Jump to content

Da in nas la acelerare


Vrabie
 Share

Postare recomandată

Buna seara,

Va retin atentia cu o rpoblema la Skoda mea, Octavia mk3 1.6 cp, 110 cp greenline. Cumparata acum 1 luna, SH adusa din olanda si verificata la Metrotehnica, concluzia: fara erori, km reali 200.000 km. 

Am o problema dimineata la rece:

- in treapta 1 cand accelerez imi da in "nas" , taie motorina, debreiez, acelerez din nou iar cateodata se repeta problema sau chiar se opreste motorul, dar doar la rece, face si in treapta  a 2-a 

Mai jos va detaliez ce am facut pana in prezent, poate s-a mai intalnit careva cu aceasta problema, inca nerezolvata:

1.  Primul simptom aparut acum 3 saptamani, la plecare de pe loc cu motorul rece,  a dat in “nas” s-a aprins spira de la bujii luminand intermitent  iar motorul a intrat in limp mode, dupa oprire si repornire motor, simptomele au disparut si masina a functionat corect

2. Dupa 3 zile de la prima eroare s-a efectuat inlocuirea kitului de distributie, kit accesorii , uleiul (ulei 5w30 OEM) si filtrele, s-a pus si diagnoza iar in arhiva era eroare pe “Senzor pozitie arbore cotit”, cei de la service au spus sa mai asteptam sa se manifeste mai des inainte de a-l schimba deoarece este o eroare tehnica

3. Dupa 2 zile, in mers in treapta a 4-a a avut doua intreruperi , am trecut in treapta Inferioara si masina a continuat sa mearga fara probleme, nu s-a aprins niciun martor luminos

4. Dupa 4 zile s-a aprins check engine, la verificare pe o diagnoza Bosch am avut 2 erori:

- P047100 Senzor de presiune gaze esapament 1, Semnal neplauzibil

- P032200 Senzor pozitie arbore cotit, Fara semnal

5. S-au inlocuit ambii senzori, insa check engine-ul a aparut din nou in bord 

6. Asa ca am fost la dl Cristian (Al Bundy) care a a juns la urmatoarele concluzii: senzorul pentru pozitie arbore cotit nu a fost schimbat, cei de la service au schimbat senzorul de la axa cu came 05E 907 601 D :( , senzorul de presiune gaze a fost inlocuit gresit si acesta dar la un alt service, se pare ca sunt 2 identici si a fost inlocuit cel din stanga nu cel din dreapta, dupa ce i-a inversat si adaptat dl Cristian au disparut erorile insa intreruperea nu...... dar ca exista o posibilitate sa fie de la senzorul de arbore cotit...

6. Dupa inlocuirea acestor senzori, masina nu mai are martori luminosi aprinsi in bord dar cat este rece motorul la treapta 1 si 2 la accelerare taie alimentarea brusc sau chiar se opreste motorul

7. Ultima eroare aparuta pe 11.11.2019 a fost cu spira bujii care lumina intermitent si afisarea in bord a erorii  “Start/stop Error”, dupa repornire a disparut eroarea, dupa ce se incalzeste motorul dispar toate simptomele iar masina merge perfect.

8. Vineri 16.11.2019 va intra in service la Porche Nord pentru diagnoza (am lasat-o de astazi ca sa fie rece complet sa poata vedea mecanicul ce se intampla), insa consilierul mi-a transmis ca nu stie cat va dura si daca vor gasi ceva, intelegand ca nu au mai avut cazuri asemanatoare. Ma sperie si costurile.... 

 

Daca aveti ceva idei sau cazuri similare, va rog sa ma ajutati.

Am mai cautat pe forumuri si am gasit cam 2-3 cazuri similare dar nu au precizat si cum le-au remediat.

 

Multumesc

20191028_090220.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Am avut eu Un mk5 1.9 diesel care facea cam la fel..Inlocuit senzor+simering palier(s-a dat cutia jos,ambreiajul..) si problema s-a rezolvat

Sa verifice intai cablajul senzorului,eventual schimba senzorul...si apoi ajungi la simering..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE:

- am dus masina si la Porsche Nord care au spus ca ar putea fi eroare G28, care implica schimbul sensorului pozitie arbore cotit si a simeringului de arbore cotit dar ca nu garanteaza ca se rezolva problema! Asta ma scoate din minti, ca niciodata nu isi asuma service-urile si esecurile, daca schimb 10 piese si doar una este defecta, le platesti pe toate

- costul pieselor ar fi 1100 ron ! (mie imi pare foarte mult in ideea in care ambele piese de la metzeger costa aproximativ 400 ron), iar manopera aproximativ 1000 ron

