Jump to content

Probleme racire


tonidinu
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi,

Am urmatoarea problema la a mea Skoda O3,1,6 tdi,105 cp,2013,245.000 km.In urma cu 1 saptamana prin trafic in Bucuresti, brusc imi creste temperatura la apa la 120 grade C, trag pe dreapta, o tin la relanti,scade la 90 grade.Ok.Ma apuc si schimb pompa de apa (cu senzor) originala VW, kit distributie Conti, termostat Gates. Zic ca am rezolvat problema, plec in concediu (GR).Toate bune ,autostrada, xxx/ora, apa la locul ei. Ies de pe autostrada si incep sa urc pe un DN, o panta lunga si grea, apa incepe sa urce, 110 grade, 120grade, trag pe dreapta relanti scade la 90 grade, plec iar urca din nou apa, dau AC pe maxim, ventilatorul merge, apa nu scade, doar daca stau la relanti, daca merg pe loc drept cu viteza mare, in curentul masinii apa sta bine, doar cand am viteza mica si urc (fortez motorul) atunci urca apa.Daca aveti ceva sfaturi?

Modificat de vdragos
Viteze peste cele legale ... si ceva corecturi de liumba romana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi fost bine de curatat si raditorul totodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. ce pompa ai pus? Pompa NU are senzor. Este un electromagnet care actioneaza acel manson care iese peste turbina, reglandu-i debitul.

2. cand incepe apa sa fiarba, fara sa pornesti AC - porneste ventilatorul? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Ai zis ca ai schimbat termostatul. Motorul tau are numai un termostat? Eu nu-l cunosc, dar la mine stiu sigur ca am 2 termostate si chiar 2 pompe de apa din care una electrica.

   Stiu ca ai dat AC pe maxim cu gandul sa fortezi pornirea ventilatorului de la radiator. Are o logica. Ca fapt divers, cine pateste sa fiarba apa, mai bine da maxim la caldura in cabina cu ventilatia la maxim si asa temperatura apei scade. AC-ul pune o sarcina suplimentara pe motor si chiar pe radiator ca radiatorul de AC este peste cel de apa si-l impiedica sa se raceasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O1 am avut o problama asemanatoare, apa crestea doar cand urcam vreo panta mai abrupta, problema era la termostat, care deschidea dar nu suficient, l-am inlocuit si problema a disparut,  citesc ca tu ai schimbat termostatul, dar poate nici cel nou nu e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

@andrei_221,am pus pompa de apa cu contact de intrerupere OEM VW  ,cu AC oprit ventilatorul pleaca cand ajunge temperatura apei la 102 grade (masurata cu VCDS),insa parca viteza lui este foarte mica,nici cand ajunge la 110 grade nu merge ventilatorul pe viteza maxima

Din VCDS daca dai test ventilator pleaca pe viteza maxima (asta arata ca ventilatorul nu e stricat)

@Ebi,aceasta versiune are doar un termostat,si pompa de apa principala,cea de mai sus,mai are 2 pompite electrice auxiliare (care functioneaza,verificat tot la test VCDS),dar ele sunt pentru racire intercoler,si pentru racire EGR

Ai dreptate ,pornirea AC-ului atunci cand e temperatura foarte mare la apa parca ai face si mai rau,daca opresc AC-ul si dau drumul la caldura pe maxim scade temperatura apei spre normal(insa daca afara sunt 35 grade si dau drumul la caldura la maxim, sa vezi cuptor in masina,mama mama.....)

Ma gandesc  cand are apa 110 -120 grade,ar trebui sa plece ventilatorul la turatie maxima,la mine nu e asa.

Si inca ceva ,daca poate masura cineva  cu vcds,la ce temperatura pleaca ventilatorul la el,la mine pleaca la 102 grade,parca prea tarziu.

Multumesc tuturor!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti sugerez sa verifici starea de murdarie a radiatoarelor. Din pacate, trebuie demontata bara. 

Cam aceleasi simptome la O3 de mai jos....   daca pornea AC.. fierbea . Oprea AC, isi revenea temp. Radiatorul de AC blocat pe jumate din suprafata. iar cele de apa... pline de mizerie. pe unde sa mai traga aer? 

 

WhatsApp Image 2019-07-26 at 22.46.38 (1).jpeg

WhatsApp Image 2019-07-26 at 22.46.38.jpeg

WhatsApp Image 2019-07-26 at 22.46.39.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221,am dat bara jos ,se.pare că este mizerie pe radiatoare,tot cam că la tine,problema este că nu am reușit sa despart radiatoarele de AC și apă sa scot mizeria dintre ele,cam care ar fi procedura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scos freon, desfacute conducte, scos radiatorul de freon din trager.... 

