagine in varful clasei din care face parte. Asta face foarte bine, insa nu vei vedea un Passat alergand pe Transfagarasan 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu DCC pe sport si cu anvelope bune, chiar nu ti da nicio emotie, nici pe Transfagarasan, dar se simte ca nu e in largul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

Pe alea mai stranse le mananca ... intre sughituri. 🙂

Passat nu a fost gandit ca o masina dinamica, comparatia cu un Ford Mondeo, de pilda, ii e complet defavorabila la stabilitate, directie, dinamica, implicare in condus samd. E gandit ca o masina de familie/firma, cu spatiu, motoare, cutii, finisari, imagine in varful clasei din care face parte. Asta face foarte bine, insa nu vei vedea un Passat alergand pe Transfagarasan 🙂

Naspa pt ca ador genurile astea de traseu. Asta am observat si eu pe B6 140 Cp pe care l-am avut si intr-o ora de test drive pe 4Motion 240 Cp....  fapt pt care am renuntat sa dau la buyback masina actuala plus 10kE si incerc sa gasesc ceva mai apropiat de ce vreau (stabilitate, putere, spatiu..... poate fi si fara camera sau senzori de parcare 😄. Nu cred ca as lua iar TDCi. Am avut doua si erau galagioase si facute din topor.... dar pe serpentine in conditii de trafic liber era o placere sa le conduci. Doar Focusul cumparat ulterior mi-a placut mai mult ca dinamica, dar in rest era masina facuta pe ieftineala si cu multe probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai asteptari de stabilitate si dinamica de BMW, cu siguranta VW nu e marca pentru tine :)

Te asigur ca, cel putin Variantul cu DCC, nu iti da nici cea mai mica grija pe drumuri virajate si te poti bucura linistit de masina si de toti caii, cand si daca e cazul. Nu ti fa impresia gresita ca te dai peste cap la prima curba :lol: Alltrack-ul e poate putin mai sensibil la genul asta de trasee, dar nu cred ca e diferenta foarte mare intre Variant si Alltrack la stabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca te poti uita si la un seria 3 GT. Ai si acolo "Bi TDI" daca vrei, modelul 325d. Plus ca vine cu ZF 8HP, care e mai robusta decat DSG.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, acidone77 said:

Daca ai asteptari de stabilitate si dinamica de BMW, cu siguranta VW nu e marca pentru tine :)

Te asigur ca, cel putin Variantul cu DCC, nu iti da nici cea mai mica grija pe drumuri virajate si te poti bucura linistit de masina si de toti caii, cand si daca e cazul. Nu ti fa impresia gresita ca te dai peste cap la prima curba :lol: Alltrack-ul e poate putin mai sensibil la genul asta de trasee, dar nu cred ca e diferenta foarte mare intre Variant si Alltrack la stabilitate.

Am condus Pasaturi si stiu cum este insa aveam asteptari nereliste de la Alltrack si probabil il compar cu dinamica de Seria 3 si Leonul 3 cu care merg. Clar, Passatul Variant iese mai bine per total. Nu pot compara cam 500 litri portbagaj la Toring si Avant cu 650l la Variant sau agerimea si stilul Pasatului cu incetineala la accelerare si aspectul muncitoresc a lui Mondeo. Cum spunea cineva pe aici sau in alta parte, masina mai buna ca Passatul este doar Passatul noua generatie...... cu completarea, daca nu esti interesat de sportivitatea condusului. 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hahaha, buna asta cu passatul mai tare ca passatul :lol:

Portbagaj mai mare ca Passatul are doar Superbul. Daca crezi ca iti sunt deajuns 190cp si cutia in 6 trepte, poate fi si el de bagat in seama. Poate e o idee mai "dinamica" decat Passatul, mai ales daca prinzi una cu jante pe 19 si DCC :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu imi place deloc Ford la interior, comparatia era strict pe partea de directie, sasiu, dinamica, unde e in alta liga fata de VW. Nu am vrut sa iti sugerez sa te indrepti catre Ford.

Mazda 6 Wagon e foarte frumoasa si sportiva, insa vine doar cu un motor aspirat, care iubeste turatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne daca superb vine cu dq381 atunci ar fi un atu. Dar n as prea crede ca gaseste una d asta in buget, skodele superb sunt chiar mai scumpe sh decat passaturile 🤣

 

Momentan la passat varianta castigatoare e bitdi cu dq500, daca nu iei direct 2.0tsi 4motion :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 prin 2017-18 cautam masina. Eram setat pe A7 C7 BiTDI/BiTDI Performance. 

Facand naveta cu escala in Hamsterdam, Frankfurd si Munchen, eram primul cand dadeau baietii 200-400-600€ ca sa iau un zbor mai tarziu. Asa ca am vazut destul de multe masini decente. Dar, dupa un calcul scurt, costul cu intretinerea era prea mare (un BiTDI v6 de 40.000 sh ma ducea undeva la 4-5.000€ doar CASCO, RCA si impozit - enorm, zic eu).

2.5-ul T(F)SI era ceva rar si cam.. nici cal, nici magar asa ca m-am orientat la. 4cil. Cautam 2.0 TDI 190/245 sau 2.0 TSI 220 (cu asta ma imbolnavise @75NOR).