- cum nu au piesele pe stoc, o sa iau masina si o sa cer oferta de pret si in alta parte

PROBLEMA...inca nerezolvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzori doar originali sau Bosch , Hella. Altceva nu. Fara Febi, Metzger, Vemo, Vaico, Facet....

platesti manopera de 2 ori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ala este de vina..G28..daaar...exista cateva componente care pot produce asemenea simptome,chiar fara a lasa erori la diagnoza....De aceea nu-si asuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut eroare pe G28 dar cand a venit cu masina la mine, acea eroare nu a aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru ajutor dl. Cristian, ne auzim saptamana asta, poate imcercam sa schimbam senzorul si apoi mai vedem ce se intampla, în functie si de oferta primita de la service dar si de timp (maine naste sotia)

Multumesc si colegilor care au raspuns.

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi senzor arbore cotit sub nici o forma nu vrei sa-l schimbi la un service de cartier.

Dupa cum stii deja, G28 este pe simering-ul de palier, iar acesta se schimba cu ajutorul unei prese speciale pe care de obicei o au doar dealerii (pentru ca sunt obligati).

Mai mult, cand se monteaza pe arborele cotit simering-ul se impinge cu un cuplu specific.

 

Service-urile obisnuite monteaza simering-urile de palier "la ochi", si chiar si jumatate de grad deplasare inseamna ca avansul iese din limite (si poate sau nu sa fie corectat de ECU), poate creste consumul, sau motorul nu mai trage la fel in anumite regimuri.

In poza poti sa vezi cum arata o presa (pentru ca sunt specifice pe clase de motoare), costa ~300€ si de aceea service-urile obisnuite nu le cumpara.

 

Cred ca nu mai trebuie sa-ti spun ca pentru operatia de mai sus cel mai probabil se da baia de ulei jos, cutia, cel putin o planetara, etc, manopera foarte multa.

La cat costa manopera (si la cate pot sa mearga prost) merita sa pui doar piesa OE la dealer, daca gresesc ai pe cine sa dai vina.

image.png.49b3e5343b687c3106a7fd3bff2b3f2c.png

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare parte ai dreptate...dar avansul nu este afectat asa cum ai afirmat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/18/2019 at 1:17 AM, Dolfin said:

Daca schimbi senzor arbore cotit sub nici o forma nu vrei sa-l schimbi la un service de cartier.

Dupa cum stii deja, G28 este pe simering-ul de palier, iar acesta se schimba cu ajutorul unei prese speciale pe care de obicei o au doar dealerii (pentru ca sunt obligati).

Mai mult, cand se monteaza pe arborele cotit simering-ul se impinge cu un cuplu specific.

 

Service-urile obisnuite monteaza simering-urile de palier "la ochi", si chiar si jumatate de grad deplasare inseamna ca avansul iese din limite (si poate sau nu sa fie corectat de ECU), poate creste consumul, sau motorul nu mai trage la fel in anumite regimuri.

In poza poti sa vezi cum arata o presa (pentru ca sunt specifice pe clase de motoare), costa ~300€ si de aceea service-urile obisnuite nu le cumpara.

 

Cred ca nu mai trebuie sa-ti spun ca pentru operatia de mai sus cel mai probabil se da baia de ulei jos, cutia, cel putin o planetara, etc, manopera foarte multa.

La cat costa manopera (si la cate pot sa mearga prost) merita sa pui doar piesa OE la dealer, daca gresesc ai pe cine sa dai vina.

image.png.49b3e5343b687c3106a7fd3bff2b3f2c.png

Salut, inteleg ce spui si cred ca voi schimba reperele la reprezentanta daca este asa de complicat, oricum nu ma duceam la un service de"cartier" ci unul mai bun un Bosch service la care  am schimbat distributia. Momemntan cei de la reprezentanta nu au piesele pe stoc asa ca mai astept. Intre timp am luat masina din service si nu am mai avut probleme insa nu sunt optimist ca s-a schimbat ceva. Multumesc pentru info.

On 11/18/2019 at 7:00 AM, bysus said:

Ca sa schimbi G28, nu iti trebuie nimic special.

Salut, te referi doar la senzor sau si la simeringul de arbore cotit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este in simering, coroana lui, si se schimba cum am scris mai sus, daca spune ca nu trebuie nimic special inseamna ca face parte din aceia care sunt ei "siguri" ca poate fi pus la ochi.

Se modifica si avansul chiar daca pe VCDS apare ca fiind in regula, in realitate din cauza defazarii intre semnalele celor 2 senzori, de la axa cu came si arborele cotit, un motor care inainte functiona perfect (de ex. -2,5 la un PD) se constata ca acum nu mai da rezultate.