Mizeria aspirata (nu impinsa in radiator), suflat sau spalat din sens invers... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama ,mama ce e acolo!!! Asta datorita hotilor de la vag ,care nu mai  stiu cum sa taie din costuri. Eu am facut o sita  din plasa de tantari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plasa de tantari nu e idee buna. 

plasa de "tuning" merge bine 

 

res_db63cc870c83174d6f832485eb478f7d_full.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un radiator  Nissen e vreo 400 ron ala de aer, si vreo 450 ron ala de clima. Odata la 5-6 ani le schimbi amandoua, sau eventual il cureti pe ala din spate, si schimbi pe ala din fata care incaseaza tot.

 

La spalatorie daca au jet puternic sa nu dea direct pe radiatoare ca le indoaie.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu discutam despre asta

iar Nissens, nrf, etc sunt foarte slabe. nu merita sa montezi asa ceva

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce zici ca nu e buna plasa de tantari?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Plasa de tantari este slaba. Opreste fluturii sau puful de plante, dar nu opreste o eventuala piatra care poate sparge radiatorul de exemplu. Eu am pus ceva asemanator plasei de tuning dar numai jos la radiatorul de intercooler dupa ce am vazut ca din cauza pozitiei este expus la lovituri de pietre si un coleg de pe forum a ramas fara apa din cauza ca s-a spart. Se vede ca grila pusa de fabrica este cu ochiuri exagerat de mari si nu ofera nici o protectie la pietrele aruncate de alte masini din fata ta (are ochiuri de 10 ori mai mari decat plasa pe care am montat-o).

   Pune o poza cu plasa de tantari sa vedem daca are tinuta, sta intinsa, se vede frumos?

plasa radiator.jpg

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ete ca rezista de 5-6 ani si isi face treaba.Radiatorul are mici urme de la perioada de 3 ani cat a stat fara plasa. Plasa aia a ta se vede rara ,cred ca opreste fix nimic.

Are rama din sarma zincata de 4 mm ,sta foarte bine ,daca nu ridici capota  nu se vede. O sa fac si poza.

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plasa de tantari e prea fina si poate sa impiedice fluxul normal de.aer in anumite situatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 7/18/2019 at 6:15 PM, tonidinu said:

doar cand am viteza mica si urc (fortez motorul) atunci urca apa.Daca aveti ceva sfaturi?

  Ai rezolvat cu supraincalzirea apei? ce a avut?

   Nu spun ca este cazul tau, dar la unii au aparut probleme cu supraincalzirea dupa ce au schimbat lichidul de racire si din exces de zel au pus antigel concentrat fara sa-l combine cu apa distilata in proportia mentionata pe eticheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ebinu am rezolvat,mai rămâne să dau jos radiatoarele și sa le suflu cu aer,revin după ce fac lucrarea ,doar asta mai rămâne în rest am schimbat tot,tot

ce ar putea dăuna un antigel mai concentrat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbul termic motor-antigel si antigel-radiator se face mai.greu la concentratie mai mare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am înțeles.O sa merg la un service sa masor concentrația și dacă este cazul reglez cu apa distilata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/22/2019 at 2:25 PM, mad_kat said:

Am măsurat azi concentrația antigelului.Nenorocire!!! - 45 grade C.Reglat cu 3 litrii de apa distilata.Vedem cum se răcește acum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite o concentratie aproximativa pt G13 : lichid racire /apa  , temperatura de inghet si temperatura de fierbere :

1:2                          -18°C               108°C
1:1,5                       -24°C               111°C
1:1                          -37°C               114°C

Mai departe te descurci

Daca tu ai adaugat 3 litri de apa la ce aveai ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna, am o problema cu Skoda Octavia 1.6 tdi motor CLHA si anume:am observat ca atunci cand isi face regenerarea  filtrul de particule, imi arunca antigelul afara pe supraplinul vasului de expansiune.Temperatura sta normal  la 90 grade.Pe furtunul de retur in vas ,antigelul vine cu bule de aer, doar atunci cand face regenerarea filtrul .In restul functionarii  nu arunca antigel afara si nici nu scoate bule pe retur.Suspectez ca ar fi de vina racitorul de gaze.Va rog care ati intampinat aceste probleme sau cunoasteti mecanica sa ma sfatuiti ce sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!