BiTDI-ul dadea bine pe un Arteon dar ma incadram doar SH.

Cum stiam cam ce inseamna un EA288/288evo (EGR de inalta presiune, admisie murdara , DFP, SCR Adblue - sistem de incalzire rezervor adblue - exact de asta nu ingheata, pompa de injectie CP4.1 - pe V6 e CP4.2, dieselgate 2.0 si mai nou pe EA288evo se anunta un dieselgate 3.0) comparand cu un EA888 rev3/3B/evo4 unde singura problema specifica a fost supapa PVC si lipsa MPI la versiunea cu IS38 (EA288 si EA888 rev3 impart multe piese, printre care blocul si designul ala misto cu galerie de evacuare in chiulasa, turbo racit cu apa si 2 pompe de racire, una electrica pentru circuitul mic si una cu cuplaj actionat cu vid - astea au picat ca mustele) am zis ca varinta optima e un EA888 rev 3 performance 3 sau S (220/245/255 sau 272/280/300CP).

Consumul e putin mai mare (nu vei utiliza tot timpul aia 300+CP

dupa stage 1 - un TSI 220, DSG 6 pe superb FWD scoate fata probleme un 5.5 la drum lung mers incaltat cu adibasii 43 nu 47), n-ai EGR, n-ai DPF, SCR, doar versiunile WLTP vin cu GPF.

Am ratat un Superb 220 si, cum dobanzile o luasera grav in sus am zis ca mai bine scap de rata la casa. Desi eram chitit pe un superb 280 AWD.

 

FWD ceva luni/ani: am luat pana la urma o Octavia 3FL cu EA888 rev3 B - face 3 ani in martie si cred ca au fost doua situatii in care imi doream sa am motorul de 280 - pe asta l-am testat intensiv intr-o delegatie undeva prin nordul de. IS38’e imens, incarca greu, insa, o data in sarcina e demon dupa 5000 rpm pana la

rosu - 6500 rpm (baietii cu Golf R/S3 stiu ce zic).

In rest masina de huligan. 1388 de kile,  320Nm in mod normal si 396Nm pana in 3000rpm. Ar merge un stage 1 pana in 235-245CP dar mi-e ca stric masina ;)) (as in devine atat de violenta incat n-o mai pot conduce in oras)

Pe Arteon/Passat/Superb 190TSI e la limita, asa ca, din punctul meu de vedere 2.0 TSI 220 cu stage 1 sau 280 stock e alegerea corecta. AWD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mno, nu te ai plictisit. Astea dea informatii utile.

Cautand Passatul, si optiunile mele erau tot Superb sau A6, dar cum zici si tu A6le oricum era si in alta liga de pret, si venea si cu alte costuri de intretinere ( bine, nu era neaparat un set back asta pt mine, dar 30-40% in plus la buget erau atunci :) )

Pentru mine 4x4, clima min 3 zone si webasto au fost conditii esentiale la achizitie. Benzinare nu am gasit decat f putine si f scumpe, si la Superb de ex nu venea decat cu 280cp. Asa ca am avut de ales intre Superb 190cp si Passat Bitdi. Alegerea a fost clara.

Am avut acum vreo 20 ani Octavia 1, 1.8T 150cp si imi amintesc cum fugea. Pure love la vreme aia. Cred ca a fost cel mai fain motor VAG ca si ALH ul.

Oricum si pe Octavia tsi190 de ex  daca o iei combi, cu 4x4 consumurile decente sar din schema.

Problema e ca, atat la VW cat si la Skoda combinatiile de benzinare si 4x4 sunt f ciudate si te obliga la variantele de top. Super tsi220 vine doar FWD, iar la Passat tsi220 vine cu 4x4 doar la Alltrack.

Peste 200cp, fie diesel fie benzina nu as lua fara 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce e rau la Superb/Passat 280 CP ? E tocmai ce trebuie zic eu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul, si consumul :lol:

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi place Grand Toursimo la BMW, daca gasesc in buget clar 525d Touring de 231 Cp cu suspensie VDC nu mai stau pe ganduri.

Sunt ceva alegeri, dar cum ati spus daca sar peste 200 Cp cu 4x4 si km putini, atunci sar de 20k .... care oricum sunt mai bine de luat in sema decat o Octavia IV de top, unde preturile sunt spre 40k. Majoritatea de aici nu suntem la prima alegere de acest gen si de regula am luat ce ne-a placut, caci altfel ramanem cu gandul la .... what if?

Publicatiile britanice pe primele locuri la masini noi sau uzate au constant Skodele iar la SUV pe loc fruntas Dusterul.

Ideal 2 masini: Focusul de joaca cu baietii si Alltrakul de bun pt familie. In fapt 3, uitasem de Seria 3 pt Club si implimbat pumele 😄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu iti place seria 3 GT cum arata, dar impaca toate cerintele tale. Duce joaca precum Focus, are loc cat Alltrack-ul + o garda la sol mai mare decat seria 3 normal si poti sa "implimbi" si pumele :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!