 

A fost un noroc ca ai schimbat distributia la un service Bosch si a iesit bine, au avut cale de blocare pentru motorul tau?

Asta ar trebui sa fie prima intrebare cand se merge intr-un service care schimba distributie.

La raspuns afirmativ, ii ceri sa le arate, iei codul si documentezi acasa daca se potrivesc.

Daca le si folosesc, asta este alta discutie...

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru G28 nu este nevoie de nimic special, pentru semering, da, a prezentat Dolfin mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

Senzorul este in simering, coroana lui, si se schimba cum am scris mai sus, daca spune ca nu trebuie nimic special inseamna ca face parte din aceia care sunt ei "siguri" ca poate fi pus la ochi.

Se modifica si avansul chiar daca pe VCDS apare ca fiind in regula, in realitate din cauza defazarii intre semnalele celor 2 senzori, de la axa cu came si arborele cotit, un motor care inainte functiona perfect (de ex. -2,5 la un PD) se constata ca acum nu mai da rezultate.

 

A fost un noroc ca ai schimbat distributia la un service Bosch si a iesit bine, au avut cale de blocare pentru motorul tau?

Asta ar trebui sa fie prima intrebare cand se merge intr-un service care schimba distributie.

La raspuns afirmativ, ii ceri sa le arate, iei codul si documentezi acasa daca se potrivesc.

Daca le si folosesc, asta este alta discutie...

Da, au avut cale si totul a fostin regula, piesele au fost OEM.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 11/17/2019 at 11:01 PM, Vrabie said:

Va multumesc pentru ajutor dl. Cristian, ne auzim saptamana asta, poate imcercam sa schimbam senzorul si apoi mai vedem ce se intampla, în functie si de oferta primita de la service dar si de timp (maine naste sotia)

Multumesc si colegilor care au raspuns.

Va tin la curent.

 

On 11/17/2019 at 4:41 PM, Vrabie said:

UPDATE:

- am dus masina si la Porsche Nord care au spus ca ar putea fi eroare G28, care implica schimbul sensorului pozitie arbore cotit si a simeringului de arbore cotit dar ca nu garanteaza ca se rezolva problema! Asta ma scoate din minti, ca niciodata nu isi asuma service-urile si esecurile, daca schimb 10 piese si doar una este defecta, le platesti pe toate

- costul pieselor ar fi 1100 ron ! (mie imi pare foarte mult in ideea in care ambele piese de la metzeger costa aproximativ 400 ron), iar manopera aproximativ 1000 ron

- cum nu au piesele pe stoc, o sa iau masina si o sa cer oferta de pret si in alta parte

PROBLEMA...inca nerezolvata.

UPDATE 2:

Masina se afla la service-ul Bosch - Revizie auto online
Au ajuns la aceeasi concluzie ca cei de la Porsche, ca trebuie schimbati senzorul de palier (pozitie arbore cotit) si simeringul de arbore cotit.
Au facut comanda externa de piese OEM care sper sa ajunga marti iar miercuri sa fie gata masina.
Cost 1400 ron cu totul, sper sa nu mai apara si altceva (ambreiaj, desi nu este cazul zic eu pentru ca masina trage bine) si sa se rezolve odata enigma asta.

Revin cu ultimele detalii spatamana viitoare.

Salut.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE 3:

Am luat ieri masina de la service, totul ok, astazi de dimineata ....................avea aceleasi simptome :251: dupa ce am injurat si urlat de furie, am sunat la service care mi-a transmis sa o aduc inapoi, acestia rugandu-ma sa vin si eu maine dimineata sa o testez impreuna cu mecanicul (probabil ca nu ma cred, aiurea...nu comentez, ma voi duce).

L-am sunat pe cel de la care am cumparat-o acesta fiind revanzator si constatand ca aduce doar Skoda Octavia, spre surprinderea mea totala mi-a marturisit ca a avut aceeasi problema la trei Skoda Octavia 3 cu motor 1.6 TDI si ca a rezolvat doar cu schimbarea senzorului de arbore cotit, fara simering-uri si alti senzori, cu conditia: sa fie original (cum spunea un coleg mai sus..parca), fiind o problema des intalnita la aceasta motorizare si in special cand se raceste vremea, apare spira de bujii si da in nas + check engine...

Ideea este ca cei de la service spun ca au comandat de origine, asa scrie si pe devizul final si nu stiu ce sa mai cred.

Seful de service de acolo mi-a spus ca simeringul a trebuit schimbat deoarece are o pastila pe el care transmite informatia catre senzor si ca aceasta era defecta si de aceea a trebuit schimbat pentru ca pastila nu se schimba separat....... eu stiam ca citeste dintii de pe rotita din semering... dar nu sunt de meserie...... asa ca nu stiu ce sa zic.

Deja am cheltuit aproximativ 2700 ron si tot nu este rezolvata. Ma gandesc tot mai serios sa o vand chiar si in pierdere si sa imi iau un Logan MCV din 2015-16   pe bune, eu refuz sa cred ca are o problema foarte grava insa lipsa unor mecanici buni care sa stie ce dracu are ma face sa cheltui enorm de multi bani si sa fiu tot mai dezamagit de acest model.

Daca problema este doar de la senzorul de arbore cotit cum spunea vanzatorul.... am cheltuit 2000 ron degeaba pana acum.

Revin cu alte detalii spre sfarsitul saptamanii........

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE 4:

Am fost ieri la service si am iesit cu masina, insotit de specialistul in diagnoze al service-ului care a conectat tester-ul ca sa vada ce apare in mers.

Evident ca am avut aceleași simptome dupa nici 10 metri, in plus la pornire a invartit de 4 ori mai mult......, nici in bord si nici pe tester nu au aparut erori, a vazut doar ca a scazut brusc presiunea si a venit cu recomandarea de a comanda regulatorul de presiune, cu mentiunea ca daca tot asa face nu platesc piesa.

Astazi de dimineata au testat masina si au spus ca nu a mai avut nici un simptom si ca mai am de platit 670 ron ?‍♂️. Asa ca am venit ai eu cu propunerea de a lua masina maine ca sa o mai testeze odata si maine dimineață ca m-am saturat cat am dat pe piese, manopera, taxi-uri ..... 

#m-am saturat de perfecțiunea germana

 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și tot nu ai schimbat senzorul de poziție arbore cotit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vrabie Cam lung “drumul” de la G28 la regulatorul de presiune ,cineva a facut o constatare pe ghicite.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, MyKe said:

Și tot nu ai schimbat senzorul de poziție arbore cotit?

Salut, am scris mai sus, s-a schimbat si senzorul si simeringul de arbore cotit si tot asa facea. ?

11 hours ago, EEXCALADE said:

@Vrabie Cam lung “drumul” de la G28 la regulatorul de presiune ,cineva a facut o constatare pe ghicite.

Nu mai stiu ce sa zic, chiar ma gandesc sa o vand, nu am mai intalnit asa problema la nici o masina pana acum si am administrat un parc auto de 63 de masini 10 ani, dar sa nu ii dea nimeni de cap..... ?‍♂️?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca ai schimbat simering de palier, esti sigur ca s-a respectat procedura pe care am mentionat-o aici pe topic?

Pornirea grea sau stranie este cauzata uneori de montarea gresita a acestuia.

 

Nu stiu ce an este masina, dar daca este fabricata inainte de 21.07.2014 si ai motor CLHA, senzorul a avut codul 04L906433, care a fost eliminat in 01.01.2016 si inlocuit cu 04L906433E, care a fost eliminat si inlocuit cu 04L906433B.

Fiecare evolutie de cod inseamna ca s-a modificat ceva la piesa veche, o imbunatatire.

Tu ce cod ai  pe factura?

 

Dar asa cum se spunea mai sus, este mare distanta de la G28 la regulator presiune.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu stiu daca au respectat procedura nu am putut asista la reparatie (am copil nounascut).

Cat despre G28 si regulator este distanta mare.

Revin mai jos cu un update mai tarziu pentru ca ieri am luat masina din service dupa 2 zile de teste la rece si masina nu a mai prezentat niciun simptom.

Vreau sa ies mai tarziu sa vada daca funcționează corect.

 

Multumesc

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update 5:

Dupa schimbarea regulatorului de presiune,  masina  functioneaza foarte bine de 3 zile deja.

Porneste la "sfert" si nu mai am probleme cu întreruperea alimentarii.

Scurt istoric:

1. S-a inlocuit senzor axa cu came (din greseala service-ului, trebuia schimbat cel de pozitie arbore cotit)

2. Schimbat senzor presiune gaze evacuare (nu cred ca era nevoie)

3. S-au inlocuit senzorul pozitie arbore cotit si simering arbore cotit

4. S-a inlocuit regulatorul de presiune (Bosch)

5. Masina functioneaza: aprox. 3600 ron cheltuiti 

Inca ma gandesc daca sa o mai tin..

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Drumuri uscate!

Modificat de Vrabie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!